Arslan demiş ki:Lastikçi bana, lastiğin üretimi sırasında hamur aşamasında kalıba enjekte edilirken bile homojen yayılamama sonrası lastiğin balansını etkileyebileceğini bu sebeple sadece jant değil lastikten dolayı da balans gerekebileceğini belirtti. Bana ilginç geldi.
Dunlop iyidir evet. Ama modelden modele değişiyor. (Bir ileti yazacağım ama yukarıdakinden alakasız olmasın diye böyle bir giriş yaptım). :)
Örneğin aracımızla gelen SP01 modelini ben 30bin kilometrede (2 senede) yemiştim. Artık sağlıksız şekilde ABS devreye giriyordu.
Şu an, 16 Ekim 2009'dan beridir KW17'yi kullanıyorum. Geçen ayki 40bin bakımında lastik derinlikleri 8 milimetre olarak ölçüldü. Şu an neredeyse 45bin oldu araç, hâlâ 8 milimetre... Yani 10bin kilometre içerisinde en az birer kez İstanbul, Sinop, Çanakkale, ikişer kez Eskişehir, Ankara ve çok defa da Mersin yolculuğu var. SP01 performansına göre en azından lastik dişlerinin yarısı aşınmalıydı. Ama hâlâ yerinde duruyorlar.
"Yaz sonu" ortaya çıkacak manzarayı beklemeye karar vermişken bu gün aracı yıkatırken yandaki Octavia'da da 16" KW17 takılı olduğunu farkettim. Çaktırmadan lastiğin dişlerini kontrol ettim. Yaklaşık 4 milimetre falandı. Sahibiyle sohbete girdik. "En az 4-5 senedir kullanıyorum, bekli 5'inci senesindedir" dedi. Eleman çok memnundu lastiklerden. Aynı benim gibi farklı lastikleri dener dururum demiş başta ama bu süre zarfında şimdilik Kumho'dan şaşmamaya karar vermiş.
İşin esasında, sürüş tipi, katedilen yüzey gibi çok önemli unsurlar var elbette ki bu işte. Ama ortalamada benzer satıhlarda gittiğimizi var saymaktan başka çarem yok şu an için. Son olarak, KW17'nin reklamını yapma derdim yok aslında. Sadece bu konu altında durumumu ve durumu paylaşmak istedim. :)
vipsezgin demiş ki:devrim abı lastıklerı ön araka degıstırnce rotbalans gerekıyormu ?
Doğrudur. Ama bilirsin "rod" ayarı başkadır Sezgin. Balans ayarı, aşağıdaki fotoğrafta olduğu gibi ayrı cihazda jant ve lastik ile beraber yapılır. Ki Önder Bey bunu belirtmiş zaten.
[ img ]
Serviste ustaya sordum ne gibi durumlarda "rod" ayarının yapılacağını. Çok kötü yollara girip aracı zorlamadığımız veya lastiklerle kaldırım vb. yerlere şiddetli çıkmadığımız veya çarpmadığımız sürece bir sorun olmayacağını ifade etti. Ama için rahat olsun diye seyrek olarak kontrol ettirebilirsin dedi.
Ki zaten rod veya balans ayarı bozulunca sürücü tarafından fark edilir...
Hâlâ memnunum. :)
Daha önce yazmış olabilirim. Parmakla kontrol edince yumuşak lastik olduğu görülüyor ama aşınmak bilmiyor. Ya da bana öyle geliyor. Lastik tecrübem yok. Ama, araçla gelen Dunlop SP01'i 30bin'de yedim bitirdim. Aynı, hatta artan kullanım şartlarımda (şu an 47000'deyim) Kw17 ile 17bin kilometre yol katetmeme rağmen aşınma yok diyeceğim. Ama eh hadi bir milimetre aşınmış olsun bari. Çünkü 40bin bakımında 8 milimetre ölçüldü diş kalınlığı.
Hep aşınma ve sağlamlıktan bahsettim. Kışın kar performansını ölçecektim ama Konya'ya kar yağmadı desem yeridir. Fakat 2009 sonu kış döneminde Ilgaz'ı geçtim Sinop'a giderken. Karlı yollardan geçtik ve çok güven vericiydi lastikler. Hâlâ çok sessizler ve üzerindeki vakum kanalları sanılanın aksine ses yapmıyor.
Bilmiyorum memnunum Kw'lerden. Ha belki Bridgestone veya Michelin alsam daha memnun kalacaktım (veya kalmayacaktım) bilemiyorum ama tanesi 95-100 liraya alınacak kaliteli bir lastik bence.
Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir