Bu arada güncelliyim konu havada kalmış, öncelikle bahsettiğim hırıltı sesi düzeltmeden sonra yavaş yavaş yine artarak devam etmiş ve geçen hafta 60bin bakımında konu hakkında şikayetimi dile getirmem ve aracın garantisinin bitmek üzere olduğunu söyleyip bu sorunu kökten çözmelerini istemem ile birlikte kökten hallolmuşa benziyor.
bir kaç saat uğraştılar test sürüşleri yaptılar bir daha kontrol ettiler falan şu anda az da olsa bir hırıltı falan hiçbirşey kalmamış durumda.
Korna meselesine gelirsek orada durum biraz karışmıştı, siparişle gelen kornanın sesi kesinlikle bizim aracın korna sesi değildi çok iğrenç ve ince bir sesti, zaten kornamızın sesi ince normalde, bu daha beterdi. yetkili kişiye itiraz ettim; ama o hata olamayacağını, kodun doğru olduğunu ve bu kod dışında başka bir ürünün gözükmediğini söylediler. ben de kulağıma güvendiğimi, bu sorunun bir şekilde çözülmesi gerektiğini ve çözüm odaklı yaklaşmaları gerektiğini söyledim. belki gelen parça yanlış kodlanmıştır veya herşey doğru olsa bile sıfır gelen kornanın arızalı olabileceğini söyledim. onlar da hak verdiler ve içerden bu işten anlayan usta çağırdılar aracın başına geçtik. adamın orjinal kornanın bu olmadığına karar vermesi yarım saniye falan sürdü. sonra bilgisayar başında biraz araştırma yapıp, aynı modele ait bir kornanın daha olabileceğini bir de onu deneyelim deyip parça gelene kadar idare edin dediler. Mecbur eyvallah dedik. o sırada renaulttan da servisimizden memnun kaldınız mı diye fiks arayan müşteri temsilcisi kişiye herşeyi birbir anlattım, tekrar tekrar tamire giren hırıltı sesini ve bu yapıldığında da tam giderilmediğini, ileride yine hortlayacağını, kornadaki bozulmayı, gelen kornanın yanlış korna olduğunu, servisin kornanın yanlış olduğunu ilk başta kabul etmediğini, şu anda da rezil bir korna sesiyle aracı kullandığımı ve yeni gelecek parçadan da ümidim olmadığımı söyledim, ayrıca belki bu siteye yazmışımdır -- aracım henüz 1 yaşındayken cd çaların tuşlarında dökülmeler olmaya başlamıştı ve serviste garanti kapsamından değiştirilmişti-- bundan da bahsettim ve genel olarak memnun olmadığımı, bir daha renault alırken kırk kere düşüneceğimi ve henüz 2 yaşına gelmemiş arabam bu kadar sorun çıkartıyorsa garantisi bittikten sonra bunlarla nasıl baş edeceğimi söyledim kıza. sadece dinledi ve ernaz otomotive sizin hakkınızda bilgilendirme yapacağım, memnuniyetsizlikleriniz giderilecektir gibisinden bir şeyler söyledi ve kapadı telefonu.
Aslında renaultu çok seviyorum sempati hep beslemişimdir ama çalıştığım sektör icabı tesisimiz 0km mercedes volvo gibi araçlarla dolu. insanın gözü kayıyor işte :) belkide ondan stres yapmışımdır böyle :), yine de konuşmalarım boşa değildi tabiki. müşterisinden böyle bir feedback çok kıymetli marka için.
Neyse efendim kornanız geldi cihan bey diye aradılar, gittim bayiye. Korna takılmış aracınız hazır dediler, bi deneyin bakalım diyor adam. denedim.. yine yanlış korna, ama bu seferki bir önceki kornanın aynısı değil, hatta bizim kornamız biraz ince seslidir, road runner gibi, bip bip korna diyodum ben. bu seferki daha kalın bir korna. dedim bu da değil ama bu orjinalinden daha güzel bence. kalsın üzerinde. Öylelikle halletmiş olduk korna meselesini.
Bahsettiğim hırıltı sesi de artmaya devam etti günden güne ve geçen hafta serviste ciddi şekilde ilgilenip çözdüler olayı. (Toplamda 3 kez izolasyon yapılmış oldu oraya, 3. de çözdüler yani)
He bu arada şu anda aracımın üzerindeki o kornayı geçen gün internette komik bir video izlerken bir araçta gördüm. Fransa'da çekilmiş bir video ve kırmızı ışıkta durmakta olan bir clio'ya şaka yapıyorlar. aracın içinde bir hatun var ve kırmızı ışıkta tek başına beklerken arkadan f-1 aracı geliyor hatunun yanına, neyse oradaki hatunun cliosunun kornası benimkinin aynısı yani :) Aha linki de budur:
https://www.youtube.com/watch?v=OsWqXQcqj4EBu arada bu adamın tüm videolarını tavsiye ediyorum (remi gaillard)