Bursalı » 19 Aralık 2021 15:26
1-Triger Kayışı benzinli motorlarda eskiden 4 yılda bir deniliyordu fakat artık 90 bin km veya 9 ila 10 yıl deniliyor. Mazotlularda ise Km 140 e kadar uzar. Çünkü mazotlu motorların devir sayıları düşüktür benzinliye göre.Ben 6 yıllıktan değiştirdim. İnanın sıfırı ile yan yana konsa ayırdedilemez. Tamirciler para ve iş gelsin diye bunu açıklamazlar. Youtubede izleyin bakın 9 yıllık triger kayışını söküp gösteriyor usta, kayış daha il günkü gibi sapasağlam :)
Gelelim Buji'ye;
-D4F model motorlu araçlara ait bir buji markasının web sitesinde buji değişimi 50.000 KM yazıyor.
dajha erken değiştirtip Boş yere tamircilere öpülmeyin. . inanın çoğu tamirci Clio 4 model aracın bujisinin kaç numara lokma ile söküldüğünü dahi bilmiyorlar.
Profesyonelce kendiniz araştırın. Mesala bir Buji markası, (buji vidalanması serbest yapıldıktan sonra sıkma aşamasına gelindiğinde) bujinin normalde 45 derece sıkılmasını, başka bir yerde 30 derece sıkılmasını , başka bir yerde de 25 Nm tork ile sıkılmasını yazar. Ben bujinin 30 derece sıkılmasını doğru buluyorum. Çünkü 25 Nm tork ile ve 45 derece açı ile sıkılması durumunda motor bloğuna zararlı olduğuna eminim (çatlatabilir.) . zaten elinizden geliyorsa bu işleri kendiniz yapın. Sanayilerde hatta yetkili servislerde dahi araçları üzecek şekilde işlem yapılıyor.bujiyi 30 dereceden fazla zorlamayın. Bujiyi takmadan önce dişli kısmına hafifçe motor yağı sürün.
Bir örenek vereyim ;
servis ve özelde 4 Litre motora yağın tamamını koyuyorlar bU sakıncalıdır , Yağ çubukta üst çizgiyi geçiyore o zaman geçince de krank keçesine aşırı baskı yaptığından keçeyi bozuyor. Ben 3-5 veya 3,75 lt. yağ koyuyorum üst cizginin 1-2 mm altında oluyor. olması gereken de doğrusu bu ..
sorusu olan varsa cevaplarım.