Emirreis demiş ki:jant guzelmıs abim :) agır jant cok yakıyor galıba ve cekısıde etkılıyormus...
Bu aralar araştırma yapıyorum da... Doğan (veya arkadaşlar), bizim şu an araçlardaki standart saç jant'ın ağırlığı ne kadar biliyor musun?DOGAN demiş ki:...OZ Ultraleggera 15X7=5,6 Kg...
Devrim demiş ki:Bu aralar araştırma yapıyorum da... Doğan (veya arkadaşlar), bizim şu an araçlardaki standart saç jant'ın ağırlığı ne kadar biliyor musun?DOGAN demiş ki:...OZ Ultraleggera 15X7=5,6 Kg...
Hani kıyaslama yapabilmek açısından...
Teşekkürler...DOGAN demiş ki:...benim boşta 1 takım dükkanda duruyor ama şöyle bir durum var bizim saç jantlar 15X6 olduğundan ağırlığı ciddi
anlamda aşağı çekmekde...
Devrim demiş ki:Teşekkürler...DOGAN demiş ki:...benim boşta 1 takım dükkanda duruyor ama şöyle bir durum var bizim saç jantlar 15X6 olduğundan ağırlığı ciddi
anlamda aşağı çekmekde...
Düşünüyorum değiştirmeyi ama hem ağırlık artacak hem de bizim beygir sonuçta 65 hp. Yani görüntü güzel olacak diye performansı düşürmek pek mantıklı gelemiyor açıkcası...
Bilemedim kaldım öyle...
DOGAN demiş ki:abi yarın aşağı inince hemen tartarım :lol: benim boşta 1 takım dükkanda duruyor... ...ben yarın inşallah aşağıya
erinmeden giderisen bir tartarım artık bende merak etmiyor değilim aslında :!:
Şevket kardeş; Bilgilerinden senin aracının da 1.5 dCi 65hp olduğu gördüm.Sevket Arslan demiş ki:Kullandığım jantların arabanın üzerinde gelen saç jantlardan daha hafif olduğunu onaylayabilirim. Aldığım OZ jantın web sitesinde 6.94 kg olduğu yazıyor fakat jantlar 17" olduğu için, lastiklerde 205mm genişliğinde olduğu için olumsuz olabileceği söylenebilir fakat ben henüz ne yakıtta ne de performansta bir etkisini görmedim. Psikolojik olarak jantlar daha hafif olduğu için arabanın daha iyi hızlandığını bile söyleyebilirim :)
Biliyorsunuz geçen hafta jant'ları yeniledim. Fiyat açısından (sadece duygusal olarak) tercih ettiğim Kormetal'in Mirage KM775 15x6½ 4x100 modelini aldım. Her ne kadar başta Barracuda olmak üzere arkadaşlarımın "KM jant, saç jant'tan daha ağırdır" söylemlerine rağmen aldım. Doğrudur ki 17" olup da 5 kilo olan harika jant'lar da yok değil ama beğendiğim ithal jant'ların takım fiyatı 2 milyarlara ulaştığından alamazdım. Ya hafif jant'lara 2 milyar verecektim ya da ucuz ama ağır jant'ların ekstra yakıt tüketimine razı olacaktım. Uzun zaman diliminde cebime vereceği zararı düşünmek, akla "Dizel mi Benzinli mi?" konusunu getiriyor. Şimdilik sırtımı dizelin halen sağladığı ekonomik yakıt tüketimine ve torkuna yasladım bakalım...
Diyeceğim şu ki;
Ben yeni jant'larımı taktırmaya giderken, Koçtaş'tan 100 gram'a kadar hassasiyetli sayısal bir ağırlık ölçer aldım. Bildiğiniz baskül... Bu cihazla lastik bayii'de gittim ve peşin bir pişkinlikle jant'ları tartacağımı yoksa rahat edemeyeceğimi belirttim. Lastikleri ve jant'ları araca takma işlemleri silsilesi içinde fırsat buldukça hepsini teker teker ölçtüm. Kullandığım tartı ne derece doğru yanıt veriyor bilmiyorum ama en azından elde ettiğim rakamları yine bu cihaz çerçevesinde değerlendirebiliriz...
Bu arada belirtmeden geçemiyorum; Çok önceki bir iletimde (şu an sildim), http://www.elektrony.cz/ veya http://www.kormetal.com/Dizayn/Jant.asp gibi jant model ve ağırlık bilgilerinin bulunduğu sitelerden edindiğim eksik bilgilerle, gerek saç jant'larımızın gerekse alacağım 15" jant'ın ağırlıkları konusunda yanlış fikirler belirtmişim. Jant'larla ilgili 1650 veya 1950 gibi ağırlık rakamlarını 1.6 Kg veya 1.9 Kg. olarak yorumlamıştım. Oysa ki bunlar o jant başına uygulanabilecek maksimum ağırlıkmış ve 1600Kg veya 1950Kg. şeklindeymiş. Kimseden tepki de gelmeyince öyle olduğuna kanaât getirmiştim, ta ki saç jant'ımı tartıncaya ve o işi tekrar araştırıncaya kadar... :D
Jant başına fazladan 1.7 Kg. gibi bir ağırlık aldım şu an (lastikleri saymıyorum artık). Bir yerlerde aslında bu ağırlığın 2 ile çarpılarak sisteme getirdiği yükün görülebileceği yazılıydı ama mantığını anlamadım... Fakat bu yazıyı yazana kadar 1 haftadır performans olarak test ediyorum aracı, bir sorun göremiyorum. İkinci ve üçüncü vites deparları halâ çok güzel. Tabii ki bu farkı motor hissediyordur. Yakıt ortalamam 4.3'te halâ. Gerçi sıfırlayıp bakmak gerek, eski jant'ın verileri vardır herhalde pc'de halen...
Hafif kalkışlarda hafif debreyaj hareketiyle kalktığım çok olur. Aracın huyunu ezberledim. Şimdi de (yeni jant'larla) aynı şekilde kalkıyorum, eskisine göre devirde fazladan bir düşme zorlanma görmüyorum. Bir de şu var; Lastikçiden ayrılırken -doğal olarak- eski lastik ve jantları arka koltuğa ve bagaja koyduk. Yani aracımda 8 lastik ve 8 jant yüküyle hareket ettim (Hoş; çevrilen jant ile yük olan farklıdır ya..). Araç bana mısın demedi... İki gün önce depoyu full'ledim, her zamanki depo yükünü hissettim araçta o kadar. Üstüne üstlük bugün araçta 4 kişiydik; eşim, bir öğrencim, öğrencimin velisi (tipik Türk kadını kilosunda!) ve bir iş arkadaşım. Tabii ki aracın yüklü olduğunu hissediyorsunuz; Vites değiştirme devirleri artıyor, motora yükleniyoruz falan. Ama her zamanki dolu araçtan farkı yoktu performansın...
Ben bunlara sevindim açıkcası. Hele de jant'ların kattığı görünümden dolayı da çok mutluyum.
Eskisine nazaran jant toplamında 6.8 Kg. fazlam var. Sizce, illâ eski kiloda olayım dersem "6-7 litre az mazot alırım olur biter" gibi düz mantık işe yarar mı, yoksa gerçekten fazladan aldığım yük gerçekten 6.8 kilodan fazla mıdır?
Bu durumu genel olarak nasıl değerlendiriyorsunuz ve son soruma ne diyorsunuz. ;)
Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 21 misafir