scelik22 demiş ki:...Sinyalden tetiklemeli sis farı muhteşem bir fikir. Hem de kullanışlı olur. Ayrıca bildiğim kadarıyla clio larda yok bir ilk olur...
Geçen bir arkadaş, "ee, gündüzleri sinyal verdiğinde de yanacak mı, olur mu öyle şey?" dedi. Bir an kafam basmadı ama sonra kendime geldim ve "sisler zaten parklar açık olmadıkça yanmıyor (en azından ben öyle bağladım) o yüzden sinyallerden gelen tetik işlemi sisi yakmayacaktır" dedim. Öyle olunca aklına yattı.
Dediğiniz gibi zaman vakit meselesi. Oturup uğraşmak lazım...
Arkadaşlar;
Geçen akşam aracı kilitleyince sinyalin yanıp sönmesi esnasında farkettim; Sol farın camında, üst kısımlarında kılcal çatlaklar gördüm (eğer yerse elimdeki amatör fotoğraf makinesiyle çekip yayınlarım). Güneş ışından ve aşırı sıcağa, yani direkt güneş ışığına maruz kalmaktan ötürü olduğunu düşünüyorum. Kalitesiz bir ürünmüş demek ki, çok minik, kısa kısa, kılcal diyebileceğim çatlaklar oluşmuş. Sağ tarafta hiç yok işin tuhafı.
Garanti ile ilgili bir durumum olabilir mi diye bir araştıracağım.
Yazayım dedim.
Selam. Teşekkür ederim ve ne demek, zevkle cevaplarım.
1. "İki tipi var" derken tam anlamadım. Araçlarımız için bir Sonar'ın farları bir de Junyan'ın vardı. Tip ve şekil olarak bu hoşuma gidiyordu zaten. Üstüne bir de bir sitede ucuz bulunca -deyim yerindeyse- atladım. Ama topladığım bilgilere göre ikisinin kalitesi +/-5 aynı. Junyan biraz daha ucuz görünüyor. Emin değilim ama sanırım far yükseklik ayar özelliği bulunmadığından olabilir.
2. Evet dediğin gibi kısa ve uzunlar, araçlarımızdaki standart farlara göre ters konumlanmış durumda. Bunun dezavantajını henüz göremedim. Yani, "şu şu oluyor güzel değil" veya "iyi ki böyle yapmışlar" diyebileceğim bir durum görmedim açıkçası.
3. Bendeki far seti, tüm ampulleriyle beraber geldi. Artı bir de iki adet sinyal ampulü yedek koymuşlar. :)
3.1. Sinyal ampulleri gayet başarılı. Bence kaliteliler. Far ampulleri de bence gayet yeterli. Yani zaten araçlarımızda standart olarak gelenlerden farkı olmadığını düşünüyorum. Zaten ilk sayfadaki fotoğraflarda Alman yapımı oldukları görülmektedir. Ama yine de Osram'ın başarılı ürünleriyle değiştirmek isteyebilirsin. Yani ben öyle yaptım aldığım günün heyecanıyla. 4 adet Osram Night Breaker aldım. Far setinin üzerindekiler ise yedek olarak duruyor.
3.2. Araçlarımızda kullanılan 'parabolik' farlardaki standart ampul tipi H7'dir. Bu farlarda ise H1. Maalesef mevcut farlarımızdaki ampuller (sinyaller hariç) bu sette işe yaramıyor. Sadece sinyal ampulleri kullanılabilir.
4. Farın performansına gelirsek...
Öncelikle yağmurlu havada bir yetersizlik görmedim. Eski (orjinal) farlarımda beyaz ışık veren halojen ampul kullandığımda sonuç kabustu! Aynı ampulü bu üründe kullansam yine kötü olacaktır. Çünkü yağmurlu havada beyaz ışığın (en azından sarı ışığa oranla) kötü netice verdiğini düşünüyorum.
Gece/akşam performansı için şunları diyebilirim; En muhteşem olan, sinyaller. Ampulün altındaki nikelaj döşeme ve desen sebebiyle sinayller muazzam güçlü. Eski farlarda bunun yarısı bile değildi. Yani uzun yolda otobandayım. Önümde iki araç var, hep beraber sağ sapağa giriş yapacağız. Kimse sinyal vermiyor. Ben sağ sinyali bir veriyorum, taa kaç on metre ötedeki devasa tabela aydınlanıyor. Yanımda seyreden araç, sinyal verdiğimde kapıdaki sinyali değil de ta ön fardaki sinyali farkediyor. Karanlık bir yolda giderken sinyal verirseniz kırmızı ışığın ışımasını kenardaki evlerden farkediyorsunuz. Sis farı gibi yanıyor sinyaller. Çok bahsettim sinyallerden ama bana çok fazla aydınlatıyor gibi geldi. :)
Uzun farlarda da sorun yok. Gayet yeterliler. Fakat iş kısa farlara gelince şunları diyebilirim. Asıl mesele bu far setinde kullanılan mercekler. Uzak doğu üretimi merceklerin kaliteli olmadığını herkes biliyor (ben de sonradan öğrendim). Fakat usta bir işlemle, far camı açılıp mercekler değiştirilebilir. Riskli bir iş. Ama gerçekleştirilirse süper olur. Benim aklımda bu var. Fakat şalterimin atmasını bekliyorum. :) Özellikle Valeo'nun (ki zaten Renault'un mercekli farları için üretim yapıyor bu firma) -yanılmıyorsam- 64 milimetrelik merceklerini takmayı düşünüyorum. Neyse.
Mevcut merceklerle kısa aydınlatmalar yine kötü değil!. Fakat "yanal aydınlatma" denilen hususta bir miktar eksiklik görülebiliyor. Mercek iyileştirilirse daha iyi olacağını düşünüyorum. Bunun dışında bilirsiniz ki mercekli farların için de bir set bulunur. Bu sayede ışık, (aşağıdaki görüldüğü gibi) mercekten "9'u 10 gece" şeklinde geçer. Sonuçta, karşı (sol) şeritten gelen sürücünün gözleri kamaşmazken, biz yolun sağındaki tabela vb. cisimleri rahat görebiliriz.
[ img ]
Fakat bu durum diğer bir koşulda biraz sorun yaratıyor. Şöyle ki; Parabolik (yani araçlarımızla gelen standart) farlarda, ampulden gelen ışığı yansıtmayla görevli olan reflektörlerde az da olsa ışığın dağılması söz konusu olmaktadır ve ışık az da olsa istenmeyen yerlere gidebilmektedir. Yani, parabolik bir farda ışığın yoğunlaştığı hat, yukarıda fotoğrafta duvarda görülen çizgi kadar keskin görülmez. Daha yumuşaktır veya bir hayli dağınıktır. Bu dağınıklık karşıdan gelen sürücüler için biraz sorun teşkil edebilir ama dağlık arazide sürüşü kolaylaştırmaktadır.
Ne demek istiyorum; Bu mercekli farlarla engebeli arazide seyrettiğimde, aşağıdaki resimdeki gibi bir durumla karşılaşıyorum:
Mercekle ampul arasındaki set sebebiyle, yolun kıvrılan üst kısımları karanlıkta kalıyor. Eğer hiç bir levha, işaret veya araç yoksa zifiri karanlık görünüyor yol. Tabii ki bu durumda uzun farları açarak sorunu çözüyorum. Ama bir bu -nasıl derler- handikap olsa gerek.
Lafı biraz uzattım. Ama kısa farlardaki problemler bunlar. Fakat yine de hayati tehlike oluşturduğunu veya bu durumun kötü olduğunu düşünmüyorum. Ve şahsen şikayetim var denemez. "Işığın dağıldığı" ile ilgili iletimi bulamadım ya da kaçırdım. Hangi konu içinde yazdığımı hatırlarsam belki bilgi verebilirim. Ama hatırlamasam da meselenin merceklerden kaynaklandığını söyleyebilirim. Ampullerin hiç bir kusuru yok. :)
5. Far yükseklik ayarı, aynen eski farlarda olduğu gibi yapılabiliyor. O konuda bir problem yok. Mevcut farlardaki motorlar bu ürüne aktarılabiliyor kolayca.
Yine soruların olursa cevaplarım. Umarım faydalı olmuştur. :)
:) Sağ ol Tolgahan.
Şu TUV konusunu bilemiyorum. Neticede aydınlatmayla ilgili organların performanslarını ölçüyorlar diye biliyorum. Yani aydınlatma standartın üzerinde veya altında değilse sorun çıkartmayacaklarını tahmin ediyorum. Çünkü Xenon vb. bir uygulamamız söz konusu değil. Normal far işte. Gitmeden önce de yükseklik ayarını kontrol ettiririz servise. Bir de (olmazsa) dipsiz parka lambasını geri takarız olur biter. Sanmıyorum sorun çıkacağını. Yeter ki nominal değerlerde çalışsın alet. Ayrıca ruhsata işletme konsunda bir bilgim yok. Serviste o kadar usta gördü ama kimse bir söz etmedi. Belki de gerek yoktur.
Bu arada, içinde 4 adet led bulunduran lambaları ben de tavsiye etmiyorum. İki adet alıp angel'a takmıştım. Fotoğraflarda var. Ama sonradan birini tavan aydınlatmasına diğerini de bagaj aydınlatmasına takmıştım. Daha önce bir konuda yazdım bunu ben, siz kontaktan anahtarı çekene kadar çok az bir akım led'lerden birini yakmaya devam ediyor diye. İlk başta fena değildi yine de. Ama sonraları çıldırdılar. Yanıp sönmeye başladılar çok hızlı. Ve bir süre sonra bagajdaki öldü. Bunun üzerine standart W5W'leri taktım tavana ve bagaja...
Bu arada far ışığının yere yansımasındaki şekil ve çizgiler yine mercek kalitesiyle (daha doğrusu kalitesizliğiyle) ilgili. :)
Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir