erim demiş ki:Ben de 5.viteste 4000 deviri biraz geçtim, zaten ibre o anda 190'dı. Düşük viteslerde 5000 devire yaklaşıyorsunuz. Ancak bir zararı var mıdır bilmiyorum. Bazı arkadaşlarım dizel aracı devirli kullanman gerekiyor diyor.. Bu ne anlamda söylenir?
Diablo demiş ki:Dizel motorlar alt devirlerde daha fazla tork üretmek için tasarlanmış ve bu yönde geliştirilen motorlardır.Benzinli motorlara benzemezler bu yüzdende yüksek devir çevirip güç sağlayacak motorlar değildir özellile turbo dizel lerde kesinlikle yüksek devirde uzun süreli kullanılmamalıdır bu durumda yüksek devirden dolayı turboda ki basınç muazzam derecede artar zaten yeni nesil turbo dizeller belli bir devire gelince otomatik olarak kitlenir ve belirlenen devirlerin üzerine çıkamazlar.Benzinlilerde düşük devir dizellerde yüksek devir motoru yorar ve ömrünü kısaltır bu iş rektefiye ye kadar gider herkese keyifli sürüşler.
erim demiş ki:Ben de 5.viteste 4000 deviri biraz geçtim, zaten ibre o anda 190'dı. Düşük viteslerde 5000 devire yaklaşıyorsunuz. Ancak bir zararı var mıdır bilmiyorum. Bazı arkadaşlarım dizel aracı devirli kullanman gerekiyor diyor.. Bu ne anlamda söylenir?
oguz1 demiş ki:Sezgin biz Avrupanın üvey evladı olduğumuz için bize eskileri kakalıyorlar, yenilerde modası geçince geliyor yani 65 dizeller eski şimdi 70 leri veriyorlar. Dynaniquelerde 80 vardı şimdi 85 oldu. Bunu ciple arttırıyorlar, yazılımı güncelliyorlar turbonun dönüşü artırıp ekstra güç sağlıyorlar.
Neyse beygirler ciple artıyor yani sezgin. :shock:
dikmenibo demiş ki:avrupada bir de TCe 100 adlı bir clio modeli var, 1.2 turbo olması lazım, o motor da dehşet, hem tüketim açısından hem performans açısından. türkiyeye gelse peynir ekmek gibi gider clio lar
Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir