Xenon Kit mi diyorsunuz yoksa far mı? Mevzu far ise zaten alacağınız far mercekli olacaktır. Ama (sanıyorum) Xenon Kit'inden bahsediyorsunuz; O durumda bence de mevcut farlarınız merceksizse taktırmayın Xenon.
Konuya dönecek olursak (farınız mercekliyse); Ben Xenon için biraz niyetlendiğim için biraz (az) araştırma yapmıştım. Öğrendiklerim;
:!: Philips, Hella gibi ünlü markaların kit'leri var. Ama biraz tuzlu. Tuzlu olmalarının sebebi hem kalitelerinin yüksek olması hem de Balast denilen elektrik işlerini düzenleyen cihazlarının gayet kaliteli olması. Ne gibi kalite? Hem uzun ömürlü olmaları, çabuk bozulmamaları hem de oluşturdukları manyetik alanın, aracın ECU'suna ve radyosuna zarar vermemesi gibi. Çünkü kalitesiz Xenon kullanan sürücülerin, radyo duyumlarında bozulmalar olduğu yönünde şikayetleri var.
Bu top-model markalardan sonra hep MTEC'ten bahsediyorlar. Yani kötünün iyisi durumunda. Mtec Japon markası ama bu Japon üretimi olduğu anlamına gelmiyor. Bundan sonra Cyclone vb. markalar geliyor ki "Bu markaları taktırmaktansa halojen far'a devam edin, daha iyi" diyorlar.
:!: Bu kit'lerin kullandığı ampuller, araçlarımızdaki halojen ampullerden farklı. Xenon dönüşümünü yapan yerler illâ ki biliyorlardır. Fakat bu işi amatör olarak yapacak arkadaşlar (ve ben), hangi Xenon ampulüne sahip kit alacaklarını iyi tayin etmelidirler. Örneğin benim Angel Far set'im H1 tip ampul kullanıyor. Edineceğim Xenon Kit de H1 ampullü olmalı. Ama sıkıntı burada bitmiyor. Yeni HID ampulümüz farın içine yerleşecek mi? Bazı HID ampullerde bu tip sıkıntılar olabiliyormuş. Özellikle farın içindeki mercekten önce yerleşik olan perde(şapka) sebebiyle ampullerin sığmama sorunu olabiliyormuş. Son olarak da, yeni HID ampulümüzün arka soket kısmının nasıl uyum sağlayacağı ve ampulü farımıza nasıl sabitleyeceğimiz sorusu geliyor...
:!: Mercek olayı önemli. Xenon güçlü bir aydınlatma sistemidir. Normal (holajen) farlarımız 3000 Kelvin değerlerinde ışık veriyor. Xenon'lar ise daha yüksek değerlerde kullanılıyor genelde. Artı kullanılan aydınlatma teknolojisinden ötürü de lümen olarak gayet yüksek değerlere sahip bir sistem. Bu sistem, parabolik, yani merceksiz (yani normal) farlarda kullanıldığında farlar kısa mod'da olsa bile -kaba deyişle- dağı taşı aydınlatmak mümkün. Ayrıca üretilen ışık mercekler yardımıyla yola verilmediğinden dağılmakta ve etkisini yitirmektedir. Bu sebeple merceksiz olarak Xenon kullanımı, hem öndeki hem de karşıdan gelen sürücüye çok büyük zorluk yaşatmaktadır.
:!: Bir de işin Kelvin tarafı var, orası ayrı bir dünya... 4000 K civarı değerler en doğal ve güzel renk olduğu yönünde bilgiler topladım. Özellikle 4300 Kelvin'i çok öneriyorlar. 6000 K ve 8000 K sevdalıları var ki Kelvin değeri yükseldikçe ışık gücü düşmekte, fakat renk anlamında artış olmakta. Ne var ki renk arttıkça işin 'rengi' değişmekte. İşte burada zevkler devreye giriyor. Fakat bilenler, en yüksek Kelvin değerinin en yüksek ışık gücü anlamına gelmediği konusunda uyarıyorlar. Bkz. Aşağıda Kelvin cetveli.
Neticede benim farların mercekleri kaliteli olmadığından, "Acaba önce mercekleri mi değiştirsem?" diye düşüneduruyorum bu aralar. Neyse. Karar verince ilk iş bir Xenon Kit alıp kendi ellerimle takmak olacak...
Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 50 misafir