[3.x] Su Tahliye (Gider) Kanalı Temizliği

Araçlarımızla ilgili her türlü bakım çeşitleri, yöntemleri; Kaporta, boya, lastik veya döşemelerle ilgili bakım konuları ve servis hikayeleri. Ayrıca alt bölümlerde motor tiplerine özel bakım konuları yer almaktadır.

[3.x] Su Tahliye (Gider) Kanalı Temizliği

İleti Devrim » 26 Eylül 2009 21:43

Merhaba arkadaşlar.

Özellikle şu günlerde çok önemli bir husus olan su tahliye (su giderleri) kanallarının temizliğinden bahsetmek istedim (Asıl yayın tarihi: 10.09.09). Daha önce bu mevzunun bahsi geçmişti. Aslında gayet önemli bir konu olduğundan, özellikle konuya yabancı yeni üyelerimiz için tekrar hatırlatmak istedim. Çünkü şu geçtiğimiz sağnak yağışlarda muhtemel can sıkıcı bir olaydan kıl payı kurtulduğumu düşünüyorum.

Yaz aylarında aracımızın sileceklerinin altına denk gelen bölgedeki ızgaraların gerek üzerinde gerek altında çok sayıda yaprak, toz-toprak ve böcek ölüleri birikmektedir. Izgaraların altında, her iki tarafta akan suyu aracın altına tahliye eden kanallar bulunmaktadır. Malesef bu kanallar, o bölgeye zaman içerisinde toplanan bu (yaprak ve benzeri iri sayılabilecek) maddeler sebebiyle tıkanabilmektedir.

Bu kanallar eğer belli aralıklarla kontrol edilip, şayet tıkanma durumunda açılmazsa o bölgede biriken su,

  • ya aracın içine (döşemelere) akmaktadır,
  • ya motor bölümüne dökülmektedir,
  • ya da silecek motoru tertibatına zarar vermektedir!
Tıkalı olup olmadığının kontrolü çok kolaydır. Bir pet şişedeki 1 litrelik suyu ön cama boşaltın. Su sileceklerden geçerek aşağı tahliye kanallarına ulaşacaktır. Eğer aracın altından, deyim yerindeyse "şakır şakır" sesler duyuyorsanız problem yok demektir. Fakat, gelen ses sizi tatmin etmediyse bu kez sağ köşeden (sürücü tarafı - arabaya karşıdan baktığımız için böyle dedim) suyu boşaltın, bir de sol köşeden (yolcu tarafı). Gelen sese göre hangi tarafın problemli olduğunu anlayabilirsiniz. Ama buna rağmen bile sesten emin olamıyorsanız bir kontrol etmekte fayda vardır.

Geçen hafta aynen yukarıda anlattığım gibi denedim. Sağ tarafa döktüğümde su çok güzel döküldü. Fakat sol tarafa dökmeme rağmen ses sağ taraftan geldi!. Ve hemen operasyona başladım.

(Aşağıda 700 px. genişliğinde 18 adet fotoğraf bulunmaktadır.)

***

Bahsettiğim alan, fotoğraftaki mavi bölgedir. (Bu arada güzel oldu mavi renk. Boyasak mı neh!) :mrgreen:

[ img ]

1) Fitil

    Önce ızgara ile motor bölümünü ayıran kalın fitili çıkartmak gerek. Fitilin sağ ya da sol ucunu kaplayan yumuşak plastiği kaldırıp fitili çekiniz, kolayca gelecektir. Tavsiyem, fitilin pozisyonunu unutmayınız. Geri takarken hatırlamanız iyi olur.

    [ img ]

    Devamında fitili çekmeye devam ederek komple çıkarınız.

    [ img ]

2) Vidalar

    Renault, bu vidaları değişik tasarlamış. Normal vida gibi davranmayın. Tornavida ile yarım tur çevirdiğinizde kendini yarım boy kadar yukarı atar. Sonrasında tutup çekerek çıkartınız. Eğer çıkmakta direnirse tornavida ile alttan destekleyiniz.

    [ img ]
    [ img ]

3) Izgara

    Vidaları söktükten sonra, ızgarayı tutan 4 çentik çıkıntı var. Onları kurtarıp ızgarayı yukarı doğru esnetin. Hemen belirteyim, ızgaramız silecek kolları sebebiyle tamamen çıkmıyor. Bunun için silecek kollarını da çıkartmak gerekiyor. Kuvvetli asılınca çıktıklarını duydum. "Denedim" ama başaramadım. :) Bu yüzden ızgarayı biraz esneterek temizlik yapmak zorundayız.

    Önce içeri göz atalım. Sağ taraf, yani sürücü tarafı:

    [ img ]
    [ img ]

    :!: Yukarıdaki fotoğraflarda dar alanda gördüğümün silecek motoru olduğunu düşünüyorum ve yanında elektrik kabloları var. Ve Renault böyle bir ortamdan suyun geçmesine izin vermiş. Hem de kanalların tıkanma tehlikesi olduğu hâlde! Eğer burada normal olan suyun muhtemel varlığı ise o zaman motoru ve elektrik aksamını saklamalıydı! Bu da bu konuyu önemli yapan noktadır işte!.

    Yukarıdaki sürücü tarafı tıkalı değildi. Aşağıdaki fotoğraflarda ise diğer (yolcunun) tarafı görüyoruz. Bildiğiniz tıkanmış ve su birikmiş.

    [ img ]

    Deneme yaptım! Düşük hızda su ekledim. Su, aşağıda gördüğünüz kanaldan diğer tarafa yürüdü ve oradaki kanaldan döküldü. Zaten önceki günlerdeki yağıştan bu şekilde kurtarmışım. Fakat şayet fazla dökersem suyun köşe bir yerden motor bölümüne damladığını farkettim!

    [ img ]

    :!: İki kanalın da tıkalı olduğunu ve yoğun yağış altında olduğumuzu varsaydığımızda, suyun içeri veya motora akmasını geçtim, orada bulunan elektrik kablolarında kısa devreye sebep olma riski çok yüksektir. Bazı yerlerde yağmur esnasında silecek kolunda oluşan bazı problemler okumuştum. Ayrıca silecek motoru veya beyni arızalarını okuyouz. Böyle bir problemden kaynaklanabileceğini düşünüyorum şahsen...

    Neyse...

4) Temizleme

    Scotch-Brite'ın "Kullan At" eldivenlerinden birini giyip önce havuzdaki pislikleri topladım.

    [ img ]

    Daha sonra (şu Cd Çaları çıkartmakta kullandığım) bakır tel ile kanalı "deşerek" açabildim. Tedbir olsun diye aynı işlemi diğer kanala da yaptım. Fakat sağ kanal (sürücü tarafı) zaten açık olmasına rağmen -elimdeki tel kalın gelmiş olabilir- biraz uğraştırdı.

    [ img ]

    Su, güzel bir "şırıltıyla" boşaldı. Ardından su ile temizlemekte fayda var...

    [ img ]

    Aşağıda sol kanal ve (altında) sağ kanal deliklerini görmektesiniz.

    [ img ]
    [ img ]

5) Toparlanma

    Temizlikten sonra toparlanma sürecinde önce ızgarayı yerleştirmemiz gerekiyor. Izgara, doğal olarak esnediği için yukarı kalkma meylinde olabilir. Aşağıdaki renkli dairede görüldüğü gibi (sanırım) 4 farklı yerdeki çentiği yerine oturtuyoruz.

    [ img ]

    Vidaları yerine oturtup tepesinden bastırınız. Tornavida ile yine bir yarım tur çevirmeniz iyi olabilir. Bende öylece kilitlendiler.

    [ img ]

    Fitili yerleştirirken, yine önce ucuna denk gelen yumuşak plastiği kaldırıp fitilin ucunu yerleştiriyoruz. Hizalamayı iyi yaparsanız, diğer ucu yerleştirirken problem yaşamazsınız. Fitilin pozisyonu doğruysa, orta şiddette bastırdığınızda yerine oturacaktır. Bu şekilde tüm fitili yerleştiriniz. Son olarak fitil uçlarına denk gelen ince plastiği örterek işlemi tamamlayınız.

    [ img ]
    [ img ]

:idea: İşlem tamamdır.
:!: Tozlu yaz aylarından çıktık, yoğun yağışlı kışa giriyoruz. Lütfen siz de mutlaka kontrollerinizi yapınız.

Kolay gelsin...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


Re: Su Tahliye (Gider) Kanalı Temizliği

İleti oguz1 » 27 Eylül 2009 10:56

Devrim yine güzel çalışma olmuş kolay gelsin.Teşekkürler...
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: Su Tahliye (Gider) Kanalı Temizliği

İleti dikmenibo » 27 Eylül 2009 16:59

hocam eline sağlık, çok güzel açıklamışsın

yanlız benim araçta bu problem olacak gibi, çünkü alarm ın kabloları o fitilin içinden geçirildi, deformasyonlar sonucu herhangi bi elektrik kaçağına neden olmamak, motor kaputu açıldığında ortalıkla kablo kalmaması için. bu durumda o delikleri temizlemek için başka alternatifimiz varmı?? mesela ufak bi boru sokup da suyu çekmek, yada kanalı aşağıdan hava basarak açmak gibi??
dikmenibo
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 226
Kayıt: 06 Şubat 2009 22:54
Marka & Model: 2009 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85bg BVR
Kilometre: 65000
Yakıt: Dizel
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: İbrahim-İstanbul

Re: Su Tahliye (Gider) Kanalı Temizliği

İleti aydinkaragoz » 28 Eylül 2009 11:22

Benimkide tıkanmış , aslında kontrolde ediyordum ama nasıl oldu gözden kaçtıysa , haziran ayında arabayı yıkattım yıkamıcıda içine bindiğimde , sürücü tarafından su almış , koltuğun altı ıslaktı , orada hemen altında yalıtım süngeri var o sırılsıklam olmuş :) arka solada gitmiş su , serviste tanıdık nazım geçen bir ustama koltuğu söktürdüm alttaki , süngeri çıkarttım , kaportayı kuru bir bezle sildim , alttan airbag soketleri geçiyor emniyet kemei bağlantı soketleri onları hava ile kuruttuk , dışardada yalıtım süngerlerini kuruttuk daha sonra montajını yaptık , şimdilik sorun yok , Devrimin anlattığı şeyleri bizim araçlarda sık sık uygulamak gerekli bence , reno ne biçim bir araba yapmış anlamadım böyle saçma bir sistem olmamalı bence , diğer markalarda hiç böyle bir sistem görmedim.. :evil:
aydinkaragoz
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 133
Kayıt: 22 Mayıs 2009 21:50
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 69000
Yakıt: LukOiL
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: Manisa

Re: Su Tahliye (Gider) Kanalı Temizliği

İleti Devrim » 28 Eylül 2009 13:02

Teşekkürler arkadaşlar...

aydinkaragoz demiş ki:...Devrimin anlattığı şeyleri bizim araçlarda sık sık uygulamak gerekli bence , reno ne biçim bir araba yapmış anlamadım böyle saçma bir sistem olmamalı bence , diğer markalarda hiç böyle bir sistem görmedim.. :evil:
Evet ben de biraz tuhaf buldum. Servisteki eleman bile uyarmıştı beni çok önce.Ben de bu durumun saçma olduğunu, eski model araçlarda bile böyle birşey duymadığımı söylemiştim. Dudak büklemekle yetindi...

Ama bence yazın aracı nereye park ettiğimiz önemli. Ağaç altına parketmek bu tip sorunlara sebep oluyor malesef. Ya da park etsek bile, o ızgaranın oralara bi' bez örtü falan mı koymak lazım illa anlamadım ki...

dikmenibo demiş ki:...o delikleri temizlemek için başka alternatifimiz varmı?? mesela ufak bi boru sokup da suyu çekmek, yada kanalı aşağıdan hava basarak açmak gibi??
Bana pek kolay bir yöntem var gibi gelmedi. Ama bir yöntem bulan olursa seviniriz tabii ki. Boruyla su çekmek kolay olur ama kanalları açmış olmayız ve su yine birikecektir. Bence ızgarayı söküp telle girişmek en uygunu.

Kanalın aşağıya açılan ucunu bir türlü göremedim. Çok fotoğraf çektim ama bulamadım. Aracın alt kaplaması bi' tuhaf, alengirli. Yoksa onu da gösterecektim. O iş yaş bence...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Su Tahliye (Gider) Kanalı Temizliği

İleti aydinkaragoz » 28 Eylül 2009 13:22

Devrim hocam ustam benim arabayı temizlediğinde , o gider deliklerinin üzerinde , lastik bir parça var onu söküp çıkarmıştı dedi ki bu lastik parçanın burada hiç bir anlamı yok aksine daha , buradaki deliği daraltıyor dedi ve onu çıkarttı her 2 taraftanda bundan sonra tıkanma daha da azalır demişti bana...
aydinkaragoz
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 133
Kayıt: 22 Mayıs 2009 21:50
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 69000
Yakıt: LukOiL
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: Manisa

Re: Su Tahliye (Gider) Kanalı Temizliği

İleti Devrim » 29 Eylül 2009 00:09

Aydın Bey, bahsettiğiniz aşağıdaki siyah plastik ağızlık sanırım. Doğrudur, usta haklı olabilir aslında. Bir sonraki temizlikte çıkartmayı deneyeyim, bir bakayım. Meram ettim...

[ img ]
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Su Tahliye (Gider) Kanalı Temizliği

İleti aydinkaragoz » 29 Eylül 2009 10:28

Evet Devrim bey bahsettiğim plastik o , yalnız o alttan montajlı yani aşağıya doğru , onun uzantısı var, sanırım komple bir parça halinde ama ustamın dediği hiç bir anlamı yok ve orada sadece fazlalık yapıyor ki ağzı daha dar olduğunda daha çabuk tıkanma yapıyor ve içine su alıyor diye her iki tarafıda oradan komple çıkarttı , şu an hiç bir sorun yok su gayet güzel akıyor sanırım tıkanmada yapmıyor.
aydinkaragoz
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 133
Kayıt: 22 Mayıs 2009 21:50
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 69000
Yakıt: LukOiL
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: Manisa

Re: Su Tahliye (Gider) Kanalı Temizliği

İleti Kenancelik » 29 Eylül 2009 10:41

Devrim hocam emeğine sağlık yine gayet güzel bişekilde açıklamışın.1 Ay sonra servise bakım için gidicem,servis aynı şeyi yapar mı diye merak ediyorum
Kenancelik
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 275
Kayıt: 09 Kasım 2008 00:37
Marka & Model: EXTREME 2009
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16 Valf
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Kenan/OSMANİYE

Re: Su Tahliye (Gider) Kanalı Temizliği

İleti Devrim » 29 Eylül 2009 15:23

Kenancelik demiş ki:Devrim hocam emeğine sağlık yine gayet güzel bişekilde açıklamışın.1 Ay sonra servise bakım için gidicem,servis aynı şeyi yapar mı diye merak ediyorum
Sağol Kenan. Servisin kendi prosedürü olur hep. Belirtmek gerek. Zaten soruyorlar, şikayetiniz isteğiniz var mı diye. O esnada kontrol edilmesini istersen bakarlar hemen.

Örneğin benim 30bin geliyor. Rot-balans'a amortisörlere baktıracağım. Az abartırsam motorun basıncını ölçtürmek gibi bir saplantıya girdim nedense. Bunları belirtince kontrol ederler. Belki bazılarının ekstra ücreti olur mu bilmem...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Ön Silecek Problemi

İleti BAKIM » 30 Eylül 2009 21:04

Arkadaşlar bu gün aracımı yıkadıktan sonra kuruladım bu arada motor kaputunu da açıp kaput altını da sileyim dedim ızgaraları silerken altta havuz gibi su dolusu farkettim hemen aklıma deliğin tkanmış olabileceği geldi önce ızgara lastiğini sonrada ızgarayı söküp deliği açtım su tamamen boşaldı bu arada ön amotisör kapaklarını da söktüm iyiki sökmüşüm altları tamamen çürümüş ağaç yaprakları ve çamurla kaplı idi onlarıda temizledim sol taraf tıkalı olmamasına rağmen kapağın altında daha sonra deliğin tıkanmasına sebep olabilecek çamur ve çürümüş çam yaptakları vardı her ikisinide temizleyip hava ile kurutup tekrar yerine taktım.

Bütün arkadaşlara tavsiyem herngi bir silecek sorunu veya aracın su alması gibi nahoş bir olayla karşılaşmaması için arada bir su oluklarının kapalı olp olmadıklarını kontrol etsinler...

ADMiN: İletiniz "Ön Silecek"ten buraya taşınmıştır.
BAKIM
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 258
Kayıt: 01 Şubat 2009 18:38
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2V 75 hp
Kilometre: 44444
Yakıt: schell Bp
Lastik Markası: MICHELIN Energy Save
İsim ve Şehir: Balıkesir

Re: Su Tahliye (Gider) Kanalı Temizliği

İleti msaltik » 01 Ekim 2009 12:03

Helal olsun diyorum, detaya girmiyorum
msaltik
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 305
Kayıt: 29 Eylül 2009 22:02
Marka & Model: 2009 65bg Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65bg
Kilometre: 33100
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop Sport SP01
İsim ve Şehir: TRABZON

Re: Su Tahliye (Gider) Kanalı Temizliği

İleti surface » 30 Kasım 2009 14:40

arkadaşlar bu yazıları önceden okkumak isterdim ama bunla ilgili sorun başıma geldi giderler tıkandığından silecek motoru arızalandı allahtan işi anlayan bir usta ile fazla zarara girmeden olayı atlattık artık tecrübe ile denendi ama keşke bu yazıya önce rastlasaydım bu arada ben sileceklerin yavaş çalışması bazen durması olarak gelişti silecek motoru su almış
surface
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 1
Kayıt: 01 Kasım 2009 09:41
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 65
Kilometre: 56000
Yakıt: shell
İsim ve Şehir: ahmet düzce

Re: Su Tahliye (Gider) Kanalı Temizliği

İleti murat » 30 Kasım 2009 16:49

evet arkadaşalr geçen sağolsun babamda tıkanmış olan kanalı temizle....
fakat bunu yaparken arkadaşlar üste resimde görünen tıpayı yerinden çıkartıp uç kısmını keserseniz bir daha tıkanmaz... biz öyle yaptık....
ucunu kesmezin mantıklı, çünkü ucunu tıkayan bir plastik şekil vermişler bunu yapmanın ne mantığı var ben pek anlamadım....
murat
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 116
Kayıt: 23 Ekim 2009 14:46
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5DCI 65 hp
Kilometre: 23000
Yakıt: opet
Lastik Markası: dunlop
İsim ve Şehir: istanbul

Re: Su Tahliye (Gider) Kanalı Temizliği

İleti impossible » 06 Aralık 2009 14:31

bugün bu işe girişicem, hazır pazarken.. geçen yağmurda bi ara duraksadı sonra yağmurlu günlerde kullanırken yapmadı bi daha ama yine de riske atamam..
impossible
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1445
Kayıt: 21 Ekim 2009 12:45
Konum: ..her daim güney
Marka & Model: Clio DynamiqueTomtom
Motor Tipi & Gücü: 3 x 1.5 dCI 85 hp
Kilometre: 0
Yakıt: değişken
Lastik Markası: Continental
İsim ve Şehir: murat - nazilli > bodrum > antalya


Sonraki

Bakım, Onarım & Servis

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 30 misafir