1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

Motor tipleri (Benzinli, Dizel ve LPG), Yakıtlar çeşitleriyle ilgili konular...

Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti Dr.power » 27 Haziran 2010 11:41

Ben dizelleri düşük devirlerde pek kullanmamak gerekli diye biliyorum.. Yani 2500-3000 devirlerde vites değiştirmek motor açısından daha iyi.. Yakıt tasarrufu yapacağız diye motor ve turboya zarar vemiyelim bide
Dr.power
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 42
Kayıt: 16 Haziran 2009 15:12
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Ankara


Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti TheTez54 » 27 Haziran 2010 12:10

Bende motorumun kurum bağlamasını enjektörlerin daha çabuk tıkanmasını istemiyorum..Verdiğiniz değerler çook düşük bence sağlık açısından..Tamam yakıt ekonamisi hakikaten düz yolda 2000 devirde uygundur ama 2500 devirde de gitmek hiiç abartılıcak bi devir değil.. Uzun yol da yapılıyo bu araçlarla.. 70 le 80 le bitmez ki bu yollar..
TheTez54
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 537
Kayıt: 29 Haziran 2009 16:35
Marka & Model: Faz 2 Expression
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 85 ps BVR
Kilometre: 103000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: servet sakarya

Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti ratig » 28 Haziran 2010 21:00

Dr.power demiş ki:Ben dizelleri düşük devirlerde pek kullanmamak gerekli diye biliyorum.. Yani 2500-3000 devirlerde vites değiştirmek motor açısından daha iyi.. Yakıt tasarrufu yapacağız diye motor ve turboya zarar vemiyelim bide


yanlış düşünce.bizim araç bvr vites 2000 deviri biraz geçince vites değiştiriyor.(tabi gaza normal basarsanız).yok ben yarış yapcam diyorsanız daha üst devirlerde değiştiriyor.gaza basma şiddetine göre kendini ayarlıyor.2000 devirde vites değiştirmek motora zarar vermez,ekenomik kullanım şeklidir.yani 70 ile 5. viteste gidebilirsiniz.
ratig
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 265
Kayıt: 04 Mayıs 2010 17:24
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCİ 85 hp BVR
Kilometre: 47000
Yakıt: total
Lastik Markası: continantal185/60/15
İsim ve Şehir: ALİ-İZMİR

Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti TheTez54 » 29 Haziran 2010 06:19

Bvr de en düşük veya yüksek kullanıcıya bırakıyor aslında.. Değişken devirli kullanmak gerekiyor diye okudum ben crdi kullanım klavuzunda.. dCi sanırım aynı prensiple çalışan bi motor..
TheTez54
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 537
Kayıt: 29 Haziran 2009 16:35
Marka & Model: Faz 2 Expression
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 85 ps BVR
Kilometre: 103000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: servet sakarya

Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti Bayram » 29 Haziran 2010 10:28

Şahsi fikrim düşün devrin motora zarar vermeyeceğidir.
Ama burda düşük devirden kasıt önemlidir.
Değil 70km 50km ile'de 5. viteste gidilebilir bu tamamen yol ile alakalıdır.

Buradaki hassas nokta seyir halinde ilerlerken çok hafiften bir gaz verdiğinizde o an motor buna tepki veriyorsa bunun zararı olmaz
Ama seyir halindesiniz hafif bir gaz verdiğniz ve motor 3-5sn sonra devir artırmaya başladı burda motora zararı olacak düşük devirde gittiğiniz söylenebilir.
Dik bir rampa çıkarken 2500rpm motor için çok düşük devir olabileceği gibi aynı eğimde rampa inerken 1500rpm motor için sorun yaratmayacak bir devir olabilir

Birçoğumuzun vaktinde kullanmış olduğu veya hala kullanmakta olduğu Doğan-Şahin'lerden örnek vereyim.
Devir düşükken vites düşürmek yerine gaza basarsanız motordan bir şakırdama sesi gelir.Bu avans vurmasıdır aslında işte bu motora zararı olan durumdur
Bayram
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 347
Kayıt: 16 Eylül 2009 09:51
Marka & Model: Artık yok
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti TheTez54 » 29 Haziran 2010 13:54

5 te 50 olmasada diğer bütün düşüncelerine katılıyorum bayram abi..Bana mantıklı geldi.. Aracın yoldaki tepkilerine göre eğime göre sürüş izlenildiğinde düşün devir zarar vermez..
TheTez54
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 537
Kayıt: 29 Haziran 2009 16:35
Marka & Model: Faz 2 Expression
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 85 ps BVR
Kilometre: 103000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: servet sakarya

Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti TheTez54 » 29 Haziran 2010 13:57

impossible demiş ki:benim aracım 2,0 hatta bi ara 1,9 a bile düştü, ve düz yolda 5.viteste 85-90km hızla, yokuşaşağı falan diildi?


Bu anlık veriler mi?Ortalama mı?
TheTez54
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 537
Kayıt: 29 Haziran 2009 16:35
Marka & Model: Faz 2 Expression
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 85 ps BVR
Kilometre: 103000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: servet sakarya

Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti Dr.power » 29 Haziran 2010 15:26

TheTez54 demiş ki:5 te 50 olmasada diğer bütün düşüncelerine katılıyorum bayram abi..Bana mantıklı geldi.. Aracın yoldaki tepkilerine göre eğime göre sürüş izlenildiğinde düşün devir zarar vermez..


Düşük devirden kasıt eğer o vitesteki uygun tork oranı ile ilgili ise tamam. Örneğin durmaya yakın 2. viteste araç düşük viteste devir alsın derse veya düşük devirlere (1500-1600 gibi) geldiğinde hızlanması için gaza basılırsa bu motorda kurumlanmayı artırı etki yapar
Dr.power
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 42
Kayıt: 16 Haziran 2009 15:12
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Ankara

Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti TheTez54 » 29 Haziran 2010 15:53

Maksat yakıt tasarrufu ya,ondan..
TheTez54
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 537
Kayıt: 29 Haziran 2009 16:35
Marka & Model: Faz 2 Expression
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 85 ps BVR
Kilometre: 103000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: servet sakarya

Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti Devrim » 30 Haziran 2010 09:37

TheTez54 demiş ki:
impossible demiş ki:benim aracım 2,0 hatta bi ara 1,9 a bile düştü, ve düz yolda 5.viteste 85-90km hızla, yokuşaşağı falan diildi?
Bu anlık veriler mi?Ortalama mı?
Anlık veri bile olsa o anki ayağın pozisyonu ile ilgili geçici bir değerdir.

Bunca zamanlık gözlemlerim yanlış değilse, düz yolda 5. vites, 80 km/s bile olsa ortalamanın 1.9 lt'ye düşmesi pek mümkün değil. Hissedilemeyen bir eğim vardır en fazla...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti TheTez54 » 30 Haziran 2010 21:38

Ortalama en fazla sıfırlandığı anda eğim varsa öyle görülebilir bence..
TheTez54
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 537
Kayıt: 29 Haziran 2009 16:35
Marka & Model: Faz 2 Expression
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 85 ps BVR
Kilometre: 103000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: servet sakarya

Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti oguz1 » 01 Temmuz 2010 21:50

Düz yolda benim gözlemim araç sakin kullanımda 80 km/saat hızda 3.0-3.4 gibi bir değer veriyor ama bu geçici, rapma yukarı, sollama ve hertürlü eğimde bu değer değişiyor olumsuz yönde o yüzden km arttıkça uzun yolda 4.3 .5.0 bandına oturuyor yolun ortalama yapısına göre. Asvaltın yapısınıda göz önüne almak lazım.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti rcnkl » 05 Temmuz 2010 22:27

ben vitesleri 2200 civarı değiştiriyorum şu anki yakıt 4.6 lt bence tasarruf icin 2200 normal motordan duyduğum sesten anlıyorum
rcnkl
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 128
Kayıt: 08 Nisan 2010 20:19
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 65hp
Kilometre: 42000
Yakıt: euro dizel
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: ercan izmir

Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti Devrim » 06 Temmuz 2010 12:29

Eğer motor tam kendine gelmemişse 2000'de, şehir içi kullanımında ise ben de 2200 civarında değiştiriyorum. Acelem vb. bir durum varsa 2500 civarını buluyor vites değiştirmem.

Bence de 2200 gayet ideal...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: 1.5 Dizel Clio III'te Yakıt Tasarrufu ve Vites Değişimi

İleti rcnkl » 06 Temmuz 2010 22:33

aynen
rcnkl
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 128
Kayıt: 08 Nisan 2010 20:19
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 65hp
Kilometre: 42000
Yakıt: euro dizel
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: ercan izmir


ÖncekiSonraki

Motor ve Yakıt

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 39 misafir