DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

Dizel Motorlara dair...

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti Bahadir » 09 Haziran 2008 12:21

Ben Bp ve total kullanıyorum ama ara ara shell'dende aldım. Ancak son yakıtımı OPET'ten aldım hiç memnun kalmadım. Motor sesi arttı. Çekiş iyi ama bana biraz daha fazla yaktı gibi geldi açıkcası.
Bahadir
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 155
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:04
Konum: Bakanlıklar(İŞ) Eryaman (Ev) / ANKARA
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 70000
Yakıt: Shell GTL +
Lastik Markası: Michelin Enegy Saver
İsim ve Şehir: Ankara


Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti Devrim » 09 Haziran 2008 15:07

İlk başlarda diğer bazı firmalardan alsam da sonradan Total'de düzene oturttum ve yakıt sarfiyatı veya çekişinden çok memnunum.
Kış aylarındaki son değer 5.3 idi. Şu sıcak aylarda (henüz Haziran'a girdik) 4.9 civarında.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti Bahadir » 10 Haziran 2008 10:04

Devrim demiş ki:İlk başlarda diğer bazı firmalardan alsam da sonradan Total'de düzene oturttum ve yakıt sarfiyatı veya çekişinden çok memnunum.
Kış aylarındaki son değer 5.3 idi. Şu sıcak aylarda (henüz Haziran'a girdik) 4.9 civarında.


Devrim senin değerler biraz yüksek gibi ya. Benim araç daha 7000'de ama benim şuan için 4.3-4.4 arası değişiyor. Şehir dışı 4.0 bile gördüm yani. Bana biraz fazla gibi geldi.
Bahadir
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 155
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:04
Konum: Bakanlıklar(İŞ) Eryaman (Ev) / ANKARA
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 70000
Yakıt: Shell GTL +
Lastik Markası: Michelin Enegy Saver
İsim ve Şehir: Ankara

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti Devrim » 10 Haziran 2008 15:03

Bahadir demiş ki:...Devrim senin değerler biraz yüksek gibi ya. Benim araç daha 7000'de ama benim şuan için 4.3-4.4 arası değişiyor. Şehir dışı 4.0 bile gördüm yani. Bana biraz fazla gibi geldi.
Haklı olabilirsin. Aslında yaptığım yanlış şu; okul çok yakın ve dönüşler kavşaklar var 2-3 tane. Yakın ve az kavşak var gibi ama dur-kalk-hızlan yüzünden değerler 4.7 ile 4.9 arasında değişiyor. Oysa bu kadar yakın mesafe için yürümek daha kârlı gibi...

Bu değerler şehir içi. Şehir dışında en son 4.4 ya da 4.5 hatırlıyorum. Yalnız şunu da belirteyim; şehir dışı anlamında Konya'dan Alanya'ya veya Mersin'e giderkenki coğrafi yapı düz değil. Rampa tırmanmalar ortalamayı yükseltiyor (her ne kadar inerken tüketim 0.0 olsa da). Geçen de İstanbul'a gidip geldik, ama bagaj enstrüman doluydu ve araçta 5 kişydik. Davulcumuzun maşallahı vardı 2 kişilikti zaten. Otoban da olsa o rampaları çıkarken bir ara 5.7 gördüğümü hatırlıyorum... :(
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti Bahadir » 10 Haziran 2008 16:06

Dediğin gibi yakınsa aslında yürümen daha mantıklı. Okul girişinin karşısında binalar vardı yanlış hatırlamıyorsam oralarda mı oturuyorsun, yoksa selçuk ünv.sinin şehir içinde de binası varmı?
Bahadir
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 155
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:04
Konum: Bakanlıklar(İŞ) Eryaman (Ev) / ANKARA
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 70000
Yakıt: Shell GTL +
Lastik Markası: Michelin Enegy Saver
İsim ve Şehir: Ankara

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti Devrim » 10 Haziran 2008 16:39

Şehir içinde, Meram tarafında Eğitim Fakültesi var. Fakültesnin arka ana caddesi civarındayım.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti ufuk5414 » 10 Haziran 2008 22:40

benim de şehir içi dışı bu aralar çok boluya gidip geliyorum ama ort 5.2
yakıtı shellden alıyorum ama bpden aldım son iki seferdir çok iyi.bence deneyin derim daha uzun ömürlü ve sessiz geldi.çekişi de güçlendi sanki...
ufuk5414
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 124
Kayıt: 09 Haziran 2008 10:19
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci
Kilometre: 60000
Yakıt: SHELL GTL+
Lastik Markası: BRİDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SAKARYA

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti Bahadir » 11 Haziran 2008 09:37

Bende BP'nin yakıtını çok beğeniyorum. Cidden daha fazla gidiyormuş gibi geliyor bana. Ya arkadaşlar bu arada yakıt ışığı yandıkdan sonra kaç km daha gidebilirz. Benim ışık yanmış babam kullanırken ve üstüne yaklaşık 20 km gittim sizce kaç km daha gider ki?
Bahadir
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 155
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:04
Konum: Bakanlıklar(İŞ) Eryaman (Ev) / ANKARA
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 70000
Yakıt: Shell GTL +
Lastik Markası: Michelin Enegy Saver
İsim ve Şehir: Ankara

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti ufuk5414 » 11 Haziran 2008 23:02

yakıt ışığının yanması demek deponda 5 litre kaldı demek.yani o da ortalama 80 100 km arası demek.ben inat ettim 50 km rahat kullandım öyle ama sürekli onu düşündüm.onun için hiç riske atma bence al gitsin....
ufuk5414
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 124
Kayıt: 09 Haziran 2008 10:19
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci
Kilometre: 60000
Yakıt: SHELL GTL+
Lastik Markası: BRİDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SAKARYA

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti Devrim » 12 Haziran 2008 02:17

Benim mesafe (rekor demeyeyim) 86Km. Ufuk, normal kullanım. Kış aylarında. Yazın çok az daha artar sanırım...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti oguz1 » 12 Haziran 2008 07:18

Bu konunun önemli olduğu kanatindeyim, çünkü ekonomi herşeydir, ama bilinçli ekonomi motora zarar vererek değil.

Otomobilim daha az yaksın diyenler

Benzin, motorin veya LPG... Aslında hangi yakıt türünü kullanırsanız kullanın az tüketmek sizin elinizde. Aracınızın gerçekten fazla yakıt yaktığını nasıl anlarsınız? İşte ip uçları:


İçten yanmalı motorların tümü güç üretebilmek için bir yakıta ihtiyaç duyarlar. Günümüzde bu tip motorlarda benzin, motorin ve LPG gibi yakıtlar kullanılıyor. Bu ürünlerin fiyatlarıysa her geçen gün yükseliyor. Yakıt tüketiminizi minimuma düşürmek elinizde.Bir sorun mu var?Otomobiller öncelikle konforlu ulaşım sağlamak amacıyla üretilirler. Sonraysa yakıt tüketiminin düşük olması için üreticiler emek harcarlar. Pek çoğumuz aşırı lüks ama kilometre başına fazlaca yakıt tüketen bir otomobille dolaşmak istemez. Sunduğu konforun yanında, yakıt tüketimi de otomobillerin tercih edilirliğini belirleyen faktörlerden birisi. Peki ya ilk aldığınızda otomobiliniz sizi yakıt tüketimi yönünden memnun ederken, artık ciddi miktarda mali külfet getirmeye başladıysa… Aracınızın gerçekten fazla yakıt yaktığını nasıl anlarsınız? İşte ip uçları…
• Motorun çekişinde azalma olur.
• Egzoz gazı siyah renktedir ve benzin kokar.
• Egzoz borusu içinde karbon isi oluşur.
• Egzozda patırtılı patlama sesleri olur
• Motor soğukken kolay, sıcakken güç çalışır.

En geçerli tespit yöntemiyse yakıt tüketiminizi sıkça ölçmektir. Aracınızın fazla yakıt yakıp yakmadığının tespitini yapmak için, bir litre benzinle kaç kilometre yol gittiğinizi bilmeniz gerekir. Bunun için yakıt deponuzu, akaryakıt istasyonundaki tabanca otomatik olarak yakıtı kesinceye kadar doldurun. Bu sırada günlük kilometre saatinizi sıfırlayın. Ardından normal kullanımda otomobilinizi sürün. Diyelim aracınızın deposunu doldurduktan sonra 250 km yol yapmışsınız. Yeniden akaryakıt istasyonuna gittiğinizde aynı şekilde tabanca otomatik atana kadar doldurun ve doldurduğunuz miktarı not edin. Bu rakam sizin 250 km’de harcadığınız akaryakıtı temsil etmektedir. Diyelim ki 15 litre rakamını elde ettiniz. Basit bir hesapla 15*100/250 ile 100 kilometrede 6 litre akaryakıt tükettiğinizi öğrenebilirsiniz. Bu araştırmayı sıklıkla yaparak akaryakıt tüketiminizdeki artışları kolaylıkla fark edebilirsiniz. Bir araçta yakıt tasarrufundan bahsetmeden önce, fazla yakıt harcamasının nedenlerini açıklamak yerinde olur. Aracın fazla yakıt harcamasının nedenlerini iki grupta toplamak mümkündür. Birincisi araçtan kaynaklanan kusurlar, ikincisi ise sürücüden kaynaklanan kusurlar. Eğer otomobiliniz son günlerde fazla yakıt tüketmeye başlamışsa vakit geçirmeden servisinizin yolunu tutun. Çünkü birkaç küçük önlemle yakıt tüketimini kontrol altında tutabilirsiniz. Tedbirinizi almadan önce otomobilinizdeki onarılması gereken yerler hakkında teşhisinizi doğru koyun. Bazı basit onarım teknikleri ile aşırı yakıt tüketiminde tasarrufu kolaylıkla sağlayabilirsiniz. Bütün iş bunun yöntemini iyi bilmekte yatıyor.

Hangi bakımlara dikkat etmeliyiz?

1. Motorunuzun ayar ve bakımlarını düzenli olarak ve uzman kişilere yaptırın. Bu ayar bakımlarında; • Hava filtresinin temizliğine dikkat edin. Tıkanmış hava filtresi yakıt tüketimini arttırır.
• Distribütör platin ayarını katalog değerine ayarlatın. Değerinde olmaması yakıt tüketimini arttırır.
• Akümülatör ve bağlantı kablolarının bozukluğu motor verimini düşürür. Değerinde olmaması yakıt tüketimini arttırır.
• Bujilerin arızalı ve ayarsız olması yakıt tüketimini arttırır.
• Karbüratörün bakımını yaptırın.
• Rölanti devri katalog değerinde olmalı.
Yüksek devir yakıt tüketimini arttırır.
2. Fren balataları sıkı ise tekerlek dönüşü zorlanır. Yakıt tüketimi artar.
3. Debriyajın kaydırması yakıt tüketimini arttırır.
4. Ön düzen ayarlarını her zaman kontrol ettirin. Lastik havalarını da sıkça kontrol edin. Bozuk ayarlar yakıt tüketimini artırır.

Kullanırken nasıl düşüreceğiz?
1. Önünüzdeki aracı çok yakından takip etmeyin. Zira devamlı olarak ya fren pedalına ya da gaza pedalına basarsınız. Ani fren ve ardından gaz basmak yakıt tüketimini arttırır.
2. Şehirlerarası yolda 80-90 km/s hızı aşmayınız. 90 km/s'nin üstünde her kilometre yakıt tüketimini yüzde 1 arttırır.
3. Motorunuzun ısısı yakıt tüketimini etkiler. İlk hareketten önce motorun ısınması için en fazla 30 saniye bekleyin. Fazla ısınmasını beklemek yakıt tüketimini arttırır. Soğuk motorda yakıt sarfiyatı fazladır. Motor tam ısınmadan yapılan yolculuklardan (özellikle kısa mesafelerden) kaçının.
4. Yakıt deponuzun hatalı doldurulması yakıt tüketimini arttırır. Deponuzu mümkünse pompanın yavaş hızı ile doldurun. Depo hiçbir zaman ağzına kadar doldurulmamalı. Depoyu daima dolu bulundurun. Çünkü az benzinde buharlaşma daha fazladır.
5. Klima yakıt tüketimini artırır. Bu ekipmanı ihtiyacınız oldukça kullanın. Sıcak aracı ilk etapta çalıştırırken camları açarak soğutmaya çalışın. Ardından klimaya başvurun.
6. Tavan bagajı yakıt tüketimini artırır. Kullanmadığınız zamanlarda bu parçayı sökün.
7. Yolculuk halindeyken camları açmak rüzgar direncini artıracağından yakıt tüketimini yükseltecektir. Doğru park edin daha az tüketin!Aracınızı park ederken dikkat etmeniz gereken en önemli nokta; zor manevraları park ederken yapmanız, parktan çıkarken yapmamanızdır. Aracın sıcak olduğu zaman yapılan zorlayıcı manevralar aracı pek fazla etkilemezken soğuk bir araçla aynı manevraları yapmanız daha fazla yakıt tüketmenize sebebiyet verecektir. Aslında en doğrusu çıkarken manevra yapmanıza gerek kalmayacak şekilde park etmektir. Sıkışık park yerlerinden çıkarken klima, silecek gibi çalışan aksamları durdurmanız gücün elektronik direksiyon motoruna devrolmasını, böylece yakıttan tasarruf etmenizi sağlayacaktır. Deponuz yeni doldurulmuş ise aracınızı yokuşta burnu aşağıya gelecek şekilde park edin. Yüksek sıcaklıklarda benzinin buharlaşması daha fazla olacağından aracınızı mümkün olduğunca gölge bir yere park edin. Ayrıca bu uygulama klimaya olan ihtiyacı azaltacağından yine yakıt tüketimini düşürecektir.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti omeralemdar » 12 Haziran 2008 09:01

katılım ve paylaşım için sagol 8-)
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti ufuk5414 » 12 Haziran 2008 14:47

devrimi kutluyorum:) 88 km iisin valla.eee nasıl yaptın için rahat mıydı?bence büyük risk...bagajda bidon taşıdın galiba:)
ufuk5414
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 124
Kayıt: 09 Haziran 2008 10:19
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci
Kilometre: 60000
Yakıt: SHELL GTL+
Lastik Markası: BRİDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SAKARYA

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti Bahadir » 13 Haziran 2008 09:01

Diken üstünde araba kullanmak hiç olmuyor ya valla hiç rahat edemedim. Dün gittim doldurdum valla depoyu son paralarıda ona verdik. Aybaşşına kadar parasızım ama yakıtım var.
Bahadir
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 155
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:04
Konum: Bakanlıklar(İŞ) Eryaman (Ev) / ANKARA
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 70000
Yakıt: Shell GTL +
Lastik Markası: Michelin Enegy Saver
İsim ve Şehir: Ankara

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti Devrim » 18 Haziran 2008 20:11

Bahadir demiş ki:...Şehir dışı ben kullanınca 4.1lt/100 km. babam kullanınca 3.9 lt./100 km yakıyor(Bu bilgisayar verisi). Ama babamın nasıl yaptığını hala anlamış değilim. Sorduğumda da ölürken söylerim ancak diye espri yapıyor. Herhalde miras olarak bırakacak.:)
Ben sana o sırrı vereyim. Yolda, yokuş aşağı yerlerde ve trafik lambasında motoru stop ediyordur... deeermişim... Eskiden öyle yaparlardı da. :mrgreen:

ufuk5414 demiş ki:devrimi kutluyorum:) 88 km iisin valla.eee nasıl yaptın için rahat mıydı?bence büyük risk...bagajda bidon taşıdın galiba:)
Ufuk; 3-4 gün önce yine yakıt bitiyor ikazı aldım. O ikazı duyar duymaz Günlük KM sayacını sıfırladım. Yine 80KM (79.8Km) yol aldım. Total'e gidip, "tam doldurun ama pompa attığı yerde bırakın" dedim. Pompa attığında 53lt.'de idi. Eğer bilgim yanlış değilse, en az 2lt. daha mazot vardı depoda.

15KM'den hesap yaparsak, 15Km x 5lt. =75Km. Ben 79 yapmışım, eh işte aşağı yukarı tutuyor. Aslında, (bence) rahat 100 Km. gidilir ikazdan sonra. Ben bunu aşamalı olarak deneyeceğim. Niye? Ne bileyim, merak tarak işleri işte. :mrgreen:
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


Sonraki

Dizel Motorlar

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Google Adsense [Bot] ve 29 misafir