Türkiye de Sık Karşılaşılan Dizel Arızaları..

Dizel Motorlara dair...

Türkiye de Sık Karşılaşılan Dizel Arızaları..

İleti ibom » 11 Kasım 2009 08:51

Türkiye de Sık Karşılaşılan Dizel Arızaları..
Bu ay Ülkemizde kullanılan dizel araçlarda sık görülen genel problemlerden bahsedip,
siz dizel kullanıcılarının bu arızalardan nasıl uzak durabileceğinizi anlatacağım..
Dizel motorlarımızın kalbi yakıt pompasıdır..Motorun en hassas ve ağır şartlarda çalışan parçalarındandır..
Ülkemizdeki motorinin kalitesinden olsa gerek, dizel motorlarımızın başına gelen en sık arızalar hep yakıt sistemi arızaları olmuşlardır..
Yakıt sistemi parçaları çok yüksek basınçlarda, çok yüksek ısılarda çalışmalarının yanında sadece ve sadece yakıt ile yağlanırlar..Buda tüketilen
yakıt kalitesinin önemini ortaya koyar..Yakıt, sistemi iyi yağlıyamadığında sürtünen parçalarda aşıntı hızla artar ve sistem performansını kaybeder..
Yakıt sistemi arızaları kendisini şu belirtilerle gösterir ;
* Motor Çalışmaz..
* Motor Geç ÇAlışır..
* Motor Yükü Arttığında Arıza Işığı Yanar ve Motor Acil İşletim moduna geçer..
* performans veya duman problemleri ortaya çıkar..
Yakıt pompa kapasitesinin düşmesi, Enjektörlerin veya basınç regülatörünün hidrolik karakteristiklerinin bozulması, Enjektör iğne deliklerindeki deformasyon
bu arızalara sebep olurlar..
Deponuzda az miktarda yakıt ile dolaşmak da sistemde dolaşan yaktın genel sıcaklığını yükseltir..Depodaki yakıt miktarı ne kadar fazla ise o kadar geç
ısınır..Motorin ısındıkca vizkozitesi düşer ve sistemin kenar boşluklarından daha fazla yakıt geriyedöner..Buda verimi düşürür..Pompası veya enjektörleri
problemli motorlar mazot çok sıcakken kaçak da çok olacağından geç çalışırlar..Son zamanlarda, özellikle
Eurodizel adıyla daha kaliteli motorin satılmaya başlandığından beri insanların daha kalitelidir diye fazla düşünmeden satın aldığı motorine,solvent
karıştırılmaya başlandı..Solvent Eurodizel in rengini ve kokusunu değiştirmez, kolay farkedilemez..Ama yakıtın yağlama vasfını ciddi oranda düşürür..
Karşılaştığımız yakıt sistemi arızalarının bir çoğunun ana sebebi budur..İyi referanslı, merkezi lokasyonlu benzin istasyonlarını tercih edip kaliteli
motorin kulanarak bu arızalardan uzak durabilirsiniz..
Motorların özellikle emme manifoldundaki aşırı kurum birikimi geçmişte de günümüzde de ciddi bir dizel problemidir..Güncel dizel motorlarda sıkca
kullanılan Değişken Geometrili Turboların kurumla araları hiç iyi değildir..Motordan çıkan eksoz gazı değişken geometrili turbonun eksoz türbününe
eksoz gazına yön veren bıçakların arasından geçerek çarpar..Bu bıçakların açısı turbonun basınç regülasyonu için elektronik kontrol ünitesi tarafından
devamlı ayarlanır..eksoz gazının içinde çok az boşluklarla çalışan ve herhangi bir yöntemle yağlanamayan bu bıçakların etrafı zamanla kurumla kaplanır ve
rahat hareket edemez duruma gelirler..Düzenekde takılmalar, sıkışmalar başlar.Sıkca görülen arızası ise elektronik kontrol ünitesinin turboya gönderdiği
basınç kontrol sinyallerine hızlı cevap veremediğinden zaman zaman basınç olması gerekenden düşük veya yüksek kalır ve bunu kontrol ünitesi problem olarak
algılar, buda arıza ışığını yaktırıp motoru acil işletim moduna sokar..Araçta tam yükde yol alırken arıza ışığının yanması veya performans düşüklüğü gibi
belirtileri vardır..Bu tip kurum problemlerinin önüne, kurum oluşumunu durdururarak geçebilirsiniz..
Kurum oluşumunu durdurmanın en köklü çözümü EGR sistemindeki eksoz gazı sirkülasyonunu durdurmaktır..Piyasa tabiri ile EGR iptali..Her turbo dizel motorda
EGR sistemini devre dışı bırakmanın bir yolu vardır..Bu bazen klasik mekanik yöntemlerle bazen de Elektronik kontrol ünitesinin içerisindeki EGR kontrol
parametreleri ile mümkün olmaktadır..Mevcut kurumu temizlenen araçların EGR valfleri kapatılırsa, emme manifoldu ve turboları birdaha kurum bağlamaz..
Emme manifoldundaki kurum oluşumu ilerlerleyip emme subaplarına kadar inerse, subapların tam kapanmasına engel olur ve komprasyon kaçakları oluşur..
Düşen sıkıştırma basıncı motorun dengesini bozar, sıcakken geç ve sarsıntılı çalışmasına sebep olur..
ADMiN: Kendi yazınız değilse lütfen alıntı yaptığınız kaynağı yazınız.
ibom
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 179
Kayıt: 16 Eylül 2009 16:12
Marka & Model: renault clio alize
Motor Tipi & Gücü: dci 65 hp
Kilometre: 78000
İsim ve Şehir: karaman


Dizel Motorlar

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir