Bomba Problem :)

İlk Yardım Merkezi. Aracımızla (veya başka bir konu ile) ilgili karşılaştığımız, deyenimlediğimiz problemler, sorunlar. Çözümünü paylaşalım ya da arayalım!

Re: Bomba Problem :)

İleti msaltik » 09 Ekim 2009 07:19

Benim eski Clio'da olmuştu bi kere, seyir halindeyken panel ışıkları söndü, kapatıp açtım (Bilgisayar teknolojisinde bir numara çözümdür) düzeldi.

Bir de şeyi soracam, araba rölantede çalışıyor, gece... Camı yukarı kaldırayım diyince, tavan ışığın şiddeti düşüyor, yada saatin olduğu panelin ışık şiddeti düşüyor. Bu akünün amper'in düşüklüğü ile mi alakalıdır.
msaltik
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 305
Kayıt: 29 Eylül 2009 22:02
Marka & Model: 2009 65bg Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65bg
Kilometre: 33100
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop Sport SP01
İsim ve Şehir: TRABZON


Re: Bomba Problem :)

İleti Bayram » 09 Ekim 2009 07:58

Devrim demiş ki:BU gösterge ışıklarında problem olan arkadaşların otomatik far vb. bir özelliği var mı araçlarında?


Evet Teknoloji paketi var(Far ve yağmur sensörü)

Birde geçen sene kışında oluyordu.
Yol bilgisayarının tuşları takılıyor elle geri yerine getirmek gerekiyor.
Ama kesin tespitim şudur havalar soğukken yapıyor
Bayram
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 347
Kayıt: 16 Eylül 2009 09:51
Marka & Model: Artık yok
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Bomba Problem :)

İleti Devrim » 09 Ekim 2009 10:25

msaltik demiş ki:...Bir de şeyi soracam, araba rölantede çalışıyor, gece... Camı yukarı kaldırayım diyince, tavan ışığın şiddeti düşüyor, yada saatin olduğu panelin ışık şiddeti düşüyor. Bu akünün amper'in düşüklüğü ile mi alakalıdır.
Abi normalde yapmaması lazım. Bende o yok. Camlar sadece birbirini etkiliyor, göstergeleri değil.

Aküyle bir ilgilen olmazsa...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Bomba Problem :)

İleti cliocu » 09 Ekim 2009 15:53

msaltik demiş ki:dün arkadaşı sigarasını yakmak için çakmağı istedi. Önce bastım çalışmadı, sonra dedim elektrik kesiliyo ondandır, bir kademe açtım kontağı yine yok, marşa getirdim yine yok, çalıştırdım yine yok.

Benim çakmak uçtu heralde. Hadi lastikler aşındı da, ula çakmağın nesi varki bozuldu :D

Haaa bunlar bi de değişmezler onu kesin. :ROFL: :lol:

sende o zaman al çakmanı git bir galeriye değiştir.
cliocu
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 17
Kayıt: 25 Haziran 2009 08:28
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ankara

Re: Bomba Problem :)

İleti Devrim » 10 Ekim 2009 02:40

Devrim demiş ki:
msaltik demiş ki:...Bir de şeyi soracam, araba rölantede çalışıyor, gece... Camı yukarı kaldırayım diyince, tavan ışığın şiddeti düşüyor, yada saatin olduğu panelin ışık şiddeti düşüyor. Bu akünün amper'in düşüklüğü ile mi alakalıdır.
Abi normalde yapmaması lazım. Bende o yok. Camlar sadece birbirini etkiliyor, göstergeleri değil.

Aküyle bir ilgilen olmazsa...
Ben böyle dedim ama, bugün şunu farkettim; Akşam, aracın içinde beklemedeyim ve farlar yanıyor. Kapıları kilitle/aç butonuna basınca, -hızlı şekilde- farlar hafif kısılıp geri geliyor, belli belirsiz.

Bizim araba bulmaca ya. :) Nereyle nereyi denk getirirsen. :D
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Bomba Problem :)

İleti msaltik » 10 Ekim 2009 09:10

hani normalde rölantede gaza basınca farların şiddeti artıyorsa bu akünün bitmek üzere olduğunun işaretiya, huylanıyorum ister istemez... :D

İlla huylanacak bişe buluyorum
msaltik
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 305
Kayıt: 29 Eylül 2009 22:02
Marka & Model: 2009 65bg Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65bg
Kilometre: 33100
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop Sport SP01
İsim ve Şehir: TRABZON

Re: Bomba Problem :)

İleti semih89 » 10 Ekim 2009 11:29

msaltik demiş ki:Benim eski Clio'da olmuştu bi kere, seyir halindeyken panel ışıkları söndü, kapatıp açtım (Bilgisayar teknolojisinde bir numara çözümdür) düzeldi.

Bir de şeyi soracam, araba rölantede çalışıyor, gece... Camı yukarı kaldırayım diyince, tavan ışığın şiddeti düşüyor, yada saatin olduğu panelin ışık şiddeti düşüyor. Bu akünün amper'in düşüklüğü ile mi alakalıdır.



sanmıyorum. benim modusde de öyle oluyor akü falan da normal . gösterge dijital bütün panel ışıklı olduğu için daha çok belli oluyor cam aç kapa yapınca çok belli oluyor
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: Bomba Problem :)

İleti msaltik » 11 Ekim 2009 07:46

dün bnm çakmaktan çalışan süpürgeyi bi deniyim dedim, taktım çalışmadı. Demek yerinde bi sıkıntı var. Servise gitmeden benim yapabileceğimbirşey var mı arkadaşlar. Çünkü hergün işe gittiğimden haftaiçi servise gidemem
msaltik
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 305
Kayıt: 29 Eylül 2009 22:02
Marka & Model: 2009 65bg Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65bg
Kilometre: 33100
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop Sport SP01
İsim ve Şehir: TRABZON

Re: Bomba Problem :)

İleti Devrim » 11 Ekim 2009 22:24

Gaza yüklenince farların coşması bende de var. Ama gerçekten çok az güçleniyor. Bence aküler iyi be Murat... :)

Çakmak soketi konusunda... Eğer temel problem sigorta vs. değilse, bence o altta uzanan konsolu sök ve incele abi. İhtiyaç olursa Kolçak Montajı konusunda fotoğraflı anlatımım var.
Bence bir incele belki kendin halledebilirsin.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Bomba Problem :)

İleti vipsezgin » 12 Ekim 2009 11:21

işiklar acıkkan gece cam acma düğmelerını ıkısını acınsa uzun kısa yapıyor bırde
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: Bomba Problem :)

İleti msaltik » 12 Ekim 2009 12:45

vipsezgin demiş ki:işiklar acıkkan gece cam acma düğmelerını ıkısını acınsa uzun kısa yapıyor bırde



ne diyosun, gerçek mi? :mrgreen:
msaltik
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 305
Kayıt: 29 Eylül 2009 22:02
Marka & Model: 2009 65bg Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65bg
Kilometre: 33100
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop Sport SP01
İsim ve Şehir: TRABZON

Re: Bomba Problem :)

İleti vipsezgin » 12 Ekim 2009 14:08

evet hıc denemedınmı cam acma tuslarını ıkısını bırden ac veya kapat dene ve gör :P
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: Bomba Problem :)

İleti Devrim » 12 Ekim 2009 15:17

Bende yok öyle birşey. :mrgreen:
Tam bir myth oldu bu olay. :D
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Bomba Problem :)

İleti vipsezgin » 12 Ekim 2009 15:25

abı vardır camlar kapalı bıle olsa tüm tusları gercı zaten ıkıtane var yukarı dogru cek bırak farlar fark edılır derecede zayıflıyor
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: Bomba Problem :)

İleti Arslan » 12 Ekim 2009 21:51

Araç çalışıyorken şarj dinamosu elektriği üretir ve akünün hem şarj olmasını hem de diğer elektrikli cihazların enerjisini sağlar. Aynı anda birçok elektrikli cihaz devreye girerse şarj dinamosu zorlanır. Sonuçta fazla akım çekmeye başlarsınız. Şarj dinamosu hareketi kayış ile motordan alır. Rölantideki devirde şarj dinamosunun verebileceği akım seviyesi ile yolda giderken oluşan devirde verebileceği akım seviyesi farklı olacaktır. Bu sebeple rölantide beklerken, akım çeken cam kriko motorları çalışırsa farlara giden akımın azalmasına neden olurlar. Bu da farların parlaklığının azalmasına neden olur. Araçların artık ateşleme ve yakıt sistemleri elektronik kontrollü olduğu için camları açıp kapatırken rölantide devrin düştüğünü bile görebilirsiniz. Tabi motor 1.2 ise daha çok hissedersiniz. Kısaca üretilen elektrik akımı limitli ve araçtaki ekipmanları ancak karşılıyor. Bir elektronik öğretmeni olarak ben böyle yorumluyorum. Bunun haricinde akünün ne kadar ömrü kaldığı, ne kadar şarj kapasitesi olduğu da önemli. Akünün ömrü azaldıkça şarj tutmayacak ve sürekli şarj akımı çekecektir. Bu da şarj dinamosunun enerjisinin çoğunu akünün şarjı için harcamasına sebep olacak ve rölantide beklerken far kararacak gaza basınca far daha parlak yanacaktır.
Arslan
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 200
Kayıt: 21 Kasım 2008 16:32
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75BG
Kilometre: 46
Yakıt: Benzin
Lastik Markası: Bridgestone Turanza
İsim ve Şehir: istanbul


ÖncekiSonraki

Sorular & Cevaplar, Problemler & Çözümler

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Google Adsense [Bot] ve 49 misafir