Polen ve hava filitresi. Silecek takımı.

Araçlarımızla ilgili her türlü bakım çeşitleri, yöntemleri; Kaporta, boya, lastik veya döşemelerle ilgili bakım konuları ve servis hikayeleri. Ayrıca alt bölümlerde motor tiplerine özel bakım konuları yer almaktadır.

Polen ve hava filitresi. Silecek takımı.

İleti oguz1 » 17 Ekim 2009 18:16

Merhabalar arkadaşlar bugün öğleden sonramı komple clioma ayırdım, şaşmaza gidip yakınlaşan 30 000 bakımı için polen ve hava filitresi aldım orjinal.

Eski filitreyi çıkardğım zaman hayretler içinde kaldım 2 sefer. İlki orjinal diye takılan valeo markalı polen filitresi , 2.si polen filitresin çok kirlendiği ve artık filitrelikten çıktığı ve sanki ağaca asılı olarak 10 aydır beklemiş gibi bir hal aldığı.

En son bakımı Ankara maiste yaptırmıştım ve şimdi inanamıyorum orjinal olmayan parçaların takıldığına. İşin garip tarafı orjinal takılan parçanın kutusunun numarasından filitreyi aldığımda takılan başka benim aldığım başka çıkıyor.

Buda şuna götürüyor benim verdiğim parayla orjinal alınmış parça başka araca takılmış kutusu bana verilmiş içinide artık nereden alıp taktılar bilemiyorum. Soracağım sonuçta, para veriyoruz bedava yaptırmıyoruz.

Serviste verilen kutunun üzerindeki kodu kesmiştim bugün işime çok yaradı o kodla buldum orjinalleri.
Bu iletideki ekleri görmek için gerekli yetkilere sahip değilsiniz.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir


Re: Ankara Servis

İleti oguz1 » 17 Ekim 2009 18:34

Daha sonra silecek varmı diye sorduğumda varla yok arasında gitti geldi ve sonunda ultimate marka silecek takımını aldım.

Sileceklerde can çekişiyormuş, şimdi sildiğinde hissedilmiyor ve izde kalmıyor çok güzel ve yumuşak oldular.

Fiyatlara gelince

Hava filitresi 33 tl
Polen filitresi 21 tl
Silecek takımı 35 tl ye halletmiş oldum.

30 000 bakımınada önümüzdeki ay gireceğim hava filitresini değiştirmedim, sadece polen filitresini değiştirdim. Hava filitresini bakımdan 1 gün önce takacağım. Bakımada sadece yağ ve yağ filitresi değişimi kalacak.

Herkese kazasız günler.
Bu iletideki ekleri görmek için gerekli yetkilere sahip değilsiniz.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: Ankara Servis

İleti oguz1 » 17 Ekim 2009 18:37

Bu arada tekerleklerin derinlikleri ölçtürdüm arkalar 6 mm önler 5.5 mm olmuşlar, yine içim rahat etmediği için şimdilik yaza kadar önleri arkaya arkaları öne taktırdım ve komple balans oldu tekerler. Eski aracımıda orada yaptırıyordum.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: Polen ve hava filitresi

İleti Devrim » 18 Ekim 2009 01:25

Güzel olmuş Murat. Güzel bakım yapmışsın...

Lastik konusunda da en doğrusunu yapmışsın. Ben de tecrübe sahibi oldum, bundan sonra ön>arka - akra>ön değişime önem vereceğim. Ya değilse, ön lastikler motorun ağırlığından ötürü daha erken aşınıyor...

Hayırlı olsun diyelim...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Polen ve hava filitresi

İleti msaltik » 18 Ekim 2009 09:37

Devrim demiş ki:Güzel olmuş Murat. Güzel bakım yapmışsın...

Lastik konusunda da en doğrusunu yapmışsın. Ben de tecrübe sahibi oldum, bundan sonra ön>arka - akra>ön değişime önem vereceğim. Ya değilse, ön lastikler motorun ağırlığından ötürü daha erken aşınıyor...

Hayırlı olsun diyelim...


Boş kullanımda sizin dediğiniz gibi, ama benim gibi kullanırsan arkalar daha erken bitiyo. Aklınızda olsun.

Bu arada adaş, neden netten almadın silecekleri 8TL civarındaydı, aldığımdan beri sorunsuz kullanıyorum.

Bunun yanında hava filtresini 7500'de falan değişsek mi acaba, tam yarıda yani... Bir de şey diyeceğim, orjinal parçanın üstünde "Renault" yazması gerekmiyor mu? başka marka takmak ne demek? Dışarda mı yaptırdın yoksa bakımını dostum
msaltik
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 305
Kayıt: 29 Eylül 2009 22:02
Marka & Model: 2009 65bg Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65bg
Kilometre: 33100
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop Sport SP01
İsim ve Şehir: TRABZON

Re: Polen ve hava filitresi. Silecek takımı.

İleti msaltik » 18 Ekim 2009 09:38

Ben de hava filtreme bakıyım, bakımdan sonra çekişim biraz düşmüştü. bilmiyorum o kadar etkiler mi
msaltik
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 305
Kayıt: 29 Eylül 2009 22:02
Marka & Model: 2009 65bg Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65bg
Kilometre: 33100
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop Sport SP01
İsim ve Şehir: TRABZON

Re: Polen ve hava filitresi. Silecek takımı.

İleti msaltik » 18 Ekim 2009 09:49

http://www.hepsiburada.com/renault-kn-k ... 409#tablnk

bu ne yaw?

bi de normal hava filtresi 10-15tl değilmi? 9 değişimdeki paraya denk geliyo. Biraz abartmamışlar mı?
msaltik
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 305
Kayıt: 29 Eylül 2009 22:02
Marka & Model: 2009 65bg Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65bg
Kilometre: 33100
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop Sport SP01
İsim ve Şehir: TRABZON

Re: Polen ve hava filitresi

İleti oguz1 » 18 Ekim 2009 10:39

msaltik demiş ki:
Devrim demiş ki:Güzel olmuş Murat. Güzel bakım yapmışsın...

Lastik konusunda da en doğrusunu yapmışsın. Ben de tecrübe sahibi oldum, bundan sonra ön>arka - akra>ön değişime önem vereceğim. Ya değilse, ön lastikler motorun ağırlığından ötürü daha erken aşınıyor...

Hayırlı olsun diyelim...


Boş kullanımda sizin dediğiniz gibi, ama benim gibi kullanırsan arkalar daha erken bitiyo. Aklınızda olsun.

Bu arada adaş, neden netten almadın silecekleri 8TL civarındaydı, aldığımdan beri sorunsuz kullanıyorum.

Bunun yanında hava filtresini 7500'de falan değişsek mi acaba, tam yarıda yani... Bir de şey diyeceğim, orjinal parçanın üstünde "Renault" yazması gerekmiyor mu? başka marka takmak ne demek? Dışarda mı yaptırdın yoksa bakımını dostum



Şöyleki hava filitresi dizellerde 10 000 km de bir değişiyor, polen filitresi konusu biraz daha değişik 60 000 de bir diyen dahi çıktı servisin birinde, sprey sıkıyoruz devam ediyor diyor, ben polen filitresini görünce inanamadım tabi. polen 10 000 de bir değişiyor.Değişmesi lazım.

Orjinal parçalarda kesinlikle renault yazması lazım. Renault Ankara mais böyle valeo marka kullanıyorsa yapacak bişey yok. Diyecek bişeyde.


sileceği sorma gitsin bir anda aklıma geldi ve netteki fiyatıda tanesi 18 diye hatırladım anlık olarak karar verdim ve yanıldık o konuda, ya biraz daha kaliteli yada pahalı aldık hangisi bende bilemiyorum. :cry:

Bakımı yine Ankara maise götüreceğim sadece polen ve havayı kendim değiştireceğim orada yağ ve yağ filitresi değişimi yaptıracağım. 5 40 bulabilirsem serviste o yağı koydurmayı düşünüyorum. elfin yağı yeni çıkmış her serviste yok şu anda.

30 000 bakımı için verilen fiyat 270-280 civarı dendi, benim aldığım orjinal parçalarla işçilik hariç(yağ ve yağ filitresini almadım sadece fiyat sordum)

hava filitresi33
polen 21
yağ 50 10 40 elf
yağ filitresi 10
toplam 114 tl

düşünün yetkili servislerin araç başına aldığı karı.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: Polen ve hava filitresi. Silecek takımı.

İleti oguz1 » 18 Ekim 2009 10:43

hepsi buradada verdiğin filitre 1 000 000 km garanti veriyor yani bir kez alacaksın birdaha filitreye para vermiyeceksinde bence pek akıllıca değil sonuçta toz doluyor ve sen ne kadar basınnçlı havayla temizlersen temizle muhakkak içinde partikül kalacaktır en güzeli 30 tlye her bakımda almak takmak. Tabi dışarıdan, serviste 45 tl + işçilik buda nerden baksan 55 falan ediyor.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: Polen ve hava filitresi. Silecek takımı.

İleti oguz1 » 18 Ekim 2009 10:51

Arkadaşlar çok daha önemli bir konuya tüm arkadaşların dikkatini çekmek istiyorum.

Dün tekerlerin yeri değişip balans yapılırken şu dikkatimi çekti ve ordaki ustalarada gösterdim onlarda hayretler içinde kaldı.

Ben her bakımda yani 10000 ve 20000 de ön balataları servise gösteririm kontrol edilmesini sağlarım, onlarda yok iyi şu anda derler. İyi olmasının bir nedeni varmış, Balatalar 30000 kmye gelmeme rağmen balatalar daha yarıya ancak gelmiş ama DİSK lerin yarısını yemiş bu şu demek, Avrupa birliği uyum sürecinde aspestin kullanımın yasaklanması balataları sertleştirdi ve buda bizim disklerin yenmesiyle sonuçlanıyor, bakalım ne zaman patlıyacak ön diskler elimizde, kesin ya değişecek yada tıraşlanacak, değişmediği yada tıraşlanmadığı zaman yeni takılan balatayıda dengesiz aşınmasını sağlayacak, balatalarında değişimi mantıksız olacak.

Ben torna işine pek sıcak bakmıyorum çünkü önceki aracımı satmamın nedenlerinden birisi olmuştu, 2 sefer torna yapıldı ama direksiyondaki titremeye neden olmuştu ve 2 seferindede yapamadılar. Diski tornaya vere vere bitirdiler. :evil:
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: Polen ve hava filitresi. Silecek takımı.

İleti msaltik » 18 Ekim 2009 10:57

e abi bu nasıl iş, ben de kendi gözümle baktım, daha yeni duruyo sanki. Dediğin gibi olursa masraf bi hayli katlanacaktır heralde. Motor freni kullanma devam
msaltik
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 305
Kayıt: 29 Eylül 2009 22:02
Marka & Model: 2009 65bg Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65bg
Kilometre: 33100
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop Sport SP01
İsim ve Şehir: TRABZON

Re: Polen ve hava filitresi. Silecek takımı.

İleti oguz1 » 18 Ekim 2009 12:17

msaltik demiş ki:e abi bu nasıl iş, ben de kendi gözümle baktım, daha yeni duruyo sanki. Dediğin gibi olursa masraf bi hayli katlanacaktır heralde. Motor freni kullanma devam


Dizellerdede dezavantaj motor frenini benzinliler gibi rahat rahat olmuyor biraz daha riskli. Motora yük bindirirken bvites geçiş aralıklarınada dikkat etmek lazım. Mesela 90 la giderken kırmızıyı gördük ayapı gazdan çektik araç yavaşlıyor ama bu yavaşlama 30 km/saate kadar olurmu? olursa motora zararı ne olur. Ben eskisi gibi yokuş aşağı cut off dışında pek fazla kullanmıyorum kullansamda

90-70 -----------5 vitas
70-50------------4 vites
50-30------------3 vites
30-10------------2 vites
10-0-------------1 vites
Hızlar 5 10 km oynayabilir ama vites düşürme yükseltmeler böyle olmalı fazla yada eksik olduğunda motorun her parçasına ektra yük biniyor Motor freninde.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: Polen ve hava filitresi. Silecek takımı.

İleti Devrim » 18 Ekim 2009 14:51

oguz1 demiş ki:Arkadaşlar çok daha önemli bir konuya tüm arkadaşların dikkatini çekmek istiyorum... ...Avrupa birliği uyum sürecinde aspestin kullanımın yasaklanması balataları sertleştirdi ve buda bizim disklerin yenmesiyle sonuçlanıyor, bakalım ne zaman patlıyacak ön diskler elimizde, kesin ya değişecek yada tıraşlanacak...
O zaman lastikler gibi disklerin de bir kalınlık/incelik sınırı olmalı. Atıyorum 1 santimden daha incelmişse (nasıl ölçülür bilmem) disk değişmeli falan diye...

oguz1 demiş ki:...Mesela 90 la giderken kırmızıyı gördük ayapı gazdan çektik araç yavaşlıyor ama bu yavaşlama 30 km/saate kadar olurmu? olursa motora zararı ne olur. Ben eskisi gibi yokuş aşağı cut off dışında pek fazla kullanmıyorum kullansamda

90-70 -----------5 vitas
70-50------------4 vites
50-30------------3 vites
30-10------------2 vites
10-0-------------1 vites
Hızlar 5 10 km oynayabilir ama vites düşürme yükseltmeler böyle olmalı fazla yada eksik olduğunda motorun her parçasına ektra yük biniyor Motor freninde.
Abi ben hız-vites düşüncesiyle değil de devir durumuna göre hareket ediyorum. İbre 1750'den aşağı düştümü vites indiriyorum. Yoksa hız değerleri araçtan araca değişecektir...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Polen ve hava filitresi. Silecek takımı.

İleti msaltik » 18 Ekim 2009 15:25

ben de yanlış anlaşıldım heralde. Motor freni derken kasıtm şuydu. 90'da kırmızı görürsem önce ayağımı gazdan çekerim,o ztn hemen önce 80'e sonra 70'e düşer. 70'e gelmeden 4'e çekerim, devir saati 2300-2500 devirleri gösterir. 2000'e düşünce 3'e atarım. yine 2500 seviyelerine yükselir ve düşmeye devam eder. Bundan sonra 2^ye atmam yine 2000 devir civarına gelince fren kullanırım artık. Bu kullanımın zararı olacağını düşünmüyorum. Zaten olacaksa da kalıdırıp çöpe atalım. 2. vitesi azaltmada pek kullanmıyorum çünkü yumulmanın daha çok olduğunu gördüm. 3. viteste 2000 devir ve altına düşünce artık fren yeterli oluyo. Araba zorlanmıyo.


Zaten aracı hızlandırırken de max torku başlangıcı olan 1700 devirin (senin arabada 1900 devir) in biraz üstünde olacak şekilde atıyorum. O da yaklaşık 2700 devir civarına denk geliyor. Bu devirde vites büyültürsen bir üst viteste 1900-2000 devir civarında oluyor ibre. Sonra yine gaz verip 2700de tekrar. Yerine göre 3000... 3000'i geçmem. Bu eşkilde hızlanma motora zarar vermiyorsa benzer şekilde yavaşlamak da vermez. Burada dikkat ettiğim, debriyajdan birden çekmemek, arabayı çalkalamam. En azından %90 çalkalamam.

Motor freninden kastımda buydu, usul usul, freni en sona bırakarak yavaşlatmak.
msaltik
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 305
Kayıt: 29 Eylül 2009 22:02
Marka & Model: 2009 65bg Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65bg
Kilometre: 33100
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop Sport SP01
İsim ve Şehir: TRABZON

Re: Polen ve hava filitresi. Silecek takımı.

İleti oguz1 » 18 Ekim 2009 17:16

Benimde anlatmak istediğim de tam olarak buydu zaten.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir


Sonraki

Bakım, Onarım & Servis

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Google Adsense [Bot] ve 34 misafir