Benzinli Motorlarda dikkat edilmesi gerekli noktalar..

Benzinli Motorlara dair...

Re: Benzinli Motorlarda dikkat edilmesi gerekli noktalar..

İleti omeralemdar » 12 Haziran 2008 19:03

*MOTORUN YAĞ EKSİLTMESİNİN NEDENLERİ NELERDİR?
Halk arasında sıkça telaffuz edilen "motor yine yağı bitirdi" tabiri aslında tamamen teknolojik bir konudur. Özellikle eski teknoloji motorlarda, silindir ve piston gibi materyallerin birbirinden uzak tasarlanması sonucunda, yağ eksiltme sorunlarıyla karşılaşılır. Motor içindeki aktarma organlarının zamanla deforme olmasının da yağ eksiltme problemindeki rolü büyüktür. Yağ eksiltme artıkça motorun ömrü de sona yaklaşır. Son teknoloji motorlarda ise bu tip problemlerle daha az sıklıkta karşılaşılıyor. Çünkü teknolojik motorlarda yüksek performans sağlamak amacıyla aktarma organları birbirine daha yakın tasarlanıyor. Bu nedenle teknolojik motorlar daha az yağ eksiltiyorlar.
Yağ neden bozulur?
Motor yağlarının bozulmasının en önemli sebebi, yanma işleminden kaynaklanan atık maddelerin yağı kirletmesidir. Bu maddelerin başlıcaları su, kurum ve yakıttır. Su, yanma tepkimesinin doğal bir ürünüdür ve normalde buhar olarak atılır. Motorun soğumasıyla biriken su karterde toplanarak yağa karışır. Kurum ise yanmanın tam olarak gerçekleşmemesinin bir sonucudur. Bu kurumun bir kısmı silindirlerdeki yağlara karışarak kartere iner. Yağ filtreleri bu kurumu süzer, ancak belli bir süre sonra sistemde tıkanıklıklar doğabilir. Yağı kirleten bir diğer madde de yakıttır. Silindirlere alınan yakıtın tamamı yanma tepkimesine girmez. Yanmayan kısım da diğerleri gibi kartere sızar. Fazla miktarda birikmesi viskoziteyi önemli oranda azaltabilir.
Yağ değişim süreleri ne kadar olmalı?
Yağ değişim süreleri her üretici tarafından model bazında ayrı ayrı belirlenir. Bu bir kilometre değeri olur (7500 km gibi). Ancak bazı üreticiler, zaman olarak da bir kısıtlama getirebilir (1 yıl gibi). Sentetik yağlar, mineral yağlara oranla daha uzun dayandığını da göz önüne almak gerekir. Bu periyodu etkileyen birkaç önemli faktör daha vardır. Bunlardan soğukta ilk çalıştırma sıklığı, motorun ne kadar aşınmış olduğu ve hava sıcaklığı ilk akla gelenlerdir.
Yağ paslanmaya neden olur mu?
Fazla kirlenen bir yağ paslanmaya neden olabilir. Motor yağının bulunduğu ortamlarda çok hızlı hareketler ve yüksek sıcaklıklar söz konusudur. Havanın da yeterince bulunduğu bu koşullarda bir takım bileşikler oluşur. Yağa karışan bu bileşikler yağın asiditesini artırır. Bu durumda motorda pas oluşabilir.
Fren hidroliğine dikkat!
Belkide yağlar konusunda en dikkatli davranılması gereken ürün, fren hidroliği yağıdır. Çünkü fren hidrolik yağı nedeniyle yaşanacak tüm problemler, hayati tehlike taşımaktadır. Fren hidrolik yağları, kilometreden bağımsız olarak 12-18 ay içinde değiştirilmelidir.
Hangi viskozite aralığını tercih etmeli?
5W-30
Eksi (-) 25 derece hava sıcaklıklarına kadar ilk çalıştırma mümkündür. Son model otomobillerin çoğunda yakıt ekonomisi ve düşük sıcaklıklarda performans sağlar.
10W-30
Eksi 18 derece hava sıcaklıklarına kadar ilk çalıştırma mümkündür. En çok tavsiye edilen viskozite derecesidir. Yüksek performans veren çok supaplı ya da turbo beslemeli motorlarda dahi rahatlıkla kullanılabilir.
10W-40
Eksi 18 derece hava sıcaklıklarına kadar ilk çalıştırma mümkündür. Piyasaya ilk sunulan çok dereceli yağ tipidir. Motorun yıpranmasını ve paslanmayı önlemek için iyi bir seçimdir. Ancak bu tip yağ seçilmeden önce mutlaka aracın kullanım kılavuzuna başvurmakta fayda vardır.
20W-50
Eksi 9 derece hava sıcaklıklarına kadar ilk çalıştırma mümkündür. Yüksek performanslı, yüksek devirli motorlar için maksimum koruma sağlar. Ağır yük taşıyan araçlar için de en iyi seçenektir.
SAE 30
Eksi 9 derece hava sıcaklıklarına kadar ilk çalıştırma mümkündür. Üreticinin tavsiyesi üzerine bazı otomobil ve kamyonetlerde kullanılır.
SAE 40
0 derece hava sıcaklıklarına kadar ilk çalıştırma mümkündür. Üreticinin tavsiyesi üzerine bazı otomobil ve kamyonetlerde kullanılır. Soğuk yerler için önerilmez.
Kaliteli akaryakıt, performansı ne kadar etkiler?
Akaryakıt ne kadar kaliteli olursa olsun, ayarları yanlış yapılmış veya aşınmış bir motora yapabileceği bir şey yoktur. Fakat motordaki birikintilerden ya da yanma kalitesinden kaynaklanan problemler varsa, modern akaryakıtlar performansı önemli ölçüde artırabilir. Yeni nesil katkı maddelerine sahip akaryakıt ürünleri karbon birikintilerine eritici etki yapıyor. Bu da yakıt ekonomisini, zararlı atıkların azaltılmasını, motor özelliklerini olumlu yönde etkiliyor. Bu aynı zamanda, yağ ve hava filtrelerin de daha uzun süre dayanmasını sağlıyor.
OKTAN NE İFADE EDER?
4 zamanlı motorlarda yakıt, belli bir sıkıştırma nedeniyle buji ateşlemesi olmadan, kendiliğinden yanabilir. Bu durum vuruntuya neden olur. Yakıtın oktan değeri onun, tutuşmadan ne kadar sıkıştırabileceğini gösterir. Düşük oktanlı yakıtlar ancak en az sıkıştırma oranına kadar dayanabilirler. Güçlü otomobillerde daha yüksek sıkıştırma oranları mevcuttur, bu da daha yüksek oktanlı yakıt gerektirir. Türkiye'de halen 91 ve 95 oktanlı akaryakıt ürünleri satılmaktadır.
Periyodik Bakımlar:
Günlük, haftalık, aylık bakım ve kontroller
Üretici firma tarafından verilen kullanma kılavuzuna göre her araca belirli bir km veya süre dolunca bakım uygulanır. Periyodik bakım ve kontroller firmadan firmaya değişmekle beraber genellikle 10-15 bin km aralığında yapılır.
Yetkili servislerde uygulanan bakımların dışında; sürücünün kendi kendine yapması önerilen bazı kontroller de var. İşte bunlardan birkaçı:
Günlük kontroller
Sabahları araca binmeden önce lastiklerin havasının kontrolü
Aracın park edildiği yerde yağ veya sıvı izleri olup olmadığının kontrolü
Kış mevsiminde donmuş olabileceği düşünülerek sileceklerin cama yapışıp yapışmadığının elle kontrolü
Kontak açıldıktan sonra göstergede bulunan ikaz lambalarının kontrolü
Yola çıkmadan önce ışıklandırma (farlar, sinyaller, fren lambaları vs.) kontrolü
Haftalık kontroller
Sıvı seviyelerinin gözle kontrolü (radyatör genleşme kabı üzerindeki max işareti, silecek sıvısı)
Motor yağ seviye kontrolü
Hidrolik yağ seviye kontrolü
Özellikle ağaç altına park edilen araçlarda, motor kaputunun, havalandırma mazgallarının yaprak ve yabancı maddelerden arındırılması ve su tahliye deliklerinin gerekirse temizlenmesi
Silecek lastiklerinin ıslak bir bez ile temizlenmesi
Aylık kontroller
Boya üzerinde çizik veya taş yaraları kontrolü (derin çiziklere servis müdahalesi gerekir)
Emniyet kemerlerinin nemli sabunlu bez ile tozdan arındırılması
Yıkama esnasında özellikle jantların balata tozundan ve yabancı maddelerden arındırılması
Araç üzerinde olabilecek sanayi artıkları, kuş pisliği veya ağaçlardan dökülen reçine türü yapışkan veya agresif çevre etkenlerinin temizlenmesi
Yapılan km' ye göre lastiklerin detaylı gözle kontrolü (diş derinlikleri, yaralanma veya yarılma izleri) Araç iç temizliği, var ise deri koltukların kullanım kitabında belirtildiği üzere
temizliği
Yakıttan elde ettiği ısı enerjisini mekanik enerjiye çeviren makinelere motor denir.
Yakıtlarına göre motorlar, Dizel-Benzin-LPG li olmak üzere ayrılırlar. Benzinli motorun yakıtı benzin; Dizel motorun yakıtı Mazot (motorin); LPG'li motorun yakıtı ise LPG gazıdır.
Silindir diziliş şekillerine göre motorlar sıra tipi, v tipi, yıldız tipi şeklindedir.
Soğutma sistemine göre motorlar, su soğutmalı ve hava soğutmalı diye ikiye ayrılır.
Yanma sistemine göre motorlar, içten yanmalı ve dıştan yanmalı diye ikiye ayrılır. Araçlardaki motorlar içten yanmalı motorlardır. İçten yanmalı motorlar ise, mazot, benzin ya da motorin yakarlar.
Motorlar, çalışma zamanlarına göre, iki zamanlı ve dört zamanlı motorlar diye ikiye ayrılır.
Benzinli motorlarda ateşleme, sıkıştırılmış benzin-hava karışımının buji ile ateşlenmesi ile olur.
4 zamanlı motorlarda 4 zaman, sırası ile şöyledir: Emme, sıkıştırma, ateşleme (veya genişleme; iş zamanı da denir), egzost.
Enjektörlerden püskürtülerek ateşleme yapılan motorlarda yakıt olarak motorin kullanılır.
Katalitik konvertör kullanılan araçlarda yakıt olarak, kurşunsuz benzin kullanılır.
Bir motorun bazı parçaları şunlardır: marş motoru, piston, segman, piston kolu, silindir kapağı, supap kapağı, eme manifoltu, egzost manifoltu, silindir gövdesi, silindir gömleği, Karter, conta, külbütör, emme supapı, egzost supapı, supap iteceği, krank mili, kam mili, volan dişlisi, eksantrik dişlisidir.
Dizel motorda ise bunların dışında, mazot pompası (enjeksiyon pompası) ve enjektör de bulunur.
Benzinli motorlarda, üsttekilerin dışında karbüratör, benzin pompası, buji, distribütör, bobin vardır.
ATEŞLEME SİSTEMİ
Benzinli motorun ateşleme siteminin bazı önemli parçaları şunlardır:
Akü, kontak anahtarı, endüksiyon bobini, distribütör, buji ile distribütör içinde bulunan platin takımı, alçak yüksek gerilim kabloları kondansatör, tevzii makarasıdır.
Benzinli motorlarda bujinin görevi ateşlemeyi sağlamaktır. Benzinli motorlarda bulunan distribütör' ün en önemli görevleri endüksiyon bobininden gelen yüksek voltajı bujilere dağıtmanın yanı sıra, platin ve meksefe yardımıyla yüksek voltajın oluşumunu sağlamak, ayrıca tevzii makarasıyla da elektrik dağıtımını sağlamaktır.
Endüksiyon bobini aküden gelen voltajı 15.000 - 25.000 volta çıkarır.
Bujilere ateşleme sırasına göre akım dağıtan distribütördür. Motor çalışmazken kontak anahtarı, ateşleme durumunda açık unutulursa platin ya da bobin yanabilir.
Aracın belirli bir km.sinden sonra bazı parçaları değişmelidir. Bunlardan biri platin ve bujidir. Ateşleme sistemi ayarlarından biri buji ayarı ve diğeri ise platin ayarı ile avans ayarıdır.
Platin meme yapmış ise meksefe (kondansatör) yanabilir. Platin meme yaparsa zımparayla temizlenir.
Motorun çalışması sarsıntılı ise, sebebi buji kablolarından birinin çıkmış olması olabilir.
Benzinli bir motorda normal yanma olmamasının sebeplerinden biri bujilerin normal ateşleme yapmaması,
bir diğeri de platin ayarının bozuk olması ayrıca bujilerin kurum bağlanmış olmasıdır.
Bujiler ayarsız ve aşınmış ise motor çekişten düşer.
Buji ayarları yanlış yapılmış bir aracın egzost dumanı siyahtır.
Motorun egzostundan siyah duman çıkması durumunda karışım oranı da kontrol edilmelidir.
YAKIT SİSTEMİ
Benzinli motorun yakıt sisteminin parçalarından bazıları şunlardır:
yakıt deposu, yakıt pompası, yakıt göstergesi, karbüratör, hava filtresi, emme manifoltu.
Dizel motorun yakıt sisteminin parçalarından bazıları şunlardır: yakıt deposu, besleme pompası, mazot filtresi, enjeksiyon pompası, enjektör, ısıtma kızdırma bujileri, yakıt göstergesi.
Hava filtresinin görevi, karbüratöre giren havayı süzmek ve sessiz emiş sağlamaktır. Hava filtresinin tıkanmasını önlemek için basınçlı hava ile temizlemeliyiz. Öte yandan, hava filtresi tıkalı olan motor zengin karışımla çalışır. Filtre yine de temizlenmeden motor hala çalıştırılırsa motor boğulur.
Karbüratör, emme manifoltu üzerindedir ve sadece benzinli motorlarda olur. Benzin-Hava karışımını ayarlar. Karbüratörün karıştırma oranı 1/15'tir.
Jikle devresinin görevi, soğuk havalarda motorun çabuk çalışmasını sağlamaktır. Jikle devresi karbüratörde bulunur. Jikle kelebeği, karbüratörün hava giriş deliği önünde bulunur.
Yağ filtresi yağı süzer ve temizler.
Silindir içindeki yanmış gazlar egzost manifoldu ile dışarı atılır.
Egzost susturucusu, basınçlı olarak çıkan yanlış gazların sesini azaltır. Eğer aracın egzostundan fazla ses çıkıyorsa susturucu patlak olabilir.
Supap ayarı, en önemli motor ayarlarından biridir. Soğuk ve sıcak ayar olarak ikiye ayrılır.
Bir aracı kış şartlarına hazırlarken en önemli noktalardan biri hava filtresini kışlık pozisyona almak ve otomatik jikle kışlık pozisyonuna çevirmektir.
Araçta yakıt ikmali yapılırken motor stop edilir.
Ayağımızı gaz pedalından çeksek bile motorun hala çalışmasını sağlayan devre rölanti devresidir.
Yakıtın içinde toz-su-pislik vs. varsa motor tekleyerek çalışır.
Yakıt sistemi ayarlarından biri rölanti ayarıdır.
Boğulmuş bir motoru çalıştırmak için gaz pedalına sonuna kadar basılarak marş yapılır.
Motor ısınıca stop ediyorsa karbüratöre de bakılmalıdır.
Araç kullanırken yakıt tasarrufu için
hava filtresi temizlenmeli,
Karbüratör ayarları yapılmalı,
Jikle devresi açık unutulmamalıdır,
Rölanti yüksek olmamalıdır,
Eskimiş bujiler temizlenmeli,
Lastik hava basınçları normal olmalıdır,
Fren ayarlarının sıkı olmaması,
Uygun viteste gidilmesi,
Debriyaj kaçırması olmamalıdır,
Saatte 90/100 km hızın geçilmemesi gerekmektedir.
Aracın fazla yakıt yaktığını anlamak için eksozuna bakılır. Eğer egzost rengi siyahsa fazla yakıt yakıyor olabilir.
YAĞLAMA SİSTEMİ
Yağlama sisteminin parçaları:
Karter-yağ pompası,
Filtre,
Gösterge,
Seviye çubuğu,
Yağ kanallarıdır.
Motorda yağın bazı görevleri:
Sürtünmeyi azaltmak,
Aşınmayı önlemek,
Silindir ve segmanlar arası boşluğu doldurup sızdırmazlığı sağlamak,
Soğutmaya yardımcı olmak,
Aşınmadan dolayı oluşan pislikleri temizlemektir.
Karterin önemli görevlerinden bazıları:
Motor bloğunun altını kapatmak ve yağa depoluk etmektir.
Araçta motor yağı kontrol edilirken kontak anahtarı kapatılır ve 4-5 dakika beklenir. Yağ ölçümü yapılırken araç düz durumda olmalıdır. Yağ seviyesi yağ çubuğuyla ölçülür, ve yağın seviyesi yağ çubuğunun iki çizgisi arasında olmalıdır. Yağ seviyesi normalin çok altında iken motor çalıştırılırsa motor ısınır ve yanar.
Motor yağı değiştirilirken motor sıcak olmalıdır.
Motorlarda genellikle 20-50 W numara motor yağı kullanılır. Motorun yağı karterin altındaki tapa açılarak boşaltılır. Yeni motoryağı ise süpap muhafaza kapağı üzerindeki kapaktan doldurulur.
Motor yağı ve yağ filtresi belli km'lerde mutlaka değiştirilmelidir.
Motorda yağ basıncı yoksa,
yağ yok,
filtre tıkalı,
yağ pompası arızalı,
ya da yağ müşiri arızalı olabilir.
Motorun yağ eksiltmesinin sebeplerinden bazıları:
Karter contasnın yırtılması,
sekman ya da silindirlerin aşınması,
karterin delik olması,
tapadan yağ sızdırmasıdır.
Yağ yakan motorun eksoztundan mavi duman çıkar.
Marşa basılıp motor çalıştırıldığında yağ lambasının sönmesi gerekir.
Motor çalıştığı sürece yağlamanın olup olmadığı motor yağ göstergesinden takip edilebilir.
Motor çalışırken yağ göstergesinde anormallik görülürse motor hemen durdurulur.
SOĞUTMA SİSTEMİ
Su ile soğutma sisteminin bazı parçaları:
Radyatör,
Vantilatör,
Devir daim pompası,
Termostat,
Hararet (ısı) gösterici,
Hararet (ısı) müşiri,
İlave su kabı,
Fan motorudur.
Radyatör, soğutma suyuna depoluk eder. radyatörün altında su boşaltma musluğu vardır.
Termostat silindir kapağı su çıkışındadır. Motorun sıcaklığını çalışma sıcaklığında sabit tutar.
Devir daim pompası vantilatör kayışından hareket alır. Radyatördeki soğuk suyu su kanallarına yollar.
Hava soğutmalı motoru, su soğutmalı motordan ayıran bir diğer özellik hava soğutmalı motorda radyatör ve su pompasının olmamasıdır.
Vantilatör kayışı V şeklindedir. Kayış gerginliği 1-1,5 cm civarında olmalıdır. Vantilatör kayışı hareketini krank mili kasnağından alır ve vantilatör kayışı devir daim pompası ve alternatörü (şarj dinamosunu) çalıştırır. vantilatör kayışı koparsa motor hararet yapar.
Soğutma sisteminde su azalıyorsa
silindir kapak contası arızalı veya radyatör delik,
radyatör kapağı bozuk,
radyatör hortum ve kelepçeleri arızalı veya delik,
kalorifer hortumları delik veya
termostat arızalı olabilir.
MOTORUN HARARET YAPMASININ NEDENLERİ:
->Radyatör peteklerinin tıkanması,
->radyatörde suyun azalması,
->vantilatör kayışının gevşek veya kopuk olması,
->termostatın arızalı olması,
->motor yağının azalması,
->motor soğutma suyu kanallarının tıkalı olması,
->uygun vites ve hızda gidilmemesi,
->otomatik fanın arızalı olmasıdır
Radyatöre konacak suyun seviyesi peteklerin üzerinde olmalıdır.
Çok sıcak motora rölantide çalışırken ılık ve kireçsiz su konur.
Motor bloğundaki su kanalları pastan ya da kireçten tıkanmış ise motor fazla ısınır.
Radyatöre konacak suyun içilecek temizlikte ve temiz su olması gerekir.
Su olduğu halde motor fazla ısınıyorsa, termostat arızalıdır.
Donmayı önlemek için radyatöre antifriz ilave edilir.
Termostatı sökülmüş motor, gereğinden soğuk çalışır aşınmalar artar ve verim düşer.
Motorun çok sıcak çalıştırılması motoru çekişten düşürür.
Motor çok sıcakken radyatöre soğuk su konursa silindir kapağı ve blok çatlayabilir.
Çok sıcak bir motorda radyatör kapağı ıslak bir bezle tutulup hafifçe gevşetilir ve buhar tamamen atılınca radyatör kapağı açılır.
Araçta ısı (hararet) göstergesi çalışmıyorsa ısı müşiri arızalı olabilir.
Motor, çalıştıktan sonra çalışma sıcaklığına gelmiyorsa kalorifer hortumlarında kaçak olabilir.
Motor ısısının aniden yükselmesinin sebebi kayış kopması olabilir.
MARŞ SİSTEMİ
Marş sistemi motora ilk hareketi verir.
Parçaları:
-akü,
-kontak anahtarı,
-marş motoru,
-volan dişlisidir.
Marşa basıldığında marş motorunun bediks dişlisi volanın üzerindeki dişlilerle kavraşır ve volanı döndürür.
Volan da krankı döndürerek, motora gerekli ilk hareketi verir.
Marş durumunda marş motoru hiç dönmüyorsa:
akü bitik,
akü kutup başları gevşek,
akü kutup başları oksitli,
marş otomatiği arızalı,
marş motoru sargıları arızalı ya da sigortası atık olabilir.
Motor çalışırken marş yapılırsa volan dişlisi, marş motoru ve marş dişlisi zarar görür.
Marşa basıldığında marş motoru dönmez, korna da çalmaz ise sorun aküde-kutup başlarında olabilir.
Akü başka bir aküyle takviye yapılacaksa her iki akünün (+) kutup başları (+) kutup başlarıyla, (-) kutup başları ise (-) kutup başlarıyla birleştirilir. Her iki akünün de voltajı aynı olmalıdır.
Dijital göstergeli araçlarda akü takviyesi yapılmaz.
Marşa basma süresi 10-15 saniyedir. Fazla basılırsa akü biter.
Marş yapıldığında tık diye bir ses gelip, marş motoru çalışmıyorsa akü kutup başları gevşek olabilir.
Vantilatör kayışı hareketini volan kasnağından alır ve pervaneyi -devir daim pompasını- şarj dinamosunu çalıştırır. Kayış koparsa vantilatör pervanesi - devir daim pompası ve şarj dinamosu hareket.
ŞARJ SİSTEMİ
Şarj sistemi, motor çalışmaya başladığı andan itibaren aracın elektrik ihtiyacını karşılar ve aküyü şarj eder.
Şarj sisteminin parçaları:
alternatör,
Konjektör (regülatör),
şarj lambası,
vantilatör kayışıdır.
Alternatör, krank mili kasnağından vantilatör kayışı ile aldığı mekanik enerjiyi elektrik enerjisine çevirir. Bazı araçlarda alternatör değil, şarj dinamosu bulunur.
Konjektör (regülatör), alternatörün ürettiği elektriğin volt ve akımını ayarlar. Aracın devri arttıkça alternatörden çıkan akım ve voltajı ayarlar, tesisata ve aküye gönderir.
Şarj lambası, şarj sisteminin çalışmadığını ikaz eder. Yani alternatör, Konjektör vs. arızasını belirtir.
Bir araç için gerekli elektrik enerjisini şarj sistemi sağlar.
Akü, motor çalışmazken ışık ve özel elektrikli alıcıları besler.
Vantilatör kayışı çok sıkı ise alternatör yatakları bozulabilir.
Vantilatör kayışının koptuğu "ilk olarak" şarj ikaz lambasından anlaşılır.
Motor çalışırken ayağımızı gaz pedalından çekince far ışıkları zayıflıyorsa akü zayıflamış olabilir.
Motor çalıştığı halde şarj ikaz lambası yanıyorsa vantilatör kayışı gevşek olabilir ya da alternatör kablo bağlantıları gevşek veya alternatör kömürü aşınmış olabilir.
Aracın durdurulup kontağın hemen kapatılması gereken hallerden bazıları:
- Şarj ikaz lambasının yanması.
- Motordan ani bir sarsıntı ya da ses gelmesi.
- Yağ lambalarının yanmasıdır.
Konjektör ayarı bozuksa akünün su kaybı çok olur.
Araçta ampuller sık sık patlıyorsa veya akü su kaybı fazlaysa veya konjektör arızalı olabilir.
Marşa basılıp motor çalıştığında şarj ikaz lambası sönmelidir.
:arrow: :arrow:
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA


Re: Benzinli Motorlarda dikkat edilmesi gerekli noktalar..

İleti omeralemdar » 20 Haziran 2008 10:06

meral hanım kolay gelsin
BU ARADA ESTETİK BAKIM VE KORUMADA KAMPANYALAR ÇOK CAZİP ÖNERİRİM...
mumkünse fiyatlarını alıp bizlerle paylaşırmısınız!
ayrıca KLİMA polen filtre bakım başlamışmı
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Benzinli Motorlarda dikkat edilmesi gerekli noktalar..

İleti omeralemdar » 21 Haziran 2008 07:03

MERAL HANIM PAYLAŞIMINIZ VE KAMPANYA BİLGİLERİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER SAGOLUN
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Benzinli Motorlarda dikkat edilmesi gerekli noktalar..

İleti eses1976 » 27 Haziran 2008 21:19

Aynı sorun bendeki 1.2 clio 3 de de var hele sabahları ilk çalıştırdığımda stop edecekmiş gibi çalışıyor. Daha sonra olmuyor ama sabahları ilk çalıştırdığımda oluyor. Çözümlerinizi bekliyorum...
eses1976
ER
ER
 
İleti: 7
Kayıt: 09 Haziran 2008 19:39

Re: Benzinli Motorlarda dikkat edilmesi gerekli noktalar..

İleti omeralemdar » 27 Haziran 2008 22:30

eses1976 kardeşim öncelikle aramıza hoş geldin arabanı güle güle kullan
<yeni kullanıcılar tanışma bölümüne kendini tanıtırmısın lütfen>
motor soguk o nedenden olabilirmi servise göstermende yarar var en azından için rahat eder...
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Benzinli Motorlarda dikkat edilmesi gerekli noktalar..

İleti SAFAK SAHIN » 28 Haziran 2008 22:56

eses1976 demiş ki:Aynı sorun bendeki 1.2 clio 3 de de var hele sabahları ilk çalıştırdığımda stop edecekmiş gibi çalışıyor. Daha sonra olmuyor ama sabahları ilk çalıştırdığımda oluyor. Çözümlerinizi bekliyorum...


Aramıza hoşgeldin.İLk olarak benzinini yakın bir zmanda farklı bir yerden aldınmı.Eğer aldıysan kesinlikle benzinden kaynaklanıyor diyebilirim.BU problem birçok kişide benzinden kaynaklıydı.Ayrıca oktanını 95 yap.95 oktan benzin kullan.(1.2 aut benim model).Eğer farklı biryerden aldıysan benzini bir süre böyle devam eder sonra düzelir.

iyi akşamlar.Börüşmek üzere.(Araba sanki 95 le 98 ayırt ediyo valla)
SAFAK SAHIN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 460
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:24
Konum: Karamürsel
Marka & Model: CLIOIII Aut/2006
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16 V.
Kilometre: 87000
Yakıt: shell-95 oktan
Lastik Markası: bridgestone-Turanza
İsim ve Şehir: İZMİT/Karamürsel

Re: Benzinli Motorlarda dikkat edilmesi gerekli noktalar..

İleti omeralemdar » 29 Haziran 2008 13:30

ben opet 95 oktan kurşunsuz kullanıyorum memnunum
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Benzinli Motorlarda dikkat edilmesi gerekli noktalar..

İleti RPDiFOR » 01 Ekim 2008 01:22

2006 ekim cıkıslı clio III um var 63 000 km de yakıt lambası yandıgı zaman yakıt alın asla ısık yandıktan sonra benim yaptıgım gibi 50 60 km daha kullanmayın ben silkeleme stop etme rolantide dengesizlik ve performans kaybı yasadım ilk olarak belirledigim bi yerden yakıt almaya basladım sanırım yakıt deposunun dibinde tortu birikiyor buda enjektorlerde ve besleme sisteminde sorun yaratıyor senede 35 000 km yol yapıyorum bu hususlara dikkat ederseniz sorun yasamazsınız shell den yakıt almanızı oneririm çok arastırdım performans baya farkedio shell olmassa bp opet yada total önermem asla ama asla benzin ısıgı yandıktan sonra kullanmayın ....
RPDiFOR
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 170
Kayıt: 13 Ağustos 2008 23:49
Marka & Model: Toyota Corolla
Motor Tipi & Gücü: 1.6 115bg Dual VVti
Kilometre: 51000
Yakıt: Total
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: ist

Re: Benzinli Motorlarda dikkat edilmesi gerekli noktalar..

İleti ugur_yavuz » 03 Ekim 2008 11:11

800 devir civarında motor parçaları rezorans a giriyor demekki titreşimin nedeni bu olabilir.
Bende de ilk çalışmada devir 800 civarında oluyor, ama herhangi bir extra titreşim hissetmiyorum.
ugur_yavuz
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 55
Kayıt: 21 Temmuz 2008 07:48
Marka & Model: Renault Clio III
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Opet
Lastik Markası: Bridgestone
İsim ve Şehir: Bursa

Re: Benzinli Motorlarda dikkat edilmesi gerekli noktalar..

İleti erdemgtr » 16 Temmuz 2009 16:33

benim arabanın 15000 bakımı mart 2008 de yapılmıştı
bu yıl mayıs sonu cumartesi bindim arabaya baktım motor yağ ışığı yanıyor
çubuğu çıkarıp baktım normal görünüyodu sonra aldım servise götürdüm arabayı
ordadedilerki motor yağını değiştirelim gelmişkende 30000 bakımı yapalım
daha km si 24500 civarındaydı yok dedim sadece yağını değiştirin öylece hallettim de.

yani o motor yağı ışığı her zaman bittiği anlamına gelmiyomuş bazende değişim zamanı geldiğinde yanıyomuş. :cry:
erdemgtr
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 16
Kayıt: 31 Temmuz 2008 23:00
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16v authentiqe
Kilometre: 0

Re: Benzinli Motorlarda dikkat edilmesi gerekli noktalar..

İleti umurcak » 17 Aralık 2009 10:58

ya benim arac 1.2 aracımda kalkıs sıralardında falan sesi cok veryo neden yani eskidende öleydi ilk bakıma girdi düzelir dedim ama aynı yani bu sesi en aza indrmek için ne yapmam gerekli
rolantide cok iyi hatta yüksek viteslerde devri 3 lerde tuttugumda da iyi faka t kalkıslarda olsun 2.ve 3.vites hızlanmalarında olsun sesli calısıyo arac buda beni gıcık ediyo 2001 pololar bile daha sessiz
sanki aracım dizel gibi ses veryo bazen..
umurcak
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 432
Kayıt: 28 Eylül 2008 01:03
Konum: İSKENDERUN
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 0
Yakıt: opet 95 oktan
İsim ve Şehir: UMUR-iskenderun

Re: Benzinli Motorlarda dikkat edilmesi gerekli noktalar..

İleti blackstar » 17 Aralık 2009 17:42

benzinli motorda mümkün olduğunca aracı devrinde kullanın. benzini hep aynı yerden almaya çalışın. araca benzin almak için ışık yanana kadar beklemeyin, en geç çeyreğin yarısına falan düşünce benzin alın ki deponun altında oluşan tortular zarar vermesin.
blackstar
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 18
Kayıt: 11 Aralık 2009 17:40
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.4 98hp
Kilometre: 5000
Yakıt: opet - benzin
Lastik Markası: bridgestone
İsim ve Şehir: ramazan - istanbul


Sonraki

Benzinli Motorlar

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 26 misafir