ben bildiğim kadarıyla açıklayayım, yanlışım olursa kusuruma bakmayın;
benzinli araçlarda chip tuning sadece %8-%10 kadar bir beygir ve tork artışı verir. fakat asıl artısı, aracın güç eğrisini mükemmelleştirmektir. üst devirlerde araç coşar yani. her araç için standart chipler olduğu gibi, manuel yazılım yapan insanlar da vardır. aslında en mantıklısı, işi gerçekten iyi bilen bir usta bulup, yazılımı ona yaptırmak. böylelikle aracın kaç devir çevireceği, kaç d/d de en yüksek torku ve beygiri vereceği, hava-benzin karışım oranlarının Türkiye için ideal ayarlanması yapılabilir. piyasada birsürü 106 gti var mesela, 140 bg civarı, 8.250 d'd çeviriyor aletler..
turbo dizel araçlarda (veya turbo araçlarda desek daha doğru olur) turbonun basıncı, ne zaman devreye gireceği vs. gibi bilgiler, fabrikada İDEAL koşullara göre programlanır. sonuçta şöyle düşünelim, 1.5 dci 120 bg diye bi model çıksın, ama bu model şehiriçinde 7.2(atıyorum) lt yakıt tüketimine sahip olsun. hangimiz alırdık? olay aslında şu, turboyu neredeyse devamlı açık tut, devamlı maksimum basınçta tut ki, devamlı yüksek performans al. şöyle de bi handikapı var tabi; turbonun da her makine gibi bir ömrü var. bizim araçlarımızda bu yaklaşık 450bin km civarında. bunu yer yer maksimum kullandığımızı hesap ediyorum. fakat chip olunca bu ömür doğal olarak 100-150 bin km civarına düşüyor. tabikide bundan, motorun diğer parçaları da etkileniyor. (pistonlar vs vs)
orada arkadaş çok güzel bişeye dikkat çekmiş, aracını modifiye ederek kullanan insanlar, genelde aracı 200 bin km kullanmıyorlar. 2 sene kullanıp satıyorlar. yani aracın keyfini sürüp, canları sıkılınca satıyorlar.. bir nevi playboyluk diyelim :lol: sonuç olarak, en eskisi 2006 model olan sevimli cliolarımız için şimdilik bir sorun yok. güzel güzel binelim, varsa bütçemiz ve hevesimiz, modifiye edelim sonra da satalım gitsin :twisted: chip olayı bana göre budur. eklemek isteyen arkadaşlarımın paylaşımlarını bekliyorum :)