Alper2590 demiş ki:emretpc demiş ki:Motor en fazla yakıtı ısıtma süresinde harcar. Soğuk havalarda motoru ısıtma süresi uzadığı için bu süre zarfında yakıt tüketimi fazla olur. Ayrıca aracınızı çalıştırdıktan sonra birinci viteste uzun süre kalmayın, birinci vitesi sadece aracı harekete geçirmek için kullanın. Aracı hızıyla uygun viteste kullanmak da yakıt tüketimini azaltır.
Ekim ayında aracımı aldığımda yakıt tüketimim 4.8 lt / 100 km civarındaydı. Şu anda aracım ortalama yakıt tüketimini 5.9 lt / 100 km olarak gösteriyor. Tabi biraz daha dikkat ederek bu veriyi düşürmek mümkün.
Emre hocam teşekkürler cevap için, dediğinizi deneyeceğim. Havanın soğuk olmasından da kaynaklanıyor tüketimimin fazla olması galiba..
:) ne demek rica ederim. İlk heyecanı bilirim, 2-3 ay öncesinde bende aynı heyecanı yaşıyordum. Kafamdaki onlarca soruya burada forumdaki arkadaşlarım sayesinde cevap bulabildim. Bilgi paylaşmak için var nede olsa.
Şimdi aklıma gelen bir kaç ufak noktayı daha sizinle paylaşayım:
Lastik hava basınçları konfor, güvenlik ve "yakıt tüketimi" konularında önemli bir etken. Şoför kapısında, lastik ebatınıza göre olması gereken lastik hava basıncı değerleri yazıyor olacaktır. Size tavsiyem lastik hava basınçlarınızı kontrol etmeniz ve belirtilen değerlerde bulundurmanız.
Bilindiği üzere dizel motorlar üst devirleri pek sevmezler. Uzmanlar 1500 - 2000 devir aralığında vites değişimini öneriyor. Zaten aracımızda devir göstergesi tarafında vites artırma yada azaltma bildirim ışığı bulunmakta. Araçta bu bildirimler ezbere bir mantıkla yapılmamakta, o an araç için en uygun olanı sunmaktadır. Mesela; araç düz yolda 2000 devirde 3. vitese geçmem gerektiğini söylerken, yokuş çıkarken daha yüksek bir devirde 3. vitese geçmem gerektiğini uyarmakta. Yol durumu, motora uygulanan güç durumlarında uygun olacak şekilde araç sizi yönlendirebiliyor.