blow off

Aracımıza uyguladığımız küçük büyük her tip modifiye çalışmaları.

blow off

İleti dci65 » 30 Kasım 2008 11:17

arkadaşlar araç turbo olunca bende çuflama isteği başladı. blow off nerede nasıl taktırılır? fiyatı ne kadar olur? mantıklı bi uygulama mı sizce? görüşlerinizi bekliyorum.
dci65
 


Re: blow off

İleti EX_PRO » 20 Aralık 2008 11:38

BLOW OFF Turbo araçlar için yararlı bir uygulama

Başitçe anlatmak gerekirse ayagını gazdan çektiğinde turbo içinde bulunan basınçlı fazla havayı tahliye ediyor (amacı bu)

fakat çıkardıgı ses (ÇUFFF ÇUFFF diye ) bir süre sonra canını sıkabilir (kafa şişiriyor)

kafam şişmesin ama bu turboda yaşanan güç düşümünü yaşamak istemiyorum dersen Dump Valve kullanabilirsin
aynı blow off daki vazifeyi görür fakat çufff çuffff diye ses cıkartmaz

100 - 150 ytl civarında satın alman mümkün şayet hks gibi marka düşünürsen bu fiyatlar 400 - 450 ytl kadar çıkar.

montajını sanayide yada aldıgın yerde yaptırabilirsin biraz el becerin ve merakın varsa sen bile yapabilirsin
EX_PRO
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 55
Kayıt: 10 Haziran 2008 12:50

Re: blow off

İleti EX_PRO » 20 Aralık 2008 11:40

hatta daha ayrıntılı olarak

Blow off Nedİr
Blow Off turbo araçlarda standart olarak bulunmuyor sonradan eklenen bir parça.Turbocharger ve Supercharger otomobillere takılıyor.

Blow off=Dumb Valve

Dump Valve ve Blow-Off Valve işlev olarak aynı olup, Blow-Off Valve bu sistemin gazdan çekmelerde "Çufff" benzeri sesi çıkartanıdır.

Dump Valve nedir, ne işe yarar?
Dump Valve, turbo beslemeli otomobillerde turbo basıncını sürekli yüksek tutarak gaz tepkisini arttırmak için üretilmiş bir parçadır.

Turbo beslemeli otomobillerde ayak gazdan çekildiğinde turbo hala dönmeye devam etmektedir, fakat turbonun bastığı havanın gideceği bir yer olmadığı için oluşan yüksek basınç turbo pervanesine büyük bir kuvvet uygulayarak pervaneyi aniden yavaşlatır. Gaza tekrar bastığınızda turbo basıncının tepe noktasına gelebilmesi için pervaneyi tekrar hızlandırmak gereklidir ve bu esnada istenilen turbo basıncı elde edilemediği için büyük bir performans kaybı yaşanır. Dump Valve işte bu performans kaybını önlemek için vardır.

Dump Valve vasıl çalışır?
Ayağınızı gazdan çektiğinizde Dump Valve hemen devreye girerek turbonun bastığı havayı dışarı verir, bu sayede turbonun önceden bastığı hava geri tepmeyeceği ve bir geri basınç uygulamayacağı için pervane yavaşlamaz, sizin de tekrar gaza bastığınız anda pervane yavaşlamamış olduğu için turbo basıncı hemen tepe noktasında ulaşır ve siz ani gazdan çekme ve basmalar arasında performans kaybı yaşamamış olursunuz.


Dump Valve'in faydaları?
* Turbo pervanesi üzerindeki olumsuz geri basıncı önleyerek turbonun ömrünü uzatır.

* Turbo pervanesinin hızının yavaşlamasını engelleyerek turbo basıncını sürekli yüksek tutar. Yüksek turbo basıncı yüksek güç anlamına gelir.

* Gazdan çekme ve gaza basma arasındaki eski ısınmış havayı dışarı verip yeni, soğuk havayı içeri aldığı için artı güç sağlar.
EX_PRO
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 55
Kayıt: 10 Haziran 2008 12:50

Re: blow off

İleti dci65 » 20 Aralık 2008 15:09

şimdi çıkma nissan 200 sx turbosunu, ve eski isuzu pick uplarından çıkma büyük bi intercoolerı aracıma takmayı düşünüyorum, o işlem yapıldıktan sonra blow offu taktırsam daha mantıklı olacak sanırım..
dci65
 

Re: blow off

İleti EX_PRO » 22 Aralık 2008 09:51

Murat (dci65) Sen işi Abarttın wallaha iyi cesaret Turbo değiştirmek ve intercooler takmak
Gerci taktıracağın yerde sana belirtir ama yinede ben sana söyliyim nissan 200sx turbosu bizim clio 1,5dci motorlara büyük gelebilir onun yerine 100bg lik megane 2 turbosu daha iyi olabilir gibime geliyor

intercooler'a gelince ısuzu intercoolerı'ı kaçlık nekadar büyük ise okadar çok performans alıcağını düşünüyorum
ama yinede kafam karışık
sen sunları komple 100bg lik megane turbosu ve intercoolerı olarak düşünsen bence iyi edersin

kolaygelsin saygılar
EX_PRO
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 55
Kayıt: 10 Haziran 2008 12:50

Re: blow off

İleti dci65 » 22 Aralık 2008 13:37

Alper abi, çuflama çok net ve harika bi biçimde duyuluyor. maddi açıdan zor değilse bence taktırmalısın..

abi hedefim 100 bgden fazlası açıkcası..bu cuma inşallah paşaoğluyla konuşucam, bakalım ne diyecekler... 200 sx turbosunun büyük geleceğini düşünmüyorum, ayrıca yabancı bi forumda toyota pick upının intercoolerını peugeot 206ya yerleştiren birini görmüştüm, yani sanırım bende yapabilirim. maliyet ne olur tam bilmiyorum ama, yapabilirsem çok sağlam ve Türkiyede tek bi araç olacağından emin olabilirsin =)
dci65
 

Re: blow off

İleti dci65 » 23 Aralık 2008 01:09

abi, bu motor orjinal fabrika çıkışı 105 bg kaldırıyorsa, 150-160 bgleri de en az bi 40 bin km kaldırır bence.. motor dışında da frenlerde belki bir değişikliğe gidilir, maddiyata bağlı bi durum tabi, orjinal frenlerine de kötü diyemeyiz sonuçta.. ayrıca yol tutuş ve yüksek hızlarda verdiği güven de açıkcası bana yeterli geliyor..
dci65
 

Re: blow off

İleti ohhdude » 27 Aralık 2008 04:24

dci65 demiş ki:abi, bu motor orjinal fabrika çıkışı 105 bg kaldırıyorsa, 150-160 bgleri de en az bi 40 bin km kaldırır bence.. motor dışında da frenlerde belki bir değişikliğe gidilir, maddiyata bağlı bi durum tabi, orjinal frenlerine de kötü diyemeyiz sonuçta.. ayrıca yol tutuş ve yüksek hızlarda verdiği güven de açıkcası bana yeterli geliyor..


dci65 200sx dediğin araçların motor seri numaraları SR20DET dir. Benim eski aracım Nissan Bluebird ve motor seri numarası SR20DE yani T ibaresi yani turbo farkı vardı. Benim araç 145hp idi ve biliyorsunki 200sx ler 200hp. Yani demek istediğim yaklaşık olarak %25 + hp veriyor.Kaldıki Motor blokları Bluebird ve 200sx in aynı oplmasına karşın + %25 hp yi kaldırabilmesi için motorda yapılan değişiklikler bunlar :
he DET has oil squirter piston coolers (yağ püskürtmeli piston soğutucular)
The DET has a bigger oil pump. ( daha büyük yağ pompası)
The DET has a different front pulley. (darklı ön kasnak)
The DET has lower compression pistons (8.3:1 vs 9.5:1). (düşük kompresyonlu pistonlar)
The DET has bigger injectors. (büyük enjektörler)
The DET has direct ignition. ( direk ateşleme) vs...

bunlarda diğer faklılıklar.

The DET has a variable intake cam, runs retarded at idle, advanced mid range and retarded top end.
The DET has mechanical shim in bucket type lifters with a slightly bigger in duration exhaust cam.

The GTi-R DET has individual Throttle body injection.
The GTi-R DET has stronger main cap bolts.
The GTi-R DET has beefier rods.

Öncelikle karşına çıkabilecek sorunlardan bahsedeyim :

Manifoltu değiştirmen gerekecek. TR de turbolu clio 3 satışı olmadığı için bu parçayı bulman çok zor olacak.
Mevcut pistonların kompresyonu fazla olduğu için düşük kompresyonlu piston bulmanda çok zor. Buda TR de yok.
Downpipe olsun başka parçalar olsun bi şekilde uydurursun ama bazı spesifik parçaları bulamazsın.
Ayrıca diyelim bunları buldun ve taktın. Mevcut arabadanda bulunan aksamlar, motordan aldığı bu yüksek gücü, lastiklere aktarmayı arıza vermeden başarabilecek mi?
Şevkini kırmak gibi olmasın ama turbo düşüncen varsa parçalarını kolay bulabileceğin sorunlarını kolay halledebileceğin bir araç üzerinde bu uygulamaları yap.
Turboyu çakıp barı basanları sonrada patlayanları çok gördük.
Ne yaparsın turbo basıncını ayarlayabildiğin bi parça var onu alır takarsın fakat araca çok bar basamadığın için turbonun verimini tam anlamıyla alamazsın.
Bizim cliolara yapacağın harcayacağın paranın karşılığında fazla hp almak ne yazıkki mümkün değil. Bu olay 40,000 km olayıda değil. Motor kapağının ve pistonların kaç bara kadar kaldırabileceğini iyi bi araştır. Fazla bar basarsın bırak 40.000 km yi 10 km bile gitmeden patlarsın :)
ohhdude
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 113
Kayıt: 14 Ekim 2008 01:29
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16 valve
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İbrahim/Ankara

Re: blow off

İleti dci65 » 09 Ocak 2009 22:22

ohhdude, verdiğin bilgiler için çok saol. fakat şöyle bir durum var, bizim araçlar zaten turbo, yani belli bir basınca dayanıklıdır diye düşünüyorum.dediğim gibi 140 bg civarı güçler alamasam da motoru zorlamadan 110 bg alabileceğime inanıyorum.. ustalarla konuşmak lazım..
dci65
 

Re: blow off

İleti dci65 » 15 Ocak 2009 12:13

yok abi olur mu öyle şey ya :) ben sadece 120-130 bg alayım istiyorum.. hayırlısı. sadece tasarım bunlar :D
dci65
 

Re: blow off

İleti dci65 » 18 Ocak 2009 13:13

abi haklısın da olay sadece hız yapmak değil, ortaya kendinden birşeyler kataraktan güzel birşey çıkarmak. astra alsam, bi chip yapsam, tamamdır.. 110 bg falan alırım keyfime bakarım ama 65 bglik aracı 130 bg yapmak ve bunu kendi düşüncelerinle yaratma fikri hoşuma gidiyor. yoksa 30 milyara clio alacağıma 17 milyara temiz 106 gti alır, modlar, 6 milyarını da benzin parası yapar gezerdim..amaç marjinal olmak yani..
dci65
 

Re: blow off

İleti ohhdude » 21 Ocak 2009 19:48

dci65 demiş ki:ohhdude, verdiğin bilgiler için çok saol. fakat şöyle bir durum var, bizim araçlar zaten turbo, yani belli bir basınca dayanıklıdır diye düşünüyorum.dediğim gibi 140 bg civarı güçler alamasam da motoru zorlamadan 110 bg alabileceğime inanıyorum.. ustalarla konuşmak lazım..


Doğru ya senin araç zaten dizel turbo değilmi benzinli gibi düşündüm hep. Ankarada saxo vts ye turbo çakıp 260 Hp alan arkadaşım var. O ufak kasa ve 260 hp gerisini sen düşün :) Diyeceğim o ki imkansız birşey yok. Ortaya bişeyler çıktığı zaman tabikide bu hazı sen yaşayacaksın işin o tarafı apayrı bir zevk. Bende senin gibi eski arabamı turbolasammı acaba diye çok düşündüm. Fakat inan zor ve uğraştırıcı. Şu an cliomu satıp turbo bir araç almayı düşünüyorum. Başka aracı turbolamak için harcayacağın paraya mevcut turbolu aracı deli gibi modifiye edebilirsin.Yok ben turboyu kendim koyacağım diyorsan, bir müddet ayağın hep sanayide olur :) Gerçi sanayiye gitmek, kışın soğuğunda yazın sıcağında olsun kimi insana dokunmaz. Hatta takılmak bazı insanlarda bağımlılıkta yapar :) dönen muhabbet geyik ve sanayi çayı farklıdır bilirsin. Hayırlısı olsun diyorum bi gelişme olursa bilgilendir bizleri.
ohhdude
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 113
Kayıt: 14 Ekim 2008 01:29
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16 valve
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İbrahim/Ankara

Re: blow off

İleti cliocan » 23 Ocak 2009 04:36

arkadaşlar benim racımdada turbo yok takmamız mümkün değil mi
cliocan
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 25
Kayıt: 16 Ocak 2009 20:49
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: hasan*istanbul

Re: blow off

İleti vipsezgin » 23 Ocak 2009 18:26

1.2 motora turbo takılırmı murat abı :) tek kanatlı teyyare gbı olur
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: blow off

İleti dci65 » 23 Ocak 2009 19:43

takılır canım ne olacak, hatta 150 200 beygir bile alınır. para konuşursa tabi :D benzinli araçlar için turbo maliyeti 5-6 bin ytl'den başlıyormuş diye duydum. emin değilim..onun yerine aracı satıp 2. el 206 rc alırsın ;)
dci65
 


Sonraki

Modifiye

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 129 misafir