Merhabalar,
Öncelikle; aranıza yeni katıldım, forum gerçekten çok yararlı ve bilmediğim çok şey öğrendiğimi söyleyebilirim.
Benim soruma gelince, bugün oto sanayi de bir lastikçiye gittim. Sol arka lastiğimde arıza vardı sürekli basıncı azalıyordu. Usta ile baktık kocaman bir çivi girmiş lastiğe, neyse gitmişken tamirini yaptırdım.
Ustanın dediğine göre jantlarda yamulma var 120 km yi geçerse direksiyon titremeye başlar dedi, gerçekten dediği doğru. Jant başına 25 tl fiyat verdi düzeltme işlemi için.
Şimdi asıl konuya geleceğim. Jant yamulması tabi kötü bi durum. Çelik jantları sordum ustaya, sorar sormaz anlatmaya başladı;
"Senin jantlar 15 inc en fazla 16 inc takabilirsin, En fazla 1 inc farka izin veriliyor daha yükseği yasak. Ayrıca çelik jantlar ile kaza yapan çok var o yüzden tavsiye etmiyorum. Fabrikanın ürettiği orjinal jantlar çukura geldiğinde esneme payı vardır ve yamulur sen yoluna iyi kötü devam edersin. Fakat çelik jantların esneme payı yoktur böyle durumlarda lastiği patlatır ve kazaya davetiye çıkarır. Artık çok tavsiye etmiyoruz görsellik istiyorsan çok güzel jant kapakları var onları kullanabilirsin."
Bu arada, adamın dükkanında lastiğin dışında çelik jant satıyor, diğer tip jant yok ve jant kapağıda satmıyor.
Ben ustanın samimiyetine inandım. Daha deneyimli arkadaşlar olabilir görüşlerini ve tavsiyelerini almak isterim.