AKÜ - AKÜMÜLATÖR

Aracımızla ilgili olmayan, otomotiv, trafik, sürüş güvenliği, emniyet gibi çeşitli konularda bilgiler.

AKÜ - AKÜMÜLATÖR

İleti omeralemdar » 25 Haziran 2008 23:07

araçlarımızın en önemli parçalarından biride AKÜ / AKÜMÜLATÖRDÜR.
*Akümülatör
Kaynak: Vikipedi, özgür ansiklopedi
Elektrik enerjisini kimyasal enerji olarak depo eden, istenildiğinde bunu elektrik enerjisi olarak veren cihaz, akım toplar.
Akünün görevi marş motorunu, ateşleme sistemini, doğru akımla çalışan tüm devreleri, ışık ve alıcıları beslemektir. Benzinli motorlarda kullanılan 12 voltluk akü, birbirine seri olarak bağlanmış altı adet elemandan meydana gelmiştir. Genellikle her eleman içerisinde, yine birbirlerine seri olarak bağlanmış 4 adet pozitif, 5 adet negatif yüklü plakalardan meydana gelir. Bu plakalar, kurşun-antimuan alaşımı petek üzerine, aktif maddelerin sıvanarak fırınlanmasından oluşur. Pozitif plakalar aktif madde olarak, kurşundioksit içerir. Negatif plakalar aktif madde olarak, saf kurşun içerir. Bu tür plakalar arasına, kısa devreyi önlemek için plakaları izole eden ayırıcılar yerleştirilir. Ayırıcılar, plakalar arasındaki kimyasal tepkimeyi engellemeyecek şekilde çok küçük gözenekleri bulunan plastiklerden yapılır. Akünün içinde sülfirik asitle saf su karışımı olan elektrolit konulur. Karışımda %39 asit, %61 su vardır. Elemanlar arası seri köprülerle bağlanmıştır.
Çalışma prensipleri aynı olmakla beraber, günümüzde ise akümülatörler sadece araçlarda marş amaçlı olarak değil; elektrik enerjisinin depolanması ve gerektiğinde geri alınması / kullanılması amaçlı olarak da kullanılmaktadır. Özellikle sabit / durağan yerlerde kullanılmak üzere üretilen akümülatörlerin iç yapısı, starter / marş amaçlı olanlara göre büyük farklılık ihtiva eder. Kesintisiz ve/veya yedek enerji ihtiyaçları için bilinen en eski, kolay ve ekonomik yöntemdir. Sabit tesis akümülatörleri de kendi aralarında alt gruplara ayırmak mümkündür. Ayrıca likit bazda asit ihtiva edenler olduğu gibi, yeni jenerasyon agm ve gel teknolojisi ürünlerde asit sıvı bazda değildir. Bu sayede bakıma gereksinim duyulmadan kullanım ile cihaz içi vb. kapalı yerlerde kullanma imkanı gibi avantajları mevcuttur.
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA


Re: AKÜ - AKÜMÜLATÖR

İleti DOGAN » 11 Temmuz 2008 03:14

Bildiğim kadarı ile bizim araçlarda akü takviyesi aracım beynine zarar veriyormuş bilginize ;)
DOGAN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 331
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:44
Konum: Pendik/İST.
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,4 16V. 98 Bg.
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Doğan & Pendik/IST.

Re: AKÜ - AKÜMÜLATÖR

İleti DOGAN » 17 Temmuz 2008 23:34

gerçi bütün acil durumları düşünüp yola çıkmaya kalksak,arbada binecek yer kalmayacağı için bub iş yatar ama
buda o acil durumlar için yapılmış bir akü takviyesi küçük gibi duruyor ama işe yarar herhalde
http://www.hepsiburada.com/productdetai ... tkalbdv030
DOGAN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 331
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:44
Konum: Pendik/İST.
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,4 16V. 98 Bg.
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Doğan & Pendik/IST.

Re: AKÜ - AKÜMÜLATÖR

İleti omeralemdar » 20 Temmuz 2008 20:09

abi yanlışmı düydum acaba dizel araçlarda vurdurma gibi bir olay olmuyormuş dogrumu varmı bilgisi olan kardeşim aramızda açıklarsa çok faydası olur...
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: AKÜ - AKÜMÜLATÖR

İleti omeralemdar » 22 Temmuz 2008 10:53

ÖZELLİKLE DİZEL OLAN KARDEŞLERİM AKÜ BİTTİ VURDURMA YAPILABİLİYORMU ARACA BENZİNLİDEKİ GİBİ FİKİRLERİNİZİ BEKLİYORUM YAZARSANIZ İYİ OLUR
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: AKÜ - AKÜMÜLATÖR

İleti omeralemdar » 23 Temmuz 2008 00:00

tolga sanki eski forumda bir kardeşimizin başına gelmişti hatırlarmısın olay şöyle araçtan iniyor müzik veya radyo açık farlar açık neyse akü kendini bitiriyor çekici çagırmış o olaydan dolayı sordum :?:
benzinlidede vurdurma olayı varmış yokuş aşagı 2,vitesle hareket ettiriliyormuş :?:
bilenler varsa konu ile ilğili açıklamalar bekliyorum :roll:
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: AKÜ - AKÜMÜLATÖR

İleti omeralemdar » 23 Temmuz 2008 11:14

>hemen acıklıyayım abı aracı 2 vıtese alıp kontagı acıp arac bellı bır surate ulasınca ayagını debrıyajdan cekınce arac otomatık calısıyor<
tolga araç aşagı dogru olacak degilmi mesela yokuş aşagı :roll: bilği için teşekkürler sagol
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: AKÜ - AKÜMÜLATÖR

İleti omeralemdar » 23 Temmuz 2008 19:20

tolga ok teşekkürler bilğiler için :roll:
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: AKÜ - AKÜMÜLATÖR

İleti oguz1 » 28 Temmuz 2008 05:53

Bir araçta en basit ve en sinie bozucu olay akü arızasıdır, her bakımda baktırmak lazım.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: AKÜ - AKÜMÜLATÖR

İleti tolgahakan » 12 Ağustos 2008 15:04

herkese slm
benim clio da bir sorun mu var bilmiyorum ama danışayım dedim belkide normaldır.
yaklaşık bir ay önce aldım arabayı ve sorun şu: akşam aracı çalıştırıyorum mesela park yerinden çıkıcam direksiyonu çeviriyorum araç dururken ve farlarımda ve tavan lambasında bir azalma görüyorum. tamam direksiyonumuz elektronik ama farları ve iç tavan lambası neden bu kadar etkileniyor hayır bi de araba yeni e doğal olarak akü de yenidir onu anlayamadım
teşekkürler
tolgahakan
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 21
Kayıt: 02 Ağustos 2008 01:41
Konum: Erbaa/Tokat/Türkiye
Marka & Model: Clio III Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1,2 16V 75BG
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell 95Oktan
Lastik Markası: Dunlop 185/60/15
İsim ve Şehir: Tokat

Re: AKÜ - AKÜMÜLATÖR

İleti Devrim » 12 Ağustos 2008 17:43

tolgahakan demiş ki:...direksiyonu çeviriyorum araç dururken ve farlarımda ve tavan lambasında bir azalma görüyorum...
Bu etkilenme, abartı derecede mi? Ben de farkettim bunu ama dikkat etmeyince farkedilmeyecek kadar az bende...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: AKÜ - AKÜMÜLATÖR

İleti tolgahakan » 12 Ağustos 2008 19:05

o kadar abartı değil nasıl anlatayım farlar 10 yanıyosa bu dediğim anda 8,5 - 9 şiddetinde gibi bi de sizde de oluyomu bilmem ama ön otomatik camlarda sürücü tarafının motoru sanki daha güçlü ve hızlı ama aynı anda iki camı kapatırken sanki akü yetmiyomuş hissi veriyo. örn: ön camları tamamen açın sonra sadece sürücü kısmını kapatmaya başlayın ardında kapanma olmadan diğer ön camı da kapamaya başlayın güç azalıyo hissedilir biçimde yani benim araçta böyle sizinkiler nasıl
sanki 47lik akü clio 3 için tam sınır değer ve onu takmışlar hissi alıyorum bence biraz daha kuvvetli olabilirdi(eğer sizde de durum bendekinin aynı ise) teşekkürler
tolgahakan
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 21
Kayıt: 02 Ağustos 2008 01:41
Konum: Erbaa/Tokat/Türkiye
Marka & Model: Clio III Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1,2 16V 75BG
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell 95Oktan
Lastik Markası: Dunlop 185/60/15
İsim ve Şehir: Tokat

Re: AKÜ - AKÜMÜLATÖR

İleti Devrim » 13 Ağustos 2008 12:57

Evet, mevcut elektrik paylaşıldığında birimlerdeki zayıflama hissediliyor.

İletinizin ikinci kısmı hakkında fikrimi Cam Otomatiği konusunda yazmıştım. Şimdi farlar falan söz konusu olunca, o kadar farı vs. yakan akünün iki camı kaldırabileceğini düşünüyorum. O yüzden cam'ların gücünde bir sınırlama vardır diyorum...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: AKÜ - AKÜMÜLATÖR

İleti Oguz » 13 Ağustos 2008 15:40

tolgahakan demiş ki:herkese slm
benim clio da bir sorun mu var bilmiyorum ama danışayım dedim belkide normaldır.
yaklaşık bir ay önce aldım arabayı ve sorun şu: akşam aracı çalıştırıyorum mesela park yerinden çıkıcam direksiyonu çeviriyorum araç dururken ve farlarımda ve tavan lambasında bir azalma görüyorum. tamam direksiyonumuz elektronik ama farları ve iç tavan lambası neden bu kadar etkileniyor hayır bi de araba yeni e doğal olarak akü de yenidir onu anlayamadım
teşekkürler


bence en temel sorun akude gorunuyor çoğu kez bunu yapıyorsa servıse git orada da deneyıp gorurler ekipmanda ( direksiyon ve ilgili diğer ekipmanlar yani ) bır problem varsa servıs neyden kaynaklandığını soyleyecektır.Ancak ekipmanda sorun yoktur kanımca bende akun uretım hatası taşıyor olabilir buyuk ıhtımallede oyle akunun tamamen değiştirilmesini talep et hatta olabildğince kıllık yap. 2 yıl garanti olayın var ne de olsa yada km geçmediyse km garantın.

garantın yoksa akunu değiştirmeni tavsiye ederim yada dersen ki nerede trak orada bırak mantığı da işleyebilir ama aracında özellikkle elektronik aksam ve bılgısayar verilerinde srun yaşayabilirsin.
Oguz
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 25
Kayıt: 10 Haziran 2008 19:02

Re: AKÜ - AKÜMÜLATÖR

İleti tolgahakan » 13 Ağustos 2008 16:51

Oğuz önerin için teşekkürler. aracım şu an serviste senin de dediğin gibi test etmelerini söyledim umarım bi sonuca varırım ayrıca yine söylediğin gibi 2 yıl garantimiz var ve sonuna kadar kullanalım öyle değilmi ;)
tolgahakan
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 21
Kayıt: 02 Ağustos 2008 01:41
Konum: Erbaa/Tokat/Türkiye
Marka & Model: Clio III Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1,2 16V 75BG
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell 95Oktan
Lastik Markası: Dunlop 185/60/15
İsim ve Şehir: Tokat


Sonraki

Teknik Konular

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir