QuickShift Vites kullanımı hakkında yardım

Quickshift gibi yarı ve tam otomatik şanzımanlarla ilgili konular...

Re: QuickShift Vites kullanımı hakkında yardım

İleti taykutel » 09 Temmuz 2010 10:02

1.2 75bg arabada BVR varsa kesinliklikle serilik olmuyo.. vites geçişleri yavaş.. ekranı sürekli kontrol etmek gerekiyo
taykutel
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 15
Kayıt: 21 Haziran 2010 13:21
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75bg
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: turgay ankara


Re: QuickShift Vites kullanımı hakkında yardım

İleti Oktay ACAR » 09 Temmuz 2010 13:14

Kesinlikle gösterge ekranında A ve R harfiniz görmek lazım,insan gayri ihtiyari yanılabiliyor...
Oktay ACAR
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 292
Kayıt: 27 Nisan 2010 20:46
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 57.5 HP
Kilometre: 41000
Yakıt: BP ve TOTAL 95 Oktan
Lastik Markası: Continental Premium
İsim ve Şehir: İZMİR

Re: QuickShift Vites kullanımı hakkında yardım

İleti taykutel » 28 Temmuz 2010 09:56

benim bir sorum olacak..BVR aracımı genelde otomatik modda kullanıyorum..bazen vitesi 2500-2600 devire gelince yükseltiyor ama bazen de 3000 i geçmesine rağmen yükseltmiyor. (bu iki durumda düz yolda oluyor) kendi yükseltmediğinde ben yükseltiyorum . bu kullanımdan mı kaynaklanıyor. yoksa daha 1000 km si bile dolmadı aracın rodaj süresinden mi kaynaklanıyor.. teşekkürler
taykutel
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 15
Kayıt: 21 Haziran 2010 13:21
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75bg
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: turgay ankara

Re: QuickShift Vites kullanımı hakkında yardım

İleti mosengul » 28 Temmuz 2010 11:00

Aynı şartlarda aynı yolda yapıyorsa sizin gaz pedalına yüklenmeniz farklıdır. Devri araç sadece yol ve gaz pedalına görede ayarlamıyor aracın yükünede bakıyor.Araç yüklüyken daha yüksek devirlerde vites atıyor. Bunuda anladığım kadarıyla devir hız bağantısına göre yapıyor. ayrıca eğimde devri çok etkiliyor. arcı yokuşta boşta çalıştığı rolantiyle düzde boşta çalıştığı rolanti değerleri farklı.
mosengul
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 274
Kayıt: 29 Ağustos 2009 14:32
Konum: İzmir
Marka & Model: CLIOIII 2010 Exps.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 80BG BVR
Kilometre: 50000
Yakıt: Shell fullsave 95
Lastik Markası: goodyear eff.gr. per
İsim ve Şehir: Özgür - İzmir

Re: QuickShift Vites kullanımı hakkında yardım

İleti ratig » 28 Temmuz 2010 19:32

ne yani aracın içinde terazi mi var? varsa çok iyi.yükü algılıyorsa onun içinde ayrı bir özelliği var demektir.
geçenlerde çamaşır makinasına battaniye sokmuştuk çalışmadı.çıkartıp normal çamaşır koyduk çalıştı.meğerse tartıyormuş alet.buda öyle ise süper.
çok dik inişlerde 5' e almadı bendede.hep 4 te kaldı.devir 4000 geçti yinede almadı 5 e.inişleri algıladığını bende hissediyordum ama kesin diyemiyorum.
ratig
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 265
Kayıt: 04 Mayıs 2010 17:24
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCİ 85 hp BVR
Kilometre: 47000
Yakıt: total
Lastik Markası: continantal185/60/15
İsim ve Şehir: ALİ-İZMİR

Re: QuickShift Vites kullanımı hakkında yardım

İleti Oktay ACAR » 28 Temmuz 2010 21:05

Dik yokuşlarda aracı kompresyona yani motor frenine bırakırsanız vites boşa atıyor,birkaç kere başıma geldi
artık daha dikkatli davranıyorum bilginiz olsun diye yazdım...
Oktay ACAR
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 292
Kayıt: 27 Nisan 2010 20:46
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 57.5 HP
Kilometre: 41000
Yakıt: BP ve TOTAL 95 Oktan
Lastik Markası: Continental Premium
İsim ve Şehir: İZMİR

Re: QuickShift Vites kullanımı hakkında yardım

İleti TheTez54 » 28 Temmuz 2010 23:18

Oktay amca ben komprasyondayken arabanın devri artıyor fakat vites yükseltmiyor belli eğimde boşa attığına hiç şahit olmadım.. Sanırım frene hafif dokunuyorsunuz o arada hafif debriyaj yapabiliyor o doğru..
TheTez54
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 537
Kayıt: 29 Haziran 2009 16:35
Marka & Model: Faz 2 Expression
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 85 ps BVR
Kilometre: 103000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: servet sakarya

Re: QuickShift Vites kullanımı hakkında yardım

İleti Oktay ACAR » 29 Temmuz 2010 08:52

The Tez 54 haklısın fren takviyesi yapıyordum ondan atmış olabilir uyarın için teşekkür ederim aynı yokuşta bir daha deneyeceğim,selamlar...
Oktay ACAR
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 292
Kayıt: 27 Nisan 2010 20:46
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 57.5 HP
Kilometre: 41000
Yakıt: BP ve TOTAL 95 Oktan
Lastik Markası: Continental Premium
İsim ve Şehir: İZMİR

Re: QuickShift Vites kullanımı hakkında yardım

İleti taykutel » 29 Temmuz 2010 09:37

mosengül çok teşekkürler cevap için ... aracı iyi tanımak lazım
taykutel
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 15
Kayıt: 21 Haziran 2010 13:21
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75bg
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: turgay ankara

Re: QuickShift Vites kullanımı hakkında yardım

İleti mosengul » 29 Temmuz 2010 11:07

ratig demiş ki:ne yani aracın içinde terazi mi var? varsa çok iyi.yükü algılıyorsa onun içinde ayrı bir özelliği var demektir.

araç yüklüyken gaz devir ilişkisi değişiyor. motor zorlanıyor ve motor zorlannınca vitesleri daha geç atıyor. Direk yükü ölçmüyor ama robotize kolun yazılımı bu dengeyi ayarlıyor.
mosengul
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 274
Kayıt: 29 Ağustos 2009 14:32
Konum: İzmir
Marka & Model: CLIOIII 2010 Exps.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 80BG BVR
Kilometre: 50000
Yakıt: Shell fullsave 95
Lastik Markası: goodyear eff.gr. per
İsim ve Şehir: Özgür - İzmir

Re: QuickShift Vites kullanımı hakkında yardım

İleti ratig » 29 Temmuz 2010 17:30

bugün çok dik ve mıcırlı bir rampayı çıkamadım.tekerlekler olduğu yerde pati yapmaya başladı ve birden gaz boşa çıktı,yani gazı kendisi otomatik kesti.hemen frene bastım geri geri inerek yolumu değiştirdim.geri inerkende vites 1 de idi.sonradan boşa almak geldi aklıma.acaba şanzımana bir zarar verdikmi.sonra baya bir km yaptım sorun yok gözüküyor.ama boşyere patinaj yapmaması güzel.biranda gazı kesti.1. vitesteyken geri geri inmek acaba bir zarar verdimi başına gelen var mı?
ratig
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 265
Kayıt: 04 Mayıs 2010 17:24
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCİ 85 hp BVR
Kilometre: 47000
Yakıt: total
Lastik Markası: continantal185/60/15
İsim ve Şehir: ALİ-İZMİR

Re: QuickShift Vites kullanımı hakkında yardım

İleti RPDiFOR » 29 Temmuz 2010 19:10

ratig demiş ki:bugün çok dik ve mıcırlı bir rampayı çıkamadım.tekerlekler olduğu yerde pati yapmaya başladı ve birden gaz boşa çıktı,yani gazı kendisi otomatik kesti.hemen frene bastım geri geri inerek yolumu değiştirdim.geri inerkende vites 1 de idi.sonradan boşa almak geldi aklıma.acaba şanzımana bir zarar verdikmi.sonra baya bir km yaptım sorun yok gözüküyor.ama boşyere patinaj yapmaması güzel.biranda gazı kesti.1. vitesteyken geri geri inmek acaba bir zarar verdimi başına gelen var mı?



kar tanesi resmi olan tuş anti patinaj ona bassaydınız rampayı rahatlıkla çıkardınız ayrıca vites 1 yada R de kaldıysa ve aksi yöne araç kayıyorsa gaza basmadığınız sürece sorun yok manuel araç gibi rölanti devri yetmediği zamanlarda bvr şanzıman ayırma yapıyor
RPDiFOR
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 170
Kayıt: 13 Ağustos 2008 23:49
Marka & Model: Toyota Corolla
Motor Tipi & Gücü: 1.6 115bg Dual VVti
Kilometre: 51000
Yakıt: Total
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: ist

Re: QuickShift Vites kullanımı hakkında yardım

İleti Oktay ACAR » 29 Temmuz 2010 20:02

Robotize vites kutusu nasıl çalışır?


Hidrolik pistonları olan bir kumanda mekanizması, vites seçimini ve değiştirilmesini sağlıyor. Elektro-pompa, depo ve akümülatörden oluşan bir güç grubu, mekanizmayı harekete geçiriyor. Robot sisteminin beyni, bir işlemciye bağlı. Bu işlemci, motorun bilgisayarı ile iletişim halinde bulunuyor. Bu şekilde gerekli verileri alıyor, vites değişikliklerini yönetiyor. Ayrıca bu işlemci, sürekli yolun özelliklerini ve sürücünün otomobil kullanış stilini de dikkate alıyor. Sistem ayrıca, debriyajın ayrılma ve kavraşmasına kumanda ediyor; vites değişikliklerini son derece hassas bir şekilde gerçekleştiriyor.

Otomatik ya da yarı otomatik, seçim sürücünün
Sürücü, kontağı açıp birinci vitese geçtiğinde otomatik mod devreye giriyor. Bir moddan diğerine geçiş, ilk kalkışta vites koluna kumanda edilerek yapılıyor. Vites kolu, tek dokunmayla çalışıyor; kolun ileri veya geri doğru itilip çekilmesine bağlı olarak bir üst veya alt vitese geçiliyor. Otomatik konuma dönmek için sürücünün vites kolunu kumanda etmesi gerekiyor.

Sürüş rahatlığı
Her iki modda da robotize vites kutusu teknolojisi, özellikle şehir içi kullanımlarda mutlak bir sürüş rahatlığı sağlıyor. Robotun, aşırı yüksek veya düşük devirlere karşı koruma özelliği bulunuyor. Bu sayede aracın stop etmesi önleniyor. Robot manuel modda iken bile, örneğin bir trafik ışığında durmak için frene basıldığında, sistem kendi kendine vites düşürüyor. Yeniden harekete geçerken uygun vitesi seçeyim diye düşünmeye gerek kalmıyor.

Robotize vites kutusunun avantajları

SÜRÜŞ KONFORU: Vites değiştirme ve debriyaj pedalına basma zorunluluğu ortadan kalktığı için bu sistem, şehir içinde veya trafik sıkışıklıklarında büyük rahatlık sağlıyor.

YAKIT TÜKETİMİNİN AZALTILMASI: Robotize vites kutusu, manuel vites kutusuna sahip versiyonlar ile aynı oranda yakıt tüketimi sunuyor. Hatta vites geçişlerini en aza indirdiğinden enerji tasarrufu bile sağlıyor. Clio HB 1.2 16v Quickshift, düz vitesli Clio HB 1.2 16v ile aynı oranda -karma parkurda 100 km’de 5,8 litre- yakıt tüketimi sunuyor.

DİNAMİZM: Temelde mekanik bir vites kutusu olan robotize vites kutusu, bu teknolojinin bütün avantajlarına sahip. Bir yandan yakıt tüketimini düşürürken bir yandan da manuel vites kutularının canlılığını muhafaza ediyor; sürücüye kontrol olanağı ve aracına tam hakim olma imkanı sağlıyor.

İnternetten alıntıdır...
Oktay ACAR
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 292
Kayıt: 27 Nisan 2010 20:46
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 57.5 HP
Kilometre: 41000
Yakıt: BP ve TOTAL 95 Oktan
Lastik Markası: Continental Premium
İsim ve Şehir: İZMİR

Re: QuickShift Vites kullanımı hakkında yardım

İleti TheTez54 » 29 Temmuz 2010 22:16

RPDiFOR demiş ki:
ratig demiş ki:bugün çok dik ve mıcırlı bir rampayı çıkamadım.tekerlekler olduğu yerde pati yapmaya başladı ve birden gaz boşa çıktı,yani gazı kendisi otomatik kesti.hemen frene bastım geri geri inerek yolumu değiştirdim.geri inerkende vites 1 de idi.sonradan boşa almak geldi aklıma.acaba şanzımana bir zarar verdikmi.sonra baya bir km yaptım sorun yok gözüküyor.ama boşyere patinaj yapmaması güzel.biranda gazı kesti.1. vitesteyken geri geri inmek acaba bir zarar verdimi başına gelen var mı?



kar tanesi resmi olan tuş anti patinaj ona bassaydınız rampayı rahatlıkla çıkardınız ayrıca vites 1 yada R de kaldıysa ve aksi yöne araç kayıyorsa gaza basmadığınız sürece sorun yok manuel araç gibi rölanti devri yetmediği zamanlarda bvr şanzıman ayırma yapıyor


Bir yanlışlık var o antipatinaj değil.. Karda kalkışı kolaylaştırmak için 2. vites kalkış..

Ama asıl soruna verilen cevap doğru.. Araba belli eğimde kayıyorsa ayırma yapıyor,yani hiç birşey olmaz.. Baskı balata dan biraz fazla harcamış olabilirsiniz (bu terim doğru oldu mu tam emin değilim..)
TheTez54
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 537
Kayıt: 29 Haziran 2009 16:35
Marka & Model: Faz 2 Expression
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 85 ps BVR
Kilometre: 103000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: servet sakarya

Re: QuickShift Vites kullanımı hakkında yardım

İleti mosengul » 29 Temmuz 2010 22:27

TheTez54 demiş ki:
RPDiFOR demiş ki:
ratig demiş ki:bugün çok dik ve mıcırlı bir rampayı çıkamadım.tekerlekler olduğu yerde pati yapmaya başladı ve birden gaz boşa çıktı,yani gazı kendisi otomatik kesti.hemen frene bastım geri geri inerek yolumu değiştirdim.geri inerkende vites 1 de idi.sonradan boşa almak geldi aklıma.acaba şanzımana bir zarar verdikmi.sonra baya bir km yaptım sorun yok gözüküyor.ama boşyere patinaj yapmaması güzel.biranda gazı kesti.1. vitesteyken geri geri inmek acaba bir zarar verdimi başına gelen var mı?



kar tanesi resmi olan tuş anti patinaj ona bassaydınız rampayı rahatlıkla çıkardınız ayrıca vites 1 yada R de kaldıysa ve aksi yöne araç kayıyorsa gaza basmadığınız sürece sorun yok manuel araç gibi rölanti devri yetmediği zamanlarda bvr şanzıman ayırma yapıyor


Bir yanlışlık var o antipatinaj değil.. Karda kalkışı kolaylaştırmak için 2. vites kalkış..

Ama asıl soruna verilen cevap doğru.. Araba belli eğimde kayıyorsa ayırma yapıyor,yani hiç birşey olmaz.. Baskı balata dan biraz fazla harcamış olabilirsiniz (bu terim doğru oldu mu tam emin değilim..)


Yanlışlık yok o düğme kaygan zeminde kalkış yapmayı kolaylaştırıyor. Mıcırda kaygan zemindir . İstersen bir dene .
mosengul
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 274
Kayıt: 29 Ağustos 2009 14:32
Konum: İzmir
Marka & Model: CLIOIII 2010 Exps.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 80BG BVR
Kilometre: 50000
Yakıt: Shell fullsave 95
Lastik Markası: goodyear eff.gr. per
İsim ve Şehir: Özgür - İzmir


ÖncekiSonraki

Otomatik Şanzıman

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir