dci65 demiş ki:abi, bu motor orjinal fabrika çıkışı 105 bg kaldırıyorsa, 150-160 bgleri de en az bi 40 bin km kaldırır bence.. motor dışında da frenlerde belki bir değişikliğe gidilir, maddiyata bağlı bi durum tabi, orjinal frenlerine de kötü diyemeyiz sonuçta.. ayrıca yol tutuş ve yüksek hızlarda verdiği güven de açıkcası bana yeterli geliyor..
dci65 200sx dediğin araçların motor seri numaraları SR20DET dir. Benim eski aracım Nissan Bluebird ve motor seri numarası SR20DE yani T ibaresi yani turbo farkı vardı. Benim araç 145hp idi ve biliyorsunki 200sx ler 200hp. Yani demek istediğim yaklaşık olarak %25 + hp veriyor.Kaldıki Motor blokları Bluebird ve 200sx in aynı oplmasına karşın + %25 hp yi kaldırabilmesi için motorda yapılan değişiklikler bunlar :
he DET has oil squirter piston coolers (yağ püskürtmeli piston soğutucular)
The DET has a bigger oil pump. ( daha büyük yağ pompası)
The DET has a different front pulley. (darklı ön kasnak)
The DET has lower compression pistons (8.3:1 vs 9.5:1). (düşük kompresyonlu pistonlar)
The DET has bigger injectors. (büyük enjektörler)
The DET has direct ignition. ( direk ateşleme) vs...
bunlarda diğer faklılıklar.
The DET has a variable intake cam, runs retarded at idle, advanced mid range and retarded top end.
The DET has mechanical shim in bucket type lifters with a slightly bigger in duration exhaust cam.
The GTi-R DET has individual Throttle body injection.
The GTi-R DET has stronger main cap bolts.
The GTi-R DET has beefier rods.
Öncelikle karşına çıkabilecek sorunlardan bahsedeyim :
Manifoltu değiştirmen gerekecek. TR de turbolu clio 3 satışı olmadığı için bu parçayı bulman çok zor olacak.
Mevcut pistonların kompresyonu fazla olduğu için düşük kompresyonlu piston bulmanda çok zor. Buda TR de yok.
Downpipe olsun başka parçalar olsun bi şekilde uydurursun ama bazı spesifik parçaları bulamazsın.
Ayrıca diyelim bunları buldun ve taktın. Mevcut arabadanda bulunan aksamlar, motordan aldığı bu yüksek gücü, lastiklere aktarmayı arıza vermeden başarabilecek mi?
Şevkini kırmak gibi olmasın ama turbo düşüncen varsa parçalarını kolay bulabileceğin sorunlarını kolay halledebileceğin bir araç üzerinde bu uygulamaları yap.
Turboyu çakıp barı basanları sonrada patlayanları çok gördük.
Ne yaparsın turbo basıncını ayarlayabildiğin bi parça var onu alır takarsın fakat araca çok bar basamadığın için turbonun verimini tam anlamıyla alamazsın.
Bizim cliolara yapacağın harcayacağın paranın karşılığında fazla hp almak ne yazıkki mümkün değil. Bu olay 40,000 km olayıda değil. Motor kapağının ve pistonların kaç bara kadar kaldırabileceğini iyi bi araştır. Fazla bar basarsın bırak 40.000 km yi 10 km bile gitmeden patlarsın :)