Değerli arkadaşlar,
Yeni bir konuyla olayı detaylıca anlatmamın daha iyi olacağını düşündüm.
Hepiniz gibi ben de sevgiyle bağlı olduğum ,kopmayı düşünemeyeceğim arabamı markanın verdiği güvenle? ( yaşadıklarım bunu boşa çıkardı) 2007 ekim de sıfır olarak bayiden aldım. ClioIII HB 1.2 extreme. 2009 mayıs ayında bir Cuma günü 30.000km bakımından aracımı aldıktan 10 dk sonra radyo açık ve merter trafiğinde olduğum halde klimadan daha önce hiç duymadığım bir ses geldiğini fark ettim .Hemen servisi arayıp durumu bildirdim ve ilk fırsatta aracı getireceğimi söyledim.
Cumartesi günü aracı servise götürdüm.İlk başlarda bazen olan bazen olmayan bu Sesi dinledikten sonra ,Pazartesi günü aracı getirmemi kompresörü değiştirmeleri gerektiğini söylediler.Dedikleri gibi Pazartesi aracı götürdüm. Akşam aracın hazır olduğunu alabileceğimi söylediler. Kompresörü değiştirdiklerini ama aynı sesin devam etmesi nedeniyle eski kompresörü tekrar taktıklarını bu sesin normal olduğunu söylediler. ( Bir ses normalse baştan beri olması lazım , bazen ortaya çıkıp bazen kaybolması da normal değil , madem normal neden kompresörü değiştirme ihtiyacı duydunuz) soru işaretleriyle durumu kabul etmediğimi merkeze bildirmelerini söyledim.Çarşamba günü beni arayacaklarını söylediler.Çarşamba günü aradıklarında Mais in de sesin normal olduğunu belirttiklerini söylediler. Bunun üzerine Mais e 2 adet şikayet mektubu gönderdim.Bu mektuplardan sonra beni Mais değil tekrar aynı servis aradı ve tekrar davet etti.( Mais in müşterilerine verdiği değer...müşterisiyle muhatap bile olmuyor)
Tekrar gittiğimde hayatında ilk defa sesi fark eden ustalar sözleşmiş gibi bu normal falan demeye başladılar.Bu oyuna gelmeyecek kadar teknik bilgi ve tecrübe sahibi olduğum için servvis formumu istedim ve tekrar şikayet mektubu yazdım. Ben de başka servise gitmeye karar verdim.Gittiğim servis te aynen ilki gibi hemen kompresörü değiştirdi.Ama bu eskisini geri takmadı.Sesin geçmediğini söyleyince vibrasyon engelleyici takoz sipariş ettiler. Bu takoz bir nebze sesi azaltsa da kaynağı yok etmeyip üstünü örttüğü için bu da tam başarılı olamadı.Sonra klima hortumu sipariş ettiler.Klima hortumu için aracı bıraktım .Akşam almaya gittiğimde takozu da söktükerini bu sesin normal olduğunu söylediler.
Ben de artık Renault mais le bu konuyu çözemeyeceğimizi anlayıp Tüketici Mahkemesine tüm servis formlarını ve gerkli belgeleri içeren dilekçemle başvurdum.İlk duruşmada Renault un avukatının itiraz dilekçesi resmen beni haksız yere kazanç sağlamaya çalışan biri olarak gösteriyordu.Onlara onların dilinde cevap vermek için avukat tuttum. Mahkeme bilirkişi nin araç üzerinde tespit yapmasına karar verdi.İstanbul Teknik Üniversitesi otomotiv bölümünde görevli 2 değerli profesör bilirkişi olarakj atandı.İTÜ deki otomotiv test merkezine arabamı götürdüm.Burda araç incelendi ve bilirkişi raporuyla aracın arızası tespit edildi.Bunun üzerine mahkeme 1-2 duruşma daha devam etti ve Eylül 2009 da başvurduğum Tüketici Mahkemesini Şubat 2010 da kazandım.mahkeme aracın sıfırıyla değişimine karar vermişti. Renault temyize gitti.Bu kadar aşikar deliller olunca yüce mahkeme de aynı kararı onadı ve temyizi de kazanmış olduk.
İşin başından beri beni arayıp özürle vs ile gönlümğ almasını beklediğim Renault a aracın üzerine para vererek başka bir araba almak istediğimi söyledim. Fluence Priv.1.6 otomatik için 9.000 dizel için 13.000 teklif ettim onalr bu rakamı yetersiz bularak 4 er bin lira daha fazlasını istediler.bayilerden ve gaşerilerden yaptığım fiyat araştırması ile en son 16.000 lira teklif ettim navigasyon da eklemek şartıyla. Bu teklifim onların talep ettiğinden 1000-1500 lira daha az olmasına rağmen bu kadar çektiğim rezilliğin bir özrü olarak bunu sineye çekeceklerine teklifime olumlu cevap veremeyeceklerini söylediler.Bu sözü duyduktan sonra artık bir daha Renault almayacağıma söz verdim.Bir taraftan bizimle pazarlık görüşmesi yapan firma meğersem bir taraftan da İcra dairesi aracılığıyla değer tespitinde bulunmaya çalışıyormuş. Şu an olay tam bitmiş değil.İcra dairesinin tespit edeceği rakam benim aynı aracın sıfırını alabileceğim rakam olmazsa tekrar dava açacağım. Bu arada davayı kazanmış olduğum için Renault avukat ve diğer masraflarımı ödedi.
Ampul değişimi için bile yetkili servise giden benim gibi bir müşteriye Renault un reva gördüğü muamele maalesef bu arkadaşlar.Kim olsa aynı şey başına gelecekti tabii ki. Ben bu arızanın tüm 1.2 cliolarda olduğuna inanıyorum.benim arabamda 30.000 km ye kadar ortaya çıkmadığına göre şu an olmaması hiç olmayacağı anlamına gelmez o yüzden konuyu değerlendirin derim.Çünkü bir kaç araçta daha aynı sesi tespit ettim. İsteyen arkadaşlar özelden yazarlarsa telefonumu veririm görüşebiliriz.
Selam sevgi ve saygılarımla
Uğur