ByOnder demiş ki:rpdifor yaptığın hamleler yerine sadece frene basmayı deneseydin daha rahat bi duruş gerçekleştirirdin tabiki olay tecrübe ve soğuk kanlı olmakla alakalı kaygan bi zeminde lastikleri kilitlemek yapman gereken en son şey aracında abs mevcut 4 den 3 e düşürüp frenlemeliydin birazda kontra bilmek gerekiyor aracın aksi yönüne direksiyon çevirerek toparlamak yani neyse Allahtan şanzuman dağıtmamışsın birdaha böyle birşeyle karşılaşmassın umarım ama karşılaşırsan fren yapmayı dene sen ani bas o klitlemeyecektir...
devrim eylenirken yaşadıkların sana birgün çok şey kazandırabilir bunu hepiniz yapın arkadaşlar kışın boş bir alanda makul hızla aracınızın bütün tepkilerini ölçün ani direksiyon manevraları ani frenler aracın kayma yönünün aksi yönünde direksiyon çevirme
gelelim el freni ile dönmeye heygidi emektar Flash s im az kahrımı çekmedi hiç bi viraja el freni olmadan girmezdim :) çok kez caddenin ortasında spin atıp kalakalmışımtır ara sokak olunca pek bozuntuya vermezdim konturolden çıkınca kaldığı istikametten devam ama tek yönlü yol olunca karizma biraz cizilio el freni yerine gaz la araçla oynamak çok daha zevkli clio mun arkadan itişli olmasını çok isterdim (clio V6 mı alsam acaba :P ) kısa dönem de olsa E 30 kullanmış biri olarak yanlamanın tadı damağımda değil desem yalan olur
el freni ile bunu yapmak birazdaha zor uygun yol uygun lastik güçlü bi alet şart kaymanın uzun sürmesi için arka tekerler kayarken ön tekerlerin çekiş yapması gerek sola dönen bi viraja sol içten yanlayarak girip sağ en dıştan yanlayarak çıkabilmek için inanın öle yok üstün sürüş teknikleriydi yok eğitimdi yok şu bu yapmanız gereken boş bi alan biraz sabır ve aracınızın tepkilerini ölçmek ilk önce sadece arka kaydırmak olur amaç önce 90 sonra 180 sonra 360 derece dönebilmek sonra kesmez bunu sokak dönüşlerinde ufak ufak uygularsın oda kesmez seyir halide virajlı yolda falan ama ilk önce istek meselesi sonra kendine güven sonra sorumluluk üstlenebilmek sonrada biraz kabiliyet...
fren yapsaydım sol önden bodoslama tretuara girmişti araç yapılması gerekeni yaptım vites kuculterek sadece önleri kitledim ve arac geri kaydı istediğimde tam olarak buydu yol buzdu yağmurda yada kuru asfaltta bi kontrol kaybındanda söz etmiyorum buzda işler farklı absyi devreye sokunca arac hızlanacAKTI tekrar söylüyorum işim gereği ankaranın dağında 3.5 yıl geçirmek zorunda kaldım kar ve buz deneyimim var orta şeritte olsam mesafem biraz olsa dediğin en mantıklısı ama sağ şeridin bittiği yerde arac tretuara yönelince fren yapıım direksiyonu topllıım buna zaman yok direct çakarsınız