arkadaslar merhaba. 1,5 dci 65 clio3'um var. Başımdan geçen bir olayı anlatıp fikirlerinizi almak istiyorum ;
Öncelikle bir kaç ay evvel turbo hortumunun üzerinde bir sensor var basınç sensörü dedi usta. O sensör takıldığı bölgeden yırtılma oldu sonra o kısımdan hafif hafif yağ kaçağı oldu daha sonrasında usta turbo hortumunu sökerek sensörü sıvı conta ıle sağlamlaştırdı bir müddet öyle kullandım herhangi br sıkıntı yaşamadım. yaklaşık 1 ay sonra bakıma girdi araba yag fıltre falan fılan değişti. ardına yola cıktım 150 km sonra bir yarım saatlik mola verdim ve yola devam ederken arabadan ince bir tiz ses ve göğüsteki hava çıkışlarından hava geliyormuş gibi bir ses. Kenara çekip baktığımda turbo hortumu bu sefer kenar birleşme tarafından yırtılmış. arabayı ustaya bıraktım yarın yapılacak inş.
1) Bu sensörü sıvı conta ile yapıştıran usta hava basıncının yüksek olduğunu tahmin edemediği var sayalım. Sensöre sıktığı sıvı contadan sonra hortumu tam motor bloğuna gelen tarafından oturtamamış ve o bölgeden hafif yag termelesi yaptığını farkettim ve tekrar hortumu düzeltti. bu yırtılma olayı sonrasında gerçekleşti.. Usta bu dengesizliği tahmin edemedi.
2) Tamiri yapacak olan usta ise turboda biriken fazla basıncın sistemden dışarı atılması gerekirken atılmadığı için hortum kenardan patlamış daha öncesinde sensörün yırtılmasıda bundan olmuş aslında dedi.
Size sorum bizim 65 likler de bu basıncı dengeleyen bir yapı var mı? yanı bir valf açıp kapanıyormu EGR valfi falan diyolar bir de bu turbo mili varmış by pass sırasında hareketlenen usta ondan da olabilir sıcak olduğu için kontrol edemem şimdi dedi.. Sizce neden olmuş olabilir ya da başına böyle bir sıkıntı gelen var mı??