Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

Benzinli Motorlara dair...

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İleti Diablo » 18 Şubat 2009 13:05

Alper demiş ki:Bu söylediklerin doğru olabilir pek yorum yapamayacağım net bilmediğimden. Yalnız sıfır bir motorun da 1,2,3,4 viteste bağırtmanın bir anlamı olmaz diye düşünüyorum ben aracımın %60 uzun yolda geçtim şehir içine girdiğimde daha bir atak gittiğini hisediyorum ama 1 ay şehir içinde kullandıkan sonra şehir dışına çıktığımda pek canı gitmek istemiyor 5 viteste biraz zorlayınca kendisine geliyor (Veeer odunu diye barıyo :mrgreen: ) Ben 3000 km kadar 3000devri geçmedim (dizel aracım).



Dizeller biraz farklı dizel motorlar 1.2.3.4.5 vites farketmiyor motor devir sayısınının kesinlikle aşılmasına izin vermeyen bir enjektör sistemine sahip.Benzinli motorlarda sınırsız motoru zorlayabilirsiniz ama dizelde zorlayamassınız.Yani belli bir üst çıta var onun üzerine çıkmıyor.Dizel motor bende kullandığım için şehir içinde de zorluyorum.Zaten her ne vites olursa olsun deviri anında kesiyor;ama kesiyor diye bunun zararı yokta denemez 1. 2. 3 vites aralığında yüksek devir iyi bir şey değil motor ne olursa olsun.Özellikle dizel motorda motor ısınmadan yüksek devirle kullanılırsa silkelemeye başlıyor.Ama tabi dizel motor açılmaz diye bir şey yok şehir içindede zorlayabilirsiniz tabi yakıt sarfiyatı ona göre artacaktır ama motor yüksek viteste ve uzun yolda açılır.Bazı dizel sahipleri performas için enjektör sistemine dışarıdan müdahale ettiriyor tabi motor performans veriyor ama iş işten geçiyor.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul


Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İleti Diablo » 18 Şubat 2009 19:24

Alper demiş ki:Dizel ekenomi motorudur benzinli gibi fazla zorlamaya gelmez pompa başlar alamaya (verecem elline görecen diye) :mrgreen: ama uzun yolda bişey olmaz dediğin gibi kapışıyorsun bişey olmuyor ve ekonomikte benzine göre sürate turbodan heralde ;) Bazen görüyorum altında dizel var shumaher gibi gidiyorlar farkında değiler ki motor ellerinde kalacak.


Aslında turbo dizel motorlar yeterince geliştirilse artık hiç benzinli arabaya rağmet etmeyeceğiz ama neden se pek fazla üzerinde durmuyorlar.Her marka kendine has bir konsept yapmış wolkwagen ayrı mercedes ayrı opel ayrı yakıt enjektörleriyle oynayıp durmak yerine adam gibi en az 2 turbolu bir dizel motor yapsalar hiç düşünmeden gider alırım.Ama var olan turbo dizeller dediğiniz gibi mazot sömürmekten başka bir şey yapmıyor.Aslında çok daha ekonomik olabilir ama yapılmıyor.Sabırla bekliyorum. :| :| :| :|
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İleti umurcak » 19 Şubat 2009 15:59

bi sorum daha olcak simdi araba hemen 4000 lere gelyoo ve gelirken cok bagıryooo bian önce vites istyoo acaba bu azmanla acıldıgında motoru düzelilrmi?? :oops: yane ses olarak 4000lere gelirken asırı bagırma oluyooo sizce nedir ???acılırsa bu ses kesilirmii
umurcak
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 432
Kayıt: 28 Eylül 2008 01:03
Konum: İSKENDERUN
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 0
Yakıt: opet 95 oktan
İsim ve Şehir: UMUR-iskenderun

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İleti Diablo » 19 Şubat 2009 16:09

umurcak demiş ki:bi sorum daha olcak simdi araba hemen 4000 lere gelyoo ve gelirken cok bagıryooo bian önce vites istyoo acaba bu azmanla acıldıgında motoru düzelilrmi?? :oops: yane ses olarak 4000lere gelirken asırı bagırma oluyooo sizce nedir ???acılırsa bu ses kesilirmii


Hangi viteste 4000 devirde bağırıyor 5. vitesdemi anlaşılır yazmamışsın.Normalde vites değişimi 2500 3000 devir arası yapılır en idealide budur.4000 devire çıkarsa haklı olarak bağırır.5 vites te iken 4000 devirde bağırır ama aşırı derecede bağırıyorsa sana yazdım uzunca motor açılmadan 4000 4500 devir arasını zor çevirir.Motor açıldıktan sonra rahatlar o kadar bağırmaz.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İleti umurcak » 19 Şubat 2009 16:36

yok 5. viteste dil yane 1, 2 de genel olrk cok sesli gelyoo demekki acılmadıgından yanee bana bu lazımdı ins acıldıgında bu sesi keserr tesekkurederim cok saol:)cunku arkadasımın polosu var onun arabası okdar bagırmyoo tabi onun yapmıs oldugu km ile benimki bir dil:)
umurcak
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 432
Kayıt: 28 Eylül 2008 01:03
Konum: İSKENDERUN
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 0
Yakıt: opet 95 oktan
İsim ve Şehir: UMUR-iskenderun

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İleti Diablo » 19 Şubat 2009 18:03

umurcak demiş ki:yok 5. viteste dil yane 1, 2 de genel olrk cok sesli gelyoo demekki acılmadıgından yanee bana bu lazımdı ins acıldıgında bu sesi keserr tesekkurederim cok saol:)cunku arkadasımın polosu var onun arabası okdar bagırmyoo tabi onun yapmıs oldugu km ile benimki bir dil:)


Motorun açılmasıyla alakası yok.Abim altında ki ferrari değil :lol: :lol: :lol: vites değişimlerinde rodaj bitmişse yani araba 1000 km yi devirmişşe maximun 3500 devirde vitesi değiştirmen lazım hatta 3500 de çok 2500 3000 arası en ideali.Eğer 1000 km daha dolmadıysa 3000 deviri ve saatte 130 km yi aşmaman gerekiyor.Eğer o kadar yüksek devirle sürersen benzincileri sevindirirsin 10 dan aşşağıya düşmez yakıt sarfiyatı.Motoru max açılsa bile yine bağırır yine bağırır 4000 devirde.Ayrıca clio motoruyla polo motorunu bir tutma o wolkswagen motoru öyle bir gidiyorki motor sesini duymuyorsun bile :o
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İleti Diablo » 25 Şubat 2009 03:11

Tolga demiş ki:
Alper demiş ki:Benim bildiğim motor km yol ile değil devire göre bittiği.

Devır ıle ılgılı cok ustayla konustum 1998 berı devırlı kullanmanın zarırı yok


Bende çok duydum 1998 den beri yüksek devirin zararı yok diye.Özellikle karbüratör sisteminden enjeksiyon teknolojisine geçiş sırasında.Ama yüksek devirin yüksek viteste düşük devirde gitmek kadar zararı var yani bu 1998 olayı tamamen uydurma.Dikkat ederseniz amerikalılar genellikle arabalarını çok severler afedersiz tuvalete bile arabayla giderler hatta amerikalılar arabadan inmesin diye arabayla girilebilen atm ler bile mevcuttur.Saatlerce yoğun trafikte beklerler saatlerce beklerkende klima devamlı çalışır.Yeme içme olayı bile arbaya servis edilir.Yani bu adamlar günün yarısı arabadan inmezler.Ve yılda inanılmaz derecede km yapılır her yere arabayla gittkleri için.Amerikan motorları genelde sağlamlığıyla bilinen motorlardır hatta dünyanın en sağlam motorlarını üretirler.O yüzden amerikan motorlarının çoğu 6 silindirlidir çünkü bu yoğun hengameye 4 silindirli bir motorun dayanabilmesi imkansız.Ekonomi devri olarak şu anda 4 silidirli motorlar daha revaçta ama ömür olarak bırakalım 1998 1990 üretimli bir motorun ömür olarak yanına bile yaklaşamaz.Şimdi bunla ne alakası var derseniz alakası şu 6 silindirli bir motor 4 silindirli bir motordan daha yüksek devirlidir ama 4 silindirli bir motorun pistonlarının yaptığı kadar pistonları blok içinde hareket etmez.Bu yüzden daha uzun ömürlüdür.Yani demek isteğim ne kadar devirli kullanırsan kullan bir şey olmaz mantığı 4 silindirli motorlar için geçerli değildir.4 Silindirli bir motorda yüksek devirde yağ daha çabuk karbonlaşır yağlanma kalitesi düşer bujilerde elektronik ateşlemeliler hariç çok daha çabuk kurum oluşur.Yüksek devirde silindir yuvaları normal devirlerle kullanıma nazaran 2 kat fazla aşınır silindirlerde dahil.Ayrıca karterdeki yağın merkez kaç kuvvetinden dolayı yüksek devirlerde pistonlar düzgün yağlanamaz bunun için ayrıca bir yağlama sistemi gereklidir.Ve bu 1998 i bırakalım günümüz motorlarında dahi yoktur.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İleti vipsezgin » 26 Şubat 2009 13:41

v6 motorda alamıycagımıza göre ıdaare edıcez bunlarla :mrgreen:

normalde yag degısım aralıkları 15000 km ama ben artık 10000 km arasında degıstrcem nasılsa garantıden cıoktı bı problem olmaz sanırım
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İleti Devrim » 26 Şubat 2009 15:17

vipsezgin demiş ki:...ben artık 10000 km arasında degıstrcem nasılsa garantıden cıoktı bı problem olmaz sanırım
Bence çok daha iyi olur. Benim ilk 10bin bakımımda yağ zift gibiydi. Tırstım motora bir zararı olmasından... Geçenlerde çubuğu çekip baktım yine kararmış. Acaba diyorum yakınlarda bi değiştirsem mi ben de...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İleti Diablo » 26 Şubat 2009 18:08

Devrim demiş ki:
vipsezgin demiş ki:...ben artık 10000 km arasında degıstrcem nasılsa garantıden cıoktı bı problem olmaz sanırım
Bence çok daha iyi olur. Benim ilk 10bin bakımımda yağ zift gibiydi. Tırstım motora bir zararı olmasından... Geçenlerde çubuğu çekip baktım yine kararmış. Acaba diyorum yakınlarda bi değiştirsem mi ben de...


İlk 10000 de o kadar kararması normaldir abi,yağdan değil yani motor yeni çalışmaya başladığı için metal partükülleri yüzünden daha çok kararır. 2. değişimde daha açık renkli olacaktır.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İleti m.palmer » 31 Temmuz 2009 14:47

benimki de 1.6 16v düz vites clio 3.Sanırım Türkiyede 1.6 litrelik versiyonlar sadece otomatik vitesle üretiliyorlar.Performansını yeterli buluyorum gayet akıcı ve tatmin eden bir gücü var.Yakıt tüketümi normal
m.palmer
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 126
Kayıt: 30 Temmuz 2009 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.6 16v
Kilometre: 15000
Lastik Markası: conti. sport cont.2
İsim ve Şehir: mustafa/K.K.T.C

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İleti alpersa84 » 31 Temmuz 2009 15:15

arkadaşlar benim bildiğim kadarıyla yağın kararmasından ziyade özelliğini kaybetmesi hani jelimsi kıvamını kaybetmesi su gibi akıcı bi hal alması önemli olan acaba yanlışmı biliyorum
alpersa84
ASTSUBAY ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÇAVUŞ
 
İleti: 70
Kayıt: 10 Nisan 2009 23:05
Marka & Model: 2009 ClioIII FazII
Motor Tipi & Gücü: 1,4 100bg 16V
Kilometre: 26500
Yakıt: Shell 95 fullsave
Lastik Markası: Dunlop Sport 01
İsim ve Şehir: Alper İSTANBUL

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İleti vipsezgin » 12 Ağustos 2009 07:53

m.palmer demiş ki:benimki de 1.6 16v düz vites clio 3.Sanırım Türkiyede 1.6 litrelik versiyonlar sadece otomatik vitesle üretiliyorlar.Performansını yeterli buluyorum gayet akıcı ve tatmin eden bir gücü var.Yakıt tüketümi normal

aaa ılk kez duydum manuel 1.6 16V motorun var oldugunu :D
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İleti karax » 24 Ağustos 2009 11:57

ARKADAŞLAR, CLİO SYMBOL 1.2 16V 75 bg aracın yakıt+güç performansı nasıldır. Performansı Çokmu düşüktür 1,2 olması beni korkutuyor, genelde şehir içi kullanıcam senede 1-2 kez uzun yola gidicem. ne dersiniz.
yokuşlarda veya arabada 4-5 kişi varken yokuşlarda kalırmıyım?
lütfen kullanan kişiler yardımcı olsun.
karax
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 2
Kayıt: 24 Ağustos 2009 11:47
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: istanbul

Re: Benzinli Motorların Performans İzlenimleri

İleti umurcak » 25 Ağustos 2009 11:42

olurmu öle sey yaa benimde 1.2 var evet rampalarda ve araba sollamalrında biraz baygın kalıyo ama okdarda zayıf dusunme ben cok dik ve uzun rampayı 5 kişi ile zorlanmadan cıkıyorum önemli olan arabayı devrinde tutmak rampa cıkarken 4bin lerde tutmaya calıs arabayı ozamn maxımum tork saglıyo ve istenilen hıza hemen hemen kavusuyo..yane rampada kalmazsın merak etme :D sonucta 75 beygir arabamız..bende sehir içinde kullanıyom genelde gayet ekonomik arkadaslarımla takılıyom cok güzel performans veryo..
umurcak
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 432
Kayıt: 28 Eylül 2008 01:03
Konum: İSKENDERUN
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 0
Yakıt: opet 95 oktan
İsim ve Şehir: UMUR-iskenderun


ÖncekiSonraki

Benzinli Motorlar

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir