Enjeksiyon Sistemi Hata İkazı

Motor tipleri (Benzinli, Dizel ve LPG), Yakıtlar çeşitleriyle ilgili konular...

Enjeksiyon Sistemi Hata İkazı

İleti Devrim » 30 Temmuz 2010 17:21

25 Temmuz'u 26'ya bağlayan gece, saat 2-3 gibi Konya'da Silifke'ye yolculuğa çıktım. Sevdiğim mp3'ler eşliğinde Karaman civarında 140 Km/s gibi hızlara eriştikten sonra Mut'un virajlı ve rampalı yollarına tırmanmaya başladım. İlk rampa aşağı inişimde, beşinci viteste ve 2500 d/d civarlarında ve cut-off hâlindeyken birden bir uyarı sesi ve lambalarıyla karşılaştım. Yakıt ikaz sesinden daha kısa ve yumuşak bir sesti. Panele baktığımda enjeksiyon ikaz (içinde Stop yazılı motor ikonu) ile STOP lambaları yanıyordu!.

enjeksiyon-ikaz.gif

Özellikle STOP ile yanan ikazların, ivedi olarak aracı durdurup motoru stop etmek anlamına geldiğini biliyordum. Ama o viraj ve rampada bunu yapamazdım. İlk refleks olarak debriyaja bastım, devir rölantiye düştü. 1-2 saniye içinde bu ikazlar söndü. Fren desteğiyle rampayı iniyordum. Kısa süre sonra tekrar denemek istedim. Vitesi 5'e geçirip debriyaj pedalından yavaşça çektim ayağımı. 1-2 kilometre içerisinde yine aynı ikazı aldım!. Bu beni oldukça rahatsız etti ve gerdi.

Artık uygun bir yerde aracı sağa çektim. 2-3 dakika rölantide çalıştırdıktan sonra aracı stop ettim ve suyundan hidroliğine kadar bakabileceğim neyi varsa baktım. Seviyelerde sorun yoktu. Motor sıcaklığı da normal seviyede idi, hararet görünmüyordu. Aracın altına baktım, yağ da damlatmıyordu. Aracın kitapçığında bu ikaz için "Enjeksiyon sisteminde bir arıza olduğunu bildirir"den başka bir bilgi yok. "Derhal aracı durdurunuz, kontağı kapatınız ve yetkili servisi çağırınız" diyor sadece.

Dikkatimi çeken durumlar şunlar oldu:

    1) Bu ikaz, sadece 2500 d/d civarında cut-off hâlindeyken geliyor. Devir 2000 d/d civarında bu ikazı almadım.
    2) Rampa tırmanırken, hatta dik rampaları 12-16 Lt./100Km. anlık tüketimiyle tırmandığımda bile ikaz almadım.
    3) Hareket ettikten sonra rampa aşağı inerken son kez ikaz aldığımda, debriyaja basıp motoru rölantiye almak yerine hafif gaza bastığımda (anlık tüketimin 0.7-1.5 Lt./100Km. olacağı kadar) az süre sonra ikazın söndüğünü gördüm.

Yani, motoru devirli hâldeyken gazsız bırakırsam ikaz alıyordum. Çok az miktarda (hatta 0.4 Lt./100Km gibi rölantiye bile yetecek kadar) gaz gönderdiğimde ikaz sönüyordu. Benim yürütebildiğim tek fikre göre; özellikle gece vakti, Karaman'dan Mut'a doğru aldığım yolculukta motorun karşılaştığı aşırı nem miktarı buna sebep oldu.

Bu arada, yakıt konusuna gelince; 20 Temmuz'da Konya'da depoyu tam doldurup Silifke'ye gittim tatil için. 24'ünde bir iş için geri geldim ve 26'sı tekrar dönmem gerekti. Depoya ekleme yapmadım. Yani depoyu doldurup, gidiş-geliş yaptım. Ve tekrar gidiyordum (aynı mazotla). O yüzden kötü mazot ihtimalini çok zayıf tutuyorum. Ama yine de belli olmaz bu işler...

Randevu aldım, pazartesi servise gideceğim. Bakalım ne diyecekler. Bilmem, sizin bir fikriniz var mı?

Bu iletideki ekleri görmek için gerekli yetkilere sahip değilsiniz.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


Re: Enjeksiyon Sistemi Hata İkazı

İleti oguz1 » 30 Temmuz 2010 21:11

Devrim geçmiş olsun.

Biraz can sıkıcı bir durum.

Anlattıklarını okuduktan sonra ilk aklıma gelen sorun enjektörlerin bir şekilde zarar görmüş bu zarar ya tıkanma yada enjektörün yada enjektörlerin yakıt sistemiyle elektronik bağlantısının koptuğu yönünde.Çünkü sorun sadece yakıtın kesilme anında olması. Yazılımsal bir sorundurda değişime gitmez inşallah. (Sorun çözümü sonunda detaylı bilgilendirirsen sevinirim)
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: Enjeksiyon Sistemi Hata İkazı

İleti vipsezgin » 31 Temmuz 2010 08:22

gecmıs olsun devrım abıcm sorun ne acaba merak ettım :(
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: Enjeksiyon Sistemi Hata İkazı

İleti MaYuCeL » 31 Temmuz 2010 09:17

Geçmiş olsun devrim abi. Bence mal mal bakacaklar sonra da ALlah ALlah dicekler. Umarım arasına fazola para sıkışmamıştır.
MaYuCeL
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1141
Kayıt: 01 Mayıs 2010 09:08
Konum: İzmit/KOCAELİ
Marka & Model: ClioIII Faz2 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 87 hp
Kilometre: 82000
Yakıt: P.O.
Lastik Markası: Kumho 205/50 R16
İsim ve Şehir: Muhammet - KOCAELİ

Re: Enjeksiyon Sistemi Hata İkazı

İleti TheTez54 » 31 Temmuz 2010 15:09

Böyle bi olay için bön bön bakıcaklarını sanmıyorum.. Geçmiş olsun Devrim Abi
TheTez54
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 537
Kayıt: 29 Haziran 2009 16:35
Marka & Model: Faz 2 Expression
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 85 ps BVR
Kilometre: 103000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: servet sakarya

Re: Enjeksiyon Sistemi Hata İkazı

İleti Devrim » 31 Temmuz 2010 16:54

Teşekkürler arkadaşlar.

Pazartesiyi bekliyorum. Gerçi normal kullanımda hiç bir sorun yok. Yakıt tüketimi normal. Yani her şey sağlıklı aslında. Bakalım. Ben de merak ediyorum sonucu.

Pazartesi neticeyi bildiririm.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Enjeksiyon Sistemi Hata İkazı

İleti ugurluhan » 31 Temmuz 2010 23:58

Geçmiş olsun Devrim hocam. Umarım kötü bir şey değidir. Bu konuda benim görüşüm enjeksiyon sisteminde bir parça ömrünü tamamlamıştır. Yani aslında tamamlaması gerkiyordur ama malum reno kalitesi nedeni ile çok enteresan bir abuk subukluk çıkabilir. Benim normalde 100.000 km de değiştiklerini söyledikleri devirdayim kayışı ve gergisi garanti bittikten hemen sonra daha 40.000 km de iptal olmuştu ve 225 TL cik e mal olmuştu....

Hocam umuyorum sadece gereksiz bir hatadır. Kolay gelsin....
ugurluhan
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 171
Kayıt: 28 Ekim 2008 18:30
Marka & Model: MEGANE 3 HB Dyn
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCi 105HP
Kilometre: 18000
Yakıt: Euro Dizel (SHELL)
Lastik Markası: Turanza ER300
İsim ve Şehir: ANKARA

Re: Enjeksiyon Sistemi Hata İkazı

İleti Devrim » 01 Ağustos 2010 03:09

Sağ ol Uğurluhan. Ömrünü tamamlayan veya bozulan bir parça olsa sürekli hata ikazı almam gerekiyor diye düşünüyorum. Son derece sınırlı şartlar içinde gelen bir ikaz. Bu şartları bozunca ikaz sönüyor. Gariplik burada aslında...

Sanki bana, servistekiler de anlayamayacak gibi geliyor. Yani düşünsenize, basit bir gösterge veya teyp arızasını bile anlatsanız, sanki görülmemiş bir bilimsel keşif yapmışsınız gibi bakıyorlar. Buna ne diyecekler bilemiyorum. Bekliyorum.
:)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Enjeksiyon Sistemi Hata İkazı

İleti ugurluhan » 01 Ağustos 2010 13:09

Yauw yazdığım mesajı o kadar okurum bir yanlışlık olmasın diye yine bir sürü yanlışlık yapmışım. Kızıyorum kendime bazen... Neyse...

Devrim hocam servisler hakkındaki görüşlerine katılıyorum. Eminim bir sürü şey söyleceklerdir.... Yada direk enjektör arızalanmış. Değişecek diye kestirmeden bir şeyler... Laf lafı açar hesabı... Bir olayı aktarayım;

Bizim bir akrabamızda Benzinli Megane Sedan vardı. Megane II lerin ilk çıkanlarından. Otomatik vites. Araç bir seferinde ankaradaydık, Yol bilgisayarı Vites kutusunda arıza var yazdı ve 3. vitesten yukarı geçmiyordu. Servise gidildi. Servis enteresan şekilde sorun vites kutusu değil ateşleme bobinleri değişecek dedi. (Malum meganeların kranik sorunlarından biri ateşleme bobini yakma problemi) sene 2006 mı ne o zamanda 450 TL ye değişti. Sorun da düzeldi. Bu da çok garipya... Neyse aradan 1 ay geçti benim düğüne gelmişlerdi Samsuna, oradan geri istanbula dönerken daha samsunda aynı arızayı vermiş. Yol üstünde bir servise sormuşlar, servis olay vites kutusu olduğu için işin uzun olduğunu gittikleri yerde baktırmalarını söylemiş. 3. vites İstanbula kadar gitmişler. İstanbuldaki servis vites kutusuna müdahale etmiş gerçekten ve bir kaç parça değişmişler. O günden sonra böyle bir sıkıntı olmadı. Bu olay üzerine ankaradaki servisi şikayet etti ve verdiği parayı geri aldı. Bunu şunun için söyledim; hemen servisin kestirme cevabına göre hareket etme. İmkanın varsa farklı bir iki servise daha bir sor görüş al derim. Yapılan işlemden sonra sorun tekrarlarsa zaten anlattığım olaydaki gibi şikayetini dile getirip paranı alabilirsin.
Sağlıcakla kal kolay gelsin...
ugurluhan
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 171
Kayıt: 28 Ekim 2008 18:30
Marka & Model: MEGANE 3 HB Dyn
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCi 105HP
Kilometre: 18000
Yakıt: Euro Dizel (SHELL)
Lastik Markası: Turanza ER300
İsim ve Şehir: ANKARA

Re: Enjeksiyon Sistemi Hata İkazı

İleti Devrim » 01 Ağustos 2010 15:58

ugurluhan demiş ki:...hemen servisin kestirme cevabına göre hareket etme. İmkanın varsa farklı bir iki servise daha bir sor görüş al derim. Yapılan işlemden sonra sorun tekrarlarsa zaten anlattığım olaydaki gibi şikayetini dile getirip paranı alabilirsin. Sağlıcakla kal kolay gelsin...
Doğru diyorsun. Anladım.

Teşekkür ederim, sağ ol.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Enjeksiyon Sistemi Hata İkazı

İleti Devrim » 02 Ağustos 2010 18:19

Selam.

Bugün servise gittim ve usta sağ olsun yakından ilgilendi.

Bilgisayar, araca bağlanarak kayıtlara bakıldı. Net hatırlamıyorum ama DF055 mi ne öyle bir arıza kodu görüldü. Enjeksiyon Rampası adlı parça ile ilgili bir sıkıntı yaşanmış 2750 devirde. Ama geçici bir durum oluşmuş. Ortada bir problem veya hasar yok. Elektronik, mekanik veya bir cihaz arızası söz konusu değil.

Usta, saç telimizin bile giremeyeceği incelikte olan enjeksiyon sistemindeki kanallarda yakıttan kaynaklı bu tip sorunların olabileceğini ifade etse de, aldığım hata esnasında anlık yakıt tüketiminin 0.0Lt./100Km. olduğunu bir türlü anlatamadım. Aksine, ikaz sonrası gerek rampa tırmanırken gerekse düz yolda sürat yaparken deli gibi mazot pompaladım motora. Madem sıkıntı yakıt kaynaklı, neden yakıt tüketiminin tavan yaptığı saniyelerde ikaz almadım?

Neyse... Araç bilgisayara bağlıyken, usta tek bir komutla bir motor testi başlattı. Bilgisayar aracın motor devrini 2500-3000 d/d gibi seviyelere çıkartıp indirdi bir kaç kez. Ardından bazı işlemler yaptı ve bitirdi. Eğer her hangi bir sıkıntı olsaymış hem bilgisayarda hem de aracın gösterge panelinde gerekli ikazları alırmışız. Ama hiç bir sorun çıkmadı neyse ki. Sonuçta geçici bir şeymiş. Ama bu meselenin tam olarak sebebini öğrenmek isterdim. Eğer vaktim olursa, diğer özel servislere de gidip danışmayı düşünüyorum.

Bu arada önümüzdeki haftalarda (veya önümüdeki ay) bir Alanya ve bir Mersin yolculuğum olacak ayrı ayrı. Her iki güzergahta da enfes yokuş aşağı rampalar mevcut. Çok güzel bir test alanı. Göreceğiz bakalım. :D

Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Enjeksiyon Sistemi Hata İkazı

İleti ratig » 02 Ağustos 2010 20:38

hocam mazot filtresini en son ne zaman değiştirdiniz?servisin dediğine göre 30000 km yada 2 yılmış ömrü.yakıt olarakta shell gtl tavsiye ederim.bu tür yakıtsal sorunların en az olacağı yakıt.
ratig
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 265
Kayıt: 04 Mayıs 2010 17:24
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCİ 85 hp BVR
Kilometre: 47000
Yakıt: total
Lastik Markası: continantal185/60/15
İsim ve Şehir: ALİ-İZMİR

Re: Enjeksiyon Sistemi Hata İkazı

İleti ugurluhan » 02 Ağustos 2010 21:23

Geçmiş olsun. Sevindim senin adına Devrim hocam. Arabaları öyle yaptılar ki bir arıza vericek diye yüreğimiz hopluyor. Çünkü maliyeti ağır oluyor. Aman diyelim yeterki bir şey olmasın... Kolay gelsin...
ugurluhan
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 171
Kayıt: 28 Ekim 2008 18:30
Marka & Model: MEGANE 3 HB Dyn
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCi 105HP
Kilometre: 18000
Yakıt: Euro Dizel (SHELL)
Lastik Markası: Turanza ER300
İsim ve Şehir: ANKARA

Re: Enjeksiyon Sistemi Hata İkazı

İleti kralyengec » 02 Ağustos 2010 21:52

geçmiş olsun neyseki problem anlıkmış ama insanın kafasında daima soru işareti oluyor yine aynı ikazı verecekmi diye değilmi
kralyengec
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 60
Kayıt: 07 Ocak 2010 22:16
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16 v 75 bg
Kilometre: 23000
Yakıt: opet
İsim ve Şehir: hakan izmir

Re: Enjeksiyon Sistemi Hata İkazı

İleti Devrim » 02 Ağustos 2010 23:15

Teşekkürler arkadaşlar.
ratig demiş ki:hocam mazot filtresini en son ne zaman değiştirdiniz?servisin dediğine göre 30000 km yada 2 yılmış ömrü.yakıt olarakta shell gtl tavsiye ederim.bu tür yakıtsal sorunların en az olacağı yakıt.

Mazot filtresi ya 30bin bakımında veya 1 ay önce 40bin bakımında değişti. Yakıt olarak da Total'den ve aldığım istasyondan memnunum aslında. Yani dediğim gibi sebep yakıt olsa, yakıtın en çok pompalandığı anlarda da olurdu bu sorun. Ama aksine özellikle yüksek devirde yakıtın kullanılmadığı (yokuş aşağı) anda oldu. Bu tuhaf...

Hâlâ diyorum, bence ani coğrafi değişimi ve aşırı nem ile ilgili bir şey ama çözemedim hâlâ. 1-2 haftaya Toros'ları yine aşacağım. Dürüst olmak gerekirse o uyarıyı tekrar almak istiyorum çünkü başka bir iş var bunda...
:mrgreen:

Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


Sonraki

Motor ve Yakıt

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 20 misafir