Dizel Motorlarda Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar

Dizel Motorlara dair...

Re: Dizel Motorlarda dikkat edilmesi gerekli noktalar..

İleti omeralemdar » 09 Haziran 2008 20:49

*DİZEL MOTORA AİT BAZI BİLGİLER
Dizel motorlarda silindire sadece hava doldurulur ve yanma sıkıştırılmış havanın üzerine enjektörden yakıt püskürtülmesiyle sağlanır.
Dizel motorların yakıt sisteminde günlük yapılacak işlerden biri mazot-su ayırıcısı veya filtre ya da yakıt deposundan yakıt sisteminin suyunun alınmasıdır.
Dizel motorlarda yanma enjektörden yakıt püskürtmekle olur. Enjektörler kendilerine enjeksiyon pompasından gelen mazotu silindirlerdeki sıkıştırılmış havanın içine püskürterek yanmayı sağlarlar.
Enjeksiyon pompası, besleme pompası ile depodan gelen yakıtı basınçlı olarak enjektörlere yollar.
Dizel motorun çalışmamasının bir nedeni, hava yapmış olmasıdır. Hava yapmanın nedenleri:
-Yakıtın bitmesi,
-Boru ve rekorların gevşemesi,
-Yakıt borularının sökülmesi,
-Filtrenin temizlenmesi veya değişmesidir.
Dizel motorlarda egzost dumanı siyah çıkıyorsa yakıt pompasına, enjektöre ve hava filtresine bakılır. Ayrıca dizel motorlarda marş yapıldığında marş motoru dönüyor ancak motor çalışmıyorsa yakıt filtresi de takılı olabilir.
Özellikle soğuk havalarda dizel motoru kolay çalıştırabilmek için kızdırma bujileri kullanılır.
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA


Re: Dizel Motorlarda dikkat edilmesi gerekli noktalar..

İleti Devrim » 09 Haziran 2008 21:21

omeralemdar demiş ki:...Dizel motorların yakıt sisteminde günlük yapılacak işlerden biri mazot-su ayırıcısı veya filtre ya da yakıt deposundan yakıt sisteminin suyunun alınmasıdır...
Bizim araçlar açısından düşünecek olursak, bizim Clio'larda da bunu yapmak gerekiyor mudur? Sanırım gerekmiyor. Ama şimdi merak ettim, hangi tip dizellerde gerekli, hangilerinde gerekli değil veya bakımda yapılıyor?..
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Dizel Motorlarda dikkat edilmesi gerekli noktalar..

İleti Bahadir » 10 Haziran 2008 10:20

Bende kesinlikle 1-2 dakika çalıştırmadan asla hareket etmem. Durduğumda da hayatta önce kontağı kapatmam. Dizeller masraflı arabalar ama iyi bakarsan üzmezler seni. Dizeli seviyorum ya. Bundan sonra benzinli almam herhalde yinede büyük söylemeyim ama.
Bahadir
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 155
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:04
Konum: Bakanlıklar(İŞ) Eryaman (Ev) / ANKARA
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 70000
Yakıt: Shell GTL +
Lastik Markası: Michelin Enegy Saver
İsim ve Şehir: Ankara

Re: Dizel Motorlarda dikkat edilmesi gerekli noktalar..

İleti Devrim » 10 Haziran 2008 14:58

Murat demiş ki:...Çaktırmamak içinde torpido'dan cüzdanımı falan alıyorum vs... vs...) Maksat enteresan adam demesinler....
:mrgreen: İyi iyi demek bi' tek ben değilmişim. :D Ben de ön tarafa güneşlikdi, "çantam nerede yahu"ydu falan derken yarım dk. falan çalışır tutuyorum. :)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Dizel Motorlarda dikkat edilmesi gerekli noktalar..

İleti omeralemdar » 10 Haziran 2008 15:27

:arrow: ellerine saglık benimde yıkatmam lazım yıkadım ama makukiye tozu alt tarafta davlumdazlarda vardır tazikli su iyi oluyor :lol:
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Dizel Motorlarda dikkat edilmesi gerekli noktalar..

İleti ufuk5414 » 10 Haziran 2008 22:41

ömer abi motoru yıkattınız mı hiç...motoru da yıkatalım mı
ufuk5414
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 124
Kayıt: 09 Haziran 2008 10:19
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci
Kilometre: 60000
Yakıt: SHELL GTL+
Lastik Markası: BRİDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SAKARYA

Re: Dizel Motorlarda dikkat edilmesi gerekli noktalar..

İleti DOGAN » 11 Haziran 2008 08:49

ufuk5414 demiş ki:ömer abi motoru yıkattınız mı hiç...motoru da yıkatalım mı


sakın kardeşim aman haa,sonra aracın beyni sana 3,500 YTL ceza kesebilir haberin olsun :o
DOGAN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 331
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:44
Konum: Pendik/İST.
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,4 16V. 98 Bg.
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Doğan & Pendik/IST.

Re: Dizel Motorlarda dikkat edilmesi gerekli noktalar..

İleti ufuk5414 » 11 Haziran 2008 22:53

TEŞEKKÜR EDERİM CEHALET SAHİBİ BİR İNSANI BİLGİLENDİRDİĞİNİZ İÇİN....BU ARALAR ZATEN ARABAYI YIKATMIYORUM Kİ MOTORU YIKATAYIM BENİMKİ DE LAF İŞTE:)
ufuk5414
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 124
Kayıt: 09 Haziran 2008 10:19
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci
Kilometre: 60000
Yakıt: SHELL GTL+
Lastik Markası: BRİDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SAKARYA

Re: Dizel Motorlarda dikkat edilmesi gerekli noktalar..

İleti omeralemdar » 12 Haziran 2008 09:05

hiç bir motoru yıkamayalım gerekirse nemli bir bezle silelim aman su tutmayalım başımıza çok büyük sorunlar gelebilir :arrow:
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Dizel Motorlarda dikkat edilmesi gerekli noktalar..

İleti omeralemdar » 12 Haziran 2008 22:52

yıkanmasa ne olur nemli bezle silsin olsun bitsin
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Dizel Motorlarda dikkat edilmesi gerekli noktalar..

İleti oktay » 29 Haziran 2008 07:39

selamlar,

babamın dizel arabasında mazot suyu alma yeri sol ön tekerlekle çamurluk arasında bir vana tarzı bişi var onu açınca biriken su akıyor ama gecenlerde bizim clio için mazot suyu alma yerini baktık ama bulamadık.tam olarak nerede oldugunu bilen var mı acaba?
oktay
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 19
Kayıt: 22 Haziran 2008 16:52
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 DCI 65 HP
Kilometre: 0

Re: Dizel Motorlarda dikkat edilmesi gerekli noktalar..

İleti Devrim » 03 Kasım 2008 23:07

-ALINTIDIR-
Arkadaşlar, DonanımHaber sitesinden okudum, beğendim. Belki okuamış olanlar vardır diye paylaşmak istedim...

________

DİZEL ARAÇ NEDİR? ALINIR MI ALINMAZ MI? NASIL KULLANILIR?

Ben 2001 model 1.9 DTI Megane kullanıyorum.1957 Chevyden Mercedes e kadar bir çok otomobilim oldu ve üçü Renault. Amatör denizci olduğu icin deniz makinaları hakkında da çokca bilgim var. Dizel araçlar konusunda Türkiyede tüm servislerin ve satıcıların inanılmaz bi yaklaşımı var.

1) Motor teknolojileri, yag teknolojileri değişti. Benzinli araçların geçmişte 100.000 km civarında olan ortalama revizyon periyodu milyon km lere dayandı.Ancak hava filtreleri hep aynı kaldı.Turbo dizel motorlar piyasaya çıkınca da otomobillerde aynı kağıt filtreler kullanıldı.Daha çok yer kaplayan yağlı filtreler ise ağır araçlar ve iş makinalarında kullanılmaya başlandı.Basit bir anlatımla klasik dizel motor havayı nefes alan bir insan gibi çekerken,turbo dizel motor elektrik süpürgesi gibi çeker.dolayısı ile filtre üzerindeki basınç filtrenin daha çabuk kirlenmesine yol açar.Eğer tozlu yolda ve yüksek süratte seyrederseniz kum taneciklerinin filtreyi geçip manifolda inmesi mümkündür. Türkiye çok tozlu bir ülke.Böyle bir ülkenin yollarında kim ne derse desin turbo dizel aracın hava filtresi 2.000-3.000 Km den fazla iş yapmaz,yazın bu durum 1000 km lere kadar düşer.

2) Hal böyle iken motor teknolojisi yükseldi,yağ kalitesi arttı gibi gerekçelerle araçların periyodik bakımları 15.000/20.000 km ye yükseltildi ve alıcılarda periyodik bakım km.si uzun araçların daha kaliteli olduğu gibi yanlış algılamalar yaratıldı.

3) Sonuçta olan şu hava filtresi tıkanmasına kirlenmesine rağmen araçlar periyodik bakıma kadar kullanılıyor.Önce yakıt tüketimi artıyor.İnsanımızda dizel bilinci olmadığı icin güç kaybı da farkedilemiyor.Ta ki serviste filtre değiştirildikten sonra biraz düzelme ortaya çıkıyor. Bu noktada dizel kullananlara bir sorum olacak "periyodik bakımda size filtrenin çabuk kirlenmiş daha sık değiştirelim" diyen bi usta oldu mu? Kesinlikle olmaz. Çünkü üretici firma sizi uyarmayı bilerek öğretmemiştir o elamanına. Bu noktada bir ayrıntıyı da hatırlatmak izah etmek istiyorum.Dizel deniz motorlarının çoğunda hava filtresi olmaz,çünkü denizde toz yoktur.Toz olmayınca dizel deniz motorları yüksek devirlerde bile çok uzun sürelerle çalışabilirler.

4) Birinci ikinci üçüncü dördüncü bakım derken araç 70-80-90 binlere ulaşır ve filtreden dolayı ciddi bir güç kaybına uğrar.Geç çalışmaya başlar.Çünkü görevini yapmayan filtre yüzünden manifolt ve silindr kapagı iyice tıkanmış, siboblar,kayıtlar,hatta segmanlar aşınmıştır.

5) Mecbur kalıp silindir kapağını söktüğünüzde kapak revizyondan geçer,sibob ve kayıtlar değişir.Aracın ilk çalışması biraz düzene girse de gerçekte sorun çözülmemiştir.Çünkü segmanlardaki aşınma,kapaktaki revizyon ile uyum göstermeyecek ve çekiş kaybı bu kez uyumsuzluk yüzünden artmaya devam edecektir.Buradan çıkacak sonuç şudur:dizelin akcigeri olan filtreyi sık sık değiştireceksin.Değiştirtmeyeceksin bizzat değiştireceksin. Buna dikkat edersek kapak revizyonu söz konusu olmaz.

6) Aracın enjektorlerinin kullanım ömrü yakıt kalitesi ile yakından ilgilidir.normal mazotla kullanılmış olan araçların motoru kükürt yüzünden daha fazla aşınacağı gibi enjektörler de aşınacak ve püskürtme düzensiz şekiller gösterecektir. Euro dizel yakıtla enjektör ömrü 100 ile 150 bin km arasında sağlıklı olarak devam edebilir.Kim ne derse desin turbo yada common rail araç yakıtı seçer.Yakıtı aynı yerden,mümkün olmadığı takdirde aynı dağıtımcının başka istasyonundan almakta büyük yarar var.Bazı dağıtımcıların yakıtları gerçekten daha verimlidir.

7) Bizde hiç bir otomobil servisi enjektor tamiri yaptırmaz.markalara göre 500 YTL den 2.500.00 YTL ye kadar fiyatlarla enjektor değişimi yapılır.Oysa ki özellikle Avrupa araçlarda kullanılan bosh enjektörlerin bir çok modelinin orijinal kit ile tamiri mümkündür ve sonucunda yenisi ile aynı kalite elde edilir.Hatta bu sözlediklerimi bir çok otomobil tamircisi bilmediği gibi bilenlerin de işine gelmez.

8) Dizel araç iyice ısıtılırsa performansı artar.

9) Dizel araç yoğun trafikte yüksek devirlerde kullanılmamalıdır.Sakin bir sürüş tercih edilmelidir.

10) Otoyol kullanımlarında aracı ani gaz kesmemeye dikkat ederek istediğiniz kadar zorlayabilirsiniz.Özellikle serin yaz akşamlarında tadına doyulmaz bir keyif verir.Sert kullanımlarda dizelin yapısı gereği bir miktar yağ eksiltmesi normaldir.ve 500 km lik bir yolu ortalama 170-180 km ile gitmişseniz menzile vardığınızda yağ çubuğuna bakmanızda ve aracı bir süre rölantide çalıştırmanızda fayda vardır.

11) Dizel araç satın alacaksanız bunları bilmeyen bir sürücünün kullandığı aracı satın alırken iki kere düşünün derim.İlle de alacaksanız masrafına katlanın,manifoldu söktürün ici ayna gibi tertemiz ise o zaman alın.

Sonuca geldiğimizde ben bunları yaşadım,öğrendim,hava filtresini kendim değiştiryorum.Bir filtre 15 YTL.Aracım 210.000 km de ve satmayı hiç düşünmüyorum.Her sürüşümde daha fazla tutku ile bağlanıyorum.Sakin kullanırsam,yol uygunsa bir depoyla(60 lt)1200 km yol yapabiliyorum.Süratli ve seri kullanımda 850 km nin altına hiç düşmedim. Araç kendisini 1,5 kere amorti etti.

Savaş KAYAN
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Dizel Motorlarda dikkat edilmesi gerekli noktalar..

İleti oguz1 » 04 Kasım 2008 20:09

Devrim orada okumuştum zannedersem zamanıda biraz eskiydi yanlış hatırlamıyorsam, tartışmaya bende katılmıştım.

Paylaşım için teşekkürler, bilgiler güzel.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir



Dizel Motorlar

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 20 misafir