Arkadaşlar 2007 model 1.5 dCi Clio 3 arabam var. 4 aydır bende. 51.000 km'de.
Kesin ve detaylı bir test yapmadım ama yaklaşık olarak 30 kr/km gibi bir sarfiyatı var şimdiki fiyatlara göre. 24 l mazotla 300 km civarı gidebiliyorum İstanbul'da. Bu durumda 33 kr civarı oluyor hatta. Bacanaktaki 1.4 Ford Fusion bile ki (120.000 km'de) 20-25 kr. ortalama ile geziyor.
Arabam neden fazla yakıyor acaba? Bilen, anlayan ustalardan öğrenmek isterim.
Şunları belirteyim:
Aldığımda triger setini, tüm filtrelerini, yağını değiştirttim. Bir yıldan daha kısa bir zaman içinde de balataları değişmiş. Alırken yetkili serviste ekpertiz de yaptırmıştım ve sorunsuz çıkmıştı kontrolden.
Peki ne eksileri var derseniz; lastikleri eski. Bir de 1. viteste debriyaj tepe noktasına yaklaştığında gaza az bastığımda debriyajda tak tak tak diye vurma oluyor. İstop edecek gibi. Ya debriyajı ya da gazı biraz daha basmam şart oluyor. Tabi şimdi buna gülebilirsiniz, tabi öyle olur diye ama bildiğiniz gibi değil. Benim arabayı süren bir akrabam da aynı sorunu yaşadı. Ben alışık olmadığım başka dizel arabaları sürdüğümde yaşamadığım bu sorunu 4 aydır bende olan arabada yaşıyorum.
Evet. Benim bildiğim sıkıntılar bu ikisi; lastikler ve debriyaj.
Sizden istediğim ise şu:
1. Debriyaj ve lastik bir kenara bırakıldığında, bir dizel arabanın, özelde de bizimkinin, fazla yakmasının hangi nedenleri vardır ve çözümleri nelerdir?
2. Debriyajdaki sıkıntı ne olabilir? Bende mi kusur var?
3. Aynı arabayı kullanıyorsanız sizde de bu debriyaj olayı var mı?
Teşekkür ederim forumdaşlarım...