Turboda Islık Sesi

Dizel Motorlara dair...

Re: Turboda Islık Sesi

İleti Devrim » 28 Kasım 2010 16:49

Önder, aslında amacım kıyaslama değildi. Hani "turboda ıslık sesi olmamalı" yargısı vardır. Bundan hareketle Fluence vb. araçların turbosu büyük de olsa, o kadar ıslık sesi olmamalı diye düşünmüştüm. Yoksa, dediğin gibi kıyaslanacak araçlar değiller.

Diğer değindiğin noktada benim şöyle bir hatam oldu; Bayramda Mersin'e gittim Ereğli-Pozantı, Pozantı-Mersin otobanı üzerinden. Aracın bakımı yaklaşmıştı, 49bin kilometredeydim. Fakat son 40bin bakımını 40300'de yapmışım. Yani Konya'ya dönünce bile tam olarak 10bin'i tamamlamayacaktım. O yüzden bakımdan önce çıktım yola. Yanımda eşim olduğundan sürat yapmam dedim ama yine de bi' 150-155 yaptım rahat. Şimdi düşünüyorum da, motorda ömrü azalmış yağ ile bunu yapmasam iyiydi diye. Gerçi usta "bir şey olmaz" dedi. Umarım sıkıntı olmamıştır.

Semih; Renault olmayan bazı araçlarda duyuyorum da, gerçekten biraz hoş geliyor. :)

Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


Re: Turboda Islık Sesi

İleti semih89 » 28 Kasım 2010 19:12

Devrim bu bakım işini bu kadar toleranssız yapma bence kmleri hesaplama falan :) abartısız söylüyorum bizim araçların bakımı 15binde bir yapılmalı ben öyle yapıyorum. ki bilgisayardaki sıfırlama işi bile böyle. hatta abartısız 20bin diyorum, ama işte ticari faaliyetlerden dolayı bunu 15bin yapıyorlar. ama memlekette abartıp 10bin. niye kullandığın yakıt mı farklı yağ mı farklı yoksa bakımdaki orjinal parçalar mı ikinci kalite. en azından motorla ilgili kısımlar bu 15bin değer verilen ülkelerle aynı. hanı olur çok sıcak memlekette yaşarız anlarım çok soğuk memlekette yaşarız anlarım. ama dediğin gibi 100-200kmnin hesabını falan yapmana gerek yok hanı ona göre yola falan çıktım demişsiz ya :) kaliteli bir yağ ve belli aralıklarla hava filtresinin temizlenmesi ile 15bin diyorum ben bakım periyotlarına. Renaultun kendi sitesinde bile periyotlara dizel için 15bin km diyor. 10bin tamamen ticaridir :) herkesin kesesi kendine tabiki ama yine de bu kadar sık servisleri zenginletmeyi düşünmüyorum. dışarıdan alıp koyduğum yağ servistekinden çok daha kaliteli yağ. diğer ürünler zaten orjinal. :)
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: Turboda Islık Sesi

İleti Devrim » 28 Kasım 2010 20:01

Bilemiyorum işte. Aracı aldığımda 10bin idi. Yazılım da 10bin'de uyarıyor.

Ama yağ önemli, filtreler önemli. 5bin kilometre erken değişsin ama taze ve yeni olsun diye düşünüyorum. Zaten artık yetkili servise de gitmeyeceğim. 200 liradan aşağı açmıyorlar ağızlarını. Özel servisin düşük fiyatı sayesinde yine kurtarırım cebimi.

Bir de şu gittiğim özel servis yan sanayi kullanmıyor ki. Yani kendim alsam da Elf 10W40, servisin aracıma koyduğu da Elf 10W40. Dışarıdan alıp koyduğun nasıl "çok daha kaliteli" olabilir ki?
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Turboda Islık Sesi

İleti semih89 » 28 Kasım 2010 21:21

servisin koyduğu yarı sentetik
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: Turboda Islık Sesi

İleti deliyurek32400 » 28 Kasım 2010 23:25

Devrim hocam yag degerlerinde bir yalnislik var sanirim ama belki Türkiye Sartlari ilede olabilir. Benim Servis Elf 5w40 kullaniyor benim arac için.
deliyurek32400
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 35
Kayıt: 07 Kasım 2010 17:32
Marka & Model: ClioIII DYN
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci/85bg
Kilometre: 93000
Yakıt: Total-excelluim..
Lastik Markası: michelin 185/60R15
İsim ve Şehir: Mevlüt-Fransa

Re: Turboda Islık Sesi

İleti Devrim » 29 Kasım 2010 00:43

Bende 10 ve 50bin'de 10W40 kullanılmış sadece. Diğer 20, 30 ve 40bin bakımlarda 5W40 kullanılmış.

Bundan sonra 5W40 mı tercih etmeliyim?
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Turboda Islık Sesi

İleti semih89 » 29 Kasım 2010 01:14

5W-40 demek şudur. Bu yağ kış şartlarında 5 değerlikli bir viskozite gösterir demek yani yağ ince ve akışkan demektir. Bu da sert kış koşullarında yağın donmayıp istenilen viskozitede yağlama yapabileceğini göstermektedir. Yani yağ yeteri kadar yağlama yapabiliyor. Biliyorsunuz ki soğuk havalarda yağın viskozitesi artar ve bu nedenle yağlama özelliği kaybolur hatta bu nedenle bazı parçalara yağ gitmeyebilir bile.. Bu nedenle düşük sıcaklıklarda yağ akışkan olacak..

Peki geriye kalan 40 nedir? İşte bu da yağın en yüksek sıcaklıktaki viskozite değeridir yani yağ çok yüksek sıcaklıkta 30 değerlikli viskozite gösterecek yani kalın ve daha az akışkan.. Peki neden daha az akışkan derseniz. çünkü yüksek sıcaklıkta viskozite azalır ve yağ daha akıcı hale gelir. Yağın bu durumunu tolere etmek için işte yüksek değer seçmek gerekir. bu nedenle yağların yüksek sıcaklıklarda viskozitesinin yüksek olması istenir.. Yani yağ kalın olmalı..


böyle bir alıntı buldum çok güzel açıklamış. eğer çok soğuk bölgelerde yaşamıyorsanız 5w40 yerine 10w40 daha mantıklı.
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: Turboda Islık Sesi

İleti Devrim » 29 Kasım 2010 12:11

Teşekkürler. Güzel bilgi. Gerçi bizim forumda da yer yer geçmiş değerlerle ilgili.

Aslında kışa giriyoruz, servise belirtsem 5'lik koyarlardı. Neyse artık.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Turboda Islık Sesi

İleti mur_84 » 03 Aralık 2010 15:02

121000 km'de aracım yeni aldım ama ıslık sesi filan yok.. geçen baktırdım motor durumu çok iyi değil ama kötü de değil düzgün kullanıldığı sürece sorunsuz dediler.. bu km.'de hafif bir üfleme oluyormuş bu tip renault motorlarında.. honda'dan inip buna bindiğim için yüksek devirlerde fazla gezme diye de uyardı usta abilerim.. bende çok kibar kullanıyorum bakalım herhangi bir sorun çıkaracak mı inşallah çıkarmaz.. :)
mur_84
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 20
Kayıt: 22 Kasım 2010 22:50
Marka & Model: 06'ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 80 hp.
Kilometre: 120000
Yakıt: bp
Lastik Markası: michelin
İsim ve Şehir: ümraniye

Re: Turboda Islık Sesi

İleti Devrim » 03 Aralık 2010 16:44

Acaba o kilometreye kadar olan süreçte her hangi bir turbo yenilenmesi yaşadı mı aracınız?

Ayrıca "üfleme" olayı piston veya piston odalarındaki aşırı aşınmadan ileri gelir diye düşünüyorum. Bilmiyorum doğru mu...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Turboda Islık Sesi

İleti sissil » 04 Ocak 2011 11:14

ıslık sesi normal degil turbonun içine naylon parçası veya başka bişey girmiş olabilir. Kiralık bi symbol vardı bende ondada aynı ses vardı belli devirden sonra baslıyodu bence garanti kapsamındaysa dilekçe falan ver yaptır.
sissil
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 120
Kayıt: 21 Ağustos 2010 23:18
Marka & Model: ClioIII extreme 3k
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 65hp
Kilometre: 118000
Yakıt: euro dizel
Lastik Markası: Brdg Turanza Er300
İsim ve Şehir: orhan kızmaz istanbul

Re: Turboda Islık Sesi

İleti maverick » 07 Haziran 2011 18:28

arkadaşlar, bu turbo sesine acayip hastayım, hep dikkat ederim, 2009 model ve üstü tüm dizel RENAULT motorlu araçlarda hep yollarda aşırı bir ıslık sesi gelir.. normal olduğunu düşünüyorum...
maverick
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 13
Kayıt: 06 Nisan 2011 21:20
Konum: İzmir
Marka & Model: Clio III 2007 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 65 bg
Kilometre: 86000
Yakıt: Shell Vpower eurodie
Lastik Markası: Bridgestone
İsim ve Şehir: İzmir

Re: Turboda Islık Sesi

İleti Smach » 08 Haziran 2011 06:55

benim araçtada var bu ıslık sesinden ilk aldığım andan beri. turbo 1900 devirde en üst devirde dönmeye başladığından itibaren bu ses gelmeye başlıyor. turbonun çalışma prensibine görede bana normal geliyor çünkü sonuçta motora yüksek basınçla hava veriyor. tahminimce bu seste havanın turboya çekilmesi esnasında turboya girdiği yerdeki hava kanalından geliyordur. aynı şekildede gazı kesince farklı bi ses çıkıyor buda turbonun hava boşaltma sesidir diye düşünüyorum. önceki iletilerde bir arkadaş zaten yazmış millet bu sesi artırıp dikkat çekmek için blow-of taktırıyor. kimisinde ses çıkmıyor demişler. sonuçta teknoloji her an ilerliyor ve araçlarımızda 1.5 dci motor kullanılsada mutlaka her motorda veya aksamlarda ufakda olsa yıl geçtikçe değişiklikler yapılıyordur. karşılaştırma yaparken aynı dönemde fabrikadan çıkmış araçları karşılaştırmakda fayda var.
Smach
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 113
Kayıt: 16 Şubat 2011 13:13
Marka & Model: ClioIII Grand Tour
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 8000
Yakıt: Shell V-Power
Lastik Markası: Michelin Energy
İsim ve Şehir: Şamil / Kayseri

Re: Turboda Islık Sesi

İleti sezgin bey » 28 Ağustos 2011 21:32

Smach haklısın benim araçta 2011 model allaı 9 ay oldu. Ne zaman bayır aşağı çok yavaş inerken 1 ile giderken gaz vermeden süzülüyorum. Azıcıkta camı açıyorum, o çok tatlı civvvv diye bir ses çıkıyor dci motorumdan inceden inceden bence bu bir çok güzel bir ses ve yeni nesil tüm renolarda bu ses geliyor. Gözüm kapalı yanımdan dizel bir araç geçse bu sesten tanıyorum bir renoyu.
sezgin bey
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 256
Kayıt: 30 Kasım 2010 21:37
Konum: EV-İŞ 2011 MODEL.
Marka & Model: CLIO-3 F-2 EXECUTİVE
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 85 BG.G/TOUR
Kilometre: 21000
Yakıt: TOTAL EXCELLIUM EURO
Lastik Markası: BRIDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SEZGİN BEY

Re: Turboda Islık Sesi

İleti Devrim » 08 Kasım 2011 01:01

Merhaba.

Mersin'deyim. Az önce (gecenin bir vakti) bir tanıdığı Mersin'in kuzeyinde bir yerde bulunan evine bıraktım. Dönerken, gayet sessiz ve ıssız yollardan geçerken (sık sokak var ve sık dönüşler yapmam gerekti) motordan ilginç bir ses duydum. Bu "wlllllll" ya da "whlhlhlhlhlhlh" gibi bir sesti. :)

Ve gaz pedalımla pararlel geliyordu. Gündüz vaktinin gürültüsünden, teypten, navigasyonun sesinden falan daha önce hiç duymamıştım. Ya da ilk defa geliyor ses bilemedim. Ama belli ki turbo ile alakalı. Rahatsız edici değil. Islık sesi de değil.

Gerçekten motor sesinden ayırmak güçtü ilk başta. Dinledikçe seçebilmeye başladım sesi. Çok ilginç, gaz hareketlerime göre perdesi yükselip alçalıyordu. Turboya dair bir emare duydum nihayet. Bariz ıslık sesine dönüşmemesi dileklerimle...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


ÖncekiSonraki

Dizel Motorlar

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir