Merhaba arkadaşlar;
Malum tatil sezonu geldi. çoğumuzun uzun yollar yollar kat etmesi gibi durumlarımız var. Tabiki uzun yolculuğumuzu zevkli hale getirmek bizim elimizde.
Bunlardan en önemlisi kazasız bir yolculuk geçirmek. Ayrıca açtığım konuya bilgi olarak paylaşım ve desteklerinizi de ekliyorum.
Doğru viraj alma konusunda büyüklerimden öğrendiğim ve uyguladığım ayrıca uzun yol tecrübelerimden edindiğim bazı önemli noktaları sizinle paylaşmak istiyorum.
Öncelikle arkadaşlar viraj üç bölümden oluşur. 1 - virajın başlangıcı (viraja girmeden önceki hazırlıklarımızı yapmamız gereken bölüm) 2 - viraj bölümü 3 - virajın bitiş bölümü. Lütfen viraj diyip geçmeyelim. kazaların büyük bölümü viraja girerken yapılan hatalardan kaynaklanmaktadır.
1 - Virajın başlangıcı : Viraja girmeden önce otobanda hız sınırı tabelası vardır. mutlaka hızımızı bu tabelaya göre ayarlıyoruz. Dikkat! yavaşlama işini viraja girmeden önce halletmemiz gerekiyor. viraja girdikten sonra çok geç olabilir. Bu esnada sağ viraja giriyorsak, bulunduğumuz şeridin solundan, sol viraja giriyorsak bulunduğumuz şeridin sağından giriyoruz. Şayet yolumuz, önümüz, ve arkamız, karşımız tamamen boş ise yolun tamamını viraj dönerken kullanabiliriz .
2 - Viraj bölümü : viraj içinde kesinlikle frene basılmaz. Araç boşa alınmaz. (frene basmamak için uygun hıza zaten viraj girişinde düşmemiz gerekiyor.) viraj içinde viraja girerken sağladığımız hızı korumak için gazı ayağınızla okşayınız. virajın içinde yavaşlamak ta çok tehlikelidir. Bazı arkadaşlarımızın karşı gelebileceği bir şey söylüyorum. Araçlarımız önden çekişli ve viraj içinde uygun bir şekilde gaza basmak yol tutuşunu ve virajdan güvenli çıkma durumumuzu arttırır...
3 - Viraj çıkşında şeridimizin sağ tarafından virajımızı çıkıyoruz. şeridin sağ ve sol bölümlerini kullanmamızın nedeni viraj açısını biraz olsun genişletmektir
Hepinize güvenli sürüşler. Kaza ve bela hepimizden uzak olsun.