ihalcicek demiş ki:Merhabalar 3 gün önce 100 binde 2007 model 1.6 motor 115 beygir ,tam otomatik Clio 3 aldım.
Ancak alırken nedense fark edemediğim , ekspertizde de balans ayarı yapılırsa düzelir denen titreme sorunu var. ana yola çıktığımda anladım ki balansla ilgisi yok , araç 2000-2500 devir arasındayken motor fazla çekmiyor ve gaza bastığımda çok fazla titreme yapıyor , gazdan çektiğimde yapmıyor. 2500 ü geçince hem çekiş artıyor , hem titreme kesiliyor. Bunun nedeni nedir ? araç durduğu yerde vitesteykende çok titreme yapıyor.
ve diğer sorun da araç ekspertizde 110 beygir çıkmasına ve 1.6 benzinli olmasına rağmen , beklediğim performansı yok , 110 civarı gidiyor , gaza çok yüklenirsem 130 u zor görüyor , eksperde çok iyi motor , iyi bakılmış dendi ama , pek anlamadım açıkcası , otomatik olduğundan olabilir mi bilmiyorum , aracın çekişinin düşük olması üzüyor gerçekten
NOT: 1 ay içerisinde tüp taktıracağım , lpg konusundada görüşlerinize açığım
Hocam ben kendi fikirlerimi belirteyim. Çekmeme konusunda bence en basitinden başlayın. Bujiler ve Buji kablosu, hava filtresi. Eğer bunlarda sorun yoksa, aracın motorunu ve şanzumanını bilgisayara bağlatın arıza kaydı var mı yok mu, daha önce arıza vermiş mi bir baktırın. Otomatik vitesin performansla bir alakaı yoktur, belki manuel vites gibi hemen hızlanmasa da, 130 u geçmeme bir gibi durum olamaz. Önceki aracım tam otomatik Hyundai Accend Admire dı, 1.3 motor ve lpg YE RAĞMEN RAHATLIKLA 170 KM YE HİÇ ZORLANMADAN ÇIKARDI. Titreme için bir çok sebeb olabilir, bunlar motor kulakları, EGR valfi, Rölanti motoru vb bunların bakılması gerekir.
LPG içinse Prince gibi üst düzey bir şey taktırmayacaksanız, kesinlikle Atiker gibi bir şeyi de ucuz diye taktırmayın. Ben daha önceki aracımda ZAVOLLİ kullandım 6.5 yıl boyunca en ufak bir sorun yaşamadım. Bunun dışında BRC, LOVATO gibi markaları tercih edin ama en önemlisi rast gele bir yere değil, bu konuda isim yapmış, düzgün montaj yapan yerleri tercih edin.