Özellikle şu günlerde çok önemli bir husus olan su tahliye (su giderleri) kanallarının temizliğinden bahsetmek istedim (Asıl yayın tarihi: 10.09.09). Daha önce bu mevzunun bahsi geçmişti. Aslında gayet önemli bir konu olduğundan, özellikle konuya yabancı yeni üyelerimiz için tekrar hatırlatmak istedim. Çünkü şu geçtiğimiz sağnak yağışlarda muhtemel can sıkıcı bir olaydan kıl payı kurtulduğumu düşünüyorum.
Yaz aylarında aracımızın sileceklerinin altına denk gelen bölgedeki ızgaraların gerek üzerinde gerek altında çok sayıda yaprak, toz-toprak ve böcek ölüleri birikmektedir. Izgaraların altında, her iki tarafta akan suyu aracın altına tahliye eden kanallar bulunmaktadır. Malesef bu kanallar, o bölgeye zaman içerisinde toplanan bu (yaprak ve benzeri iri sayılabilecek) maddeler sebebiyle tıkanabilmektedir.
Bu kanallar eğer belli aralıklarla kontrol edilip, şayet tıkanma durumunda açılmazsa o bölgede biriken su,
- ya aracın içine (döşemelere) akmaktadır,
- ya motor bölümüne dökülmektedir,
- ya da silecek motoru tertibatına zarar vermektedir!
Geçen hafta aynen yukarıda anlattığım gibi denedim. Sağ tarafa döktüğümde su çok güzel döküldü. Fakat sol tarafa dökmeme rağmen ses sağ taraftan geldi!. Ve hemen operasyona başladım.
(Aşağıda 700 px. genişliğinde 18 adet fotoğraf bulunmaktadır.)
***
Bahsettiğim alan, fotoğraftaki mavi bölgedir. (Bu arada güzel oldu mavi renk. Boyasak mı neh!) :mrgreen:
[ img ]
1) Fitil
- Önce ızgara ile motor bölümünü ayıran kalın fitili çıkartmak gerek. Fitilin sağ ya da sol ucunu kaplayan yumuşak plastiği kaldırıp fitili çekiniz, kolayca gelecektir. Tavsiyem, fitilin pozisyonunu unutmayınız. Geri takarken hatırlamanız iyi olur.
[ img ]
Devamında fitili çekmeye devam ederek komple çıkarınız.
[ img ]
2) Vidalar
- Renault, bu vidaları değişik tasarlamış. Normal vida gibi davranmayın. Tornavida ile yarım tur çevirdiğinizde kendini yarım boy kadar yukarı atar. Sonrasında tutup çekerek çıkartınız. Eğer çıkmakta direnirse tornavida ile alttan destekleyiniz.
[ img ]
[ img ]
3) Izgara
- Vidaları söktükten sonra, ızgarayı tutan 4 çentik çıkıntı var. Onları kurtarıp ızgarayı yukarı doğru esnetin. Hemen belirteyim, ızgaramız silecek kolları sebebiyle tamamen çıkmıyor. Bunun için silecek kollarını da çıkartmak gerekiyor. Kuvvetli asılınca çıktıklarını duydum. "Denedim" ama başaramadım. :) Bu yüzden ızgarayı biraz esneterek temizlik yapmak zorundayız.
Önce içeri göz atalım. Sağ taraf, yani sürücü tarafı:
[ img ]
[ img ]
:!: Yukarıdaki fotoğraflarda dar alanda gördüğümün silecek motoru olduğunu düşünüyorum ve yanında elektrik kabloları var. Ve Renault böyle bir ortamdan suyun geçmesine izin vermiş. Hem de kanalların tıkanma tehlikesi olduğu hâlde! Eğer burada normal olan suyun muhtemel varlığı ise o zaman motoru ve elektrik aksamını saklamalıydı! Bu da bu konuyu önemli yapan noktadır işte!.
Yukarıdaki sürücü tarafı tıkalı değildi. Aşağıdaki fotoğraflarda ise diğer (yolcunun) tarafı görüyoruz. Bildiğiniz tıkanmış ve su birikmiş.
[ img ]
Deneme yaptım! Düşük hızda su ekledim. Su, aşağıda gördüğünüz kanaldan diğer tarafa yürüdü ve oradaki kanaldan döküldü. Zaten önceki günlerdeki yağıştan bu şekilde kurtarmışım. Fakat şayet fazla dökersem suyun köşe bir yerden motor bölümüne damladığını farkettim!
[ img ]
:!: İki kanalın da tıkalı olduğunu ve yoğun yağış altında olduğumuzu varsaydığımızda, suyun içeri veya motora akmasını geçtim, orada bulunan elektrik kablolarında kısa devreye sebep olma riski çok yüksektir. Bazı yerlerde yağmur esnasında silecek kolunda oluşan bazı problemler okumuştum. Ayrıca silecek motoru veya beyni arızalarını okuyouz. Böyle bir problemden kaynaklanabileceğini düşünüyorum şahsen...
Neyse...
4) Temizleme
- Scotch-Brite'ın "Kullan At" eldivenlerinden birini giyip önce havuzdaki pislikleri topladım.
[ img ]
Daha sonra (şu Cd Çaları çıkartmakta kullandığım) bakır tel ile kanalı "deşerek" açabildim. Tedbir olsun diye aynı işlemi diğer kanala da yaptım. Fakat sağ kanal (sürücü tarafı) zaten açık olmasına rağmen -elimdeki tel kalın gelmiş olabilir- biraz uğraştırdı.
[ img ]
Su, güzel bir "şırıltıyla" boşaldı. Ardından su ile temizlemekte fayda var...
[ img ]
Aşağıda sol kanal ve (altında) sağ kanal deliklerini görmektesiniz.
[ img ]
[ img ]
5) Toparlanma
- Temizlikten sonra toparlanma sürecinde önce ızgarayı yerleştirmemiz gerekiyor. Izgara, doğal olarak esnediği için yukarı kalkma meylinde olabilir. Aşağıdaki renkli dairede görüldüğü gibi (sanırım) 4 farklı yerdeki çentiği yerine oturtuyoruz.
[ img ]
Vidaları yerine oturtup tepesinden bastırınız. Tornavida ile yine bir yarım tur çevirmeniz iyi olabilir. Bende öylece kilitlendiler.
[ img ]
Fitili yerleştirirken, yine önce ucuna denk gelen yumuşak plastiği kaldırıp fitilin ucunu yerleştiriyoruz. Hizalamayı iyi yaparsanız, diğer ucu yerleştirirken problem yaşamazsınız. Fitilin pozisyonu doğruysa, orta şiddette bastırdığınızda yerine oturacaktır. Bu şekilde tüm fitili yerleştiriniz. Son olarak fitil uçlarına denk gelen ince plastiği örterek işlemi tamamlayınız.
[ img ]
[ img ]
:idea: İşlem tamamdır.
:!: Tozlu yaz aylarından çıktık, yoğun yağışlı kışa giriyoruz. Lütfen siz de mutlaka kontrollerinizi yapınız.
Kolay gelsin...