SİLECEK KOLU YANDI (Resim Eklendi)

İlk Yardım Merkezi. Aracımızla (veya başka bir konu ile) ilgili karşılaştığımız, deyenimlediğimiz problemler, sorunlar. Çözümünü paylaşalım ya da arayalım!

Re: SİLECEK KOLU YANDI

İleti Devrim » 31 Mart 2009 14:25

Arkadaşlar, üretilen kablo kötü, far için üretilen "plastik" üzerinde plastik kiri varsa bunun neresi kısmet veya şans olur?

Üretsin bakalım o kabloyu veya mekaniği birinci sınıf. Yanıyor mu yanmıyor mu görelim. Yazlık için alınan plastik sandalyelerde de olur üretimden kalan plastik kiri. Bu bizim farların içindeki de düzedüz aynısı. Neden gerekli temizlik yapılarak montaj yapılmıyor da ben buna şans diyorum ya da neden daha kaliteli üretim yapılmıyor da ben bunu "kısmet" diye geçiştiriyorum?

Triger kayışının belli bir ömrü vardır, doğrudur. Ama 10bin Km'de bir kayış kopuyorsa üretimden kaynaklı hataları vardır; mikron çatlak veya boşluklara sahiptir. Benzer şekilde sileceklerimizin de hemurunun hatalı olduğunu görmedik mi? Bunlar kısmet değil, ucuz üretim, basit hammadde vs.vs...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


Re: SİLECEK KOLU YANDI

İleti selimy » 31 Mart 2009 17:44

evet silecekler çalışıyordu.

Devrim demiş ki:
selimy demiş ki:...geçenlerde benimde silecek kolum yandı. 1-2 hafta önce yolda giderken ani bir yanık kokusu aldım havada karanlıktı ama benden öyle bariz duman felan çıkmadı...
İletinde bu yönde herhangi bir ifaden olmadığı için soruyorum; silecekler çalışıyordu o esnada değil mi?


teşekkürler, bellir bir yüzde yok artı garanti olduğu için böyle bir indirim yaptılar zannediyorum

Alper demiş ki:Geçmiş olsun. Bu ticari indirim ne kadar dı % kaç?
selimy
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 15
Kayıt: 09 Haziran 2008 08:42
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 0
Yakıt: Shell V Power GTL+
İsim ve Şehir: Ankara

Re: SİLECEK KOLU YANDI

İleti Arslan » 31 Mart 2009 17:53

Silecek kolundan konu açılmışken ben de karşılaştığım bir sorunu anlatayım. Özellikle sabah ilk arabaya bindiğim zaman hani ön cam akşamdan kalma toz veya yağmur kiri olur da sileceği çalıştırırız ya benim silecekler çalışmıyor önce. Veya bir turu tamamlamadan en alta yakın bir yerde duruyor. Sonra tık yok. Kademe değiştiriyorum. Su fıskırtıyorum ama silecek daha yerinden oynamıyor. Sonra aklına geliyor herhalde:) Silmeye 5-10 saniye sonra başlıyor. Ama ondan sonra hep düzgün çalışyor. İlginç sadece sabahları oluyor. Gün içinde bir daha böyle bir absurd durumlarda karşılaşmıyorum. Galiba uyku sersemi oluyor kendine gelemiyor. Silecek kolu silecek motoruna komut gönderiyor ama motora ait kontrol devresi bunu algılamıyor gibime geliyor. Servise götürdüm sen arabayı bırak birde biz sabah bakalım dediler. Eminim orada olmayacak Ben de tam bozulsun hiç çalışmasın o zaman geleyim dedim. Ne de olsa garantisi var. Ama endişem hani acil bir durumda camlar su olurda silecek çalışmazsa..
Arslan
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 200
Kayıt: 21 Kasım 2008 16:32
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75BG
Kilometre: 46
Yakıt: Benzin
Lastik Markası: Bridgestone Turanza
İsim ve Şehir: istanbul

Re: SİLECEK KOLU YANDI

İleti -kadircan- » 31 Mart 2009 18:20

yerli malı yurdun malı dedik ama olmadı bazı şeyler olmadı,belki çok ufak denilebilecek şeyler ama gerçektende bazı noktalarında tasarım ve uygulama hataları var,daha öncede yazmıştım benimkindede su sileceğin hareketinden sonra fışkırıyor.
-kadircan-
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 293
Kayıt: 27 Kasım 2008 16:59
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: istanbul

Re: SİLECEK KOLU YANDI

İleti Diablo » 31 Mart 2009 20:39

Arslan demiş ki:Silecek kolundan konu açılmışken ben de karşılaştığım bir sorunu anlatayım. Özellikle sabah ilk arabaya bindiğim zaman hani ön cam akşamdan kalma toz veya yağmur kiri olur da sileceği çalıştırırız ya benim silecekler çalışmıyor önce. Veya bir turu tamamlamadan en alta yakın bir yerde duruyor. Sonra tık yok. Kademe değiştiriyorum. Su fıskırtıyorum ama silecek daha yerinden oynamıyor. Sonra aklına geliyor herhalde:) Silmeye 5-10 saniye sonra başlıyor. Ama ondan sonra hep düzgün çalışyor. İlginç sadece sabahları oluyor. Gün içinde bir daha böyle bir absurd durumlarda karşılaşmıyorum. Galiba uyku sersemi oluyor kendine gelemiyor. Silecek kolu silecek motoruna komut gönderiyor ama motora ait kontrol devresi bunu algılamıyor gibime geliyor. Servise götürdüm sen arabayı bırak birde biz sabah bakalım dediler. Eminim orada olmayacak Ben de tam bozulsun hiç çalışmasın o zaman geleyim dedim. Ne de olsa garantisi var. Ama endişem hani acil bir durumda camlar su olurda silecek çalışmazsa..


Benim sağanak yağışlı bir günde otobanda 120 ile giderken durdu arslan bey :shock: sağa zor attım kendimi hiç bu kadarda çaresiz hissettiğimi hatırlamıyorum.Sikayetleriniz benim ilk yaşadığım sikayetlerle aynı.Daha sonrasında kuru havada çalışıyor ama yağmur yağmaya başlayınca çalışmıyordu.Boş bir zamanızda büyükçe bir kaba su doldurun ve ön camdan aşşa güzelce dökün bu işlemi 2 3 defa tekrarlayın biraz bekleyin daha sonra silecekleri çalıştın % 100 eminimki silecekleriniz çalışmayacak forumda açtığım bir konu olarak linklere bakmanızda fayda var

viewtopic.php?f=32&t=667

Aynı Problem zigana_T arkadaşın açtığı konu

viewtopic.php?f=32&t=463
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: SİLECEK KOLU YANDI

İleti Arslan » 31 Mart 2009 22:39

Akşam markete gittim. Çıkışta arabaya bindim kontağı çevirdim. Hele tekrar bakayım dedim. Evet silecek yine takıldı. Hareket yok. Arka silecek çalışıyor normal. Ön silecek sonradan kendine geldi ve hareket etmeye başladı. Silecek motoru arızalı olsa hiç çalışmaz. Sanırım motorun ilişkili olduğu sensör veya benzeri bir mekanik bir birim ile ilgili bir sorun var gibi geliyor bana. Bize servis yolu gözüktü artık:( Clio çok güzel bir araba. Sürerken çok zevk alıyorum. Önceki arabam da Clio 1.4RTA idi. Ancak bu basit sorunlar yakışmıyor renault a. Diğer markaların ciddi masraflı arızaları ve kronik problemleri varken biz ne kadar basit sorunlarla uğraşıyoruz yahu..
Arslan
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 200
Kayıt: 21 Kasım 2008 16:32
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75BG
Kilometre: 46
Yakıt: Benzin
Lastik Markası: Bridgestone Turanza
İsim ve Şehir: istanbul

Re: SİLECEK KOLU YANDI

İleti Diablo » 31 Mart 2009 23:05

Arslan demiş ki:Akşam markete gittim. Çıkışta arabaya bindim kontağı çevirdim. Hele tekrar bakayım dedim. Evet silecek yine takıldı. Hareket yok. Arka silecek çalışıyor normal. Ön silecek sonradan kendine geldi ve hareket etmeye başladı. Silecek motoru arızalı olsa hiç çalışmaz. Sanırım motorun ilişkili olduğu sensör veya benzeri bir mekanik bir birim ile ilgili bir sorun var gibi geliyor bana. Bize servis yolu gözüktü artık:( Clio çok güzel bir araba. Sürerken çok zevk alıyorum. Önceki arabam da Clio 1.4RTA idi. Ancak bu basit sorunlar yakışmıyor renault a. Diğer markaların ciddi masraflı arızaları ve kronik problemleri varken biz ne kadar basit sorunlarla uğraşıyoruz yahu..


Arslan bey bende sizin gibi düşünmüştüm sonuçta problem çıkarsada silecekler bir şekilde çalışıyordu motorla alakası yok dedim koldandır yada temassızlık gibi bir durum dan dolayı kaynaklanıyor diye düşündüm ama bu problem malesef büyük bir ihtimalle silecek motorundan kaynaklanan bir durum arslan bey bu problem ile ilgili yalnız değilsiniz aynı problemden şikayet eden kullanıcılar var ve hepside silecek motorundan kaynaklanıyor serviste usta bana uzun uzun anlattı bu konuyu diğer gelen araçlarında motorlarını değiştiriyoruz motorlar arıza yapıyor dedi yani problem motorun çok ters bir yerde olup nem alması sabah yaşadığınız problem bu olabilir sabahları hava nemli oluyor yağmurda yağmışşa motor nem veya su alıyor veya tahliyenin pislikten dolayı tıkanması olabilir çünki çok çabuk tıkanıyor suyun ve nemin motora nüfüz etmesi kuvvetle muhtemel servise gittiğinizde bence bu şekilde iletin çünki sizin gibi şikayetleri olan kullanıcılar muhakkat olmuştur.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: SİLECEK KOLU YANDI

İleti Devrim » 01 Nisan 2009 12:37

Murat demiş ki:...Ama Yüzbaşım bunlar hermarka arabada olabilecek şeylermiş..Mercedes'de bile oluyormuş..
Mercedes de gözümden düştü, ikinci sınıfmış meğer. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

-kadircan- demiş ki:...benimkindede su sileceğin hareketinden sonra fışkırıyor.
O bende de var Kadircan. Arka silecek de öyle...

Değil mi; bari önce su yıkasın bi camı!... Su gelene kadar silecek -sanırım- 1.5 hareket yapıyor. Cam çizilmez belki ama tozu "sıvıyor" iyice ve silecek kauçuklarına yazık hani...

EKLEME: Alper'in iletisi doğru tabii ki; Su eksilince bu sorun baş gösteriyor. Eh şimdi, "silecek suyu fıskiye ağzına bir sensör koysalardı da, su çıkışından sonra silecekler çalışsaydı" diyemeyiz bunca torpido ve bagaj lambası rezilliğinden sonra, di mi? :D
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: SİLECEK KOLU YANDI

İleti -kadircan- » 01 Nisan 2009 17:30

Alper demiş ki:
-kadircan- demiş ki:yerli malı yurdun malı dedik ama olmadı bazı şeyler olmadı,belki çok ufak denilebilecek şeyler ama gerçektende bazı noktalarında tasarım ve uygulama hataları var,daha öncede yazmıştım benimkindede su sileceğin hareketinden sonra fışkırıyor.


Onun nedeni borulardaki suyun dolanakadar zaman geçmesi veya suyunun az olması bena da oluyor suyum az olunca ama fulleyince bir problem yok o bahsetiğin normal yani ;)



hııımmm ozaman aklıma şöyle bir çözüm geliyor su haznesinden hemen çıkışa bir adet tek yönlü valf koyarsak problem kalmaz :D
-kadircan-
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 293
Kayıt: 27 Kasım 2008 16:59
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: istanbul

Re: SİLECEK KOLU YANDI

İleti Arslan » 01 Nisan 2009 18:51

Bu sabah kamerayı açtım. Arabayı çalıştırdım. Durumu kaydettim. Akşam iş çıkışı servise gittim. Kaydı izlettim servisteki çalışanlara. Onlar yarın bırak dediler. Kolu söküp bakalım anlayalım dediler. Bakalım nereden çıkacak. Benim düşüncen silecek motoru içindeki bir pozisyon algılayıcı switch veya başka birşey. Ama komple değişir gibime geliyor. Yarın servise bırakacağım arabayı. Bakalım ne çıkacak.
Arslan
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 200
Kayıt: 21 Kasım 2008 16:32
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75BG
Kilometre: 46
Yakıt: Benzin
Lastik Markası: Bridgestone Turanza
İsim ve Şehir: istanbul

Re: SİLECEK KOLU YANDI

İleti Diablo » 01 Nisan 2009 19:26

Arslan demiş ki:Bu sabah kamerayı açtım. Arabayı çalıştırdım. Durumu kaydettim. Akşam iş çıkışı servise gittim. Kaydı izlettim servisteki çalışanlara. Onlar yarın bırak dediler. Kolu söküp bakalım anlayalım dediler. Bakalım nereden çıkacak. Benim düşüncen silecek motoru içindeki bir pozisyon algılayıcı switch veya başka birşey. Ama komple değişir gibime geliyor. Yarın servise bırakacağım arabayı. Bakalım ne çıkacak.


Arslan bey neticeyi bizimle paylaşırsanız seviniriz clio 3 ün ön silecelleri çok muallak bir durum.Benim fikrim yine motorun su almasından dolayı ama farklı bir şeyde olabilir.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: SİLECEK KOLU YANDI

İleti Arslan » 02 Nisan 2009 16:36

Bugün öğlene doğru arabayı, servisim olan Detay'a bıraktım. Öğleden sonra aradılar, almaya gittim. Silecek motoru değiştirilmiş. Sebep, su tahliye kanallarının tıkanması sonucu biriken suyun motora gitmesi. Anlaşılan arabayı yıkadıktan sonra tahliye kanallarını da suyla akıtmak ve sık sık kontrol etmek gerek.

Garantiden yapılan işlemler:
1) İşçilik 25TL
2)Silecel motoru 90TL

Oradaki usta sıkıntının büyük ihtimalle giderildiğini tekrarlarsa artık diğer ihtimal silecek koludur dedi. Onu da değiştiririz gerekirse dedi. Bakalım göreceğiz artık.
Bu arada sol silecek lastiği en sola gittiğinde geri gelirken falsolu(titrek) hareket ediyor biraz. Önemsenmeyebilir :| Sol ön teker plastik çamurluk üzerinde hafif bir birşey sürtmesinden kaynaklanan çizik var. Ya sabır.. Önemsemeyebilir :| İşin zor tarafı işinizi bırakıp buna vakit harcamanız. Güzel tarafı garantiden ücretsiz halletmek. Bu arada ben aracımı satılığa çıkarmıştım. Garanti Eylül de bitiyor. Eğer satamazsam yakın zamanda garantiyi uzatmayı düşünüyorum. Artı Garanti olayı. Acaba ne kadara mal olur? 1 yıl veya 2 yıl uzatılıyor sanırım. Artı garantinin sıfır garantiden farkı, harici tutulan (exception) durumları var mı? Bir araştırayım..
Arslan
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 200
Kayıt: 21 Kasım 2008 16:32
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75BG
Kilometre: 46
Yakıt: Benzin
Lastik Markası: Bridgestone Turanza
İsim ve Şehir: istanbul

Re: SİLECEK KOLU YANDI

İleti Devrim » 02 Nisan 2009 16:42

Arslan demiş ki:...Sol ön teker plastik çamurluk üzerinde hafif bir birşey sürtmesinden kaynaklanan çizik var. Ya sabır.. Önemsemeyebilir :|...
Ben önemserim ve en gıcık olduğum şeylerden biridir. Eğer bunu, servisteki çalışan çıraklar yaptıysa tabii.

Diyorum hep, servisteki tüm elemanları şu ya da bu şekilde birer Clio vs. araç vermeliler. Çalışanlar ancak o zaman anlıyor aracın değerini... Ben de zaman zaman servise gittiğimde, çırak veya teknisyen ustaların çok önemsemeden kaportaya yatmalarına, özellikle yan açıdan motor bölgesiyle uğraşırken ceplerinde şişkin vaziyette duran pense vb. aletlerin veya ceplerinden taşan malzemelerin kaportaya sürtünüp sürtünmediğine dikkat etmemelerine uyuz mu uyuz oluyorum.

Benim hem de her iki tarafta da ancak ışığa açıyla baktığında bariz görülen dikey "sürtünmeler" mevcut. Not: Park alanımızdaki çocuklardan ötürü değil onlar...

Geçmiş olsun Arslan...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: SİLECEK KOLU YANDI

İleti Diablo » 02 Nisan 2009 23:24

Bu silecek motorunun tahliyelerin tıkanmasından dolayı su alma durumu yakın zamanda çoğumuzun başını ağrıtacağa benziyor.Neden dışarıdan girebilecek pisliğe karşı bu kadar açık yapılmış hayret ve silecek motoru neden bu kadar absürt bir yerde.Diğer arabaların bakıyorumda tahliyelerine çör çöp girmesi imkansız bizimkileri tıkansın diye özellikle bu şekilde yapmışlar heralde,bir de ön sileceklerin kalkmaması durumu yokmu cinnet geçirmemek elde değil :evil:
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: SİLECEK KOLU YANDI

İleti ugurluhan » 13 Nisan 2009 08:15

Konu biraz dağılmış gibi. Ama mesele silecekken bende yine bir kaç şey söylemek istedim.
Arkadaşlar bu konuyu açan benim (Malum). Bazı arkadaşların söylediklerine açıklık getireyim diye söylemek istiyorum. Ben yanan silecek kolunu aldım ve evde söktüm. Yanma nedeni kablolar değil. Metal bir tekerleğin altında hareket eden yine metal bir kısım var. Bu silecek kolu aşağıya doğru nekadar hareket ederse etsin sistemden elektrik geçmesini sağlıyor. Yani sileceğin ana damarı. Bende o tekerleğin olduğu bölüm yanmıştı. Resmen kavrulmuştu. Zaten ilginç olan da bu. Kablo kopar, kısa devre olur yanar... Ama zaten o şekilde çalışmak üzere tasarlanmış parça o kısımdan nasıl yanar???? Resimleri ekleyeceğim ama hep unutuyorum. (En kısa zamanda ekleyeceğim inşallah.)

Aracın ön kaput kısmı ve su tahliye kanallarına gelince. Bende geçenlerde bir ara aracın sağ tarafında, su gidişi için ayrılmış ızgaralı bir yer var. orada suyun biriktiğini gördüm. Kendim su döktüm baktım. Orada birikiyor. Hatta fazla gelen diğer taraftaki kanaldan aşağı akıyor. Anladımki su gideri tıkanmış. Ayrıca reno öyle bir yer yapmış ki orada, su kanalına ulaşmak açmak mümkün değil. Hadi onu öyle yaptın bazri toz pisllik gitmesin diye koru. Nerdeeeee.... Sağdan soldan gelen yaprak toz pislik, cam kenarındaki çıtanın çukurundan, ızgaranın üzerine düşüyor oradan da rüzgarla kaput menteşesinin olduğu yerden içeri, oradanda aşağıya su kanalının olduğu yere. Hadi geçmiş olsun. O su kanalını açmak için bir sürü uğraştım. Nasıl mı yaptım? İnce uzun ve esnek bir tel (Çelik teldi benimkisi yumşak olursa hemen bükülür çünkü) ile ızgara arasından su giderinini deliğini buldum ve teli sokmak suretiyle tamamen osmanlıca yöntemlerle açtım kanalı. Tekerlek çamurluğunun hemen arkasında su gideri kanal felan da değil bana kalsa. O çukur yerin içinde bir delik var galiba incecik!!!! oradan su direk hemen alttaki tekerlek (davulumbaz mı ne deniyor ona içteki çamurluk işte) çamurluğuna dökülüyor. Bundan sonra akıllandım. Şimdi kaput menteşesinin o boşluklarına birer parça sünger tıkıyorum. Baya faydası oluyor. Birde yıkamcıda o kanallara basınçlı hava tutup olan yaprak toz pislik ne varsa çıkmasını sağlıyorum. Geçen arkadaştaki hyundai accent e baktım onda adam ne yapmış diye belki bizimkisi gibidir. Ucuz araba sorsan reno beğenmez. Abi adam oraya plastik uyduruk bir kapak koymuş üstten. Kapatmış. Yaprak değil toz bile girmez. Helal olsun. Bizim renolara örnek olsun. Aaaah ah... Millet gider aya.... Biz hala yaya....
Herkese kazasız belasız güzel günler.....
ugurluhan
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 171
Kayıt: 28 Ekim 2008 18:30
Marka & Model: MEGANE 3 HB Dyn
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCi 105HP
Kilometre: 18000
Yakıt: Euro Dizel (SHELL)
Lastik Markası: Turanza ER300
İsim ve Şehir: ANKARA


ÖncekiSonraki

Sorular & Cevaplar, Problemler & Çözümler

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 41 misafir