Değerli arkadşlar QuickShift 1,2 80 bg arabamı 2008 de aldım. Bu vites tipinin bazı avantajları olduğu gibi dezavantajları da var.
avantajlar
1. trafikte vites değiştirme derdin yok o herşeyi kendisi yapıyor ve sürücünün kullanımına göre şekilleniyor. yani sert bir kullanıcıysanız gaza bastığınızda daha fazla hızlanabiliyorsunuz.
2. Manuel üzerine robotize edildiğinden tamirinde ciddi bir masrafınız olmuyor.
3. Direksiyondan vites olması çok iyi ve farklı.
4. Uzun yolda ayrıca crouse control olduğundan belli bir hıza kendinizi sabitleyebiliyorsunuz.
dezavantajları
1. yokuşlarda durkalklarda vites kutusu hararet yapabiliyor. bir defa başıma geldi. trafik azaldığında 2 dk içinde mesaj gitti.
2. Hafif ve ağıur yokuşlarda kesinlikle otomatik vites gibi kaydırmama düşüncesi içine girmeyin. bu otomatik değil ve kaydırır. ancak servis elemanının bana söylediği gibi bu arabada gaza basmaktan korkmayacaksın. eskiden ben 20 cm kaydırırdım en az. şimdi hiç kaydırmadan kalkıyorum.
3. sollamaya gireekseniz önce vitesi küçültün bunu manuel yada gaza basarak yapabilrsiniz. yani sollamaya girerken vites düşmeli devrini almalı ve sonra hızlanmalısınız. ama bu doğal. çünkü tüm otomatiklerde benzin tasarrufu ve arabanın az yorulması için vites hep üst perdededir. bazen 50 km hızla 5. viteste gidebilirsiniz. gaza bastığınızda vites önce 3 e düşer ve sonra hızlanmaya başlar.
şimdilik sayabileceklerim bunlar. ancak bakıkmlarını düzenli yaptırın. aldığımın 2. ayı arabam servis yokuşunu çıkamadı, başka bişey için gitmiştim. daha öncede hızlanırken hafif bir tutukluk yapmıştı. servis te debriyajla ilgili bir parça değişti.şuan hiç bir problemim yok.
ancak performans beklemeyin.
ben arabamdan memnunum sorularıza cvp vermeye çalışırım.