Selam. :)
Önce işin başını anlatayım. Yaz aylarının başında, tatil için yolculuğa çıkmadan önce far ayarı yaptırmıştım. Fakat sıfır far ayarı, içerdeki yükseklik konumu "2"deyken yapılmıştı. Engebeli yollarda daha görüş gerektiğinde 1'e veya 0'a alabilmem için. Geçici bir hile idi. Karşıdakilerin gözünü almayacak şekilde kullanacaktım. Bugün şehir içinde hep 2'de, yani standart konumda kullanıyorum.
O vakitler, ayar yapıldıktan sonra bir akşam çalıştığım üniversitenin binasın etrafındaki alana park ettiğimde, olması gereken (sıfır) ayarın, binadaki yatay bir çizgiye denk geldiğini gördüm. "Ne tesadüf" demiştim. Bu akşam o çizgi gerçekten işime yaradı. Şöyle ki;
Gelecek hafta aracım ilk defa muayene girecek. Bugünkü gittiğim serviste far ayarı kontrol aleti olmadığından ayar yapılmadı. Ben de yine okul binasının duvarı önüne çektim arabayı. Normalde içerdeki far yükseklik ayar düğmesi 2'yi gösteriyordu. Muayene esnasında yetkili onu "0"a alacağı için ben de 0'a çektim far yüksekliğini. Durum aşağıdaki gibi oldu: Işık seviyesi yüksek! Işık yatay sınırı ile binadaki yatay hat paralel ama örtüşmüyor.
"2" ayarında ise aşağıdaki gibi oluyordu. Standart yükseklik bu, tam yatay hattın üzerinde. Ama bu görünümü "0"da yakalamam gerekiyor.
[ img ]
Aşağıdaki fotoğraf, sol (sürücü tarafı) fara kuşbakışıdır. Tornavida ile, ucunun işaret ettiği delikten manuel yükseklik ayarı yapılabilmektedir.
[ img ]
İçerideki ayarı "0"a alıp, sol farı indirdim.
[ img ]
Ve sağ farı da indirdim. Artık "0" konumundayken standart yükseklikte.
[ img ]
Tabii yine yetkili bir yere kontrol ettirmekte fayda vardır ama en azından "hızlı ayar" anlamında bu duvarı kullanacağım bundan böyle. :)
Hikayem bu kadar. :D