ohhdude » 28 Ekim 2009 16:44
Performans filtre, motorun daha rahat hava emişini sağlayarak, yakıtın, zengin hava karışımıyla yanmasını sağlar. Bu sayede yakıt verimliliği artar ve buda aracımıza performans olarak geri döner.
Fakat; motora giren havanın nerden emildiği çok önemlidir. Şayet kutu içi filtre sökülüp, buraya koyulacak olan açık- performans filtre motordan gelen sıcak havayı tekrar motorun içine verecekse, bırakın güç elde etmeyi mevcut olan performansın bile altına düşmenize neden olur. Bu yüzden performans tipi açık hava filtreleri uygulanırken temiz hava alınabilecek yere kadar borulama sistemi yapılmalıdır ( aliminium yada silicon olabilir). Bu sayede motor temiz ve serin havayı sağlıklı biçimde solumuş olur. Ayrıca belirli devirlerden sonra motordan tok ve çok güzel ses almana yarar. Bu sesi duymak için basarsın bu da yakıtı artırır. Ama ben filtre taktıracağım ve basmayacağım dersen ( uygulamada imansız gibi bişey :) ) motoru rahatlatacağı için yakıt düşecektir. Performans filtrelerinde polen aralıkları çok sık olmadığı için normal filtrelere oranla geçirgenlikleri fazladır bu yüzden motora daha fazla pislik alırlar. Arada gaz kelebeğini temizletmen gerekir. Ayrıca bağzı araçlarda bulunan MAF ( mass of air flow) sensörü, nekadar havanın emildiğini ölçer ve buna göre yakıt/hava oranını ECU ya iletir. Bu sensör bazı açık hava filtrelerinde kafayı yiyebiliyor hatta bozulabiliyor. Bu da araçtan araca değişmekte.
Soruna gelince 1.2 araçlara olmuyor fakat 1.4 ve 1.6 seçenekleri için kutu içi performans filtreleri bulabilirsin. Bunlardan okadar yüksek ses ve verim alamazsın söyleyim. Dizeller için ise hiç bir fikrim yok