Eğer mesele vites araklıklarıyla ilgili değilse tork farkındandır. Ya da aklıma hava-turbo kullanımı geldi. Gazdan ayağımızı çektiğimizde turbo basıncı düşüyorsa (ki biliriz ki dizelin ihtiyaç duyduğu hava basıncı önemlidir) bu daha erken bir yavaşlamaya sebep oluyor olabilir. Ayrıca sıkıştırma oranı da aklıma gelmiyor değil. Ama tabii hiç emin değilim açıkcası...
Bu arada senin iletin bana (alakasız biraz ama) şunu hatırlattı. Şu jant işini araştırırken ilgili ilgisiz - yerli yabancı (yerli yersiz;) kaynakları da okuma fırsatım oldu. Bir yerde; "Jant üretilirken jant'ta oluşan ağırlık noktası önemlidir. Özellikle spin (dönüm) esnasında belirginleşen bu nokta, dönüş esnasında jant'ın kazanacağı davranış biçiminde büyük rol oynar. Ağırlık merkezi çerçevesine yakın olan jant, spin esnasında ağırlaşacak ve bünyesinde oluşturacağı güçlü merkez-kaç sayesinde motora yardımcı olacak fakat aynı zamanda bu dönüşü durdurmak da pek kolay olmayacaktır. Söz konusu ağırlık noktası jant'ın merkezine yaklaştıkça jant'ın ağırlığı sabit kalacak, motora bir faydası olmayacak ama fren sistemini de yormayacaktır." şeklinde bir makale okumuştum - eğer yanlış hatırlamıyor ve yanlış anlamadıysam. Bu konuyu biraz da olimpiyatlarda gülle atan sporcularla eşleştirdiğimden aklımda kalmış...
Şu hissettiğim, yavaşlamanın kolay gerçekleşmemesi doğru ise yukarıdaki söylemle örtüşen yerleri var sanıyorum...
Vodan demiş ki:Son zamanlarda bi fizik furyasıdır aldı başını gidiyor. En son paramecium'un haydi sor sor diye kaşınmasıyla uzun zamandır algoritması olsa nede güzel olur diye düşündüğüm, siteye dinamik hesaplayıcı olarak koyabileceğim bir soruyu soruyorum.
Deneyde kullanılacak olan aynı otomobil.
İlk olarak örneğin 16" jant ve 55mm yanaklı lastik ile (tekerlek çapı buradan cm olarak hesaplanacak) 0-100km ivmelenmesini 13.7 saniyede tamamlıyor diye kabul ediyoruz. Burada jant ağırlığını 22kg kabul edelim.
Ardından aynı araca bu sefer 17" jant ve 45mm yanaklı lastik takılıyor. Bu sefer aracın 0-100km ivmelenmesini kaç saniyede tamamladığını bulmamız gerekiyor. Burada da jant ağırlığını 24kg kabul edelim.
Aracın torkunu 200Nm kabul edebiliriz. Algoritma sadece bu kriterler için değil atıyorum 18" 45mm yanak ve 26kg lık jantlar ile de doğru sonuç verebilecek bir algoritma olmalı.
Sorunun nereden çıktığına gelecek olursak, modifiyeci gençliğin en çok merak ettiği ve 1.6 arabama 19" jant taksam performansım ne kadar düşer abiler gibi sorular sorup, abilerinde popolarının kenarıyla uyduruk değerler üretmesine çözüm olması için düşünmüştüm. Yok ben ısırgan otu tarlasına düştüm çok kaşınıyorum diyen varsa oluşacak yakıt tüketimi farkınıda hesaplayabilir :)
gkg88tr demiş ki:usenmesem extreme janti cikartip tarticam en sonunda..bulamadim bende hicbi yerde nedir nekadar agirliktadir diye..kaliteli markalarda zaten jant agirligina onem verildigini biliyorum oz momo tft gibi markalarda yani fakat adini bilmedigimiz bicok markada agirlik konusu tamamen kapali kutu!arastirmalarima devam edicem bu jant isi icin iyice icime sinmeli en uygun fiyatta olmali birde ayni zamanda..ayrica lastik olarak niye 205/40/r17 tercih ediliyorki? 195/45/r17 lerin bizim 185/60/r15ler icin daha uyumlu oldugunu duydum zaten hesaplamalardada fark olarak daha az 205 olana gore..kafama yatmadan jant ve lastik almak mantikli gelmiyor zaten daha lastiklerim cok yeni 4000km.de biraz eskitiyim bari aldigim lastige degsin bunlar yeniyken almaya gerek yok :mrgreen:
Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 58 misafir