Eurodizel - Kırsal dizel ?

Motor tipleri (Benzinli, Dizel ve LPG), Yakıtlar çeşitleriyle ilgili konular...

Eurodizel - Kırsal dizel ?

İleti anunbar » 21 Temmuz 2009 11:15

Merhaba,

3 ay önce clio III extreme 1.5 65hp aldım, sadece Total'den Eurodizel alıyorum ancak kafamı kurcalayan birşey var:

aracımdaki motor Euro3 normunda, intercooler yok ve turbo ve enjektör basıncı Renault'nun diğer 1.5 versiyonlarına göre çok daha düşük. bi nevi kamyon motoru hani.. :D
Kırsal düzel kullanmak yeterli olmaz mı sizce? Mais'e soracağım bir ara ama fikirlerinizi de almak isterim.

Teşekkürler.
anunbar
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 19
Kayıt: 19 Mart 2009 22:31
Marka & Model: RENAULT CLIOIII Extr
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 65PS
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Bursa


Re: Eurodizel - Kırsal dizel ?

İleti oguz1 » 21 Temmuz 2009 12:44

Aracın enjektorlerinin kullanım ömrü yakıt kalitesi ile yakından ilgilidir.normal mazotla kullanılmış olan araçların motoru kükürt yüzünden daha fazla aşınacağı gibi enjektörler de aşınacak ve püskürtme düzensiz şekiller gösterecektir.Mazot içindeki Kükürt yandıktan sonra karbon ve bir miktar sülfirik aside dönüşür, sülfirik asit metali eritebilir ama motorun gövde alaşımı bu dayanıklılıkta üretiliyor. Karbon için tek yapılması gereken düşük kükürtlü mazot kullanmak. Euro dizel yakıtla enjektör ömrü 100 ile 150 bin km arasında sağlıklı olarak devam edebilir.Kim ne derse desin turbo yada common rail araç yakıtı seçer.Yakıtı aynı yerden,mümkün olmadığı takdirde aynı dağıtımcının başka istasyonundan almakta büyük yarar var.Bazı dağıtımcıların yakıtları gerçekten daha verimlidir.

Bizde hiç bir otomobil servisi enjektor tamiri yaptırmaz.markalara göre 500 YTL den 2.500.00 YTL ye kadar fiyatlarla enjektor değişimi yapılır.Oysa ki özellikle Avrupa araçlarda kullanılan bosh enjektörlerin bir çok modelinin orijinal kit ile tamiri mümkündür ve sonucunda yenisi ile aynı kalite elde edilir.Hatta bu sözlediklerimi bir çok otomobil tamircisi bilmediği gibi bilenlerin de işine gelmez. Yapacağınız karı bir hesap edin ve aracın çekişi(setan oranı) ve olası arızaların boyutunuda karşılaştırarak.Riske atılıp atılamayacağınıza karar verin. kazasız günler.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: Eurodizel - Kırsal dizel ?

İleti Diablo » 21 Temmuz 2009 13:26

oguz1 demiş ki:Bizde hiç bir otomobil servisi enjektor tamiri yaptırmaz.markalara göre 500 YTL den 2.500.00 YTL ye kadar fiyatlarla enjektor değişimi yapılır.Oysa ki özellikle Avrupa araçlarda kullanılan bosh enjektörlerin bir çok modelinin orijinal kit ile tamiri mümkündür ve sonucunda yenisi ile aynı kalite elde edilir.Hatta bu sözlediklerimi bir çok otomobil tamircisi bilmediği gibi bilenlerin de işine gelmez. Yapacağınız karı bir hesap edin ve aracın çekişi(setan oranı) ve olası arızaların boyutunuda karşılaştırarak.Riske atılıp atılamayacağınıza karar verin. kazasız günler.


Dizel enjectör tamiri yapan özel servisler türkiyede de var fakat her enjectör tamir edilemiyor özellikle Delphi ve Siemens enjektörlerin tamiri imkansız bosh aralarında istisna sebibi enjektör bileşenleri için valf gibi veya meme gibi parçalı üreten yan sanayiler var tamiri ya yan sanayi parça yada çıkma parça ile yapılıyor eskisi gibi de randıman vermesi imkansız kesinliklede tamiri tavsiye edilmeyen bir operasyon bunun yanında önemli olan enjectör bileşenlerinin kesin kararlılıkla montajından daha çok daha sonra temizlemesi çok riskli bunun için kullanılan teknolojiler cihazlar ve malzemeler çok pahalı,uzun ömürlü ve alınan yakıt her ne olursa olsun riski en aza indiren üst segment araçlarda mevcut olan partikül ve enjectör filitresi diğer türlü alınan yakıt kalitesi ve depoda az yakıt kalmamasına özen göstermekten başka yapılacak pek bir şey yok.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: Eurodizel - Kırsal dizel ?

İleti anunbar » 24 Temmuz 2009 07:58

Teşekkürler arkadaşlar..
anunbar
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 19
Kayıt: 19 Mart 2009 22:31
Marka & Model: RENAULT CLIOIII Extr
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 65PS
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Bursa

Re: Eurodizel - Kırsal dizel ?

İleti vipsezgin » 14 Ağustos 2009 08:17

ne güzel bır forum sıtemız var bızm
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: Eurodizel - Kırsal dizel ?

İleti ibom » 03 Kasım 2009 11:08

aracını seviyorsan euro dizel kullanmalısın.
ibom
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 179
Kayıt: 16 Eylül 2009 16:12
Marka & Model: renault clio alize
Motor Tipi & Gücü: dci 65 hp
Kilometre: 78000
İsim ve Şehir: karaman

Re: Eurodizel - Kırsal dizel ?

İleti mosengul » 03 Kasım 2009 13:10

Kırsal Motorin karayollarındaki araçlarda kullanımı kaldırılıyor sadece tıraktör, işmakineleri gibi araçlarda kullanılacak.
mosengul
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 274
Kayıt: 29 Ağustos 2009 14:32
Konum: İzmir
Marka & Model: CLIOIII 2010 Exps.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 80BG BVR
Kilometre: 50000
Yakıt: Shell fullsave 95
Lastik Markası: goodyear eff.gr. per
İsim ve Şehir: Özgür - İzmir

Re: Eurodizel - Kırsal dizel ?

İleti Devrim » 03 Kasım 2009 13:38

Doğrudur. Sinop'tan dönerken bir Total'e uğradım takviye için. Eleman, Eurodiesel'in kalmadığını söyledi. Kırsal motorinin de yasak olduğunu belirtti (sanki isteyecekmişim gibi...)

Yine de nedenini sormadım. Senin bu dediğindir herhalde...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Eurodizel - Kırsal dizel ?

İleti hasmer » 21 Aralık 2009 12:55

Merhaba arkadaşlar , hiç dizel geçmişim olmadığı için bizim araçların sevdiği veya sizlerin tercih ettiği eurodiesel markası hangisidir ,öğrenmek istiyorum? Benzini yıllardır PO dan alığım için e.diesel'i de 2 dir oradan alıyorum ama başka tavsiyeniz olur mu? Teşekkürlerimle...
hasmer
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 144
Kayıt: 09 Aralık 2009 16:25
Marka & Model: ClioIII FazIIDyn.bvr
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85hp
Kilometre: 7500
Yakıt: V/max Eurodiesel 10
Lastik Markası: Conti Prem.Contact.
İsim ve Şehir: Hasan Mermer İstanbul

Re: Eurodizel - Kırsal dizel ?

İleti oguz1 » 21 Aralık 2009 19:22

viewforum.php?f=55

viewtopic.php?f=55&t=488


Epeyce fikir sahibi olacağınızı tahmin ediyorum.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: Eurodizel - Kırsal dizel ?

İleti sissil » 06 Aralık 2010 23:15

kırsal motorin kullanmanın enjektörlere bi zararı olmaz çünkü enjektörsüz dizel motor dünyada yok eski motorlardada enjektör vardı yanlız sistem crdi degildi . euro dizel daha performanslı olacagı için kırsalda yakıtın artar ancak ödediğin para azalır bide araba vuruntulu calırıs. Kırsal motorin havaya daha cok zararlı gaz bırakır. Ayrıca soylemeden edemeyecegim bizim arabaların 65 liklerinin turbosunun motora katkısı en fazla 10hp. Yani onuda iş olsun diye koymuşlar ayrıca yakıtlada alakası olan bi parça degil turbonun düşmanı toz topraktır turbo hava alırken içindeki yaprakları aşındırır.
sissil
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 120
Kayıt: 21 Ağustos 2010 23:18
Marka & Model: ClioIII extreme 3k
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 65hp
Kilometre: 118000
Yakıt: euro dizel
Lastik Markası: Brdg Turanza Er300
İsim ve Şehir: orhan kızmaz istanbul

Re: Eurodizel - Kırsal dizel ?

İleti oguz1 » 07 Aralık 2010 09:57

--Yukarıdaki yazıma kırmızı bölüm ekledim--
Aracın enjektorlerinin kullanım ömrü yakıt kalitesi ile yakından ilgilidir.normal mazotla kullanılmış olan araçların motoru kükürt yüzünden daha fazla aşınacağı gibi enjektörler de aşınacak ve püskürtme düzensiz şekiller gösterecektir (kırsal motorin euro dizele göre viskositesi daha fazladır,bu şu demektir sizin aracın enjektörlerini üreten üretici akışkanlığını euro dizelin dünya standartlarına göre ayarlamıştır.Eski nesil dizel motorların enjektör teknolojisi eski olduğu için tek tip mazot kullanıyorlardı. Diğer sorun kırsal motorinin kükürt oranı 1000 ppm e kadar olduğu için motorda yandıktan sonra yanma odasından eksozun çıkışına kadar olan her parça yaklaşık olarak euro dizeli 50 ppm düşünürsek 20 kat, 10 ppm düşünürsek tam 100 kat hızlı kurumlanacaktır. Bu durumlar ortada iken riske girmeye değermi?)

Mazot içindeki Kükürt yandıktan sonra karbon ve bir miktar sülfirik aside dönüşür, sülfirik asit metali eritebilir ama motorun gövde alaşımı bu dayanıklılıkta üretiliyor. Karbon için tek yapılması gereken düşük kükürtlü mazot kullanmak. Euro dizel yakıtla enjektör ömrü 100 ile 150 bin km arasında sağlıklı olarak devam edebilir.Kim ne derse desin turbo yada common rail araç yakıtı seçer.Yakıtı aynı yerden,mümkün olmadığı takdirde aynı dağıtımcının başka istasyonundan almakta büyük yarar var.Bazı dağıtımcıların yakıtları gerçekten daha verimlidir.

Bizde hiç bir otomobil servisi enjektor tamiri yaptırmaz.markalara göre 500 YTL den 2.500.00 YTL ye kadar fiyatlarla enjektor değişimi yapılır.Oysa ki özellikle Avrupa araçlarda kullanılan bosh enjektörlerin bir çok modelinin orijinal kit ile tamiri mümkündür ve sonucunda yenisi ile aynı kalite elde edilir.Hatta bu sözlediklerimi bir çok otomobil tamircisi bilmediği gibi bilenlerin de işine gelmez. Yapacağınız karı bir hesap edin ve aracın çekişi(setan oranı) ve olası arızaların boyutunuda karşılaştırarak.Riske atılıp atılamayacağınıza karar verin. kazasız günler.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: Eurodizel - Kırsal dizel ?

İleti sissil » 08 Aralık 2010 22:02

işin ehli bir ustaya sorarsan aşagı yukarı benim dediklerimi soyleyecektir. Hala iddaa ediyorm enjektöre bir ararı olmaz ama siyah duman daha dusuk cekiş gucu ve daha cok yakıt sarfiyatına eywallah. Renault tr forumda kullanan arkadaslar var 100bin 200bin km forumu araştırmanı tavsiye ederim. Normal benzini millet kullanmasın diyede aynı şekilde ortalıkta motora zararlı diye bas bas bagırmıslardı ama kimsenin arabasına bisey olmamıstı.
sissil
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 120
Kayıt: 21 Ağustos 2010 23:18
Marka & Model: ClioIII extreme 3k
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 65hp
Kilometre: 118000
Yakıt: euro dizel
Lastik Markası: Brdg Turanza Er300
İsim ve Şehir: orhan kızmaz istanbul

Re: Eurodizel - Kırsal dizel ?

İleti oguz1 » 11 Aralık 2010 10:32

sissil demiş ki:işin ehli bir ustaya sorarsan aşagı yukarı benim dediklerimi soyleyecektir. Hala iddaa ediyorm enjektöre bir ararı olmaz ama siyah duman daha dusuk cekiş gucu ve daha cok yakıt sarfiyatına eywallah. Renault tr forumda kullanan arkadaslar var 100bin 200bin km forumu araştırmanı tavsiye ederim. Normal benzini millet kullanmasın diyede aynı şekilde ortalıkta motora zararlı diye bas bas bagırmıslardı ama kimsenin arabasına bisey olmamıstı.

Enjektörlere zarar vermeyebilir(verebilirde) yalnız akışkanlığı düşük yani daha yoğun bir yakıtı, deliği nanometrik olarak ince bir delikten yüksek basınçla püskürtmek, akışkanlığı fazla olan euro dizele göre farklı olacaktır, buda motorda ses, vuruntu, kurumlanma, eksozun erken tıkanması dolayısyla fazla yakıt tüketmek gibi sonuçlar doğurur.

Burada bence aracı üreten üreticinin mühendislerine kulak versek daha iyi olur. Bu aracı takdir edersinki bedava almadık burada kimsenin çok parası olduğuna inanmıyorum , o yüzden aracımıza gözümüz gibi bakmak benim aileme bakmaktan sonra gelen 2. görevim diye düşünüyorum.

Diyelim euro dizel alıyoruz ankarada fiyat 3.22 ,kırsal motorin 3.12, yıllık 13 000 km yapan ortalama bir kullanıcı ort 5.0lt/100km yaksa euro dizel 650tl 2093tl, kırsal 650lt 2028tl, yıllık kar 65 tl yapar, sizce risk almaya değermi. (Orhan kardeşim yakıtla ilgili tartışmaları 2006 da aracı almadan önce ve sonra aylarca araştırp tartışıp sonra karar vermiş birisiyim,bu araştırma daha çok bayi ile ilgiliydi bunuda ankaralı arkadaşlarla defeaten paylaştım, buranın amacıda bu bence, Ankarada sadece tek pompadan ithal fransız euro dizel kullanıyorum,forumumuzda yazılan tüm konular özellikle 2008 yılındaki konuları geriye dönük okursanız bizimde unutmuş olabileceğimiz bilgileri bizede yeri gelince hatırlatmış olursunuz.

Kazasız günler.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir



Motor ve Yakıt

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 55 misafir