1) Ufak tefek stop'lardan motora bir zarar geleceğini ben de düşünmüyorum. Şu var; Araç "stop ediyorum, stop etmem lazım" diyorsa, yani ileri-geri kaykılarak stop etme sürecindeyse, refleks olarak debriyaja basın. Bu şekilde ya motoru rahat bırakırsınız rölantiye alır kendisini ya da onu zorlamış olmadan durmasına izin verirsini. Ama hâlâ toparlayacağım diye zorlarsanız, hani ne bileyim biyel koluydu yakıt pompasıydı falan zorlanabilir.
Endişenizi anlıyorum, ben de gözüm gibi bakmak istiyorum motora ama çok hassas olarak uykularmızı kaçırmaya gerek yok. Geçen bakımda ustayla trigger meselelerini konuşurken bana bir şey anlattı. Bir müşterisi uzun yolda sürat denemesine girişmiş. 4'üncü viteste ta 3500-4000 devirlerdeyken 5'e atacağına yanlışlıkla 3'e girmiş vites. Ve seninki debriyajdan çekmiş ayağını. Düşünebiliyor musunuz zavallı motorun halini? Neyse ki buna rağmen sadece "sente atlatmakla" kurtarmış (öğrendiğime göre trigger kayışındaki dişlinin bir atlaması) ki bu bile ciddi bir mesele. Pistonlardan tutun vites kutusuna, hatta yürür aksama kadar geri dönüşü olmayan bir sıkıntı baş gösterebilirdi ki araç bugün sağlıklı şekilde çalışıyormuş.
O yüzden üç-beş stop'tan bir şey olmaz. Olacak olsaydı çoktan bizim hanımın motoru indirirdi aşağı. :D
2) Lastikler eskidikçe de yol sesi artabilir. Motor sesi ise belli bir devirden sonra (verdiği frekans / ses perdesi açısından) pek bir normal duyulmaya başlıyor. :)
3) Devre kesicinin aktif olduğu kullanıcıya görsel ya da işitsel bir uyarı olarak verilmiyor.