Dün sıcaklık sensörünün tesisatını çekip çalıştırdım. Bu işlem için azda olsa elektronik ve elektrik bilgisine sahip olmanız gerekmekte.
Bu işlem için yanınızda havya, lehim, ölçü aleti, yankeski ve bilimum uclara sahip tornavida seti bulundurmanızda fayda var.
Öncelikle kapı döşemesini sökmelisiniz bknz.
viewtopic.php?f=64&t=2181Aynayı tutabn 3 vida var bunları söküp aynayıda söküyoruz.
Kapi ile araç arasında bulunan R4 bağlantı kponnektörünü üstündeki tırnağı yukarı doğru çekerek ayırıyoruz. Bu konnektörün kapı tarafı incelendiğinde bir çok bağlantının boş olduğu ve dişi uclarının olmadığını göreceksiniz. Bu boş yerlerden D4 ve D9 ucları bizim kullanacağımız uclar. Ben servisten ve sanayiden yaptığım araştırmalarda bu dişi ucları bulamadım. Bunun yerine tesisatta kullanacağımız çok telli 0,22 ve 0,50 kesitli telin ucunufazla açıp konnektörün dışına çıkartıp burada biraz top yaparak sabitliyoruz ve kablo geri kaçmasın diye konnektörün içerisindende destek yapacak bir malzeme ile sağlamlaştırıyoruz. Buradaki kablolar oynamayacağı için sorun olmayacaktır. Bu işlemi yapmadan önce tabiiki tesisatı çekmemiz gerekiyor.
R4 konnektörünün kapıya bağlandığı noktada bir conta var bunu kapı içerisinden elimizle iterek dışarı çıkartıyoruz. 1-2 tane boğum göreceksiniz. Son boğumdan keskin bir malzeme ile kablomuz geçecek kadar açıyoruz. Kablomuz buradan geçecek. Kablomuzu geçirmek için 1,5 tek tel elektrik kablusunu klavuz olarak kullanabilirsiniz. Kullanacağımız çok telli ince kablo 5-10 cm lik boru içeririnden klavuzsuz götürmek zor olacaktır. Bu işlemi yaptıp R4 konnektörüne kadar kablomuzu getirip biraz fazlalık bırakıyoruz. Kapı içerisinden yine klavuz kullanarak kablomuzu kapının ayna tarafından aynanın bulunduğu yere kadar çıkartıyoruz.
Daha önce söktüğümüz aynayı elıp kabloların zarar görmeyeceği bir noktadan yine klavuz yardımı ile sensörün normalde olması gereken yere kadar götürüyor ve akabinde aynayı tekrar montaj ediyoruz.
Her iki uçta da birz fazlalık bıraktıp kapı içerisinde ve ayna içerisinde elektrik bantı veya boyacıların kullandığı kağıt bant ile sabitlemekte fayda var.
Daha önce bahsettiğim gibi R4 konnektörüne kabloları bağlayıp konnekterü yerine oturtarak bağlantıları bitiriyoruz. Tesisatımızda sorun olmadığını çektiğimiz kablonun iki ucunun voltaj değerini ölçü aletimiz ile kontrol etmeliyiz. 5 V. gibi bir değer okuyoruz.
Sensörümüzü havya ile düzgün bir şekilde bğlıyoruz. Artık Servis yolu göründü. Bu kısım tanıdığınız bir servis ise sorun olmayacaktır ama hiç ahbaplığınız yoksa olmaz öyle şey diyebilirle. Ben aracımı yeni aldığım için hiç tanımıyorum servisleri ve bu yaklaşımla karşılaştım. Teknik detayları ve yapan arkadaşlar var nasıl olmaz dediğimde bir bakalım dediler ve 15-20 dakika bilgisayara bağlayıp işlem yapıldıktan sonra derece göstergem çalışıyordu. Bu derece isteksiz yaklaştıktan sonra ücret talep etmediler. Teşekkür edip ayrıldım. :)
Hava sıcaklığı ile göstergenin gösterdiği değer bana farklı geldi, sensörün NTC 302 olduğunu düşünüyordum ama NTC 252 çıktı. Sensörü getirtirken farklı sensörler istediğimden elimde NTC 252 de vardı ve sensörü değiştirince düzeldi.
işte sonuç
[ img ]Sensörü karaköy ve kadıköy de aramama rağmen bulamayıp yurtdışından bir arkadaşdan rica ederek gönderttim. Elimde bir kaç tane daha var, ihtiyacı olan veya uygulamak isteyenlere uygun bir şekilde kargolayabilirim.