Selam...
Dün bir şey yazmadım bu konuya. Belgelerle konuşayım diye. :) Fakat fotoğraf arşivimin olduğu harici harddisk'ten ancak alabildim fotoğraflarımı. Üzgünüm. Ama öte yandan sizin tespitler de güzel olmuş Günay Bey.
Benim aşağıdaki yazdıklarım, aracım için yerli üretim
KM marka jantları alırken gelişen bir hikayedir. O dönemde ben de çok sorup soruşturmuştum ağırlık işlerini. Kimseden net bir cevap alamadım. Alabildiğim tek yanıt, alüminyum jantların "daha hafif" olacağı yönündeydi. Hatta açık yazayım, bir KM yetkilisine e-posta yoluyla sorduğumda "daha hafiftir" cevabı aldım. Hâlâ o e-postayı saklarım. Öledir, kaliteli jantlar daha hafiftir. Zira daha önce açılmış
Jant Ağırlıkları konusunda 15" OZ marka (Ultraleggera 15X7) jantın 5.6 Kg. olduğu bilgisi var. Yani iyi üretimler daha hafif olabilir gerçekten. Ama yerli üreticilerin öyle olduğunu hiç sanmıyorum. Neyse...
Yeni jantlarımı taktırırken, üşenmedim gidip tartı alıp tarttım. Elbette ki tartışılır cihazın ne derece sağlıklı ölçtüğü. Tek bilgi, 100 gr. hata payı olabileceği yönünde.
Elde ettiğim veriler aşağıdaki gibidir:
15" Saç jantın ağırlığı:
6.6 KG. Bu değer sizinkine çok yakın.
eskijant_agirlik.jpg
15" yeni alüminyum jant ağırlığı (KM-775 4x100 15x6½):
8.3 Kg.yenijant_agirlik.jpg
***
Hazır el değmişken ek bilgi:
15" eski lastiğin ağırlığı (Dunlop SP1): 7.3 Kg. (Lastiği tartmam zor oldu, %100 güvenilir olmayabilir bu değer.)
eskilastik-agirlik.jpg
15" yeni lastiğin ağırlığı (Kumho Kw17): 8 Kg.
yenilastik_kumho.jpg
Dolayısıyla;
15" eski saç jant + eski lastik toplam ağırlığı: 14.3 Kg.
eskijant+eskilastik.jpg
15" yeni alüminyum jant + yeni lastik toplam ağırlığı: 16.4 Kg.
yenijant+yenilastik2.jpg
Bu iletideki ekleri görmek için gerekli yetkilere sahip değilsiniz.