Arkadaşlar merhaba. Ne zamandır aklımdaki olayı gerçekleştirdim ve çok memnun kaldım...
:!: Hemen klasik uyarımı yapayım: Bu işi yaparken gösterge paneline zarar verme ve/veya katmanlarını sökerken tutamaçları kırma tehlikesi mevcuttur. Dikkat ediniz ya da hiç girişmeyiniz.
Hemen anlatıma geçmeden önce, yayında yapımda emeği geçen arkadaşlarıma teşekkür etmek istiyorum; Sevgili tornavida, makas, Henkel Sprey, aseton, kağıt bant, kulak temizleyicisi, zımpara, fön makinesi ve gazete. :mrgreen:
[ img ]
1) Sökme: Öncelikle arabadan gösterge panelini söküp, bu üst çerçeveyi elime alacak şekilde parçaladım. >> Panel Sökme/Takma Parçalama için lütfen tıklayınız. <<
[ img ]
2) Zımparalama: Bu fotoğrafta, sadece daire şeklindeki çerçevelerin zımparalanmış olduğunu görüyoruz. Zımparalarken 300 ve 500 kumluk zımparalar kullanabilirsiniz. Yalnız bu noktada gayet dikkatli olmak, zımparayı elde iyi kontrol etmek gerek. İstemeden yan taraftaları -yani zımparalanmaması gereken yerleri- çizebilirsiniz. O yüzden isterseniz riskli yerleri kağıt bant ile kapatabilirsiniz. Ben önce 300 kumluk zımpara ile iki daireyi de zımparaladım. Özellikle dairelerin bize bakan kısmının tepe noktaları için koldan değil bilekten hareket ederek çalışmak gerekiyor. Bir kaç kez yıkayıp devam ettim zımparalamalara. En sonda ise 500'lük ile rötuş yaptım.
[ img ]
3) Kaplama: Aşağıdaki fotoğraflarda çerçevenin kağıt bantlarla kaplandığını görüyoruz. Aslında büyük boş alanlar için önce kağıt/gazete kesip yerleştirecektim. Sonra hertarafını bu şekilde kaplamaya karar verdim. Tv'de de Türkiye-Bosna maçı vardı, iyi oldu yavaş yavaş yaptım. :) Yalnız, dairelerle komşu duvarların arasını doldurmak biraz güç oldu. Buralara, kopardığım kısa kağıt bantları, tornavida yardımıyla (sanki gemi maketi yapar gibi) dikkatli şekilde sokuşturdum.
[ img ]
Arka yüzü:
[ img ]
4) Boyama: Bu foto'da komple boyanmış durumda. Arkadaşlar bu kez boyarken farklı bir yöntem uyguladım. Özellikle arka balkonda (alüminyum doğramalı kapalı bir mekanda) yaptım boyamayı. Cumartesi gece vakti yaptım. Çünkü Pazar günü plânımız değişti ve sabah paneli araca takmam gerekiyordu. Zaman sorunum oluşunca, her kattan sonra fön makinası ile kuruma sürecini hızlandırdım. En azından öyle olduğunu sanıyorum. Ve üç kat boya yaptım. Belki 5 bile olmuştur. :mrgreen:
Şu an kağıtlar çıkarılmaya hazır. Şu düşünceyle hareket ettim. Öncelikle boyanacak yerleri kağıt bant ile çerçevelerken, mükemmel bir izolasyonu hedeflemedim. Çapaklar veya taşmalara göz yumacak şekilde rahat bantladım. Zaten "fazlalıkları" aseton ile alacaktım. Yani asetona güvenerek rahat bir bantlama yaptım.
[ img ]
5) VE SONUÇ: Burada gördüğünüz, rötuşları yapılmış, asetonla fazlalıkları pislikleri temizlenmiş son hâlidir. Bir de, dairelerin alt tarafı, yani arka yüzünü de temizledim. Yani kilometre rakamlarının ışık şekillerinin bulunduğu kağıda baskı yapacak yerleri temizledim ki zamanla sarsıntıdan olası kopacak sim parçaları gezmesin ortalıkta diye.
[ img ]
Flaşsız bir çekim:
[ img ]
Panelin toplanmış hâli. Bu vesileyle güzel de bir temizlik yaptım:
[ img ]
Ve işte araç üzerindeki duruşu:
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
***
Bence sonuç gerçekten de orjinal görünüyor reelde de. Bu iş ilk yapıldığında göz sürekli takılıyor panele. Daha önce orada olmayan iki parlak daire var çünkü. Eşim de çok beğendi. Yolda giderken ara sıra bakıp beğenisini ifade ediyor. Hele kayınbiraderin çok hoşuna gitti.
Authentique kullanıcıları için yapmanızı tavsiye ederim. Hem süreç çok keyifli, hem de sonucu gerçekten mutluluk verici...