Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopingi

Motor tipleri (Benzinli, Dizel ve LPG), Yakıtlar çeşitleriyle ilgili konular...

Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopingi

İleti oguz1 » 09 Temmuz 2009 21:14

Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopingi


Shell’in Shell V-Power Diesel ürün grubu içinde yer alan yeni yakıtı “Shell V-Power Diesel+GTL Teknolojisi ” şimdi Türkiye’de.




Akaryakıt teknolojisinin öncü şirketi Shell, geliştirdiği sentetik katkı olan GTL teknolojisine (Gas to Liquids)-(Gazdan sıvıya dönüştürülmüş)” sahip yeni ürünü “Shell V-Power Diesel+GTL teknolojisini İngiltere Thornton’da bulunan Shell Teknoloji Merkezi’nde gerçekleştirdiği toplantı ile basın mensuplarına tanıttı. Shell bu ürünüyle sürücülere devrim niteliğinde bir dizel seçeneği sunuyor.



En son dizel teknolojisi ve sentetik dizel tipi yakıtın kombinasyonu olan Shell V-Power Diesel+GTL teknolojisi yeni nesil dizel araçlar için üretildi. GTL katkısının kükürt değeri çok düşük iken setan sayısı sıradan dizellere göre daha yüksek. Yeni yakıt, içerdiği formül ile sıradan dizellere göre daha temiz ve verimli bir yanma sağlıyor, tortu birikmesinin önüne geçiyor, motoru sürekli temizleyerek ömrünü uzatıyor ve performansını daha da artırıyor.



Türkiye'de düşük kükürtlü dizel segmentinde tüketiciye seçim özgürlüğü getirecek GTL teknolojili yakıt, dizel araçlarında daha yüksek performans arayan ve motor bakım masraflarını azaltmak isteyen uzun yol hafif ticari ve yeni nesil dizel binek araç sürücülerine hitap ediyor.


“Türkiye yine bir ilk’e imza atıyor”

“Shell V-Power Diesel+GTL teknolojisi”, Avusturya, Almanya, Yunanistan, Macaristan, İtalya, Lüksemburg, Hollanda, Slovakya, İsviçre, Tayland, Polonya ve İngiltere olmak üzere toplam 12 ülkeden sonra Türkiye’de de satışa sunuluyor.


“Shell’in farklılaştığı en önemli alan teknolojisi”

GTL, Shell’in, daha temiz yakıtlar geliştirme yolundaki kararlılığı çerçevesinde 30 yılı aşkın bir sürede geliştirdiği yenilikçi teknolojisi ile üretildi. Bu teknoloji, Biomass to Liquids(biyokütleden sıvıya dönüşüm) gibi düşük karbon yakıt teknolojileri için bir köprü niteliğinde. GTL Yakıtı, hükümetlerin ve şehirlerin enerji kaynaklarını çeşitlendirmelerine, yerel emisyonları azaltmalarına ve sürdürülebilir ulaşımın teşvik edilmesine yardım edebilecek uygun maliyette bir alternatif yakıt özelliğini taşıyor.



Dünya çapında “Gazdan Sıvıya” teknolojisinin geliştirilmesine öncülük eden Shell, Bintulu-Malezya’da kurduğu ve bugün günlük 14.700 varil kapasiteyle çalışan orta ölçekli GTL fabrikasını 1993 yılında işletime soktu. Dünyanın GTL merkezi olma iddiasında olan Katar’da 2010 sonlarına doğru işletime sokulması planlanan GTL tesisi ile Shell, dünya ölçeğinde günlük 140.000 varil üretimine ulaşacak. GTL projesi, Katar sınırları içinde uygulanan en büyük enerji projesi olma özelliğini de taşıyor.


“Shell V-Power Diesel+GTL teknolojisi, Le Mans’ın galibi”

2008 yılında, Shell V-Powe Diesel+GTL teknolojisi, Fransa’da düzenlenen efsanevi Le Mans 24 saat yarışlarında, Audi Sport ekibini 3 kez üst üste zafere taşıdı.



Shell, Aralık 2005’te, ilk dizel yarış arabasını geliştirmek üzere Audi’yle teknik işbirlği yaptı. Haziran 2006’da, Audi 210 TDI marka araba, Le Mans’ta tarihi bir zafer kazanarak, bu yarışı kazanan ilk dizel motorlu araba unvanını aldı. Bu sonuç, 2007 ve 2008 yıllarında da tekrarlandı.



Bu zaferlerde, yarış formülasyonuna dahil edilen yüksek setanlı Shell V-Power Diesel+GTL teknolojisinin büyük rolü var: Geleneksel dizele göre bu karışım, yakıtın daha temiz ve verimli bir şekilde yanmasına olanak sağlıyor.

alıntıdır
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir


Re: Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopingi

İleti oguz1 » 09 Temmuz 2009 21:49

Arkadaşlar yukarıdaki alıntıdan sonra görüşlerimi deneyimimi paylaşmak istedim burada http://forum.donanimhaber.com/m_3246533 ... ey_/tm.htm bir tartışma var ama oraya yazmadım ilk olarak buraya yazayım.

Aracın deposunu 3 yıldır ilk defa yakıt azaldı sinyalini duyana kadar boşalttım (bunu hiç yapmadım depodan ağır ve partiküllü yakıtı çekmesin diye) depoyu fulledim shell istasyonundan,( ilk defa 3 yıldır başka bir istasyona uğruyorum, bu konudaki titizliğimi bazı arladaşlar bilir, Ankarada sadece 2 adet totalden alırm ikiside total doco) araçla 300-500 metre gittikten sonra aracın gaza tepkisi değişti biraz daha ataklaştı, çok alakalı olacağını düşünmüyorum ama vites geçişleride yumuşadı, araç önceden 2500 devirde düz yolda 4.5 lt/100 gösteriyorsa anlık tüketim şimdi 4.0 civarı göstermeye başladı, motorun bir nebze rahatladığını hissetim. Hızlanmalar çok güzel lemansı bir dizel aracın 2 sefer üst üste nasıl kazandığını biraz olsun anlamama yardımcı oldu. Ses konusunda bir fark hissetmedim. Tüketim konusunuda ilerleyen zamanlarda net olarak burada belirteceğim.Bazı kullananlar tüketimin arttığından bahsetmekte ama ben azalacağı taraftarıyım veya değişmeyeceği bunu zaman gösterecek.

Yukardaki konulardan çok daha önemli bir konu arkadaşlar, GTL(Gas to likit) tamamen 3 ayrı bileşimden oluşuyor bu bileşimlerin hiçbiri sıvı olarak yer altından çıkarılan bir fosil yakıt değil o yüzden kükürtün sıfır olduğu iddasındalar.Buda şu demek kurumlanma yok. Bir başka dişe dokunur iddaa 4 depo sonra motordaki karbonların temizleneceği. Bu devrim niteliğinde bir haber bana göre üretim tesisleri devasa boyutlarda Manhatın adası büyüklüğünde bir alandan bahsediyorlar ve binlerce çalışan var bu GTL üretiminde. İlk tesis malezyada, şu ana satılan yakıt tamamen buradan ithal geliyor. İkinci tesisi katara açıyorlar işte buranın büyüklüğü çok fazla üretim kapasiteside 10 kat fazla olacak malezyaya göre.

Bana göre denenmesi gereken bir yakıt, ne kadarda bazı sözler pazarlama taktiği olsada . 2 haftadır bakmadığım site kalmadı, en son olarak değerli clioIII ümün motorunu bu yakıta emanet ediyorum bakalım sonuç güzel olur inşallah.

Kazasız günler.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopingi

İleti oguz1 » 12 Temmuz 2009 08:05

Dizel kullananlar için devrim niteliğindeki bu ürün dizelci arkadaşlardan pek ilgi görmedi zannedersem. Bence dizel kullananlar birkez daha göz atsalar çok sevineceğim, motorunuzun sağlığı açısından.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopingi

İleti oguz1 » 12 Temmuz 2009 20:14

erim demiş ki:Muratçım şimdi okudum. Peki bu yeni yakıt bizim motorlara uygun olacak mı? Biliyorsun ki bizim kiler avrupaya göre daha eski teknoloji.. ne diyorsun bu konuda?

Bir de Shell daha iyi mi diyorsun? Ben de olmassa Shell den alayım...

oguz1 demiş ki:Arkadaşlar yukarıdaki alıntıdan sonra görüşlerimi deneyimimi paylaşmak istedim burada http://forum.donanimhaber.com/m_3246533 ... ey_/tm.htm bir tartışma var ama oraya yazmadım ilk olarak buraya yazayım.

Aracın deposunu 3 yıldır ilk defa yakıt azaldı sinyalini duyana kadar boşalttım (bunu hiç yapmadım depodan ağır ve partiküllü yakıtı çekmesin diye) depoyu fulledim shell istasyonundan,( ilk defa 3 yıldır başka bir istasyona uğruyorum, bu konudaki titizliğimi bazı arladaşlar bilir, Ankarada sadece 2 adet totalden alırm ikiside total doco) araçla 300-500 metre gittikten sonra aracın gaza tepkisi değişti biraz daha ataklaştı, çok alakalı olacağını düşünmüyorum ama vites geçişleride yumuşadı, araç önceden 2500 devirde düz yolda 4.5 lt/100 gösteriyorsa anlık tüketim şimdi 4.0 civarı göstermeye başladı, motorun bir nebze rahatladığını hissetim. Hızlanmalar çok güzel lemansı bir dizel aracın 2 sefer üst üste nasıl kazandığını biraz olsun anlamama yardımcı oldu. Ses konusunda bir fark hissetmedim. Tüketim konusunuda ilerleyen zamanlarda net olarak burada belirteceğim.Bazı kullananlar tüketimin arttığından bahsetmekte ama ben azalacağı taraftarıyım veya değişmeyeceği bunu zaman gösterecek.

Yukardaki konulardan çok daha önemli bir konu arkadaşlar, GTL(Gas to likit) tamamen 3 ayrı bileşimden oluşuyor bu bileşimlerin hiçbiri sıvı olarak yer altından çıkarılan bir fosil yakıt değil o yüzden kükürtün sıfır olduğu iddasındalar.Buda şu demek kurumlanma yok. Bir başka dişe dokunur iddaa 4 depo sonra motordaki karbonların temizleneceği. Bu devrim niteliğinde bir haber bana göre üretim tesisleri devasa boyutlarda Manhatın adası büyüklüğünde bir alandan bahsediyorlar ve binlerce çalışan var bu GTL üretiminde. İlk tesis malezyada, şu ana satılan yakıt tamamen buradan ithal geliyor. İkinci tesisi katara açıyorlar işte buranın büyüklüğü çok fazla üretim kapasiteside 10 kat fazla olacak malezyaya göre.

Bana göre denenmesi gereken bir yakıt, ne kadarda bazı sözler pazarlama taktiği olsada . 2 haftadır bakmadığım site kalmadı, en son olarak değerli clioIII ümün motorunu bu yakıta emanet ediyorum bakalım sonuç güzel olur inşallah.

Kazasız günler.


Erim ben çok varlıklı bir aileden gelmiyorum çocukluğumda annem hem çoraplarımızı yamar hemde pantolonlarımızın yırtık arkalarını yamardı, çok şükür o günler çok uzun yıllar sürmedi ama yokluğu bilen karne kullanmış bir aileden geliyorum , bunu şunun için söylüyorum babam ilk aracını 74 hacıyı 42 yaşında almıştı yıl 1989, ben ilk aracımı 27 yaşında aldım. Parayı sende dahil hiçkimse kolay kazanmıyor, o yüzden elimdeki malın kıymetini iyi bilmeyi taa küçükken öğrendim eğer bir şeyin bana zararı varsa o işe girmem, olasılığı dahi kaldıramam.. Bu sebeplerden dolayı aracımızı bize satan firmanın bize önerdiği total EN590 euro3 normlu yakıtı doco totali 2.5 yıldır tek bayiden olmak üzere kullanmaktaydım..

Bu shellin yakıtını ilk duyunca heyecanlandım ve yaklaşık 3 haftadır araştırıyorum. İlk izlenimlerimi yukarıya yazdım. Çekişin artması, ve daha önemlisi sıfır kükürt ve buna bağlı sıfır kurumlanmayı duyunca almaya karar verdim, denemem devam ediyor şu ana kadar 400 km civarı yaptım, tüketimide ilerleyen zamanlarda buraya yazacağım. Senin sorunuda bizimmotorlara uyum sağlayıp sağlamayacağını" buradaki otomobil uzmanına sordum. http://forum.donanimhaber.com/m_3246533 ... ey_/tm.htm olumlu yanıt aldım çünkü euro 4 normluda kullanıyor euro 2 normluda, bende aracın çekişindeki farkı görünce devam dedim. linkide sonuna kadar okursan aynı bilgileri sende edinebilirsin.

Kazasız günler.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopingi

İleti aydinkaragoz » 14 Temmuz 2009 13:43

Değil shell den GTL GTX bile yapsalar yine almam , shellden aldığım 50TL lik mazot bana , 1600 TL ye maloldu enjektörler değişti filan , ve firma arkasında durmadı , haram olsun onların aldığı para , adi herifler.... :evil: :evil:
aydinkaragoz
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 133
Kayıt: 22 Mayıs 2009 21:50
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 69000
Yakıt: LukOiL
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: Manisa

Re: Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopingi

İleti hakan » 15 Temmuz 2009 14:47

arkadaslar meraba bana total uzak olduhu için devamlı shellden yakıtımı alıyorum hiç bir problemlede karşılaşmadım -5-6 depo yakıt kullandım şimdiye kadar bence gayet sessiz de ve performanslı çalışıyor baska benzin ıstasyonun dan almadım sımdıye kadar memnunum ilk arabam.2009 1.5 dizel genelde şehir içi kullanıyorum 150.00 çivarı yakıyor birdahakine gtl teknolojisini denemeyi düşünüyorum
hakan
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 2
Kayıt: 18 Nisan 2009 10:21
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: hakan izmir

Re: Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopingi

İleti oguz1 » 15 Temmuz 2009 19:22

GTL farklı arkadaşlar, çünkü direk ithal geliyor ve satılıyor. 450 km civarı oldu çekiş güzel, hızlanmalar kısaldı. Motor karekteri hissedilir oranda aktifleşti. Hele ısınınca totalde iken arkadan asılan varmış gibiydi şimdi basda fırlayım diyor. :Yahoo!:
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopingi

İleti aydinkaragoz » 17 Temmuz 2009 08:25

erim demiş ki:Hadi yaa... Çok geçmiş olsun... Kardeşim birşey soracağım, enjektörler yanmadan önce motorda titreşim var mıydı? benim motor geçenlerde titriyordu. Enjektörün birini değiştirdiler. Düzelmişti. Ancak şimdi yine titriyor :( Umarım başıma iş açmam..


Yok hocam benim motor ve araba o güne kadar saat gibiydi , hatta 20.000 km bakımdan çıktım , izmire gittim , sonra tekrar manisaya dönerken 50 TL lik mazot aldım, araba olduğu yere yığıldı 20 km. sonra sonra da işte 1600tl masraf , enjektörler değişti , depo söküldü , yakıt hortumarı değişti vs..
aydinkaragoz
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 133
Kayıt: 22 Mayıs 2009 21:50
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 69000
Yakıt: LukOiL
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: Manisa

Re: Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopingi

İleti nimo » 21 Temmuz 2009 10:14

Merhaba herkese

Altı aylık kullanımdan sonra bende sizlerle akaryakıt tecrübemi paylaşacak seviyeye geldim sanırsam. Aracım 2009 model clio hb 1.5 dyn 80 bg. İlk depomu Söğütözü Mais'ten çıkar çıkmaz Eskişehir yolu üzerindeki sağda opet istasyonundan aldım, daha sonraki iki depomu ise Ümitköy'deki opet istasyonundan aldım. Normalde 1000 km ye yakın ışık yanmadan kullandığım opet yakıtı Ümitköy'den aldığım son yakıtla 920 km'de ışık yaktı, üstelik bilgisayar göstergesiyle doldurduğum miktar arasında yanlış hatırlamıyorsam 7 litre fark vardı. Bunun üzerine Ümitköy opetin uçucu solvent kattığını, aldığım "mazotun" depoda kullanmadan uçtuğu kanısına vardım. Bu tecrübemden sonra ve tavsiyeler üzerine bugüne kadar Bilkent Shell'den mazot aliyorum. Shell'e geçer geçmez performans farkını gördüm. Daha önce opet yakıtıyla fazlaca gaza basarak gittiğim yerlerde shell mazotu ile gaza ucundan dokunarak gidiyordum. Üstelik bir depoda ~100 km fark ediyordu ışık yanmadan gidilen mesafe. Shell'in yakıtında fark ettiğim bir husus 1400-1500 devirin altında pompayı biraz zorlaması, bunu da motorun sesinin değişiminden anlayabiliyorum o devirin altında. Opetin yakıtında, motorden gelen zorlanma sesi 1250 devirin altında gerçekleşiyordu. Neyse zamanla alıştım zaten, debriyajı biraz yüksekte tutup hafifce motor toplayana kadar en az 1500 devirde tutuyorum arabayı.

Arabamı ayda 1000-1400 km kadar kullanıyorum. Ankara'da geçtiğim yollar günlük konutkent-odtü teknokent ve geri dönüş. Haftada bir kere ostim-odtü teknokent, iki üç kez de odtü teknokent-tsk spor okulu yolunda kullanıyorum. Konutkent-odtü teknokent yolu şehirler arası gibidir, pek fazla dur kalkı olmaz, ostim ve spor okulu yolu ise genelde sıkışıktır. Bu yollarda sakin kullanımla shell yakıtı ile ortalama 4.2-4.5 arasında yakıt tüketimim oluyor. Bu tüketim opette iken 5.0-5.3 civarındaydı. Shell GTL çıkar çıkmaz kullanmaya başladım. İki depo kullandıktan sonra bir performans artışı göremedim. Aynı yolda aynı kullanımla 4.6 nın altına indiremedim ortalamayı bir depoda. Normal Vpower dizel ile denememde 1080 km de ışık yandı. Buda 1180-1200 km bir depo ile yol gidebileceğim anlamına gelir. GTL ise bunun belki 50-80 km altında gider, GTL ile ışık yanana kadar deneme yapmadım.

Sonuç olarak, Bilkent Shell yakıtını tavsiye ederim. Shell'den mazot almaya başladığımdan beri bilgisayar göstergesi ile aldığım mazot arasında yarım litreden fazla fark olmadı.GTL'de bir performans artışı göremedim ve normal vpower'a geri dönüş yaptım. En son pompacıya gtl koyma dediğimde ise aynı fiyat ikisi dedi. İlk çıktığında gtl 10 kr daha pahalı idi. Fiyatı düşürmelerinde tutulmamasının etkisi olmuştur belki. Tutulmamış ise kullanıcıların geneli benimle aynı fikri paylaşıyor olabilir diye düşünüyorum

Saygılar
nimo
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 4
Kayıt: 21 Temmuz 2009 09:08
Marka & Model: RENAULT CLIOIII-2009
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 80 bg
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ankara msutafa

Re: Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopingi

İleti oguz1 » 21 Temmuz 2009 14:49

Mustafa Bey, aramıza hoşgeldiniz.


Bende total doco ostim ve istanbul yolundan sonra shell gtl deniyorum evime yakın olduğu için Bilkentten aldım. GTL konusunda az km veya çok km yapmaya bence çok önem vermeyelim. Yukardaki yazımda şunu vurgulamıştım. GTL kullanımında belki siz hissetmiyorsunuz veya bende çok az ilk 50 km de hissettim daha sonra alıştığım için fark kalmadı gibi geldi ve Bilkent shelldeki aldığım pompaya gidip aldığımız GTL mi yoksa Vpover dizel mi diye sordum. GTL vermiş ama depo ful olunca aracın ağırlaştığına yorumlamıştım 50 tl lik aldığıma göre.

GTL kükürt sıfır ve karışımlı bir yakıt olduğu için bence ileriye dönük olarak motor ve enjektörlerin sağlığı için yararlı olacağını düşünüyorum.


Tutulmama konusuna gelince bence yeterli tanıtımı yapamadılar ve Türkiyenin sadece belli illerinde satışta. Dün Antalya ve Mersindeydim Oralarda yok.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopingi

İleti oguz1 » 24 Temmuz 2009 12:21

aylan demiş ki:arkadaşlar bilkent shellden vp disel+gtl yakıt aldım yol bilgisayarım ile aldığım yakıt litresi arasında 8,5 lt fark vardı bende shellin internetten sitesinden bu durumu anlatan şikayet gönderdim hemen beni telefon ile ayarıp bilgi aldılar.sonuç bekliyorum bilgi vereyim istedim oradan yakıt alırken dikkat edin.


Zannedersem şöyle depoyu fulleyince tüm değerler sıfırlanıyor ve depo bitmeye yakın tekrar fullendiğinde harcana lt kadar yakıt alınması gerekiyor burada fark oluşursa az verildiği anlamına geliyor. Ben bu tür ölçüm yapmaıdım veya denemedim ama bir dahakine bir bakıyım.

Son değer olarak aylana bende katılıyorumdeğer 4.2 lt/100km gösterirken ve sürekli0.2 lt fark ederken (yani gerçek 4.4 lt) şimdi son fullememde 4.9 çıktı ama Bilkenten fulleyip, Antalya shellden tekrar fulledim. Bilkent shelden tekrar fulleyip değerlerde orantısızlık çıkarsa konya yolu shell den alacağım artık. Ama GTL ye devam.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: Shell’den Dizellerin Performansına GTL teknolojisi dopingi

İleti oguz1 » 26 Temmuz 2009 07:16

aylan demiş ki:arkadaşlar bugün tekrar kontrol amaçlı yakıt almaya bilkent shelle gittim, benim aracım harcanan yakıt miktarı olarak 11.1 lt gösteriyordu ama yine bana 12,87 lt yakıt verdiler artık bilkent shellin önünden bile geçmem.sizlerede geçmemenizi tavsiye ederim.

Aylan bu durumun sebeplerinden bir tanesi şu olabilir işin olumlu tarafından bakarsak GTL biraz ince ve performans yakıtı olduğu için motor bu yakıtı ölçmede hata yapıyor olabilir. Çok yaktığını söyleyenler bu sebepten çok yakıyor diyor olabilir.

İkincisi gerçekten bilkent shell eksik yakıt veriyordur. Kontrolu şart, denetimi şart. Benim evime 1 km mesafede olduğu için bu şin peşini bırakmamayacağım ilerleyen zamanlarda yakıtımın azalmasıyla ölçümlere bende başlayıp burayı bende şikayet etmeyi düşünüyorum.

Konya yolundaki sheldede bu yakıttan var birde orayı deneyip sağlıklı sonuca varıp oradan alırız artık.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir


Sonraki

Motor ve Yakıt

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 14 misafir