planetearth demiş ki:KAZIMYILMAZ demiş ki:Bende pazar günü yetkili serviste megane 3 dci için bakım yaptırdım. K9K motor üç aşağı beş yukarı parçalar benzer. Araç yaş itibariyle bakıma girdi daha kilometresi gelmemişti.
Triger seti
Alternatör Kayışı
Polen Filtresi
Yağ Filtresi
Mazot Filtresi
Hava Filtresi
Yağ - Yağ değişimi
Fren hidroliği değişimi (Komple sistem boşaltıldı, yeni hidrolik sıvı koyuldu.)
Ön fren balataları değişti. (Arkalar iyi durumda dediler... Diskleri bir sonraki balata değişiminde değiştiririz dediler.)
Carbon clean yapıldı (50 dakika sürdü.)
(Tüm parçalar orjinal motrio filan değil) (Motor yağı ve hidrolik sıvıyı ben götürdüm.)
Rot balans yapılacaktı sağ ön jant eğri olduğu için o düzeltildikten sonra yapılsın dedi usta, Pazar günü tornacı kapalı olduğundan bu hafta içi bir gün gideceğim onarım için.
Toplam tüm işlemler için 720TL world karta 6 taksit yaptılar. 3 yaş araçlar için nisan sonuna kadar %25 indirim varmış bilginize.
Filtreler değiştiği için mi yoksa carbon clean yüzünden mi bilemiyorum ama bakımdan sonra araba acaip canlandı. ilk 3 viteste asr devreye girer oldu :)
Usta aracınızı güzel günlerde kullanın. Birşey soracağım. Aracınızı objektif bakınca beğeniyor musunuz? eksik ve öne çıkan yanları neler? Benim aklımda golf yada audi a3 var. Ama megane 3 ü de fiyat/performans olarak çok daha iyi buluyorum, dikkatimi çekmiyor değil. Alsak memnun kalabileceğimiz bir araç mıdır?
Tüm tarafsızlığımla söylemem gerekirse,
Megane 3 dizel (6 ileri - 110 beygir) motor ve performans olarak çok iyi, şirkette focus'a da biniyorum motor karakteristikleri çok farklı, Focus alt devirlerde daha atik-seri. Ama araç biraz devirlendikten sonra Focus'un nefesi kesiliyor :) Performansta ikisinin aynı olduğunu söyleyebilirim. Bildiğim kadarıyla golf'lerin dizel motorları 16 valf. Megane 3 8 valf. Vites kutusu 6 ileri olan modellerde Megane ve Focus için aynı firmadan tedarik ediyorlarmış.
Sonuç olarak motordan memnunum. Ara hızlanmalar çok iyi. 6 vites olduğundan vites değişim aralıkları ilk 2 viteste çok kısa.
Yakıt anlamında Focus'la kafa kafaya, aynı diyebilirim. Şu anda benim aracın yakıt tüketimi 6.1L/100Km (izmir içi karşıyaka-atatürk organize sanayi bölgesi arasında kullanıyorum) Büyük ihtimalle C sınıfı tüm dizellerde üç aşağı beş yukarı aynı olacağını düşünüyorum. (Clio'da da aynı güzelgahta 4.9-5.1 arasında geziyordu)
Malzeme kalitesi bence iyi, göğüslük filan yumuşak, güzel malzeme ile kaplı. Kesinlikle bir A3 kadar kaliteli olamaz ama Golf'ten de çok farklı değil onu söyleyebilirim. Aradaki ciddi fiyat farkını da göz önünde bulundurmak lazım. Şikayetçi olduğum konular zaten tüm Renault grubundaki sıkıntılar Megane 3'de de var. Direksiyon, kapı kolu, vites topuzu soyulmaları, gibi şeyler bu araçta da mevcut :) Tweeter kapağı da tıkırdar mı ya :)
Konfor ve izolasyon olarak Megane gerçektende çok iyi. Yeni Focus'tan çok daha iyi. Korna sesini zor duyuyorum desem abartmamış olurum :) (A3 ve Golf dizele daha önce binmedim.) (Yerli üretim megane ile ithal arasında izolasyon farkı var. Yerlilerde depodaki mazotun lakırtı sesi içeriye geliyormuş, megane forumlarında çok konuşuluyor bu konu...) Benim araçta sol kapının arasından 130-140Km hızlarda rüzgar sesi geliyor. (Servis kapı fitilinin değişmesi gerektiğini söyledi.)
Tasarım olarak ben hatchback araçları beğeniyorum. Tasarım olayı tamamen zevk meselesi. Ama Megane alacaksanız bence mutlaka dynamique ve premium paketli bir araç alın derim. Adaptif xenon farlar acaip değiştiriyor aracın tipini. Bu arada megane'ın arka tarafını kesinlikle arka camdan göremiyorsunuz. Clio'daki gibi sağ kolunu koltuğa atıp geri geri yardırarak gitme olayını yapamıyorsun :) Ama aynalar kocaman ford transit'in aynaları gibi :)
Ses sistemi bendeki araçta arkamys 3d 8 hoparlörlü (ford'daki sony gibi filan) ses çok net, çok güzel ama ses şiddeti ile ilgili sıkıntılar var. Biraz açtın mı hemen zortlamaya başlıyor hoparlörler. Benim için yeterli şu anda. Focus'un ses sistemi çok daha iyi megane'dakinden... Bluetooth olayı mükemmel kesinlikle tavsiye ederim.
Bu araçla ilgili benim en büyük, en ciddi sıkıntım ve şikayetim şu; rampa yukarı ara yolda ikinci yada üçüncü vitesle giderken önünüze bir kedi atlasın ayağınızı gazdan çekin ve tekrar gaza basın araba yürümüyor :) evet çok ilginç bir şekilde birinci vitese atıp tekrar hızlanmanıza sıfırdan başlamanız gerekiyor. Bu bütün 6 ileri 110 beygir megane3'lerde aynı. Sırf bu iş için renault bayisine gidip sıfır bir megane'da denedim maalesef durum aynı. Normal hızlanma esnasında bir sorun yok ama rampada nazlanıyor. Ama artık duruma alıştım sıkıntı olmuyor.
Focus'un yol tutuşu megane'dan daha iyi.
Son olarak ben bu aracı almadan önce çoookk araştırdım. Benim kriterim motor gücünün yüksek olması, 6 ileri olması, bol donanım, kolay alınır satılır olması, fiyatının mantıklı olması benim tercih sebebim olacaktı. Bu saydıklarımı da alternatifler arasında en ekonomik şekilde bana sağlayan model Megane 3'tü. Bu arada benim alternatiflerim Focus3, Megane3, Yeni Citroen C4, Peugeot 308, Hyundai i30' du.
Benim mantığıma göre aynı paraya bomboş bir golf alacağıma full donanım canavar gibi bir megane yada focus alırım. Ama mutlaka aklınızdaki tüm araçlarla bir test sürüşüne çıkın derim. İzmir bölgesindeyseniz bir gün beklerim, gelin istediğiniz kadar benim aracı inceleyip, test edebilirsiniz :)
Netice itibariyle; eğer paranız varsa Golf yada A3 :) Fiyat/performans benim için önemli diyorsanız BENCE kesinlikle, tartışmasız piyasanın en iyisi megane ve focus. Bu iki araçtan birini alırsanız kesin memnun kalırsınız.