"Bor Power" Katkısı

Motor tipleri (Benzinli, Dizel ve LPG), Yakıtlar çeşitleriyle ilgili konular...

Re: MOTOR KATKI MADDELERİ

İleti kuzuguden » 11 Şubat 2010 15:10

merhaba,
aracıma bor katkı maddesi koydum.İzlenimim BU NESNE BİR HALTA YARAMIYOR. BOŞUNA PARA KAPTIRMAYIN
kuzuguden
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 40
Kayıt: 20 Ağustos 2008 14:31


Re: Motor Silk Katkı

İleti sarıyıldız » 06 Ağustos 2010 12:20

BEN NNT BOR POWER EKLEDİM ARKADAŞLAR(BU ARADA ARACIM 2010 CLİO 1.2 16V)
ARAÇTA BU ÜRÜNÜ EKLEMEDEN ÖNCE KALKIŞLARDA TİTREME PROBLEMİM VARDI BU ORTADAN KALKTI
PERFORMANS OLARAK DAHA KÖTÜ OLDUĞUNU SÖYLEYEMEM HATTA BİRAZ DAHA İYİ OLDU SANIRIM
FAKAT YAKIT TÜKETİMİM BIRAKIN AZALMAYI TAM %20 ARTTI.
BENDEKİ SONUÇLANA BÖYLE...
ADMiN: Lütfen sürekli büyük harf kullanmayınız. (Caps off)
sarıyıldız
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 1
Kayıt: 19 Ekim 2009 15:26
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 bg
Kilometre: 850
Yakıt: shell
Lastik Markası: bridgestone
İsim ve Şehir: kaan-ist.

Re: "Bor Power" Katkısı

İleti Devrim » 28 Aralık 2010 12:19

Benim şu "Motorda üfleme" muhabbetinin geçtiği servisten 55 TL.'ye bir adet "Bor Power" aldım. Şu andaki genel görüşüm oldukça olumlu olduğu yönünde!.

Dijital ekranda iki birim ısı derecesindeki motora, kutuyu iyice çalkalayarak döktük. Motoru bir süre çalıştırdık. Artı, eve giderken de 15-20 dakika kullandım. Daha servisten ayrılırken motorun ve aracın 1 ve 2'nci vitesteki davranışları değişti. Hani bazen dönüşlerde, sağdan-soldan araçların geldi bir noktada temkinli ilerlemeniz gereken yerlerde 1'inci vitese düşmezsiniz, 2'nci viteste devam etmeniz gerekir. O tip durumlarda eğer fazladan gaz desteği vermezsem motordaki sesi hatırlarım. Bor'dan sonra o kayboldu. Motor daha rahat şekilde toparlamaya başladı kendini.

Özellikle bu sabahı bekledim. Motor zaten her zamanki gibi rahat çalıştı. Fakat benim kulağıma takılmış olan şu "çika çika çika çika" efektinin daha az olduğunu duymak beni sevindirdi. Artı sabah +5 derecede soğuğun aksine aracın daha "rahat" hız kaydettiğini gördüm ve her sabah katettiğim ev-okul arası mesafe sonunda motorun daha kedi gibi çalıştığını duyarak stop ettim.

Bu Bor Power ne zamandır aklımda olduğundan ve "öncesi" - "sonrası" karşılaştırması yapmak istediğimden, hemen alıp koymadım. Hele ki bakımda yağ değişimiyle de koymadım. Yeni yağ ile 550 kilometre yol aldım. Her türlü motor sesi ve soğuk havalardaki tepkisini gözlemledim. O yüzden şu an Bor'un farkını rahat gözlemleyebildim.

En azından benim aracımdaki etkisi budur.

Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: "Bor Power" Katkısı

İleti semih89 » 28 Aralık 2010 18:56

Bu işlem için öncelikle gerçek teknik veriler , ve kullanan kişinin bu maddenin eklendiğini bilmeden bu cümleleri sarfetmesi gerekir benım için :) sanırım bir çoğu piskolojik..
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: "Bor Power" Katkısı

İleti Devrim » 29 Aralık 2010 01:07

Yok canım, o kadar da psikolojik değil.

Yani yakıt düştü falan desem psikolojik tamam da, bu sabah aracın vites değişimleri sonrası mukavement göstermemesini hissettim. Bir de sitenin park kapısında çok hafif bir rampa var. O rampada gaz desteği vermezsem 2'nci viteste motordan "brrr" tonunu duyuyordum. Bu sabah ve akşam lafını bile etmedi.

Yani küçük farklılıklar var sadece. Ama geç ısınma konusunda diğer kullanıcılarla aynı fikirde değilim. Isınma süresi vs. normal geldi.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: "Bor Power" Katkısı

İleti CHIEF » 29 Aralık 2010 14:33

Bildiğim kadarıyla bu tür yakıt katkılarının km si 40.000-50.000 e gelmeyen araçlarda kullanmamak gerekiyor.

Kilometresi ilerlemiş araçlarda silindir ve yuvasında oluşan metal aşınmalarını bu tür katkılar kapatarak motorun sessiz çalışmasını sağlar.Isıması biraz daha geç oluyor diyen arkadaşlar var dogrudur çünkü bu bir nevi kalın yağ ısınması zaman alır.

Yeni araçlarda ise silindirlerde aşınma olmadıgı için yararından daha çok zararı vardır.Çünkü silindir içersinde kompresyon etkisini artıracagı için tavsiye edilmez. Motoru haybeye zorlarsınız.Bir arkadaşta yukarda belirtmiş benzin tüketimi bile artar.

Dikkat edin bu tür ürünleri kullanan yüksek kilometreli araçlar çok memnundur.Ki o araçlarda kullanmak gerekir.
CHIEF
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 126
Kayıt: 27 Eylül 2008 12:35
Konum: İZMİR
Marka & Model: Clio III
Motor Tipi & Gücü: 1,2 Aut. LPG
Kilometre: 35
Yakıt: Shell
Lastik Markası: Mıchelin
İsim ve Şehir: Bitki Hayvan

Re: "Bor Power" Katkısı

İleti Devrim » 29 Aralık 2010 14:42

Yakıt sarfiyatının artmasını ben motorun rahatlamasına bağlıyorum aslında. Örneğin iki sabahtır ikinci viteslerde gaza daha da basasım geliyor çünkü araç ben bastıkça yürüyor. Bu gibi sebeplerden yakıtın arttığını düşünüyorum...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: "Bor Power" Katkısı

İleti eylber » 29 Aralık 2010 21:20

@Devrim hocam gerideki iletilerime bakarsanız bende Clio III 1.2 varken koymuştum yakt ekonomisi hakkında bir tek yorum ayapamam olumlu yada olumsuz fark etmedim çünkü ama araın çekişini kesinlikle fark ediyorsunuz ben kesinlikle ilk bakımdan sonra Megane'da koyucam Bor Power'ı.
eylber
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 269
Kayıt: 17 Ekim 2008 18:27
Marka & Model: MEGANE 3 HB PRİVİLEG
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 105BG
Kilometre: 15000
Yakıt: Total EXCELLIUM,
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: "Bor Power" Katkısı

İleti 35cem35 » 29 Aralık 2010 23:20

Merhabalar,
Nacizane tecrübelerimi paylaşmak istedim.
Babamdan yadigar 82 model 1.6 54hp diesel passatım vardı. 350.000 km deydi. ilk sahibiydik :) 2005 yılında "Motor silk" kullanmıştım. O zamanlar teflon özelliği vardı. İlk marşlar mutlaka ama mutlaka motoru çalıştırırdı. Eksoz dumanı kesilmişti. Rampalarda hararet yükselirdi hararet stabil seyretmeye başladı. Çekişlerde güç kaznmıştı.
Clio'ma 30.000 bakımında hepsiburada.com dan aldığım "Bor Power" kullandım... Kullanıcı olarak çok büyük bir fark hissetmedim.
Şİmdi yine "Motor Silk" aldım kargoda geliyor.
"Motor Silk" kullanmayı tercih etme nedenim "Bor Power"
Bakalım Clio'mda "Bor Power" mı "Motor Silk" mi etki edecek? Merak ediyorum açıkcası.
35cem35
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 100
Kayıt: 14 Nisan 2009 12:37
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75hp
Kilometre: 58000
Yakıt: Total lpg
Lastik Markası: DunlopSP01 185/60R15
İsim ve Şehir: izmir

Re: "Bor Power" Katkısı

İleti kuzuguden » 03 Şubat 2011 10:59

valla bende araştırıp aldım ama bir faydasını göremedim. Olan benim paraya oldu
kuzuguden
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 40
Kayıt: 20 Ağustos 2008 14:31

Re: "Bor Power" Katkısı

İleti oguz1 » 05 Şubat 2011 08:29

35cem35 demiş ki:Merhabalar,
Nacizane tecrübelerimi paylaşmak istedim.
Babamdan yadigar 82 model 1.6 54hp diesel passatım vardı. 350.000 km deydi. ilk sahibiydik :) 2005 yılında "Motor silk" kullanmıştım. O zamanlar teflon özelliği vardı. İlk marşlar mutlaka ama mutlaka motoru çalıştırırdı. Eksoz dumanı kesilmişti. Rampalarda hararet yükselirdi hararet stabil seyretmeye başladı. Çekişlerde güç kaznmıştı.
Clio'ma 30.000 bakımında hepsiburada.com dan aldığım "Bor Power" kullandım... Kullanıcı olarak çok büyük bir fark hissetmedim.
Şİmdi yine "Motor Silk" aldım kargoda geliyor.
"Motor Silk" kullanmayı tercih etme nedenim "Bor Power"
Bakalım Clio'mda "Bor Power" mı "Motor Silk" mi etki edecek? Merak ediyorum açıkcası.

Motor silk kulandıktan sonra görüşlerinizi yazmamışsınız. Paylaşırsanız seviniriz.

Bende bor power a soğuk bakanlardanım nedeni yerli olması , boru dünyada sadece ABD en ince hale getirebilen tekniğe sahip(3 fabrikası var) o yüzden ABD malı motor silk bu konuda denenmesi gerekli bir ürün.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir


Önceki

Motor ve Yakıt

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 21 misafir