Değerli forum üyeleri,
Dün tesadüfen keşfettim.
Benim aracın benzin motoru yanmıştı. Değiştirdim. Ancak, değişimden sonra benzin deposundan tuhaf sesler gelmeye başladı.
Aylarca bu sesin kaynağını aradım. En sonunda sesin kaynağını buldum.
Motoru değiştiren usta benzin deposunun altındaki vidanın birini sıkmamış. Bu kadar basitmiş.
Bu sesin kaynağını arama çalışmaları sırasında, sesin benzin motorunun arka yolcu oturma kısmının altındaki kapaktan ulaşılan kısmından geldiğini düşündüm. Ve aramalarımı bu yönde derinleştirdim. Ancak, bir gün 2-3 km sonra benzin göstergesinin tam dolu gösterdiğini ve arıza ışığını farkettim. Benzin motorunun kapağını takarken benzin motoruna giden elektrik soketinin tam oturmağını farkettim. Aracı stop ettim. Soketi taktım. Ve taktıktan sonra benzin göstergesinin normale döndüğünü farkettim.
İşin özeti:
Benzin göstergesinin 300 km de bir değil de istediğimiz zaman gerçek değerlerini göstermesini istediğimiz zaman o soketi çıkarıp, aracı yaklaşlık 2-3 dk. çalıştırdıktan sonra ya da -bunu denemedim- sadece kontağı açıp arıza ışığını bekleyip, arıza ışığı verince aracı stop edip soketi taktığımızda benzin göstergesinin doğru ölçümü gösterdiğini görebiliriz.
Tabi bu çok pratik bir yöntem değil. Bunun yerine benzin motoruna giden elektrik bağlantısının arasına bir anahtar koyarak bunu seyir halinde iken bile yapabiliriz gibime geliyor. Bunun zararı var mıdır bilmiyorum. Bunu da sizlere soruyorum.