[3.1] Sis Far Kiti Montajı (II)

İç ve dış aydınlatmaya dair herşey...

[3.1] Sis Far Kiti Montajı (II)

İleti Devrim » 30 Aralık 2009 06:38

Merhabalar...

Daha önce CHIEF arkadaşımız böyle bir konu açmıştı. Fransa kaynaklı bir siteden derleme yapmıştı. Ben tekrar konu açtım çünkü baştan sona kendi aracımın sis kiti montajını paylaşmak istedim. Belirtmeliyim ki bu işlemi %100 kendi başıma yapmadım. Tamponu söküp farları monteledim fakat kablolama ve sürücü kabininden motor kısmına olan bağlantı konusunda net bilgim olmadığından (ama artık var) genç bir elektrikçi arkadaşla hâllediverdik. Aslında (daha önce bahsetmiştim) elimdeki sis kiti Modus'a ait. Ebay.co.uk'ta Clio III için sis kiti satışı olmadığından ve Modus'un kiti bizim araçlara uyduğundan aldım (Kargoyla beraber 200 Lira). Kutudan bir şema çıkıyor ama anlatımı çok kapalı ve kötü. Fakat şu an tüm kablolama işlemini kendim yapabilecek durumdayım çünkü işlem boyunca neyin ne olduğunu anladım.

Bu Modus sis farı kitindeki, buton paneli, far sabitleme plastiği, bazı vidalar ve Modus'un tamponuna uyumlu far kapakları gibi bazı elemanları kullanmama gerek kalmadı. Kutudaki diğer kablo ekipmanları ve farların tipi bizim araçlara direkt uyumlu. Sadece benim (ve sis farı olmayan) araçta kapalı durumda bulunan tampondaki sis farı kapaklarını delmem gerekti o kadar.


MALZEMELER

Sis Kiti:

  • Modus sis kiti kutusu,

    [ img ]

  • İki adet sisi farı,

    [ img ]

  • Far elektrik kabloları,

    [ img ]

  • Röle ve sigorta kabloları,

    [ img ]

  • Buton (anahtar), röle, vida ve klipsler,

    [ img ]

  • Buton (anahtar) kabloları,

    [ img ]

  • Ve far tampon kapakları.
Yukarıdaki materyaller zaten sizin sis farı kutunuzdan çıkacaktır.

Araç Gereçler:

  • Tornavida,
  • Bir tornavida seti gerekebilir,
  • Lehim seti,
  • İzolasyon bandı,
  • Pense,
  • Klips (cırt-cırtlı)

***


İŞLEMLER


Ve buyurun fotoğraflar eşliğinde işlemler...

1) TAMPONUN SÖKÜLMESİ

Bu işlem için lütfen [3.1] Tamponların Sökülmesi konusuna göz atınız.

2) FARLARIN MONTAJI

    1) Öncelikle plastik far kapaklarını çıkartmamız gerek. Söktüğümüz tampona içten baktığımızda, far kapaklarını 6 adet klipsin tuttuğunu görürüz. Direkt dışardan çekerseniz klipslerin kırılma riski var. İçerden tornavida yardımıyla yönlendirerek kolayca çıkartabilirsiniz.

    [ img ]
    [ img ]

    2) Ürün kutusu içinde yer alan metal klipsleri gerekli yerlere yerleştirin (düz tarafı arkaya bakmalıdır).

    [ img ]

    3) Ve farları vidalayın, o kadar.

    [ img ]
    [ img ]

    4) Farların kablolarını takıp fotoğrafta görülen yere sabitleyerek döşeyin. Tamponun kendi üzerinde kablo sabitleyebilmek için tutaçlar mevcuttur.

    [ img ]

    5) Bu noktada, daha sonra zorlanmamak için, röleye bağlanacak olan kabloyu, röleye girecek soketi yukarda tutarak, farlara giden ucunu akünün sağ tarafındaki boşluktan aşağı bırakın ve farlardan gelen sokete bağlayın (Bu işlemi arada derede yaptığım için fotoğraf çekmeyi unutmuşum). Röle soketini geçici olarak akünün üzerine bantlayabilirsiniz. Bu arada, tamponu indirirken çıkarttığımız kablo kabını tekrar takın. Bu işlemler için tamponu mümkün olduğunda gövdeye yaklaştırmanız gerekli. Tek kişi yapabilir ama belki ikinci bir kimsenin yardımı da gerekebilir.

    [ img ]

    6) Son olarak tamponu yerine yerleştiriyoruz. Tamponu üst ve logo etrafındaki ızgaralardan kavrayarak ve büyük farları gözlemleyerek kabaca oturttuktan sonra, tamponun üst bölümüne bastırdığınızda iki adet klipsin oturma çıtırtılarını duymalısınız. Zaten şöyle bir yokladığınızda tampon kolayca gelmemelidir. Eğer tamponun iyi şekilde oturtuğundan eminseniz artık vidaları geri takabilirsiniz.

    [ img ]



3) KAPAK İŞİ! :)

Dediğim gibi benim sis kiti Clio'ya ait olmadığından "kapak işi" yapmam gerekti. Doğal olarak Modus'un kapakları aracıma uymuyor. Ben de kendi aracımdaki delik olmayan kapakları "bir şekilde" deldim. Ek detay olarak paylaşayım dedim. :))

    1) Daha önce park sensörü kutusuyla gelen matkap ucunu kullandım bu işlemde.

    [ img ]

    2) Önce normal uç ile kılavuz delikler açtım.

    [ img ]

    3) Sonra geniş ucu takarak büyük delikler açtım. Bu şekilde orta kısmı çıkartmış oldum.

    [ img ]

    4) Keskin bir bıçak ile papatya gibi görünen uçları kestim. Son olarak da balık sırtı şekilli eğe (törpü) ile oval şekli verdim.

    [ img ]

    Bence güzel de oldu.

    [ img ]


4) KABLOLAMA/BAĞLANTILAR

Zurnanın zırt dediği yer. Buraya kadar olan işlemleri kendim yaptım. Olaya daha hakim olsaydım elektrikçiye gerek kalmayacaktı ama yine de iyi oldu. Çocuk, sürücü bölümünden motor kısmına kabloyu geçirdi ve kabaca neyin nereye bağlanacağını hemen buldu.

    1) İlk iş, içerden motor kısmına gerekli kabloyu çekmek. Aşağıda görülen fotoğrafta, (sonunda beyaz plastik olan) kalın kablo motor kaputu açma kablosudur. Eleman, hemen solundaki noktadan kalın bir metal tel sokarak motor kısmındaki ECU'nun arkasından çıkartmayı başardı. Telin ucuna gri kablo bağlayarak geri içeri çekti. Bu şekilde içeriye kabloyu almış olduk.

    [ img ]

    2) Konsolun sol kapağını açın. Fotoğrafta görünen kablo benim park sensörüne aittir, dikkate almayınız. :)

    [ img ]

    3) Biz içerden müdahale ederek buton panelini çıkarttık. Gerçi tornavida ucu ile nazik davranırsanız da paneli çıkartabilirsiniz. Ürün kutusundan buton ile buton kablolarının bağlı olduğu soket ayrı çıkar. Panelde, butonu takacağınız yerde bulunan düz plastiği (yalancı buton) çıkartın ve gerçek butonu yerleştirin. Kablo+soketi butona takmadan önce bağlantıları gerçekleştirin.

    BAĞLANTI #1: Sokete bağlı gri kablo ile, motor kısmından gelen gri kabloyu birbirine bağlayın.
    BAĞLANTI #2: Sokete bağlı olan kırmızı kablo, aynı zamanda buton üzerindeki led'in elektrik kablosudur. Kırmızı kabloyu, hemen soldaki far yükseklik ayarı soketine gelen mavi kabloya ulayın. Bu şekilde, parklar kapalı olduğunda buton üzerindeki led çalışmayacaktır.

    [ img ]

    BAĞLANTI #3: Son olarak, hemen oradaki şase somununu sökerek siyah kabloyu oraya monte edin.

    [ img ]

    Ve panelimiz hazır!.

    [ img ]

    4) Motor bölümündeki bağlantılar. Aşağıda çalışma anını görüyorsunuz. Fakat fotoğrafla anlatılacak bir şey değil tabii ki.

    [ img ]

    O yüzden baktım ki yazıyla fotoğrafla olmayacak, (internet'te onlarca yüzlerce benzer şemalar olsa da) ben anladığım şekilde bir şema oluşturdum. Daha faydalı olacaktır sanıyorum.

    [ img ]


    Görüldüğü üzere;

  • Sigortanın bir ucundaki kırmızı kabloyu akünün pozitif kutbuna (sigorta ile röle soketi zaten bağlıdır) bağlayın.
  • Sis farlarına giden beyaz kabloyu tamponu monte ederken zaten bağlamıştık. Fakat beyaz kablonun yanındaki siyah kabloyu şaseye (veya akü-negatif'e) bağlayın.
  • Gri kabloyu, içerden gelen kabloya bağlayın.
  • Son olarak mavi kabloyu, park lambasına giden mavi kabloya ulayın. Park lambası arkasına 7 kanallı ama 6 kablosu olan bir soket girer. Ulaşmak oldukça zordur. Ben, sol tekerlek davlumbazını ayırıp sağ elimi (kolumu) sokarak ve diğer elemandan "az sağa abi, o değil yukarıdaki, hah o işte!" şeklinde tarif alarak bulup sökebildim soketi. ÖNEMLİ: Mavi kablo mutlaka bu şekilde bağlanmalıdır. Eğer direkt olarak aküye veya aküden gelen bir kabloya ulanırsa, aracın elektrik sisteminden tam bağımsız olarak çalışır. Yani, eğer sis anahtar düğmesi (butonu) açık kalırsa, park'ları kapatsanız da sisler yanmaya devam eder. Hatta (yine eğer sis anahtar düğmesi açık unutulursa) kontak anahtarını kapatıp çıkartsanız bile sisler yanmaya devam eder! Akünün bitmesi tehlikesi!... Ama yok ayrı çalışsın derseniz, mavi kabloyu aküden sigortaya giden kırmızı kabloya ulayabilirsiniz.


    [ img ]

    Yalnız bir noktayı aktarmak istiyorum. Modus'un şemasında, şu ünlü gri kablo sorunsalı yok gibi. Yani içerdeki gri kablo, yine oradaki bir sokete bağlı olan gri kabloyla birleştiriliyor. Ve motor kısmındaki gri kablo ise, yine (eğer yanılmıyorsam) park'lara giden demetin içindeki bir gri kabloya ulanıyor. Yani bu durumda kablo çekilmesine gerek kalmıyor. Fakat çalıştığım elektrikçi de servisteki elemanlar da, döşeli bir kablonun olmadığını, bir adet kablonun içerden dışarıya çekilmesi gerektiğini söylediler. Yapabilirsem, bizim araçlardaki o gri'leri bulup, ölçer cihazıyla kontrol edeceğim. Eğer tahmin ettiğim gibiyse, harbiden güzel bir buluş yapmış olurum. Hadi bakalım...



THE END!

[ img ]

Aslında son aşama olarak far ayarı yapılması gerekiyordu. Şansıma bu noktada (genel olarak - kabaca) bir sorun olmadığını gördük. Artık bilahare servise uğradığımda baktırırım diye düşünüyorum. Eğer bu işleri seviyorsanız ve kablodur lehimdir eliniz yatkınsa çok rahat yapılacak bir işlem. Bu yazı umarım uygulayacaklara veya merak edenlere faydalı olur.

Kolay gelsin. ;)

Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


Re: Sis Far Kiti Montajı (II)

İleti yabanabat » 30 Aralık 2009 08:12

Ellerine sağlık. Bir işi daha resimlerle belgeyip tamamlamışsın. Kolay gelsin.
yabanabat
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 47
Kayıt: 15 Ekim 2009 12:55
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 65 hp
Kilometre: 50000
Yakıt: dizel (opet)
Lastik Markası: michelin 195x60x15
İsim ve Şehir: Erdal YABANABAT İskenderun

Re: Sis Far Kiti Montajı (II)

İleti impossible » 30 Aralık 2009 10:07

ellerine sağlık devrim,en sonunda yaptın,e artık hazır matkap da varken e-bay'dan sunroof al bi de onu montajla ;) bu arada fabrikasyon olarak sunroof var mı yok mu bilmiyorum,sadece seyir halindeyken bi dynamique araçta görmüştüm...
tekrar eline sağlık
impossible
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1445
Kayıt: 21 Ekim 2009 12:45
Konum: ..her daim güney
Marka & Model: Clio DynamiqueTomtom
Motor Tipi & Gücü: 3 x 1.5 dCI 85 hp
Kilometre: 0
Yakıt: değişken
Lastik Markası: Continental
İsim ve Şehir: murat - nazilli > bodrum > antalya

Re: Sis Far Kiti Montajı (II)

İleti oguz1 » 30 Aralık 2009 13:46

Eline sağlık Devrim, banada lazım, kiti alıp Konya'ya geliyorum :shock: :shock:
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: Sis Far Kiti Montajı (II)

İleti ENDER » 30 Aralık 2009 14:05

Bence sen yakında dükkanda açarsın ellerine sağlık harika çalışma olmuş
ENDER
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 184
Kayıt: 09 Haziran 2008 12:59
Konum: KOCAELİ
Marka & Model: OPEL/MERİVA 2004
Motor Tipi & Gücü: 1600cc.100hp
Kilometre: 93300
Yakıt: Akpet
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: ENDER/KOCAELİ

Re: Sis Far Kiti Montajı (II)

İleti ibom » 30 Aralık 2009 15:14

teşekkürler..
ibom
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 179
Kayıt: 16 Eylül 2009 16:12
Marka & Model: renault clio alize
Motor Tipi & Gücü: dci 65 hp
Kilometre: 78000
İsim ve Şehir: karaman

Re: Sis Far Kiti Montajı (II)

İleti vipsezgin » 30 Aralık 2009 19:16

devrım abı sen ve metın abı ıle ortak bır servıs acın bence :) süper bır calısma olmus elıne saglık yasasın sis farı :) bu lafı hatırlıyormusun sis farı olanı var olmayanı var !!! :mrgreen:
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: Sis Far Kiti Montajı (II)

İleti Devrim » 30 Aralık 2009 20:29

Herkese teşekkür ederim. Sağolun arkadaşlar...

impossible demiş ki:...e artık hazır matkap da varken e-bay'dan sunroof al bi de onu montajla ;)...
Güzel bir de testere gerek sanırım. Valla o işte aşar bizi. :) Ama hoş olurdu.

oguz1 demiş ki:Eline sağlık Devrim, banada lazım, kiti alıp Konya'ya geliyorum :shock: :shock:
:D Beklerim her zaman.

vipsezgin demiş ki:...bu lafı hatırlıyormusun sis farı olanı var olmayanı var !!! :mrgreen:
Evet hatırlıyorum. :D Artık vaziyetler değişti. Yalnız o sözü yazarken, kendimin sis takacağı aklımın ucundan geçmemişti. :)

Bu arada, bir iki kare daha ekledim...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Sis Far Kiti Montajı (II)

İleti ugurluhan » 30 Aralık 2009 23:09

:Bravo: :Bravo: :Bravo: :Bravo: :Bravo: :Bravo: :Bravo: :Bravo: :Bravo:

Ben alırken 1000 tl sis farı ve alaşım jant için vermiştim. Malum stil paket olayı. Adamlarda senin gibi uğraşmışlarsa araca eklemek için acımadım verdiğim paraya :lol: :lol: :lol:

Walla abi HELAL olsun diyoruz başka ne diyelim. Bende gaza geldim. Benim benzinli clioya dizel motor monte edeceğim!!! :D :D
ugurluhan
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 171
Kayıt: 28 Ekim 2008 18:30
Marka & Model: MEGANE 3 HB Dyn
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCi 105HP
Kilometre: 18000
Yakıt: Euro Dizel (SHELL)
Lastik Markası: Turanza ER300
İsim ve Şehir: ANKARA

Re: Sis Far Kiti Montajı (II)

İleti semih89 » 31 Aralık 2009 00:32

Eline sağlık ...
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: Sis Far Kiti Montajı (II)

İleti eylber » 31 Aralık 2009 01:43

Hayırlı olsun güle güle kullan Devrim. ;)
vallahi artık bundan sonra sunroof'dan aşşağısı kesmez ne seni ne bizi. :D
eylber
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 269
Kayıt: 17 Ekim 2008 18:27
Marka & Model: MEGANE 3 HB PRİVİLEG
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 105BG
Kilometre: 15000
Yakıt: Total EXCELLIUM,
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Sis Far Kiti Montajı (II)

İleti Devrim » 31 Aralık 2009 15:07

:) Teşekkürler arkadaşlar...

ugurluhan demiş ki:...Ben alırken 1000 tl sis farı ve alaşım jant için vermiştim...
1000 lira alaşım jant ve sis için süper bir rakam yalnız. Ben servise alaşım jant sorduğumda 2000 liraya geliyordu dördü. Ki sis kitini de 400-500 liradan aşağı takmıyorlar!

ugurluhan demiş ki:...Benim benzinli clioya dizel motor monte edeceğim!!! :D :D
Allah! Evet valla iyi fikir! :D Dizel Motor implantasyonu gerçekleştirelim. :D
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Sis Far Kiti Montajı (II)

İleti impossible » 31 Aralık 2009 17:07

bi ara " devrim bizi diskoya götür " repliği dönüyordu;
valla devrim yap bi güzellik şöyle giderken akşamları yıldızlara bakalım,yağmuru falan hissedelim,sunroof takalım;);)
impossible
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1445
Kayıt: 21 Ekim 2009 12:45
Konum: ..her daim güney
Marka & Model: Clio DynamiqueTomtom
Motor Tipi & Gücü: 3 x 1.5 dCI 85 hp
Kilometre: 0
Yakıt: değişken
Lastik Markası: Continental
İsim ve Şehir: murat - nazilli > bodrum > antalya

Re: Sis Far Kiti Montajı (II)

İleti dikmenibo » 01 Ocak 2010 00:56

devrim hocam, arabada sökülmedik yer bırakmadın :) ellerine sağlık, çok güzel olmuş, anlatım da güzel, sis farı taktırmak isteyen elleri becerikli arkadaşlara iyi bi kaynak olmuş
dikmenibo
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 226
Kayıt: 06 Şubat 2009 22:54
Marka & Model: 2009 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85bg BVR
Kilometre: 65000
Yakıt: Dizel
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: İbrahim-İstanbul

Re: Sis Far Kiti Montajı (II)

İleti ufuk5414 » 01 Ocak 2010 12:12

tek kelimeyle harikasın....abicim yok böyle bir azim ve çalışma...ben 200 e onu alsam montaja ne kadar öderim acaba?
ufuk5414
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 124
Kayıt: 09 Haziran 2008 10:19
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci
Kilometre: 60000
Yakıt: SHELL GTL+
Lastik Markası: BRİDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SAKARYA


Sonraki

Aydınlatma

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir