AVANS AYARI NEDİR

Araçlarımızın tüm mekanik parçaları, gereçleri ve şanzıman sistemleri...

AVANS AYARI NEDİR

İleti ibom » 18 Mart 2010 15:06

işyerindeki ustalar aracımın avans ayarının bozuk olduğunu söylediler.avans ayarı nedir bizim araçlarda avans ayarı yaptırmak zor bir işmidir.bilenler yorumlarını yazarlarsa memnun olurum.
ibom
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 179
Kayıt: 16 Eylül 2009 16:12
Marka & Model: renault clio alize
Motor Tipi & Gücü: dci 65 hp
Kilometre: 78000
İsim ve Şehir: karaman


Re: AVANS AYARI NEDİR

İleti dragon » 18 Mart 2010 17:19

Ustaların kastettiği çalışırken hafif şıkırtlı çalışma sesi ise o benim aracımda da var ve renault için normal olduğunu düşünüyorum:).Avans ayarı bildiğim kadarıyla eski tip araçlarda yapılıyordu bizim araçlarda muhtemelen öyle bir ayar yok artık enjeksiyon beyni herşeyi yapıyor.
dragon
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 33
Kayıt: 28 Ekim 2009 18:30
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5dcı 65 hp
Kilometre: 62000
Yakıt: total exellıum
Lastik Markası: maxxıs MA z1
İsim ve Şehir: bahadır -istanbul

Re: AVANS AYARI NEDİR

İleti Arslan » 18 Mart 2010 18:00

Bu günkü çok silindirli motorlarda, emme manifoldu içersinde bulunan karışımda, az
da olsa devamlıbir akım bulunur. Emme supabınıpiston Ü.Ö.N.ye gelmeden 10°-15° (EAA,
Emme Açılma Avansı) önce açmakla, pistonun karışıma hareket ve yön vermesi sağlanır.
Egzoz supabından çıkmakta olan egzoz gazları, emme supabıtarafında azda olsa bir vakum
meydana getirir, egzoz gazlarının yarattığıbu vakum yardımıile taze karışım silindire
dolmaya başlar. Taze karışımın yoğunluğu, yanma odasındaki yanmış gazların
yoğunluğundan daha fazladır. Bu nedenle bir miktar egzoz gazıdaha dışarıatılabilir.
Böylece piston A.Ö.N. ye doğru harekete başladığında silindir içerisinde, atmosferik basınca
oranla 0,1–0,2 bar lık bir basınç düşmesi meydana gelir. Bu basınç farkıile yakıt hava
karışımısilindire dolmaya başlar. Emme sırasında silindirlerdeki basınç hemen hemen
sabittir. Sıcaklık ise 10–40 °C dolaylarındadır.
ateşleme noktasının piston Ü.Ö.N. ye gelmeden 5°-35° önce
olduğu görülür, zamanlarıincelerken karışımın istenilen şekilde yanabilmesi için, gerekli
olan zamanın hesaplanması, ateşleme avansının her motor için değişik olmakla beraber,
motorun devir adedine göre değiştiği görülür.(Alıntı: megep modül:motorlu araçlar teknolojisi)

Benim anladığım kadarı ile subapların, silindir içinde hareket eden pistonların açısına göre subapların uygun zamanda açılıp kapanması avans ayarı ile gerçekleşiyor.
Arslan
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 200
Kayıt: 21 Kasım 2008 16:32
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75BG
Kilometre: 46
Yakıt: Benzin
Lastik Markası: Bridgestone Turanza
İsim ve Şehir: istanbul

Re: AVANS AYARI NEDİR

İleti Arslan » 18 Mart 2010 18:05

Yani ateşleme sisteminin bujiler ile silindir içindeki karışımı patlamadan önce bir süre pistonun açısı bekleniyor. Bu süre avans sanırım. En iyi performans ve yanma için bu gecikme(avans) önemli olmalı.
Arslan
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 200
Kayıt: 21 Kasım 2008 16:32
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75BG
Kilometre: 46
Yakıt: Benzin
Lastik Markası: Bridgestone Turanza
İsim ve Şehir: istanbul

Re: AVANS AYARI NEDİR

İleti ibom » 19 Mart 2010 09:38

dragon demiş ki:Ustaların kastettiği çalışırken hafif şıkırtlı çalışma sesi ise o benim aracımda da var ve renault için normal olduğunu düşünüyorum:).Avans ayarı bildiğim kadarıyla eski tip araçlarda yapılıyordu bizim araçlarda muhtemelen öyle bir ayar yok artık enjeksiyon beyni herşeyi yapıyor.


evet hafif şakırtılı çalışma var.
ibom
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 179
Kayıt: 16 Eylül 2009 16:12
Marka & Model: renault clio alize
Motor Tipi & Gücü: dci 65 hp
Kilometre: 78000
İsim ve Şehir: karaman



Mekanik Kısımlar ve Şanzıman

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 130 misafir