EL FRENİ İLE VİRAJ DÖNMEK

Aracımızla ilgili olmayan, otomotiv, trafik, sürüş güvenliği, emniyet gibi çeşitli konularda bilgiler.

EL FRENİ İLE VİRAJ DÖNMEK

İleti omeralemdar » 26 Haziran 2008 00:09

*EL FRENİ İLE VİRAJ DÖNMEK
90 ve üzerindeki sert ve uzun virajların dönülmesinde veya aracın gidiş yönünün ani olarak değiştirilmesi gereken durumlarda (el freninin arka tekerlekleri tuttuğu araçlarda) el freni kolu çekilerek arka tekerleklerin kilitlenmesi sonucunda aracın arkasının kayması sonucu dönüş yarı çapını küçültmek mümkündür.
Yarış arabalarında özellikle lastiklerin yeri çok sağlam tuttuğu asfalt zeminde dahi
sürücünün arka tekerlekleri kolayca kilitleyebilmesi için hidrolik el freni pompaları kullanılmaktadır. Standart arabaların çoğunda bulunan mekanik (telli) el freni donanımları ise toprak ve mıcır zeminde yeterli işlev görmesine rağmen asfalt zeminde ciddi kuvvetlere gereksinim duymaktadır.
Araç viraj girişine gelindiğinde frenaj tamamlanmış olmalı ve araç istenilen hızda ve viteste bulunmalıdır. (Büyük çoğunlukla bir veya iki vites küçültülmelidir.) Daha sonra sert bir direksiyon hareketiyle aracın burnu viraja sokulmalı ve hemen el freni kuvvetle çekilerek meydana gelen merkezkaç kuvvetinin aracın arka kısmını savurması sağlanmalıdır. Bu işin en kolay kısmını teşkil etmektedir. Eğer zemin toprak, çamur veya mıcır ise düşük hızlarda bile aracınız hızla virajın içine doğru yönelecektir (oversteering) bundan sonra el freni bırakılıp direksiyon ve gaz pedalının aynı anda kullanılmasıyla aracın burnunu virajın gidiş istikametinde tutmak gerekmektedir. Bunun
için çoğu zaman direksiyonu toplamak ve hatta dönüşün sonuna doğru virajın aksi istikametine doğru çevirmek gerekebilir. Bu işlemler son derece kararlı ve şaşmaz bir biçimde gerçekleştirilmelidir. Aksi halde atılan bir spin çok daha ciddi zaman kayıplarına neden olacaktır. Bu nedenle denemelere de çok düşük hızlarla başlanmasında sayısız yarar vardır.
El freni çekildiği esnada kolu tepesinde bulunan ve el freninin boşaltılmasını sağlayan
düğme sürekli olarak basılı tutularak el freninin kilitlenmesinin önüne geçilmelidir. Yarış arabalarında çoğunlukla bu düğme sökülmüştür.
*DİKKAT!
Bu yöntem bilerek aracın dengesini bozmak ve arka kısmını savurmak esasına dayanır. Yeterli ustalığa ulaşılmadan yapılacak böyle bir hareket, etraftaki çarpılabilecek her şeye çarpma riski
taşımaktadır. Bazı insanların arabalarını ailelerinin bir ferdi olarak gördüklerini ve haklı olarak “pardon!” cevabını yeterli bulmayacaklarını unutmayın. Bu tür denemeler için trafiğe kapalı ve ağaçsız!! boş alanlar seçilmesi sonradan pişman olmanın önüne geçebilir. Ancak takla ve yangın gibi tehlikeler daima vardır. Bu nedenle tek başınıza ıssız bir yerde bu tür denemeler yapmak da riskli bir davranıştır.
*PRATİK ÇALIŞMA
İlk denemeler için toprak alan üzerine koyacağınız bir plastik kukuleta veya bidonun etrafından U dönüşü yapmak önerilebilir. Burada el freninin çekili tutulduğu süre ve direksiyon/gaz kombinasyonu çalışılmalıdır. Başlangıç için 30-40 km/h lik bir sürat fazlasıyla yeterli olacaktır. Yukarıda söylenenler önden çekişli bir araç için geçerlidir. Ancak arkadan iter araçlarda da büyük benzerlik vardır.
Not: Bu bilgiler sizi daha kanlı bir trafik canavarı haline getirmek amacıyla verilmemiştir.
Yeteneklerinizi gösterebileceğiniz yerlerin yarış pistleri olduğunu unutmayınız

*GÖRÜŞ ALANI
Araba kullanmayı öğrenirken büyük ihtimal ilk öğrendiğiniz şey nereye gideceğinize bakmaktır.Size öğütlenenler genelde "Karşıdan gelen trafiğe bakma seyir ettiğin şeritteki arabaları izle","Ortada yolu bölen şeritlere değil arasındaki yola bak", önündeki şeridi izle" dir.
Hepsi güvenli ve pratik öğütlerdir ve aynısı yarışlar için de geçerlidir.Eğer bir spor yaptıysanız veya seyrettiyseniz hangi spor olursa olsun oyuncunun yaptığı ise değil devamlı ileriye baktığını görürsünüz.Basketbol futbol oyuncu topu veya sopayı nasıl tuttuğuna bakmaz. Bunun yerine oyun alanıda gideceği yere yada pas atacağı yere bakar. Oyuncunun görüş alanı önündeki birkaç metre değil önünde ve arkasındaki alandır.Oyuncunun görüş alanı ne kadar fazla ve kontrolündeyse rakiplerden kurtulma, gideceği yolu planlama ve diğerlerinin hareketlerini önceden tahmini o kadar başarılıdır.
Oyuncunun kontrolündeki uzaklık ve alanın büyüklüğü o oyuncunun görüş alanıdır.Bu iki önemli becerinin birleşimini gerektirir.İlk önce oyuncu etrafındakilerden ziyade önündeki alana bakmalıdır.Nerde olduğuna değil nereye gitmek istediğine bakmalıdır.İkincisi ise insan gözünün odaklanabildiği alan ufak ta olsa (göz görebildiği alanın sadece küçük bir bölümüne odaklanabilir) oyuncu odaklanmadığı yerlerdeki aktiviteleri de ayırt etmelidir. Bu beceriler sürücülükte de çok kritiktir.Arabalarla dolu olan bir parkurda derece için ortada olmalıdır ama aynı zamanda boş parkurda gidebildiği en yüksek hızda giden bir arabayı yönetmek için de aynı becerileri gerektirir.
Yeterince tecrübesi olmayan sürücülerin öndeki arabaya "tünel görüşü" ile odaklanması (tünel görüşü:Bir yere dikkatlice odaklanıp başka hiç bir şey görmemek) gibi bir eğilimleri vardır.Bu doğal bir reaksiyondur.Sürücünün düşünmesi gereken bilgilerin çokluğu sürücüyü boğabilir ve aracın önünde ne olduğuna konsantre olmak çok basittir.İleriye bakmak daha fazla bilgi almak demektir.İlk başta çok zor olabilir.Ama sürücü vites değiştirme, frenleme ve çekiş örnekleme becerilerini arttırdığı ve bunları otomatikman düşünmeden yapmaya başladığı noktada görüş alanını geliştirmek için gerekli zamanı bulur.Günlük yaşamımızdan bir örnek vermek gerekirse bu becerilerle ilgili;Kaldırımda yürüdüğünüzü ve herkezden hızlı yürümeye çalıştığınızı düşünün. Bunu nasıl yaptığınızı düşünün. Bunu bilinçli yapsanız da yapmasanız da beyniniz önünüzdekilerin hareketlerini önceden tahmin etmeye çalışır.Hızınızın ritim ve zamanlamasıyla birlikte diğer insanların hızı ve pozisyonunu beyniniz alır ve arada olacak ve sizin geçmenizi sağlayacak boşlukların nerede ve ne zaman olacağını hesaplar. Bu hesaplamaların zamanında ve kullanışlı olması için bulunduğunuz yerden daha ileriye bakmak gerekir.Ne kadar hızlı gitmek isterseniz o kadar uzağa bakmanız gerekir. Eğer yere veya önünüzdeki birkaç metreye bakarsanız insanlara çarpmaya başlarsınız. Etrafınızdaki binaları çevreyi farkında olup ileriye bakarak ve etrafınızdaki değişen koşulları tahminle insanların arasından akıcı bir şekilde geçebilirsiniz. Vücudunuz otomatikman hızını ve pozisyonunuzu değiştirip insanlardan sakınmanızı sağlar.
Aynı teknik parkurda araç kullanmak için de geçerlidir. Sürücü nerde olduğuna odaklanamaz. Parkurda nerede olmak istediğine odaklanmalıdır. En sorunsuz ve hızlı şekilde virajı veya virajlar topluluğunu alabilmek için beyniniz parkurun yeterince ilerisindeki durumun bilgisini almalı buna göre en sorunsuz çizgiyi hesaplamalı ve ne şekilde pedal ve direksiyona kumanda edeceğini tahmin etmelidir.
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA


Re: EL FRENİ İLE VİRAJ DÖNMEK

İleti Emirreis » 29 Haziran 2008 16:00

renaultun surus teknık egitimini almak ısterdım...

daha profesyonel bir surucu oluyor bence ınsan?
tolga sen almıstın degisen seyler ne oldu?
Emirreis
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 372
Kayıt: 09 Haziran 2008 16:58
Konum: Beylikdüzü - İstanbul
Marka & Model: Seat Leon
Motor Tipi & Gücü: 1.6 tdi
Kilometre: 50000
Yakıt: Shell
Lastik Markası: GOODYEAR
İsim ve Şehir: İSTANBUL

Re: EL FRENİ İLE VİRAJ DÖNMEK

İleti omeralemdar » 29 Haziran 2008 18:35

bende istiyorum ethem genim hocanın talebeleri veriyorlar her halde kurs takvimi nasıl bilen varmı? kaç saat kaç gün ucret vs. bilgisi olan BİLGİLENDİRİRSE ÇOK İYİ OLUR
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: EL FRENİ İLE VİRAJ DÖNMEK

İleti Emirreis » 29 Haziran 2008 19:48

Ömer abim aynı yermıdır bilmem ama otodroomda randevu ile verılıyor galıba.. vallaha yanlış tabiliyor olabilirim ama 300 mu neydı.. dedigim gibi yanlış bilme olasılıgım var
Emirreis
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 372
Kayıt: 09 Haziran 2008 16:58
Konum: Beylikdüzü - İstanbul
Marka & Model: Seat Leon
Motor Tipi & Gücü: 1.6 tdi
Kilometre: 50000
Yakıt: Shell
Lastik Markası: GOODYEAR
İsim ve Şehir: İSTANBUL

Re: EL FRENİ İLE VİRAJ DÖNMEK

İleti omeralemdar » 29 Haziran 2008 22:37

ücretimi 300 ytl randevu tamamda ücret bayagı bir fazla
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: EL FRENİ İLE VİRAJ DÖNMEK

İleti impossible » 06 Kasım 2009 17:42

bundan önceki clio III aracımda bi kere denemiştim, geniş ve boş bir alanda gece geç saatte durdum ve direksiyonu tam sol yapıp el frenini çekip gaza yüklendim 3-4 saniye içerisinde zeminde bir O çizdim, ama abs lambası kısa bi zaman yanık kaldı, bi daha da denemedim, hele su anki dizel aracımda asla denemem ;)
impossible
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1445
Kayıt: 21 Ekim 2009 12:45
Konum: ..her daim güney
Marka & Model: Clio DynamiqueTomtom
Motor Tipi & Gücü: 3 x 1.5 dCI 85 hp
Kilometre: 0
Yakıt: değişken
Lastik Markası: Continental
İsim ve Şehir: murat - nazilli > bodrum > antalya

Re: EL FRENİ İLE VİRAJ DÖNMEK

İleti Devrim » 06 Kasım 2009 21:54

Ben bizim okulun geniş bahçesine kar yağdığı zaman, okuldan çok geç saatlerde çıktığımda kendimce deniyorum. Hem eğlenmek için hem de karlı zeminde tecrübe sahibi olmak için. :)
Kuru zeminde denemeyi hiç istemem valla.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: EL FRENİ İLE VİRAJ DÖNMEK

İleti impossible » 07 Kasım 2009 09:34

şiddetli yağmurdan öte kar ve buzda hiç clio'mu kullanmadım,nasıl bir tepki veriyor araç?
impossible
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1445
Kayıt: 21 Ekim 2009 12:45
Konum: ..her daim güney
Marka & Model: Clio DynamiqueTomtom
Motor Tipi & Gücü: 3 x 1.5 dCI 85 hp
Kilometre: 0
Yakıt: değişken
Lastik Markası: Continental
İsim ve Şehir: murat - nazilli > bodrum > antalya

Re: EL FRENİ İLE VİRAJ DÖNMEK

İleti Devrim » 08 Kasım 2009 03:16

Bildiğin kayıyor. :) Gerçi ESP gibi donanımlar yok benim araçta. Fakat kontrolsüz şekilde saçmaladığını söyleyemem.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: EL FRENİ İLE VİRAJ DÖNMEK

İleti impossible » 08 Kasım 2009 10:55

benimkinde de yok esp,bi de o olsaymış,çok güzel bir icat o,mıcırlı yollarda hele.. fluence'da opsiyonelmiş,grand scenic'de standart, opsiyonel yapılacak bişi değil tabi ama fluence daha çok satılıyor nasıl olsa diye böyle özellikleri opsiyonel yapıyorlar
impossible
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1445
Kayıt: 21 Ekim 2009 12:45
Konum: ..her daim güney
Marka & Model: Clio DynamiqueTomtom
Motor Tipi & Gücü: 3 x 1.5 dCI 85 hp
Kilometre: 0
Yakıt: değişken
Lastik Markası: Continental
İsim ve Şehir: murat - nazilli > bodrum > antalya

Re: EL FRENİ İLE VİRAJ DÖNMEK

İleti RPDiFOR » 18 Mayıs 2010 00:46

Devrim demiş ki:Ben bizim okulun geniş bahçesine kar yağdığı zaman, okuldan çok geç saatlerde çıktığımda kendimce deniyorum. Hem eğlenmek için hem de karlı zeminde tecrübe sahibi olmak için. :)
Kuru zeminde denemeyi hiç istemem valla.


Kuru zeminde arabanın yürüyen aksamını öldürür arabanın heryeri tabiri caizse yavşar nerdenmi biliyorum benimle clio 3 alan arkadaşım bu işlere meraklı gecen ay arabasını kullandım araba mahvolmuş giderken hissediyorsun çekmeler var sağa sola dengesiz + direksiyonun asırı sert geldi bana havaları normaldi
RPDiFOR
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 170
Kayıt: 13 Ağustos 2008 23:49
Marka & Model: Toyota Corolla
Motor Tipi & Gücü: 1.6 115bg Dual VVti
Kilometre: 51000
Yakıt: Total
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: ist

Re: EL FRENİ İLE VİRAJ DÖNMEK

İleti RPDiFOR » 18 Mayıs 2010 01:06

impossible demiş ki:şiddetli yağmurdan öte kar ve buzda hiç clio'mu kullanmadım,nasıl bir tepki veriyor araç?


işim gereği sürekli ankaraya gidiyordum şimdiki aracımdan önce clio III 75 hp authenic 2008 bi aracım vardı mart ayıydı hava durumuna özellikle baktım birşey yoktu yanımda babam arka koltukta eşim vardı ankaraya yaklaşmıştık birden tipi bastırdı otobanda kar kuregini gectim :sorry: lastiklerim orijinal brigestone idi 165 65 15 :S aracım sanırım 30 000 kmlerdeydi herşey normaldi tesadüf göstergeye bakıyodum 80 km ile gidiyodum 4. viteste yol dumduzdü 3 yada 4 şeritti hatırladığım kadarıyla bi anda yolun buz tuttugunu farkettim sanırım göstergede arıza işigi yada onun gibi bişi yandı sıkı tutunun dediğimi hatırlıyorum dumduz yolda giderken aracım 45 50 derece sola kıc attı :S öncesinde asla fren yapmamıştım yada direksiyon kırmamış aracın dengesini olumsuz etkiliyecek birşey yapmamıştım sağ şeritteydim yanımda babam sol ön camurluk tretuara baya yaklasmıştı çarparsam babam sorun yaşayacaktı bile bile 2 ye attım o hızla önleri kitledi yan kaymaya devam etti sonra el frenine asıldım butun bunlar 1 sn de oldu arac artık geri geri kayıyodu sol seride yoneldi hızlanmıstı kayarken arkadada eşim vardı gacır gucur 1 e soktum vitesi elfrenini bırakıp gazı kokledim gazı yedi ve araba stop etti :S neden stop ettiğini hala anlamıyorum kendi kendine 4lüleri yaktı kapı klitleri acıldı indim sol seritteyim arkadan gelenler durmus bizi izliyor bi golf geliyodu sadece baktım sol tretuar a 10 cm kalmış şükrettim babam devam etme dedi ama devam ettim duracak yer yoktu ve arkadan gelenler bize çarpar diye cekindim acıkcası ilk mola yerinde durdum bu arada az önce arkamızdan gelip önümüze gecen golf 1 2 km ilerde savrulup sol tretuar a girmişti çok kötüydü önü Allah herkezi korusun bu yaşadığım olaydan sonra aracın lastiklerini 185 60 15 yaptım servise gösterdim arabamda hiç bi sorun olmadığını söylediler
RPDiFOR
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 170
Kayıt: 13 Ağustos 2008 23:49
Marka & Model: Toyota Corolla
Motor Tipi & Gücü: 1.6 115bg Dual VVti
Kilometre: 51000
Yakıt: Total
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: ist

Re: EL FRENİ İLE VİRAJ DÖNMEK

İleti Devrim » 18 Mayıs 2010 01:44

Çok çok geçmiş olsun kardeş. Yaşadığın kötü heyecanı ve adrenalini tahmin edebiliyorum. İnsan bir noktadan sonra kendini ya da arabayı değil de yanındaki ailesini düşünüyor. Korku ve panik biraz da bundan kaynaklanıyor. Geçmiş olsun tekrar.

Ben bir sonraki lastik yenilemede 195 düşünüyorum açıkçası.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: EL FRENİ İLE VİRAJ DÖNMEK

İleti RPDiFOR » 18 Mayıs 2010 02:30

sağol Devrim Allah kimseye yaşatmasın
uzun araştırmalar yaptım bende bu konuda lastik boyutu 16.5 18.5 yada 19.5 cm olursa ne fark yaratır diye165 65 15 bence yetersiz extreme almadan aquatenic varken dik yokuşlarda patinaj yapıyodu sert kalkmamama ragmen anlattığım olayı yaşadıktan sonra kumho taktım 185 65 15 dort lastiği attım 30 000 de ama brigestone ile özellikle ani durumlarda daha guven veriyodu arac 50 60 derece yol ayrımına 70 80 km hızla girip 5 biraz fren 3 yapardım 165 brigestonelerde araba hiç olumsuz tepki vermedi hatırladıgım kadarı ile kumhoları taktıktan sonra aynı ayrıma lastiklerin 185 olduguna guvenerek yine yakın bi hızla girdiğimde arac beni korkutmuştu fren sonrasında 3 e attıgımda kızakladı bence sanki lastik boyutu değilde kalitesi etkiliyor suruşü şu an extreme de dunlop var sp 2007 sanırım iyi lastik bence ama arabam quick shift ve aquatenic olan arabamdaki olayları hiç yapmıyorum çünkü dengesi çabuk bozuluyor robotize vites deişmesi en olmadık yerde aracı salması tehlike oluşturuyor en ama en gıcık oldugun olay hani ani bişi olur ya vitesi kucultursun bazen izin vermiyo hızlıysan buzda yasadıgım olayı şimdiki arabamla yaşasam kurtaramazdım kesinlikle vites 2 ye gecmezdi bi kere ilk alınca ankarada bi 2 denedim ama düz vites kıvraklığı olanaksız hafif yagmurda 40 la tünelden dönerken kıç attıktan sonra hiç güvenmiyorum ankarada toplam 5 arac aldıgım bayiinin kıyağı ve birazda biraz şans yardımıyla rs kullanmıştım araba 2 de 100 görüyo gaza basarken korkmuştum rs te gaz verdikten sonraki gazı bıraktıgınızda biraz hızlı dur kalkta woof a benzeyen ses hala kulaklarımda :) aracta amortisor yol tutuş çok farklıydı frenleri unutamıyorum birde aquatenic ve extreme kullandım aracın bunların arasında 2008 olan arabam en sağlıklısıydı bence onla neler yaşadık :) son olarak 2008 ler 2009 lardan kesinlikle işçilik olarak daha kaliteli bunu kendim gördüm
RPDiFOR
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 170
Kayıt: 13 Ağustos 2008 23:49
Marka & Model: Toyota Corolla
Motor Tipi & Gücü: 1.6 115bg Dual VVti
Kilometre: 51000
Yakıt: Total
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: ist

Re: EL FRENİ İLE VİRAJ DÖNMEK

İleti RPDiFOR » 18 Mayıs 2010 21:55

erim demiş ki:Çok geçmiş olsun gerçekten, ucuz kurtulmuşsun..
Ben de bir gün kavşaktan içeri girdim, tam diğer üst yola çıkacakken farkettim, yola mazot dökülmüş, arabanın kıçı birden sola attı, araba kendini hemen toplasın diye direksiyonu düz konuma getirip gaza köklendim, araba hemen kendini topladı...

Böyle durumlarda asla frene basmayın, aracın kendisini toplaması için öncelikle aracın direksiyonunu tam düz konuma getirip, daha sonra da gaz verin, gaz verdiğinizde araç düz konumda olduğundan aracı ileriye doğru çeken kuvvet aracın kaymasınının etkisinin ortalaması yönünde ileriye hareket edecektir. ve her milisaniye o kayma etkisi azalıp bir zaman sonra (saniye içinde) araç tekrar düz gitmeye başlayacaktır, bu durumda araçın burnu yolda düz değilse herşey normale döndüğünde aracı yola sabitlemekle tüm işlemler halledilmiş olacaktır.

Allah kimseye bunları yaşatmasın tabii ki..


sagolun Allah dusmanıma vermesin

benim arka attıktan hemen sonra onde kaydı buzdan dolayı yapacak bişeyim fazla yoktu sagdaydım ve sag tretuar a girmeme an kalmıstı erim buzda o gunden sonra asla cıkmıyorum yakalanırsamda ya bekliyorum yada zincir takıyorum bu işlerde cesaret iyi degil
RPDiFOR
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 170
Kayıt: 13 Ağustos 2008 23:49
Marka & Model: Toyota Corolla
Motor Tipi & Gücü: 1.6 115bg Dual VVti
Kilometre: 51000
Yakıt: Total
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: ist


Sonraki

Teknik Konular

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 0 misafir