DİZELLE YOKUŞ ÇIKMANIN EKONOMİK YOLU

Dizel Motorlara dair...

DİZELLE YOKUŞ ÇIKMANIN EKONOMİK YOLU

İleti ratig » 20 Temmuz 2010 17:47

sürat 90 devir 2000
sürat 100 devir 2150
sürat 110 devir 2500
1.5 dci 85 bg motor max torku 1900-2500 arası veriyor.
110 süratle giderken devir 2500 anlık yakıt 5.0 ve yokuş başlıyor,sürat 100'e iniyor ayağım gazda sabit yakıt yine 5.0 ,sürat 90'a iniyor yakıt yine 5.0 ve yokuş bitiyor.
bu yokuşa 90 km hızla girseydim yokuşun ortalarında sürat 70 lere inecekti araçlar beni sollayacaktı ben gaza yüklenecektim yakıt 8.5 lara falan çıkacaktı.
sonuçta yokuşlara max torkla başlamak yani 2500 devirde girmek avantaj.bilginize dizel severler.
ratig
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 265
Kayıt: 04 Mayıs 2010 17:24
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCİ 85 hp BVR
Kilometre: 47000
Yakıt: total
Lastik Markası: continantal185/60/15
İsim ve Şehir: ALİ-İZMİR


Re: DİZELLE YOKUŞ ÇIKMANIN EKONOMİK YOLU

İleti dikmenibo » 20 Temmuz 2010 19:31

evet, yaklaşık 130km/s hıza kadar 85bg dci az yakıyor, o yüzden yokuşa hızlı girip sabit gaz ile yokuşu bitirmek bence de mantıklı.. son zamanlarda daha çok dikkat ediyorum buna
dikmenibo
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 226
Kayıt: 06 Şubat 2009 22:54
Marka & Model: 2009 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85bg BVR
Kilometre: 65000
Yakıt: Dizel
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: İbrahim-İstanbul

Re: DİZELLE YOKUŞ ÇIKMANIN EKONOMİK YOLU

İleti Devrim » 26 Temmuz 2010 14:56

Güzel konu. Ama yokuşun derecesini de yazmanız gerekli. :) Çünkü böyle çok göreceli olmuş. Ben iki gündür Gülnar yokuşlarında geziyorum. Öyle yokuşlar var ki 2'nci vitese düşmek gerekiyor ve bahsettiğiniz değerleri göz ardı etmek gerekiyor...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: DİZELLE YOKUŞ ÇIKMANIN EKONOMİK YOLU

İleti dikmenibo » 30 Temmuz 2010 16:59

Devrim demiş ki:Güzel konu. Ama yokuşun derecesini de yazmanız gerekli. :) Çünkü böyle çok göreceli olmuş. Ben iki gündür Gülnar yokuşlarında geziyorum. Öyle yokuşlar var ki 2'nci vitese düşmek gerekiyor ve bahsettiğiniz değerleri göz ardı etmek gerekiyor...


vallahi eğim olarak birşey diyemem ama istanbullular bilir, göz tepe köprüsünü geçip 1. köprü yoluna girişte bir rampa var, o rampa sabit gaz ile çıkılmıyor, az yakmak için hızlı girmek lazım o rampaya çünkü baya uzun, hatta metrobüslerin ilk zamanlarında kaldığı bi rampadır orası :D mesela 5 le girdiniz sabit gaz ile, 4 e alsanız da gaz vermeniz gerekiyor araca.. nerede ekonomi.. bu gibi durumlar için konuşuyoruz
dikmenibo
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 226
Kayıt: 06 Şubat 2009 22:54
Marka & Model: 2009 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85bg BVR
Kilometre: 65000
Yakıt: Dizel
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: İbrahim-İstanbul


Dizel Motorlar

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 80 misafir