QuickShift Vites kullanımı hakkında yardım

Quickshift gibi yarı ve tam otomatik şanzımanlarla ilgili konular...

Re: QuickShift Vites kullanımı hakkında yardım

İleti servetonur » 05 Ocak 2011 08:02

maalesef çok başvurdum, ancak şu sıralar clionun bvr şanzımanlı test aracını bulunmuyor çoğu bayide, en azından Anadolu yakasında.
servetonur
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 18
Kayıt: 28 Aralık 2010 19:27
Marka & Model: ClioIII fazII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 30000
Yakıt: Diesel
İsim ve Şehir: Servet istanbul


Re: QuickShift Vites kullanımı hakkında yardım

İleti dikmenibo » 11 Ocak 2011 20:05

servetonur demiş ki:Herkese Merhaba,


1-) Araç ile yokuşta dur kalk yaparken geri kaçtığını ve el freni ile kalkılması gerektiğini söylenmiş, ancak bu yokuş ne kadar dik yokuşlarda geçerli, çünkü oturduğum bölge biraz bayırlı, ayrıca aracı yokuşta park etmem gerekecek, bunun için dar manevrada her seferinde el freni indir kaldır açıkcası biraz düşünüdürüyor, özellikle arabayı eşimle beraber kullanacak olmam sebebiyle onun bu konuyu başaracağından şüpheliyim :)

2-) Şu ana kadar sadece bir arkadaşım arıza yazısı yazmış (el freni sebebiyle baskı balatanın aşınma sorunu olan arkadaşım), bunun haricinde sorun yaşayan var mı? tabii burda araçla 5~20 bin km arası yapanlar için demiyorum, şöyle bu arabanın açıkcası bir 50.000 km ya da üzeri olan da piyasa da pek yok.



1) ben el freni kullanmıyorum, direk ayağım ile frene basarken hafif de gaz veriyorum, zaten araç o hafif gazı alınca geri kaçmadan kalkıyo.. ama galiba benden başka herkes ya el freni kullanıyor, yada direk gaza abanıyor :) şu anlık problem yaşamadım, araç 22bini geçti...

2) 8bin km civarı arıza yaşadım, debriyajı kontrol eden motor fabrika çıkışı arızalıymış, fazla akım çekiyormuş, bu yüzden 2 kez yolda kaldım, 2. de anladılar sorunu, garantiden değişti parça.. o zamandan beri herhangi bir problem yok maaşallah
dikmenibo
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 226
Kayıt: 06 Şubat 2009 22:54
Marka & Model: 2009 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85bg BVR
Kilometre: 65000
Yakıt: Dizel
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: İbrahim-İstanbul

Re: QuickShift Vites kullanımı hakkında yardım

İleti servetonur » 14 Ocak 2011 18:47

Arkadaşlar herkese cevapları için çok teşekkür ederim, biraz tereddütlü de olsa aracı aldım, bakalım ilerideki olumlu olumsuz izlenimlerimi en kısa zamanda paylaşacağım.

Saygılar..
servetonur
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 18
Kayıt: 28 Aralık 2010 19:27
Marka & Model: ClioIII fazII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 30000
Yakıt: Diesel
İsim ve Şehir: Servet istanbul

Re: QuickShift Vites kullanımı hakkında yardım

İleti ratig » 14 Ocak 2011 20:28

[quote="dikmenibo"][quote="servetonur"]Herkese Merhaba,


1) ben el freni kullanmıyorum, direk ayağım ile frene basarken hafif de gaz veriyorum, zaten araç o hafif gazı alınca geri kaçmadan kalkıyo.. ama galiba benden başka herkes ya el freni kullanıyor, yada direk gaza abanıyor :) şu anlık problem yaşamadım, araç 22bini geçti...

bunları her iki ayağınızıda kullanarak yapıyorsunuz değil mi .bazıları sağ ayak ile hem frene hemde gaza aynı anda basıyor.gözümle gördüm
ratig
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 265
Kayıt: 04 Mayıs 2010 17:24
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCİ 85 hp BVR
Kilometre: 47000
Yakıt: total
Lastik Markası: continantal185/60/15
İsim ve Şehir: ALİ-İZMİR

Re: QuickShift Vites kullanımı hakkında yardım

İleti dikmenibo » 20 Ocak 2011 10:14

Ben 2 ayak kullaniyorum valla, hic kasmadim tek ayak :D
dikmenibo
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 226
Kayıt: 06 Şubat 2009 22:54
Marka & Model: 2009 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85bg BVR
Kilometre: 65000
Yakıt: Dizel
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: İbrahim-İstanbul

Re: QuickShift Vites kullanımı hakkında yardım

İleti enpisagor » 21 Ocak 2011 12:12

Ben aracımı yeni aldım doğal olarak tam alışamadım ama dün arac stop etti acaba bu bir sanzıman sorunumu yoksa olabilir mi yardımlarınızı bekliyorum
(yeni çalıştımıştım motor soğuktu geri geri gittim ileriye attığımda stop etti)
enpisagor
ER
ER
 
İleti: 6
Kayıt: 17 Ocak 2011 22:58
Marka & Model: ClioII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 80bg Quickshift
Kilometre: 72000
İsim ve Şehir: ankara

Re: QuickShift Vites kullanımı hakkında yardım

İleti drmikrop » 25 Ocak 2011 15:51

Büyük ihtimalle tam frene basıp durmadan vitesi değiştirdin ve kavrama olmadığından stop etti.
mutlaka tam fren ve tam duruş olsun geriye takarken yada geriden başka vitese atarken
drmikrop
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 3
Kayıt: 29 Kasım 2010 18:28
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 80hp
Kilometre: 1100
Yakıt: petrol ofisi 95 okta
İsim ve Şehir: izmir

Re: QuickShift Vites kullanımı hakkında yardım

İleti enpisagor » 27 Ocak 2011 12:38

Teskkürler şimdi alıştım gibi çok şükür birdaha olmadı.
enpisagor
ER
ER
 
İleti: 6
Kayıt: 17 Ocak 2011 22:58
Marka & Model: ClioII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 80bg Quickshift
Kilometre: 72000
İsim ve Şehir: ankara

Re: QuickShift Vites kullanımı hakkında yardım

İleti TheTez54 » 01 Şubat 2011 15:28

Özgür Abi teşekkürler araç geçti 50 000 i.. Ama artık yeni araç alıcaklara megane ve fluence in yeni vitesi edc li bi araç almalarını tavsiye ediyorum.. Öyle bişey görmedim çook iyi ve hill holder olduğu için de geri kaçma olmuyor hiç.. Ben clio yu 2 kere stop ettirdim ikiside hafif bayır 2 araba arası çıkışında.. dar alanlarda eğimde biraz problemli bence bvr.. ama bayırda duru kalkı el freninin mantığını öğrenmiş herkes yapabilir en acemi kişi bile.. Durumu clioya yeten ve beyenenlerin de aklı kalmasın ama, bvr clio yu kullanmak bisiklet kullanmaktan daha kolay =)
TheTez54
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 537
Kayıt: 29 Haziran 2009 16:35
Marka & Model: Faz 2 Expression
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 85 ps BVR
Kilometre: 103000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: servet sakarya

Re: QuickShift Vites kullanımı hakkında yardım

İleti scdoganay » 04 Şubat 2011 18:11

TheTez54 demiş ki:Ben clio yu 2 kere stop ettirdim ikiside hafif bayır 2 araba arası çıkışında..


çok denedim hiç başaramadım bunu, etmez zannederdim :)
scdoganay
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 32
Kayıt: 09 Haziran 2008 16:00
Konum: Kayseri
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16v
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Can Kayseri

Re: QuickShift Vites kullanımı hakkında yardım

İleti TheTez54 » 04 Şubat 2011 22:22

arkanızda dar bi alan olduğunu düşünün ve hafif bi tümsekten geçmesi gerekiyor ve meyil var.. tümseği geçmesi için hafif gaz vermek gerekiyor tümsek geçiliyor ve arkadaki duvar araba çarpmamak için frene basılıyor bu bi anlık olay izah edebildiysem.. frene bastığım anda araba geri gidecekmiş gibi algılıyor ama birden durunca debriyaj yetişmiyor.. Valla bende ilk aldığımda denemiştim ama olmamıştı ama denemediğim anda oldu =)
TheTez54
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 537
Kayıt: 29 Haziran 2009 16:35
Marka & Model: Faz 2 Expression
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 85 ps BVR
Kilometre: 103000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: servet sakarya

Re: QuickShift Vites kullanımı hakkında yardım

İleti ratig » 06 Şubat 2011 23:43

megan hb 1.5 edc 110 bg 50.800 tl.
clioya ne zaman gelir bu edc zor gibi gözüküyor.
ratig
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 265
Kayıt: 04 Mayıs 2010 17:24
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCİ 85 hp BVR
Kilometre: 47000
Yakıt: total
Lastik Markası: continantal185/60/15
İsim ve Şehir: ALİ-İZMİR

Re: QuickShift Vites kullanımı hakkında yardım

İleti fractal » 08 Şubat 2011 09:52

Merhaba arkadaşlar, 1.2 clio quickshift kullanıyorum. Arabamda bugün giderken yeşil ışık yanıp hızlanmaya başlarken 2.vitesten sonra araba bagırmaya basladı resmen, gaza abanmama ve devirin artmasına ragmen araba vıtes değiştirmedi, hızlanmandı da resmen gaza basmama ragmen arabada sadece motor bogulma sesı yanı vıtes ıstegı ve devir artması oldu. Sasırdım, araba gtmıodu, Allah tan cevre yoluna henuz gırmemıstım. Vitesi elle atacaktm, sonra duzeldı. Bu acaba benzindeki pislikten olabilir ya da neden kaynaklanabilir, boyle bır durum yasayan var mı?
fractal
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 1
Kayıt: 08 Temmuz 2010 08:40
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75bg bvr
Kilometre: 4000
Yakıt: benzin
İsim ve Şehir: Ahmet Aydın Trabzon

Re: QuickShift Vites kullanımı hakkında yardım

İleti afrasyab77 » 08 Şubat 2011 23:11

aaaaaaaaaah ah clioda edc... var ya yemem yediririm giymem giydiririm :D bir ihtimal clio4 te kullanılabilir. yap kardeşim 1.5dci 110ps 240tork edc li clio 500bin satmazsa ne olayım sırf iki tane ben alırım. alırım dedim de yaklaşık bir ay önce bir arkadaşım 95model s320sini verip clio3 1.2 75ps bvr aldı. bu gün test etmek nasip oldu direksiyondan vites olayını kaldırmışlar.ona biraz kızdım. şöyle bir kaç saat de kullanma imkanım oldu bende daha önce 2008 1.2 expression vardı.. satalıda baya oldu otomatik alacağım diye. ama sanki o daha mı ataktı diye düşündüm. genel olarak çok eğlenceli bir kullanımı var yarı otomatik yarı düz kullanma olayını yaptınmı canavar böyle ramplarada falan çıkmadan kontrolu ele aldınmı hooooop bir bakmışın rampa bitmiş. sol ayağını dinlenmeye almak ne güzel şeymiş unutmuşum. en son otomatiğimi taaa 95-98 arası kullandım. cruze control deri direksiyon olayına bayıldım torpido çıtası falan karbon görünümlü baya hoş duruyordu. baya bir güzel geldi bana araç. 1-2 2-3 vites geçişleri sarsıntılı geldi başta ama forumda okuduğum gaz pedalına kararlı basın diye bişey okumuştum onun ne demek olduğunu daha iyi anladım. yaw ben hakkaten clioyu ne kadar seviyormuşum. arabamı sattıktan sonra kaç tane araba kullandım bu gün clionun direksiyonuna geçince kendimi resmen evimde hissettim. ama kızdıran durumlarda olmadı değil. ya bu renault maisin tasarruf kısmında olan adamı yada adamları artık her neyse elime verseler kafasını gözünü patlatırım. yahu canım arabanın cam açma düğmelerindeki ledleri almışlar kapkaranlık olmuş o ne öle ya çakmaktada led yok. deli oldum. sen kaldır 520tllik usb-aux bağlantı kitini koy iki tane ledi tasarruf diye sök. sonra aklıma geldi nasılsa devrim usta bunada bir çare bulur başlığı açar başlar anlatmaya fotolarla -önce resimdeki işaretli vidayı söküyoruuuuuuuuuuz........ :D

ama bu gün aklıma birde soru takıldı 1.5dci 85ps ile 1.2 75 ps bvr ler arasında ciddi bir performans farkı varmıdır 1.2nin torku 135- 1.5dci ise 200torka sahip bu konuda değerlendirmesi olan varsa onlarca sayfa da yazsa tek nefeste okurum.
sonuç olarak clioyu gerçekten seviyorum. ben sattım hala özlüyorum en kısa zamanda bir tane daha alacam. cliosu olan arkadaşlarım lütfen cliolarınıza iyi bakın b segmenti falan ama cidden ruhu olan arabalar insana mutluluk veren cinsten
afrasyab77
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 30
Kayıt: 02 Temmuz 2008 23:03

Re: QuickShift Vites kullanımı hakkında yardım

İleti MertDeniz » 08 Şubat 2011 23:43

Ben 1.2 bvr Clio kullanmadım ama okuduğum testlere ve tecrübelerime dayanarak biraz aydınlatmaya çalışayım. Öncelikle 1.5 dCi 85 ps ile 1.2 75 ps bvr arasında hissedilir bir performans farkı vardır. Dizel motorun yüksek torku nedeniyle ara hızlanmaları daha hızlıdır ve yokuşlarda benzinli motora kıyasla daha iyi çeker. Bu konuyla ilgili otomotiv mühendisi bir arkadaşımın sözünü paylaşmak isterim: '' Beygir araba sattırır, tork yarış bitirir''. 10 beygir, aynı torkta çok farkedilmeyecektir. Sadece son hızda farkedilir. Ancak 65 nm tork farkı olunca iş değişir. Bunu yokuşta iki arabayla da gaza yüklenince çok daha iyi anlayabilirsiniz. 240 torklu dizel Hyundai Accent kullandım. Yokuşta gaza bir bastım deyim yerindeyse koltuğa yapıştım. Bu bir örnek. Aracı uzun süre kullanmayı düşünüyorsanız dizel araba fiyat farkını amorti eder ve kâr edersiniz. Sormak istediğiniz başka bir şey varsa cevaplamaya çalışırım. Kazasız günler.
MertDeniz
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 389
Kayıt: 01 Ağustos 2010 16:30
Marka & Model: Megane II Expression
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 85 BG
Kilometre: 30000
Yakıt: Shell V-Power
İsim ve Şehir: İstanbul


ÖncekiSonraki

Otomatik Şanzıman

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 41 misafir